Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir?

Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir

Her ticari işletmenin en önemli stratejisi, müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Mevcut müşteriyi korumak ve müşteri sadakati oluşturmak sürdürülebilir büyümenin temel şartıdır. Yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşteriyi elde tutmaktan beş kat daha pahalıdır. Bu yüzden sahip olunan müşterileri elde tutmak için stratejiler geliştirmek çok kritiktir.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMANIN 8 YÖNTEMİ

Güven verin

Tüm ticari girişimler için güven vermek kilit noktadır. Size güven duyan müşteri de memnun müşteridir.

Müşteri hizmetlerinde fark yaratın

Mevcut müşterilerin korunması için sorunlarını dinlemek ve önemsemek, taleplerine çözümler bulmak ve ihtiyaçlarını karşılamak gerekir. Müşteri hizmetleri departmanının müşteri odaklı bir yapıda olması önemlidir. Satışın her aşamasında müşteri ve müşteri adaylarının hızlı erişebildiği, tüm sorunlarına anlık olarak cevap bulabildiği bir yapıya sahip olmak gerekir.

Hızlı destek, samimi bir üslup, içten konuşma sesi ve müşteriye göre uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimlerle müşteri hizmetlerinde fark yaratın.

Her bir müşteriye uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilmek CRM çözümleriyle mümkündür. CRM programları hakkında detaylı bilgi almak için Mysoft CRM ürün sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Canlı sohbet desteği

Müşterilerin pek çoğu satın almak istedikleri ürünle ilgili ön araştırma yapma eğilimindedir. Bu araştırmalar esnasında anlık olarak bilgiye ihtiyaç duyabilirler. Müşterilerin soru ve sorunlarına çözüm bulmak amacıyla 7/24 canlı sohbet desteği verilmesi, müşteri memnuniyetini artıran bir uygulamadır.

Chatbot yöntemi

Son dönemde oldukça yaygın kullanılan chatbot (sohbet robotları) bir takım standart sorulara anlık kurgulanmış cevaplar vermek üzere tasarlanan bir uygulamadır.
Chatbot kurguları, girişimlerin sektörüne ve türüne göre optimize edilebilmektedir. Müşterilere daha fazla bilgi sunabilmek için sohbet robotlarının kullanılması mühimdir. Chatbot metodu, telefonla müşteri desteği verilmesiyle desteklenmelidir.

İletişim formları

En önemli iletişim araçlarından biri de iletişim formlarıdır. Mevcut müşterilerin memnuniyet derecesini maksimize etmenin önemli bir parçası olan iletişim formları, dönüşümleri iyileştirmektedir.

Satış sürecinin her aşamasında olumsuz bir deneyim yaşayan müşterilerin deneyimlerini paylaşabileceği iletişim formları, ilgili tüm süreçlerle optimize edilmelidir. Hatta, iletişim formlarına mümkün olan en kısa zamanda telefonla veya yazılı olarak cevap verilmelidir.

Müşteri soru ve şikayetlerine nasıl cevap verilir konusunda detaylı bilgi için "Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?" yazımızı okuyabilirsiniz.

Sadakat programları

Müşterileri elde tutmanın en etkin yöntemlerinden biri de sadakat programlarıdır. Sadakat programlarında; puanlar, kupanlar, hediye çekleri, hediyeler, promosyonlar, teklifler ya da çeşitli fırsatlar sunulabilir. Tekrar alışveriş yapan müşteriler, tercihleri sebebiyle ödüllendirilir. Sadakat programları sayesinde müşteri kendisini, markanın bir parçası gibi hisseder ve marka elçisi gibi davranmaya başlar.

Müşteri yorumları

Müşteri memnuniyetinin veya memnuniyetsizliğinin göstergesi olan yorumlar özellikle e-Ticaret yapan firmalar için kritiktir.

Alışveriş yapanların büyük çoğunluğunun satın alma kararında müşteri yorumlarının payı büyüktür. Satın aldığı hizmetten ya da üründen memnun olan müşterinin deneyimlerini olumlu bir şekilde paylaşması, diğer müşterilerin satın alma eğilimlerini de pozitif yönde etkilemektedir.

Bu yüzden müşteri hizmetleri birimlerinin pozitif yorum alabilme odaklı çalışmaları gerekmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM programı kullanın

Küresel ekonomide varlık göstermek isteyen şirketler için müşteri ilişkileri son derece önemlidir. Her şirket sahibi müşterilerine ait bilgileri, siparişleri, talepleri, satışları tek bir kanaldan kolayca takip etmek ister. Müşterilerle her an iletişim halinde olmak, müşterilerin isteklerini ve davranışlarını analiz etmek ve müşterinin beklentilerini hızlı bir şekilde karşılamak büyük bir kazanç sağlar. İşletmelerin kendi iş süreçlerine, faaliyet alanlarına uygun bir CRM sistemini kullanmaları son derece önemlidir.

Sonuç olarak; müşteri, bir şirketin can damarıdır. Müşteri memnuniyetini sağlayarak sadık müşterilere dönüştürmek, uzun vadeli başarının anahtarıdır.

mysoft-crm

 

NFT Nedir? Ne İşe Yarar? NFT Nasıl Yapılır? NFT Nasıl Alınır ve Satılır?

 29 Kasım 2021 Pazartesi

Non-Fungible Token kelimelerinin baş harflerinden oluşan NFT; Takas Edilemez Jeton demektir.

Devamı

2021 Yılı Yeniden Değerleme Oranı %36,20 Olarak Belirlendi!

 28 Kasım 2021 Pazar

2021 yılı için yeniden değerleme oranı %36,20 (otuz altı virgül yirmi) olarak belirlendi.

Devamı

Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Nedir? e-Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Zorunluluğu Nedir?

 22 Kasım 2021 Pazartesi

K.M alımında "Kıymetli Maden Alım Belgesi", satımında ise "Kıymetli Maden Satım Belgesi" düzenlenmesi zorunludur.

Devamı

Şirketler İçin Büyük Veri Kullanma Rehberi

 20 Kasım 2021 Cumartesi

Son teknolojileri ve gelişmiş analitik araçları kullanabilecek yetenekte kişileri ekibinize dahil edin.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun Görevleri Nelerdir?

 18 Kasım 2021 Perşembe

KVKK, dokuz üyeden oluşmaktadır. Kurulun beş üyesi TBMM, dört üyesi ise Cumhurbaşkanı tarafından seçilir

Devamı

KVKK'dan Belediyelerle İlgili Çok Önemli Karar!

 9 Kasım 2021 Salı

Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından Belediyelerle ilgili çok önemli karar!

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Nasıl İptal Edilir? e-SMM İptal Süresi Ne Kadar?

 9 Kasım 2021 Salı

e-SMM'yi düzenleyen satıcı veya alıcı tarafından e-Belge Uygulamaları üzerinden iptal/itiraz talebi oluşturulması

Devamı

Kişisel Verilerin Aktarılması Nedir? Kişisel Verilerin Yurtdışına Aktarılmasının Şartları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

Kişisel verilerin yurt içinde ve yurt dışına aktarılmasının koşulları ayrı ayrı açıklanmıştır.

Devamı

KVKK İlgili Kişi Kimdir? Kişisel Veri Sahibi Kimdir? İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

KVKK ilgili kişi kimdir? Kişisel veri sahibi kimdir? İlgili kişinin hakları nelerdir?

Devamı

Kişisel Veri Gizliliğinin ve Korunmasının Önemi Nedir?

 2 Kasım 2021 Salı

Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahiptir.

Devamı
WhatsApp