Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir?

Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir

Her ticari işletmenin en önemli stratejisi, müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Mevcut müşteriyi korumak ve müşteri sadakati oluşturmak sürdürülebilir büyümenin temel şartıdır. Yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşteriyi elde tutmaktan beş kat daha pahalıdır. Bu yüzden sahip olunan müşterileri elde tutmak için stratejiler geliştirmek çok kritiktir.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMANIN 8 YÖNTEMİ

Güven verin

Tüm ticari girişimler için güven vermek kilit noktadır. Size güven duyan müşteri de memnun müşteridir.

Müşteri hizmetlerinde fark yaratın

Mevcut müşterilerin korunması için sorunlarını dinlemek ve önemsemek, taleplerine çözümler bulmak ve ihtiyaçlarını karşılamak gerekir. Müşteri hizmetleri departmanının müşteri odaklı bir yapıda olması önemlidir. Satışın her aşamasında müşteri ve müşteri adaylarının hızlı erişebildiği, tüm sorunlarına anlık olarak cevap bulabildiği bir yapıya sahip olmak gerekir.

Hızlı destek, samimi bir üslup, içten konuşma sesi ve müşteriye göre uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimlerle müşteri hizmetlerinde fark yaratın.

Her bir müşteriye uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilmek CRM çözümleriyle mümkündür. CRM programları hakkında detaylı bilgi almak için Mysoft CRM ürün sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Canlı sohbet desteği

Müşterilerin pek çoğu satın almak istedikleri ürünle ilgili ön araştırma yapma eğilimindedir. Bu araştırmalar esnasında anlık olarak bilgiye ihtiyaç duyabilirler. Müşterilerin soru ve sorunlarına çözüm bulmak amacıyla 7/24 canlı sohbet desteği verilmesi, müşteri memnuniyetini artıran bir uygulamadır.

Chatbot yöntemi

Son dönemde oldukça yaygın kullanılan chatbot (sohbet robotları) bir takım standart sorulara anlık kurgulanmış cevaplar vermek üzere tasarlanan bir uygulamadır.
Chatbot kurguları, girişimlerin sektörüne ve türüne göre optimize edilebilmektedir. Müşterilere daha fazla bilgi sunabilmek için sohbet robotlarının kullanılması mühimdir. Chatbot metodu, telefonla müşteri desteği verilmesiyle desteklenmelidir.

İletişim formları

En önemli iletişim araçlarından biri de iletişim formlarıdır. Mevcut müşterilerin memnuniyet derecesini maksimize etmenin önemli bir parçası olan iletişim formları, dönüşümleri iyileştirmektedir.

Satış sürecinin her aşamasında olumsuz bir deneyim yaşayan müşterilerin deneyimlerini paylaşabileceği iletişim formları, ilgili tüm süreçlerle optimize edilmelidir. Hatta, iletişim formlarına mümkün olan en kısa zamanda telefonla veya yazılı olarak cevap verilmelidir.

Müşteri soru ve şikayetlerine nasıl cevap verilir konusunda detaylı bilgi için "Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?" yazımızı okuyabilirsiniz.

Sadakat programları

Müşterileri elde tutmanın en etkin yöntemlerinden biri de sadakat programlarıdır. Sadakat programlarında; puanlar, kupanlar, hediye çekleri, hediyeler, promosyonlar, teklifler ya da çeşitli fırsatlar sunulabilir. Tekrar alışveriş yapan müşteriler, tercihleri sebebiyle ödüllendirilir. Sadakat programları sayesinde müşteri kendisini, markanın bir parçası gibi hisseder ve marka elçisi gibi davranmaya başlar.

Müşteri yorumları

Müşteri memnuniyetinin veya memnuniyetsizliğinin göstergesi olan yorumlar özellikle e-Ticaret yapan firmalar için kritiktir.

Alışveriş yapanların büyük çoğunluğunun satın alma kararında müşteri yorumlarının payı büyüktür. Satın aldığı hizmetten ya da üründen memnun olan müşterinin deneyimlerini olumlu bir şekilde paylaşması, diğer müşterilerin satın alma eğilimlerini de pozitif yönde etkilemektedir.

Bu yüzden müşteri hizmetleri birimlerinin pozitif yorum alabilme odaklı çalışmaları gerekmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM programı kullanın

Küresel ekonomide varlık göstermek isteyen şirketler için müşteri ilişkileri son derece önemlidir. Her şirket sahibi müşterilerine ait bilgileri, siparişleri, talepleri, satışları tek bir kanaldan kolayca takip etmek ister. Müşterilerle her an iletişim halinde olmak, müşterilerin isteklerini ve davranışlarını analiz etmek ve müşterinin beklentilerini hızlı bir şekilde karşılamak büyük bir kazanç sağlar. İşletmelerin kendi iş süreçlerine, faaliyet alanlarına uygun bir CRM sistemini kullanmaları son derece önemlidir.

Sonuç olarak; müşteri, bir şirketin can damarıdır. Müşteri memnuniyetini sağlayarak sadık müşterilere dönüştürmek, uzun vadeli başarının anahtarıdır.

mysoft-crm

 

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı
WhatsApp