Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?

Müşteri şikayetlerine etkili bir şekilde nasıl cevap verilir?

Müşteri şikayetlerine cevap vermek için 5 ipucu:

  1. Tamamen müşterinin yaşadığı deneyimini dinleyin
  2. Özür dileyin
  3. Çözüme odaklanın
  4. Müşteriyi hızlı çözüm üretin
  5. Müşteri şikayet etmeden siz daha önce şikayetleri bulun.

İşletmenizin büyüklüğü, doğası veya başarısı ne olursa olsun, yaptığınız işten memnun olmayan küçük bir oran da olsa müşteriniz olabilir. Herkesi memnun edemezsiniz düşüncesi çok çok eskiden doğru idi çünkü müşterinin şikayetlerini iletmesi günümüzün dijital çağı öncesi hiç bu kadar kolay değildi.
Bir işletmeyi eleştirmek için müşterilerin sizinle konuşmaya zaman ayırması gerekmez. Telefonlarını alabilir, birkaç öfkeli cümle yazabilir ve e-posta, yada sosyal medya siteleri, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya siteleri veya herhangi bir sayıda forum ve tartışma panosu aracılığıyla gönderebilirler.
Ve eski günlerin aksine, müşterilerin herhangi bir işletmeye sadık kalmaları gerekmez: Rakiplerinizin artık hepsi internet ortamında dır ve Google gibi arama motorları araçılığı ile anında ulaşılabilir durumdadır. Yapılan bazı anketlere göre müşterilerin üçte birinden fazlası, tek bir olumsuz deneyimden sonra şirketleri hemen değiştirmeyi düşündüklerini ifade ediyor.

Bir müşteri hizmetleri başarılı bir işletmenin bel kemiğini oluşturduğundan, bir müşteriyi kaybetmeyi göze alamazsınız.

Bunun olmasını önlemek için, öncelikle müşterilerinizin "Sizle daha çalışmak ve bir şey satın almak istemiyorum" demesine neden olabilecek şeyleri anlamak önemlidir.

mysoft-crm

 

Mysoft CRM "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" Arasında Yerini Aldı!

 3 Ağustos 2022 Çarşamba

Mysoft CRM, Teknoparklardan Çıkan Ar-Ge 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Projeden biri oldu.

Devamı

İnternet Ortamında Yayınlanan İlanlar İçin BTRANS Zorunlu Oldu!

 31 Mayıs 2022 Salı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 538 Sıra No'lu VUK Genel Tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 25 Mayıs 2022 Çarşamba

2021 yılında düzenlenen e-Fatura 541 Milyon'a ulaşırken, e-Arşiv Fatura ise 3.5 Milyarı buldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı
WhatsApp