Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?

Müşteri şikayetlerine etkili bir şekilde nasıl cevap verilir?

Müşteri şikayetlerine cevap vermek için 5 ipucu:

  1. Tamamen müşterinin yaşadığı deneyimini dinleyin
  2. Özür dileyin
  3. Çözüme odaklanın
  4. Müşteriyi hızlı çözüm üretin
  5. Müşteri şikayet etmeden siz daha önce şikayetleri bulun.

İşletmenizin büyüklüğü, doğası veya başarısı ne olursa olsun, yaptığınız işten memnun olmayan küçük bir oran da olsa müşteriniz olabilir. Herkesi memnun edemezsiniz düşüncesi çok çok eskiden doğru idi çünkü müşterinin şikayetlerini iletmesi günümüzün dijital çağı öncesi hiç bu kadar kolay değildi.
Bir işletmeyi eleştirmek için müşterilerin sizinle konuşmaya zaman ayırması gerekmez. Telefonlarını alabilir, birkaç öfkeli cümle yazabilir ve e-posta, yada sosyal medya siteleri, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya siteleri veya herhangi bir sayıda forum ve tartışma panosu aracılığıyla gönderebilirler.
Ve eski günlerin aksine, müşterilerin herhangi bir işletmeye sadık kalmaları gerekmez: Rakiplerinizin artık hepsi internet ortamında dır ve Google gibi arama motorları araçılığı ile anında ulaşılabilir durumdadır. Yapılan bazı anketlere göre müşterilerin üçte birinden fazlası, tek bir olumsuz deneyimden sonra şirketleri hemen değiştirmeyi düşündüklerini ifade ediyor.

Bir müşteri hizmetleri başarılı bir işletmenin bel kemiğini oluşturduğundan, bir müşteriyi kaybetmeyi göze alamazsınız.

Bunun olmasını önlemek için, öncelikle müşterilerinizin "Sizle daha çalışmak ve bir şey satın almak istemiyorum" demesine neden olabilecek şeyleri anlamak önemlidir.

mysoft-crm

 

2022 e-Müstahsil Makbuzu e-MM Zorunluluğu Nedir?

 22 Ekim 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Müstahsil Makbuzu e-MM zorunluluğu nedir?

Devamı

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı
WhatsApp