Mali Mühür Nedir? Mali Mühür Başvurusu (Süre Uzatımı) Nasıl Yapılır?

Mali Mühür Nedir? Mali Mühür Başvurusu (Süre Uzatımı) Nasıl Yapılır?

Mali Mühür, kurumsal bir e-İmza türüdür. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanmaktadır. Mali Mühür olmadan e-Fatura ve diğer resmi belgeleri gönderemezsiniz.

Mali Mühür Nedir?

Mali Mühür e-Fatura başvurusunda firmayı sisteme tanımlamak amacıyla kullanılır. e-Fatura ve diğer belgelerin kaynağını, bütünlüğünü ve içeriğini garanti altına alır. Söz konusu belgelerin, gönderilmesi, saklanması esnasında güvenlik ve gizlilik sağlar.

Firma ünvanının değişmesi halinde, Mali Mühür geçerliliğini yitirmiş olur. Yeni ünvanla birlikte yeniden Mali Mühür başvurusu yapılması gerekir. Ayrıca Mali Mührün, 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir.

Mali Mühür başvurusu nasıl yapılır?

Mali Mühür; Tübitak bünyesinde bulunan, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilmektedir. Mali Mühür Sertifikası için https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinde bulunan formu doldurarak başvuru gerçekleştirilir. Başvuru tamamlandıktan sonra başvurunun son bölümünde, ödeme gerçekleştirilir. Ödemeler Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından "Banka Şubeleri, İnternet Şube ve Mobil Şube"den vergi kimlik numarası ile yapılır. Başvuru yaptıktan sonra bir hafta içerisinde Mali Mühür elinize ulaşır. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi için https://www.kamusm.gov.tr/adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mali Mühür elinize ulaştıktan sonra, GİB üzerinden e-Fatura ve e-Defter için ayrıca başvuru yapmanız gerekmektedir.

Mali Mührü kimler kullanabilir?

Mali Mührü, firmanın yetkili olarak bildirdiği kişiler kullanabilir. Şayet firmada yetkili olan şahıs veya şahıslar değişmiş ise yerine atanan kişinin en kısa zamanda ilgili birimlere bildirilmesi gerekmektedir.

Mali Mühür ve e-İmza arasındaki fark nedir?

e-İmza gerçek kişiye verilir, kişinin ıslak imzası yerine geçer. Mali Mühür ise firmaya verilir, firma kaşesinin elektronik halidir.

Yabancı ortaklı firmaların mali mühür başvuru süreci?

%100 yabancı ortaklı kurumların "mali mühür" başvurusu için istenen belgeler :

1. Mali Mühür Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin doldurularak, imzalanmış ve kaşelenmiş hali.

https://ebelge.gib.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru

/MaliMuhurBasvuruFormuVeTaahhutnamesi.docx

2. Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'nin imzalı aslı

https://ebelge.gib.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/

ElektronikMaliMuhurSertifikaSahibiTaahhutnamesi.pdf

3. Şirket kuruluş sözleşmesinin olduğu ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği
(Şayet sonradan unvan değişikliği yapılmışsa, en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneğinin de eklenmesi gerekmektedir.)

4. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği.

Ayrıca "Sertifika Sorumlusu" olarak TC vatandaşı bir personelin bildirilmesi gerekmektedir. Sertifika Sorumlusunun sorumluluğu; sadece mali mühür sertifikasının tesliminde muhatap alınacak kişi olmasıdır. Devamını gerektirecek başkaca bir sorumluluğu yoktur.

Tüm evrakların noter onaylı olması gerekir.

Hazırlanan evraklar;
"Gelir İdaresi Başkanlığı Ek Hizmet Binası Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 06110 Dışkapı / ANKARA " adresine posta yoluyla gönderilmelidir.

Başvuru sürecinde, şirket yetkilisinin mail adresine KamuSM tarafından barkod numarası ve mali mühür başvurunuzu tamamlamanız için bir bağlantı adresi gönderilir. Daha sonra mali mühür ücretini yatırmanız istenir.

Ayrıca birden fazla mali mühür talep edilirse KamuSM'den tarafınıza gönderilecek mailde mali mühür sayısını belirtebilirsiniz.

Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra 3-4 gün içinde mali mühür tarafınıza teslim edilir.

Mali Mührünüz elinize geçtikten sonra e-Fatura veya e-Defter başvurunuzu yapabilirsiniz.

onca-on-muhasebe1

Mali Mühür Ücreti 2021 Yılında Ne Kadar?

Mali mühür sertifikası (MÜS) ve güvenlik hizmetleri sertifikası (GÜS) 3 yıllık olarak oluşturulmaktadır. Sertifika fiyatları aşağıdaki gibidir:

  • Tüzel Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 342,20 TL (290 TL + KDV)
  • Gerçek Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 217,12 TL (184 TL + KDV)

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

Yenileme süreci, sertifika süre bitimine 3 ay kala başlar. Kamu SM, sistemde kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan yetkililer, yenileme başvurusu talebi için başvuru süreci maddelerini ile aynıdır.

Dilerseniz e-Dönüşüm işlemlerinin tamamını Mysoft'un alanında uzman ekipleriyle gerçekleştirebilir tüm süreci sorunsuz halledebilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Mali Mührün süresinin dolması sebebiyle e-Defter beratlarının yasal süresinde yüklenememesi; mücbir sebep hali olarak değerlendirilmemektedir ve defter beratlarının yüklenmesi için ek süre verilmemektedir. Bu sebeple, Mali Mührün geçerlilik süresinin dolmasıyla ilgili e-Posta alan mükellefler, sürenin dolmasını beklemeden yeni Mali Mühür başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.

Mali Mührün arızalanması, çalınması veya kaybolması durumu

Mali Mührün arızalanması, çalınması, kaybolması vs. durumlarında mağduriyet yaşanmaması adına yedek Mali Mühür edinilmesi tavsiye olunur. 

Mali Mühür Kurulumu Nasıl Yapılır

Mali Mühür Şifre İşlemleri

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı
WhatsApp