Mali Mührün Önemi Nedir?

Mali Mührün Önemi Nedir?

Mali Mühür, kurumsal bir e-İmza türüdür. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanmaktadır. Mali Mühür olmadan e-Fatura ve diğer resmi belgeleri gönderemezsiniz.

Mali Mühür Nedir?

Mali Mühür e-Fatura başvurusunda firmayı sisteme tanımlamak amacıyla kullanılır. e-Fatura ve diğer belgelerin kaynağını, bütünlüğünü ve içeriğini garanti altına alır. Söz konusu belgelerin, gönderilmesi, saklanması esnasında güvenlik ve gizlilik sağlar.

Firma ünvanının değişmesi halinde, Mali Mühür geçerliliğini yitirmiş olur. Yeni ünvanla birlikte yeniden Mali Mühür başvurusu yapılması gerekir. Ayrıca Mali Mührün, 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir.

Mali Mühür başvurusu nasıl yapılır?

Mali Mühür; Tübitak bünyesinde bulunan, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilmektedir. Mali Mühür Sertifikası için https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinde bulunan formu doldurarak başvuru gerçekleştirilir. Başvuru tamamlandıktan sonra başvurunun son bölümünde, ödeme gerçekleştirilir. Ödemeler Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından "Banka Şubeleri, İnternet Şube ve Mobil Şube"den vergi kimlik numarası ile yapılır. Başvuru yaptıktan sonra bir hafta içerisinde Mali Mühür elinize ulaşır. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi için http://www.kamusm.gov.tr/adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mali Mühür elinize ulaştıktan sonra, GİB üzerinden e-Fatura ve e-Defter için ayrıca başvuru yapmanız gerekmektedir.

Mali Mührü kimler kullanabilir?

Mali Mührü, firmanın yetkili olarak bildirdiği kişiler kullanabilir. Şayet firmada yetkili olan şahıs veya şahıslar değişmiş ise yerine atanan kişinin en kısa zamanda ilgili birimlere bildirilmesi gerekmektedir.

Mali Mühür ve e-İmza arasındaki fark nedir?

e-İmza gerçek kişiye verilir, kişinin ıslak imzası yerine geçer. Mali Mühür ise firmaya verilir, firma kaşesinin elektronik halidir.

Yabancı ortaklı firmaların mali mühür başvuru süreci?

%100 yabancı ortaklı kurumların "mali mühür" başvurusu için istenen belgeler :

1. Mali Mühür Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin doldurularak, imzalanmış ve kaşelenmiş hali.

2. Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'nin imzalı aslı

3. Şirket kuruluş sözleşmesinin olduğu ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği
(Şayet sonradan unvan değişikliği yapılmışsa, en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneğinin de eklenmesi gerekmektedir.)

4. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği.

Ayrıca "Sertifika Sorumlusu" olarak TC vatandaşı bir personelin bildirilmesi gerekmektedir. Sertifika Sorumlusunun sorumluluğu; sadece mali mühür sertifikasının tesliminde muhatap alınacak kişi olmasıdır. Devamını gerektirecek başkaca bir sorumluluğu yoktur.

Tüm evrakların noter onaylı olması gerekir.

Hazırlanan evraklar;
"Gelir İdaresi Başkanlığı Ek Hizmet Binası Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 06110 Dışkapı / ANKARA " adresine posta yoluyla gönderilmelidir.

Başvuru sürecinde, şirket yetkilisinin mail adresine KamuSM tarafından barkod numarası ve mali mühür başvurunuzu tamamlamanız için bir bağlantı adresi gönderilir. Daha sonra mali mühür ücretini yatırmanız istenir.

Ayrıca birden fazla mali mühür talep edilirse KamuSM'den tarafınıza gönderilecek mailde mali mühür sayısını belirtebilirsiniz.

Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra 3-4 gün içinde mali mühür tarafınıza teslim edilir.

Mali Mührünüz elinize geçtikten sonra e-Fatura veya e-Defter başvurunuzu yapabilirsiniz.

Mali Mühür Ücreti 2020 Yılında Ne Kadar?

Mali mühür sertifikası (MÜS) ve güvenlik hizmetleri sertifikası (GÜS) 3 yıllık olarak oluşturulmaktadır. Sertifika fiyatları aşağıdaki gibidir:

Tüzel Kişi  3 Yıllık Mali Mühür Sertifikası ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti  289,10 TL (245 TL + KDV)

Gerçek Kişi 3 Yıllık Mali Mühür Sertifikası ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 182,90 TL (155 TL + KDV)

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

Yenileme süreci, sertifika süre bitimine 3 ay kala başlar. Kamu SM, sistemde kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan yetkililer, yenileme başvurusu talebi için başvuru süreci maddelerini ile aynıdır.

Dilerseniz e-Dönüşüm işlemlerinin tamamını Mysoft'un alanında uzman ekipleriyle gerçekleştirebilir tüm süreci sorunsuz halledebilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Mali Mühür Kurulumu Nasıl Yapılır

Mali Mühür Şifre İşlemleri

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum

 12 Haziran 2020 Cuma

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum Nedir? Beklenen Erteleme GİB Tarafından Yapılacak mı?

Devamı

E-İrsaliye Düzenlerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 12 Haziran 2020 Cuma

E-İrsaliye nasıl düzenlenir, E-İrsaliye ne zaman düzenlenir, E-İrsaliye'de yer alması gereken bilgiler nelerdir?

Devamı

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-MM İçin Son Tarih 1 Temmuz 2020

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Bilet mükellefleri için son geçiş tarihi 1 Temmuz 2020.

Devamı

Matbudan Dönüştürülen e-İrsaliye

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-İrsaliyenin teknik nedenlerle ya da fiili teslimat miktarının öngörülememesi durumunda e-İrsaliyeleri kağıt olarak..

Devamı

E-İrsaliye Başvuru! E-İrsaliye Giriş

 10 Haziran 2020 Çarşamba

E-İrsaliye başvuru sürecinde izlemeniz gereken tüm adımları en basit anlatımıyla bu yazımızda bulabilirsiniz.

Devamı
WhatsApp