Mali Mührün Önemi Nedir?

Mali Mührün Önemi Nedir?

Mali Mühür, kurumsal bir e-İmza türüdür. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanmaktadır. Mali Mühür olmadan e-Fatura ve diğer resmi belgeleri gönderemezsiniz.

Mali Mühür Nedir?

Mali Mühür e-Fatura başvurusunda firmayı sisteme tanımlamak amacıyla kullanılır. e-Fatura ve diğer belgelerin kaynağını, bütünlüğünü ve içeriğini garanti altına alır. Söz konusu belgelerin, gönderilmesi, saklanması esnasında güvenlik ve gizlilik sağlar.

Firma ünvanının değişmesi halinde, Mali Mühür geçerliliğini yitirmiş olur. Yeni ünvanla birlikte yeniden Mali Mühür başvurusu yapılması gerekir. Ayrıca Mali Mührün, 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir.

Mali Mühür başvurusu nasıl yapılır?

Mali Mühür; Tübitak bünyesinde bulunan, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilmektedir. Mali Mühür Sertifikası için https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinde bulunan formu doldurarak başvuru gerçekleştirilir. Başvuru tamamlandıktan sonra başvurunun son bölümünde, ödeme gerçekleştirilir. Ödemeler Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından "Banka Şubeleri, İnternet Şube ve Mobil Şube"den vergi kimlik numarası ile yapılır. Başvuru yaptıktan sonra bir hafta içerisinde Mali Mühür elinize ulaşır. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi için http://www.kamusm.gov.tr/adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mali Mühür elinize ulaştıktan sonra, GİB üzerinden e-Fatura ve e-Defter için ayrıca başvuru yapmanız gerekmektedir.

Mali Mührü kimler kullanabilir?

Mali Mührü, firmanın yetkili olarak bildirdiği kişiler kullanabilir. Şayet firmada yetkili olan şahıs veya şahıslar değişmiş ise yerine atanan kişinin en kısa zamanda ilgili birimlere bildirilmesi gerekmektedir.

Mali Mühür ve e-İmza arasındaki fark nedir?

e-İmza gerçek kişiye verilir, kişinin ıslak imzası yerine geçer. Mali Mühür ise firmaya verilir, firma kaşesinin elektronik halidir.

Yabancı ortaklı firmaların mali mühür başvuru süreci?

%100 yabancı ortaklı kurumların "mali mühür" başvurusu için istenen belgeler :

1. Mali Mühür Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin doldurularak, imzalanmış ve kaşelenmiş hali.

2. Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'nin imzalı aslı

3. Şirket kuruluş sözleşmesinin olduğu ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği
(Şayet sonradan unvan değişikliği yapılmışsa, en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneğinin de eklenmesi gerekmektedir.)

4. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği.

Ayrıca "Sertifika Sorumlusu" olarak TC vatandaşı bir personelin bildirilmesi gerekmektedir. Sertifika Sorumlusunun sorumluluğu; sadece mali mühür sertifikasının tesliminde muhatap alınacak kişi olmasıdır. Devamını gerektirecek başkaca bir sorumluluğu yoktur.

Tüm evrakların noter onaylı olması gerekir.

Hazırlanan evraklar;
"Gelir İdaresi Başkanlığı Ek Hizmet Binası Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 06110 Dışkapı / ANKARA " adresine posta yoluyla gönderilmelidir.

Başvuru sürecinde, şirket yetkilisinin mail adresine KamuSM tarafından barkod numarası ve mali mühür başvurunuzu tamamlamanız için bir bağlantı adresi gönderilir. Daha sonra mali mühür ücretini yatırmanız istenir.

Ayrıca birden fazla mali mühür talep edilirse KamuSM'den tarafınıza gönderilecek mailde mali mühür sayısını belirtebilirsiniz.

Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra 3-4 gün içinde mali mühür tarafınıza teslim edilir.

Mali Mührünüz elinize geçtikten sonra e-Fatura veya e-Defter başvurunuzu yapabilirsiniz.

Mali Mühür Ücreti 2020 Yılında Ne Kadar?

Mali mühür sertifikası (MÜS) ve güvenlik hizmetleri sertifikası (GÜS) 3 yıllık olarak oluşturulmaktadır. Sertifika fiyatları aşağıdaki gibidir:

Tüzel Kişi  3 Yıllık Mali Mühür Sertifikası ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti  289,10 TL (245 TL + KDV)

Gerçek Kişi 3 Yıllık Mali Mühür Sertifikası ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 182,90 TL (155 TL + KDV)

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

Yenileme süreci, sertifika süre bitimine 3 ay kala başlar. Kamu SM, sistemde kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan yetkililer, yenileme başvurusu talebi için başvuru süreci maddelerini ile aynıdır.

Dilerseniz e-Dönüşüm işlemlerinin tamamını Mysoft'un alanında uzman ekipleriyle gerçekleştirebilir tüm süreci sorunsuz halledebilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Mali Mühür Kurulumu Nasıl Yapılır

Mali Mühür Şifre İşlemleri

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

Özel Eğitim ve Öğretim Kurumlarının İYS'ye Kayıt Zorunluluğu Var Mı?

 28 Kasım 2020 Cumartesi

Özel eğitim ve öğretim kurumlarının İleti Yönetim Sistemine kayıt zorunluluğu var mı?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borcu Yapılandırılmasına İlişkin Tebliğ Resmi Gazetede Yayımlandı!

 27 Kasım 2020 Cuma

Vergi ve SSK Prim Borcu Yapılandırılmasına İlişkin Kanun Genel Tebliği Resmi Gazetede Yayımlandı!

Devamı

e-Defter Geçme Zorunluluğu 2021? e-Defter'de İsteğe Bağlı Geçiş?

 26 Kasım 2020 Perşembe

1 Temmuz'da e-Fatura'ya geçen mükelleflerin 1 Ocak 2021'den itibaren e-Defter'e geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

Salesforce CRM İleti Yönetim Sistemi-İYS Entegrasyonu

 26 Kasım 2020 Perşembe

Salesforce CRM için İleti Yönetim Sistemi-İYS Entegrasyonu geliştirme çalışmaları tamamlandı.

Devamı

2021'de e-İrsaliye Kapsam Genişleme Durumu Nedir?

 25 Kasım 2020 Çarşamba

2021 e-İrsaliye geçiş zorunlu mu? e-İrsaliye'de kapsam genişler mi? e-İrsaliye düzenleme limitleri nedir?

Devamı

e-Ticarette e-Fatura Zorunluluğu 2021

 24 Kasım 2020 Salı

Yıllık cirosu 5 milyon lira ve üzeri olan e-Ticaret firmalarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura kullanmaları zorunludur.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi'nin Şirketlere ve Vatandaşlara Faydası Nedir?

 20 Kasım 2020 Cuma

İYS ile kurallara uymayan gerçek ve tüzel kişilerden kaynaklı haksız rekabetin önüne geçilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi-İYS Kullanımı Ücretli Midir?

 20 Kasım 2020 Cuma

75.000'e kadar adres sayısına sahip hizmet sağlayıcılara Seviye-1 hizmetleri bir yıl süreyle ücretsizdir!

Devamı

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

 19 Kasım 2020 Perşembe

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını TİSS üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

e-Defter Uygulamasına 01/01/2021 Tarihi İtibariyle Geçmesi Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru!

 18 Kasım 2020 Çarşamba

01/01/2021 Tarihi İtibariyle e-Defter Uygulamasına Dahil Olması Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi İdari Yaptırımları Nedir?

 17 Kasım 2020 Salı

Vatandaşın izni olmadan ticari elektronik ileti gönderimi yapan hizmet sağlayıcılara idari para cezası uygulanır.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Gönderme Koşulları Nelerdir?

 17 Kasım 2020 Salı

Ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilerin uyması gereken temel kurallar nelerdir?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borçlarında Yapılandırma Başladı!

 17 Kasım 2020 Salı

Prim ve vergilere ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

 5 Kasım 2020 Perşembe

Garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

 20 Ekim 2020 Salı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

e-Defter ve e-Defter Beratının Saklanması ve İbrazı Nasıl Olmalıdır?

 15 Ekim 2020 Perşembe

1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde e-Defter ve e-Defter beratının saklanması ve ibrazı 

Devamı

e-Defter ve Berat Saklama Kullanıcı Kılavuzu Yayınlandı!

 12 Ekim 2020 Pazartesi

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin "e-Defter Saklama Kullanıcı Kılavuzu"

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Broşürü Yayınlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine yönelik açıklamaların yer aldığı broşür hazırlandı.

Devamı
WhatsApp