Mali Mühür Nedir? Mali Mühür Başvurusu (Süre Uzatımı) Nasıl Yapılır?

Mali Mühür Nedir? Mali Mühür Başvurusu (Süre Uzatımı) Nasıl Yapılır?

Mali Mühür, kurumsal bir e-İmza türüdür. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanmaktadır. Mali Mühür olmadan e-Fatura ve diğer resmi belgeleri gönderemezsiniz.

Mali Mühür Nedir?

Mali Mühür e-Fatura başvurusunda firmayı sisteme tanımlamak amacıyla kullanılır. e-Fatura ve diğer belgelerin kaynağını, bütünlüğünü ve içeriğini garanti altına alır. Söz konusu belgelerin, gönderilmesi, saklanması esnasında güvenlik ve gizlilik sağlar.

Firma ünvanının değişmesi halinde, Mali Mühür geçerliliğini yitirmiş olur. Yeni ünvanla birlikte yeniden Mali Mühür başvurusu yapılması gerekir. Ayrıca Mali Mührün, 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir.

Mali Mühür başvurusu nasıl yapılır?

Mali Mühür; Tübitak bünyesinde bulunan, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilmektedir. Mali Mühür Sertifikası için https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinde bulunan formu doldurarak başvuru gerçekleştirilir. Başvuru tamamlandıktan sonra başvurunun son bölümünde, ödeme gerçekleştirilir. Ödemeler Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından "Banka Şubeleri, İnternet Şube ve Mobil Şube"den vergi kimlik numarası ile yapılır. Başvuru yaptıktan sonra bir hafta içerisinde Mali Mühür elinize ulaşır. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi için https://www.kamusm.gov.tr/adresini ziyaret edebilirsiniz.

Mali Mühür elinize ulaştıktan sonra, GİB üzerinden e-Fatura ve e-Defter için ayrıca başvuru yapmanız gerekmektedir.

Mali Mührü kimler kullanabilir?

Mali Mührü, firmanın yetkili olarak bildirdiği kişiler kullanabilir. Şayet firmada yetkili olan şahıs veya şahıslar değişmiş ise yerine atanan kişinin en kısa zamanda ilgili birimlere bildirilmesi gerekmektedir.

Mali Mühür ve e-İmza arasındaki fark nedir?

e-İmza gerçek kişiye verilir, kişinin ıslak imzası yerine geçer. Mali Mühür ise firmaya verilir, firma kaşesinin elektronik halidir.

Yabancı ortaklı firmaların mali mühür başvuru süreci?

%100 yabancı ortaklı kurumların "mali mühür" başvurusu için istenen belgeler :

1. Mali Mühür Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin doldurularak, imzalanmış ve kaşelenmiş hali.

https://ebelge.gib.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru

/MaliMuhurBasvuruFormuVeTaahhutnamesi.docx

2. Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'nin imzalı aslı

https://ebelge.gib.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/

ElektronikMaliMuhurSertifikaSahibiTaahhutnamesi.pdf

3. Şirket kuruluş sözleşmesinin olduğu ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği
(Şayet sonradan unvan değişikliği yapılmışsa, en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneğinin de eklenmesi gerekmektedir.)

4. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği.

Ayrıca "Sertifika Sorumlusu" olarak TC vatandaşı bir personelin bildirilmesi gerekmektedir. Sertifika Sorumlusunun sorumluluğu; sadece mali mühür sertifikasının tesliminde muhatap alınacak kişi olmasıdır. Devamını gerektirecek başkaca bir sorumluluğu yoktur.

Tüm evrakların noter onaylı olması gerekir.

Hazırlanan evraklar;
"Gelir İdaresi Başkanlığı Ek Hizmet Binası Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 06110 Dışkapı / ANKARA " adresine posta yoluyla gönderilmelidir.

Başvuru sürecinde, şirket yetkilisinin mail adresine KamuSM tarafından barkod numarası ve mali mühür başvurunuzu tamamlamanız için bir bağlantı adresi gönderilir. Daha sonra mali mühür ücretini yatırmanız istenir.

Ayrıca birden fazla mali mühür talep edilirse KamuSM'den tarafınıza gönderilecek mailde mali mühür sayısını belirtebilirsiniz.

Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra 3-4 gün içinde mali mühür tarafınıza teslim edilir.

Mali Mührünüz elinize geçtikten sonra e-Fatura veya e-Defter başvurunuzu yapabilirsiniz.

onca-on-muhasebe1

Mali Mühür Ücreti 2022 Yılında Ne Kadar?

Mali mühür sertifikası (MÜS) ve güvenlik hizmetleri sertifikası (GÜS) 3 yıllık olarak oluşturulmaktadır. Sertifika fiyatları aşağıdaki gibidir:

  • Tüzel Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 395,30 TL (335 TL + KDV)
  • Gerçek Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 251,34 TL (213 TL + KDV)

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

Yenileme süreci, sertifika süre bitimine 3 ay kala başlar. Kamu SM, sistemde kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan yetkililer, yenileme başvurusu talebi için başvuru süreci maddelerini ile aynıdır.

Dilerseniz e-Dönüşüm işlemlerinin tamamını Mysoft'un alanında uzman ekipleriyle gerçekleştirebilir tüm süreci sorunsuz halledebilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Mali Mührün süresinin dolması sebebiyle e-Defter beratlarının yasal süresinde yüklenememesi; mücbir sebep hali olarak değerlendirilmemektedir ve defter beratlarının yüklenmesi için ek süre verilmemektedir. Bu sebeple, Mali Mührün geçerlilik süresinin dolmasıyla ilgili e-Posta alan mükellefler, sürenin dolmasını beklemeden yeni Mali Mühür başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.

Mali Mührün arızalanması, çalınması veya kaybolması durumu

Mali Mührün arızalanması, çalınması, kaybolması vs. durumlarında mağduriyet yaşanmaması adına yedek Mali Mühür edinilmesi tavsiye olunur. 

Mali Mühür Kurulumu Nasıl Yapılır

Mali Mühür Şifre İşlemleri

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı

İnsan Kaynakları Yönetimi HRM Nedir? Ne İş Yapar? İK Bilgi Sistemi HRIS Nedir?

 20 Nisan 2022 Çarşamba

İnsan Kaynakları Yönetim sistemi, şirketlerin insan kaynakları faaliyetlerini yönetmek için kullandıkları sistemdir.

Devamı

Finansal Analiz Nedir? Finansal Analiz Teknikleri Nelerdir?

 18 Nisan 2022 Pazartesi

Finansal analiz şirketlerin mali tablolarındaki verilerin; finansal faaliyetleri yönetmek ve yönlendirmek için analiz edilmesidir.

Devamı

Nakit Akışı Nedir? Nakit Akış Tablosu Nasıl Hazırlanır?

 14 Nisan 2022 Perşembe

Nakit akışları, nakit ve nakit benzerlerinin işletmeye girişi ve işletmeden çıkışıdır.

Devamı
WhatsApp