CRM Programı Nedir?

calisma-alanlarimiz1

CRM Müşterilerle olan ilişkileri daha iyi yönetebilmek ve verimliliği artırmak için tasarlanmış programlara denir.

İngilizce "Customer Relationship Management" kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır.

Bu bağlamda, müşteri memnuniyetini artırarak, müşteri ile kurum arasındaki ilişkiyi güçlendirmektedir.

"CRM programı nedir?" sorusunun en kısa cevabı satış öncesi ve satış sonrası tüm müşteri ilişkilerini yönetebilen program demektir.

CRM programı, kullanıcıların, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve diğer tüm operasyonel süreçlerinin yönetildiği bir otomasyondur.

İyi bir CRM programı, müşteri ile kurulan ilk kontaktan, teklif hazırlamaya, siparişin teslim edilmesine hatta sipariş tesliminden sonra müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecinin eksiksiz yönetilmesini sağlar.

Yepyeni bir sektör olarak ortaya çıkmakta ve her geçen gün yeniliklerine yenilik katarak çığ gibi büyümekte olan "CRM programları" özellikle hizmet sektöründe müşteri odaklı çalışmakta olan büyük firmaların oldukça ilgisini çekmektedir. Bu nedenle üzerinde çalışılmakta olan bu sektörde "CRM programı" adı verilmekte olan programlar oluşturulmaktadır.

CRM programı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

CRM Programı Kullanmak Neden Önemlidir?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak "CRM"'in en temel amacıdır.

CRM programları aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve CRM sayesinde verimlilik artıyor.

Uygulamaya geçirilmekte olan bu CRM programlarının amacı müşteri ile işletme arasındaki bağı sıkı tutarak hizmet sektöründe faaliyet göstermekte olan işletmeye prestij yaratmaktır. Ayrıca tamamen müşteri memnuniyetini ön planda tutmakta olan bu program online olarak internet üzerinden sürdürülmektedir. Pazarlama ve satış aşamasında CRM entegresi çok önemlidir.

İşletmelerin faaliyet alanlarına, hedef kitlelerine, işletmede çalışmakta olan personel sayısına, müşteri adetine göre çeşitlilik göstermekte olan bu CRM programları alanında uzman kişiler tarafından seçilmektedir.

Satış ve Pazarlamanızı CRM Programıları ile Güçlendirin

CRM programları, aynı zamanda satışları artırmanıza ve şirketinizin büyümesine de katkıda bulunacağından dolayı, sizin için en iyi CRM programını seçerken bazı noktalara dikkat etmenizde fayda var.

 

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Programı Nasıl Seçilir?

Satış Gücünüzü Arttırmak, Müşteri Hizmetlerinizi İyileştirmek için Mobil ve Web tabanlı MYSOFT CRM'İ Keşfedin

 

Bulut (Web Tabanlı) CRM Nedir?

"Bulut CRM" ifadesi web tabanlı CRM program yada "internet tabanlı CRM programı" için şeklinde de kullanılmaktadır. Ayrıca Bulut CRM ifadesi on-line CRM programı yada "online CRM programı" şeklinde de kullanılabilmektedir.

Bulut CRM, müşterileriniz ile yaptığınız tüm görüşmeleri, işletmenizdeki iş süreçlerini, personel bilgilerinizi, finansal işlemleri, randevularınızı vb. tek bir noktadan, istediğiniz zamanda ve istediğiniz yerden yönetebilmenize imkan sunar. Bulut Tabanlı CRM'ler, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını ortadan kaldırırken, internet olan her yerden müşteri ve satış verilerine ulaşmanızı sağlar.

Oysa On-Premise CRM, işletmelerin kendi server'ı üzerinden çalışır. Güncelleme işlemleri için IT ekibine ihtiyaç vardır. Bulut CRM'e göre pahalı ve zaman alan bir yapıya sahiptir.

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar? 

CRM Programı Müşteri Memnuniyetini Artırır

Potansiyel müşterilerinizi kaybetmemek ve hızlı bir geri dönüş için Crm programı kullanmak faydanıza olacaktır.Yeni müşteriler edinmek için Mysoft CRM programına hemen geçiş yapabilirsiniz! Kullandığınız CRM sistemi ne kadar iyi olursa o kadar geri dönüş yüzdeniz artacaktır müşteri bazında. Bunları da göz önünde bulundurmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. CRM, customer relationship management olarak bilinen müşteri ilişkileri yönetimi ile doğru zamanda etkili kullanarak harika satış fırsatları yakalayabilirsiniz. Yeni müşteriler kazanmak artık sizin elinizde. Satış sürecinin dönüşüm olarak yansıması için ekibiniz ile birlikte hareket etmelisiniz.

 

CRM programından pazarlama, satış ve müşteri yönetiminde verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.

Etkili bir CRM programına sahip olmak yalnızca doğru teknolojiyi tercih etmekle olmuyor.

Satış profesyonelleri için ekiplerini yanlarında toplayabilecek net, aksiyon merkezli bir vizyona sahip olmak önemlidir. O nedenle pazar lideri olmaktan, sektördeki müşteri hizmetlerini tekrardan tanımlamaya kadar pek çok konuda, net, anlaşılır ve etkili bir vizyon oluşturun.

Hedefiniz, ürünlerinizin satışında, pazar lideri olmaksa, ürün özelliklerinde ve kalitesinde fark yaratın, fiyat konusunda rekabet edin ya da kusursuz satış sonrası servis sunun. Amaçlarınıza ulaşmak için taktiklerinizi adım adım planlamanız çok önemli.

Yeni bir CRM sistemini şirketinize adapte ederken eski iş süreçlerindeki verimsizlikleri bertaraf ederek bunun yerine yeni hedefler koyun. Aynı zamanda CRM sisteminin nasıl çalıştığını, şirketinize nasıl optimize edeceğinizi öğrenin.

CRM uygulamasının başarısızlıkla sonuçlanmaması için çalışan ve yöneticilerin birlikte değerlendirme yapmaları hassas bir noktadır.

CRM kullanmaya başlamadan eğitim planlaması yapın
Bütün çalışanlar, yeni CRM programını mümkün olan en kısa sürede gerekli eğitimleri alarak öğrenmeli ve bir an evvel kullanmaya başlamalı.

İyi bir CRM programının önemli özelliklerinden biri de zaman içinde gelişen teknolojik gelişmelerle bazı yenilikleri ve özellikleri entegre edebiliyor olması. Bu yüzden CRM programını almaya karar verdiğiniz ilk andan itibaren geleceği de planlamalısınız.

CRM Programı Seçiminde Türçe CRM Neden Önemli?

Özellikle yurt dışı menşeili çok sayıda CRM programı arayüzleri orjinal olarak Türkçe tasarlanmadığı için genellikle çeviri programları ile arayüzleri Türkçe'ye çevrilmiş durumdadır. Bu tip çevrimlerde çoğu zaman anlam bozukluğu olduğu için bu uygulamalarını arayüzleri genellikle daha kullanışsız olabilmektedir.
Ayrıca orjinal olarak Türkçe CRM arayüzü olmayan CRM programları genellikle müşteri dataları da yurt dışında tutmaktadır. Bu da ayrıca bir bilgi güvenliği riski taşımaktadır.

Ücretsiz CRM Programı Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Programı Nasıl Seçilir?

 

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

CRM Programı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Programı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

CRM Programı Kullanmazsam Ne Olur?

 

CRM Hakkında Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Yazılar

 

 

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı

E-Arşiv Fatura Geriye Dönük Kesilebilir Mi?

 7 Eylül 2020 Pazartesi

e-Arşiv Fatura, e-Fatura da olduğu gibi geriye dönük olarak düzenlenebilmektedir.

Devamı

Vergi Cezalarında İndirim Uygulaması Broşürü Güncellendi!

 7 Eylül 2020 Pazartesi

Vergi cezalarında indirim uygulaması broşürü güncellenerek yayınlandı.

Devamı

Geriye Dönük E-Fatura Nasıl Kesilir? E-Fatura'da 7 Günlük Süre Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2020 Salı

Geriye dönük e-Fatura kesilebilir mi? Kesilirse e-Fatura kaç gün geriye dönük kesilebilir?

Devamı

Mali Mührün Süresinin Dolması, Arızalanması ve Kaybolması Durumunda Yapılması Gerekenler?

 1 Eylül 2020 Salı

Mali Mührün süresinin dolması, arızalanması ve çalınması ve kaybolması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Devamı

e-Tebligat Nedir? e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 30 Ağustos 2020 Pazar

Tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

Devamı

e-Gider Pusulası Nedir? e-Gider Pusulası Kimlere Zorunlu Mu?

 30 Ağustos 2020 Pazar

e-Gider Pusulası, kağıt ortamdaki "Gider Pusulası" ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi 1 Aralık'da Başlıyor!

 26 Ağustos 2020 Çarşamba

Ticaret Bakanlığı tarafından alt yapısı tamamlanan İleti Yönetim Sistemi'nin uygulanmasına sayılı günler kaldı

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Duyurusu

 19 Ağustos 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamı

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

 7 Ağustos 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

 5 Ağustos 2020 Çarşamba

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 4 Ağustos 2020 Salı

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Stopaj ve KDV Oranları Yıl Sonuna Kadar İndirildi!

 31 Temmuz 2020 Cuma

İş yeri kira stopajı %20'den %10'a, yolcu taşımacılığı, düğün, nikah, konut bakım onarımı, tamir, vs. KDV %18'den %8'e indi!

Devamı

GİB e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu Güncellendi!

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

GİB, e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu'nda saha uygulamaları hakkında yeni soru ve cevaplar ekleyerek güncellemeler yaptı.

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı

Mysoft, İleti Yönetim Sistemi (İYS) AŞ'nin İLK İş Ortağı Oldu

 23 Temmuz 2020 Perşembe

Mysoft, Ticari Elektronik İleti izinlerinin ve şikayet süreçlerinin yönetildiği İleti Yönetim Sistemi ile iş ortağı oldu.

Devamı
WhatsApp