CRM Programı Nedir?

calisma-alanlarimiz1

İngilizce "Customer Relationship Management" kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. CRM Müşterilerle olan ilişkileri daha iyi yönetebilmek ve verimliliği artırmak için tasarlanmış programlara denir. Bu bağlamda, müşteri memnuniyetini artırarak, müşteri ile kurum arasındaki ilişkiyi güçlendirmektedir.

"CRM programı nedir?" sorusunun en kısa cevabı satış öncesi ve satış sonrası tüm müşteri ilişkilerini yönetebilen program demektir.

CRM programı, kullanıcıların, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve diğer tüm operasyonel süreçlerinin yönetildiği bir otomasyondur.

İyi bir CRM programı, müşteri ile kurulan ilk kontaktan, teklif hazırlamaya, siparişin teslim edilmesine hatta sipariş tesliminden sonra müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecinin eksiksiz yönetilmesini sağlar.

Yepyeni bir sektör olarak ortaya çıkmakta ve her geçen gün yeniliklerine yenilik katarak çığ gibi büyümekte olan "CRM programları" özellikle hizmet sektöründe müşteri odaklı çalışmakta olan büyük firmaların oldukça ilgisini çekmektedir. Bu nedenle üzerinde çalışılmakta olan bu sektörde "CRM programı" adı verilmekte olan programlar oluşturulmaktadır.

CRM programı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

CRM Programı Kullanmak Neden Önemlidir?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak "CRM"'in en temel amacıdır.

CRM programları aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve CRM sayesinde verimlilik artıyor.

Uygulamaya geçirilmekte olan bu CRM programlarının amacı müşteri ile işletme arasındaki bağı sıkı tutarak hizmet sektöründe faaliyet göstermekte olan işletmeye prestij yaratmaktır. Ayrıca tamamen müşteri memnuniyetini ön planda tutmakta olan bu program online olarak internet üzerinden sürdürülmektedir. Pazarlama ve satış aşamasında CRM entegresi çok önemlidir.

İşletmelerin faaliyet alanlarına, hedef kitlelerine, işletmede çalışmakta olan personel sayısına, müşteri adetine göre çeşitlilik göstermekte olan bu CRM programları alanında uzman kişiler tarafından seçilmektedir.

Satış ve Pazarlamanızı CRM Programıları ile Güçlendirin

CRM programları, aynı zamanda satışları artırmanıza ve şirketinizin büyümesine de katkıda bulunacağından dolayı, sizin için en iyi CRM programını seçerken bazı noktalara dikkat etmenizde fayda var.

 

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Programı Nasıl Seçilir?

Satış Gücünüzü Arttırmak, Müşteri Hizmetlerinizi İyileştirmek için Mobil ve Web tabanlı MYSOFT CRM'İ Keşfedin

 

Bulut (Web Tabanlı) CRM Nedir?

"Bulut CRM" ifadesi web tabanlı CRM program yada "internet tabanlı CRM programı" için şeklinde de kullanılmaktadır. Ayrıca Bulut CRM ifadesi on-line CRM programı yada "online CRM programı" şeklinde de kullanılabilmektedir.

Bulut CRM, müşterileriniz ile yaptığınız tüm görüşmeleri, işletmenizdeki iş süreçlerini, personel bilgilerinizi, finansal işlemleri, randevularınızı vb. tek bir noktadan, istediğiniz zamanda ve istediğiniz yerden yönetebilmenize imkan sunar. Bulut Tabanlı CRM'ler, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını ortadan kaldırırken, internet olan her yerden müşteri ve satış verilerine ulaşmanızı sağlar.

Oysa On-Premise CRM, işletmelerin kendi server'ı üzerinden çalışır. Güncelleme işlemleri için IT ekibine ihtiyaç vardır. Bulut CRM'e göre pahalı ve zaman alan bir yapıya sahiptir.

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar? 

CRM Programı Müşteri Memnuniyetini Artırır

Potansiyel müşterilerinizi kaybetmemek ve hızlı bir geri dönüş için Crm programı kullanmak faydanıza olacaktır.Yeni müşteriler edinmek için Mysoft CRM programına hemen geçiş yapabilirsiniz! Kullandığınız CRM sistemi ne kadar iyi olursa o kadar geri dönüş yüzdeniz artacaktır müşteri bazında. Bunları da göz önünde bulundurmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. CRM, customer relationship management olarak bilinen müşteri ilişkileri yönetimi ile doğru zamanda etkili kullanarak harika satış fırsatları yakalayabilirsiniz. Yeni müşteriler kazanmak artık sizin elinizde. Satış sürecinin dönüşüm olarak yansıması için ekibiniz ile birlikte hareket etmelisiniz.

 

CRM programından pazarlama, satış ve müşteri yönetiminde verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.

Etkili bir CRM programına sahip olmak yalnızca doğru teknolojiyi tercih etmekle olmuyor.

Satış profesyonelleri için ekiplerini yanlarında toplayabilecek net, aksiyon merkezli bir vizyona sahip olmak önemlidir. O nedenle pazar lideri olmaktan, sektördeki müşteri hizmetlerini tekrardan tanımlamaya kadar pek çok konuda, net, anlaşılır ve etkili bir vizyon oluşturun.

Hedefiniz, ürünlerinizin satışında, pazar lideri olmaksa, ürün özelliklerinde ve kalitesinde fark yaratın, fiyat konusunda rekabet edin ya da kusursuz satış sonrası servis sunun. Amaçlarınıza ulaşmak için taktiklerinizi adım adım planlamanız çok önemli.

Yeni bir CRM sistemini şirketinize adapte ederken eski iş süreçlerindeki verimsizlikleri bertaraf ederek bunun yerine yeni hedefler koyun. Aynı zamanda CRM sisteminin nasıl çalıştığını, şirketinize nasıl optimize edeceğinizi öğrenin.

CRM uygulamasının başarısızlıkla sonuçlanmaması için çalışan ve yöneticilerin birlikte değerlendirme yapmaları hassas bir noktadır.

CRM kullanmaya başlamadan eğitim planlaması yapın
Bütün çalışanlar, yeni CRM programını mümkün olan en kısa sürede gerekli eğitimleri alarak öğrenmeli ve bir an evvel kullanmaya başlamalı.

İyi bir CRM programının önemli özelliklerinden biri de zaman içinde gelişen teknolojik gelişmelerle bazı yenilikleri ve özellikleri entegre edebiliyor olması. Bu yüzden CRM programını almaya karar verdiğiniz ilk andan itibaren geleceği de planlamalısınız.

CRM Programı Seçiminde Türçe CRM Neden Önemli?

Özellikle yurt dışı menşeili çok sayıda CRM programı arayüzleri orjinal olarak Türkçe tasarlanmadığı için genellikle çeviri programları ile arayüzleri Türkçe'ye çevrilmiş durumdadır. Bu tip çevrimlerde çoğu zaman anlam bozukluğu olduğu için bu uygulamalarını arayüzleri genellikle daha kullanışsız olabilmektedir.
Ayrıca orjinal olarak Türkçe CRM arayüzü olmayan CRM programları genellikle müşteri dataları da yurt dışında tutmaktadır. Bu da ayrıca bir bilgi güvenliği riski taşımaktadır.

Ücretsiz CRM Programı Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Programı Nasıl Seçilir?

 

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

CRM Programı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Programı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

CRM Programı Kullanmazsam Ne Olur?

 

CRM Hakkında Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Yazılar

 

 

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum

 12 Haziran 2020 Cuma

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum Nedir? Beklenen Erteleme GİB Tarafından Yapılacak mı?

Devamı

E-İrsaliye Düzenlerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 12 Haziran 2020 Cuma

E-İrsaliye nasıl düzenlenir, E-İrsaliye ne zaman düzenlenir, E-İrsaliye'de yer alması gereken bilgiler nelerdir?

Devamı

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-MM İçin Son Tarih 1 Temmuz 2020

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Bilet mükellefleri için son geçiş tarihi 1 Temmuz 2020.

Devamı

Matbudan Dönüştürülen e-İrsaliye

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-İrsaliyenin teknik nedenlerle ya da fiili teslimat miktarının öngörülememesi durumunda e-İrsaliyeleri kağıt olarak..

Devamı

E-İrsaliye Başvuru! E-İrsaliye Giriş

 10 Haziran 2020 Çarşamba

E-İrsaliye başvuru sürecinde izlemeniz gereken tüm adımları en basit anlatımıyla bu yazımızda bulabilirsiniz.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) KVKK

 8 Haziran 2020 Pazartesi

Kişisel verilerin, ilgili kişinin izni olmadan üçüncü kişilere iletilmesi ve başka amaçla kullanılması yasaklanmıştır.

Devamı
WhatsApp