CRM Programı Nedir?

calisma-alanlarimiz1

Crm Programı Nedir?

Müşterilerle olan ilişkileri daha iyi yönetebilmek ve verimliliği artırmak için tasarlanmış programlara Crm programı denir.

Bu bağlamda, müşteri memnuniyetini artırarak, müşteri ile kurum arasındaki ilişkiyi güçlendirmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir?

İngilizce "Customer Relationship Management" sözcüklerinden çevrilmiştir. Satış öncesi ve satış sonrası tüm müşteri ilişkilerini yönetmektir.

CRM programı, kullanıcıların, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve diğer tüm operasyonel süreçlerinin yönetildiği bir otomasyondur.

İyi bir CRM programı, müşteri ile kurulan ilk kontaktan, teklif hazırlamaya, siparişin teslim edilmesine hatta sipariş tesliminden sonra müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecinin eksiksiz yönetilmesini sağlar.

Yepyeni bir sektör olarak ortaya çıkmakta ve her geçen gün yeniliklerine yenilik katarak çığ gibi büyümekte olan CRM programları özellikle hizmet sektöründe müşteri odaklı çalışmakta olan büyük firmaların oldukça ilgisini çekmektedir. Bu nedenle üzerinde çalışılmakta olan bu sektörde CRM programı adı verilmekte olan programlar oluşturulmaktadır.

CRM programı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

mysoft-crm

 

CRM Programı Kullanmak Neden Önemlidir?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak  CRM'in en temel amacıdır.

CRM programları aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve CRM sayesinde verimlilik artıyor.

Uygulamaya geçirilmekte olan bu CRM programlarının amacı müşteri ile işletme arasındaki bağı sıkı tutarak hizmet sektöründe faaliyet göstermekte olan işletmeye prestij yaratmaktır. Ayrıca tamamen müşteri memnuniyetini ön planda tutmakta olan bu program online olarak internet üzerinden sürdürülmektedir. Pazarlama ve satış aşamasında CRM entegresi çok önemlidir.

İşletmelerin faaliyet alanlarına, hedef kitlelerine, işletmede çalışmakta olan personel sayısına, müşteri adetine göre çeşitlilik göstermekte olan bu CRM programları alanında uzman kişiler tarafından seçilmektedir.

Satış ve Pazarlamanızı CRM Programıları ile Güçlendirin

CRM programları, aynı zamanda satışları artırmanıza ve şirketinizin büyümesine de katkıda bulunacağından dolayı, sizin için en iyi CRM programını seçerken bazı noktalara dikkat etmenizde fayda var.

 Bulut (Web Tabanlı) CRM Programı Nedir?

Bulut CRM ifadesi web tabanlı CRM program yada "internet tabanlı CRM programı" için şeklinde de kullanılmaktadır. Ayrıca Bulut CRM ifadesi on-line CRM programı yada "online CRM programı" şeklinde de kullanılabilmektedir.

Bulut CRM, müşterileriniz ile yaptığınız tüm görüşmeleri, işletmenizdeki iş süreçlerini, personel bilgilerinizi, finansal işlemleri, randevularınızı vb. tek bir noktadan, istediğiniz zamanda ve istediğiniz yerden yönetebilmenize imkan sunar. Bulut Tabanlı CRM'ler, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını ortadan kaldırırken, internet olan her yerden müşteri ve satış verilerine ulaşmanızı sağlar.

Oysa On-Premise CRM, işletmelerin kendi server'ı üzerinden çalışır. Güncelleme işlemleri için IT ekibine ihtiyaç vardır. Bulut CRM'e göre pahalı ve zaman alan bir yapıya sahiptir.

Bulut CRM avantayları için tıklayınız.

Mobil CRM Programları Ne Avantaj Sağlar?

Ofiste olmadığınız zamanlarda tüm satış pazarlama ve müşteri hizmetlerinizin performansını takip etmek istediğiniz de ihtiyacınız olan tek şey Mobil CRM'dir

İster bir müşteriyle toplantı öncesinde notlarınızı gözden geçirmek isteyin, ister sahada sipariş alan satış temsilcisi olun.   sayesinde, masaüstünden erişebileceğiniz tüm bilgiye istediğiniz her yerden kolaylıkla erişim sağlarsınız.

Mobil CRM'le iş yerinizi cebinizde taşıyın

Müşteri datası şirketinizin temelini oluşturur. Çalışanların, topladıkları bilgiler bir havuzda birikir ve zaman içinde şirket hafızası oluşur. Gerek duyulduğunda bilginin erişilebilir olması iş süreçleri için kritik öneme sahiptir. Bulut tabanlı CRM sayesinde, ihtiyaç duyduğunuz tüm veriye her an erişim sağlayabilirsiniz. Şirket dışında da sanki ofisteymişsiniz gibi işlerinizi aksatmazsınız.

Mobil CRM'le teklifler, siparişler oluşturun

Mobil CRM'le istediğiniz her yerden, hazır şablonları kullanarak teklif ve siparişleri dakikalar içinde oluşturabilirsiniz.

Mobil CRM'le satış sürecinizi hızlandırın

Şirkette yapmanız gereken işleri, müşteriyle görüşmeye giderken yolda da rahatlıkla yapabilirsiniz. Böylece zamandan kazanır ve müşterinize daha çok vakit ayırabilirsiniz.

Mysoft "Görev Takibi" ile işleri takip edin

Mobil hatırlatma ve bildirimlerle ekibe görevler atayabilir ve iş takibini ister webten isterseniz Mobil CRM ile kolaylıkla yapabilirsiniz.

Mysoft CRM görev planlamaları ile çalışanlar, takvime bağlı olarak kendi görevlerini tanımlayabildikleri gibi iş arkadaşlarına da takip ettikleri konular ile görev ataması yapabilirler. Görev ataması bir kişiye yapıldığı gibi birden çok kişiye veya bir ekibe de yapılabilir. Görev tanımlamasına, işin sonlandırılması gereken tarih de eklenebilir. Böylece zamanında sonuçlandırılmayan görevler, bildirimlerle ilgili kişilere iletilir.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

Ayrıca yöneticiler tarafından görev dağılımları an ve an kontrol edilebilir, görev açıldığında ve kapandığında mobil cihazlarına gönderilen bildirimlerle kusursuz bir takip olanağı sağlanır.

Mobil CRM'le bildirimler alın

Mobil CRM'le, size atanan görevler, iletilen notlar ya da yeni siparişlerle ilgili anlık bildirimler alırsınız.

Ekip içi iletişim güçlenir

CRM programı üzerinden ekip arkadaşlarınızın hangi konular üzerinde çalıştığını görebilir, gerektiğinde görüş ve önerilerinizle destek verebilirsiniz. Şirket içi iletişimin artması ile ortak bilinç oluşur ve bu durum motivasyonu dolayısıyla verimi artırır.

Mysoft CRM'in "Konum Takibi" özelliğiyle saha ekibini ve müşteri adresini haritadan takip edin

Şirketler, saha ekiplerini ve şirket araçlarını takip etmek için bir çok yöntem kullanmaktadır. Takip edilebilir yapıyla, saha ekiplerinin yönetimi kolaylaşır ve öte yandan da yeni fırsatların oluşturulmasına imkan sağlar.

Mysoft CRM'in en güçlü yönlerinden biri olan "Konum Takibi" özelliği sayesinde; saha çalışanları, mobil cihazlar, IOS ve Android uygulamaları ile takip edilir. Bu sayede harita üzerinde saha yöneticinizin o an nerede olduğunu görebilirsiniz.

Ayrıca müşteriyle randevuya giderken mobil uygulamalar üzerinden müşteri adres bilgisini girerek, tahmini varış zamanını öğrenebilirsiniz. Ayrıca yöneticiler, saha ekiplerinin hangi saatte ve nerede olduklarını konum takibi sayesinde rahatlıkla öğrenebilirler.

Crm Ne İşe Yarar? Neden CRM Programları Kullanılmalı?

Çoğu kişi, CRM'i müşterileriniz hakkında bilgi toplamak için bir sistem olarak düşünür. Ancak, bu resmin sadece bir kısmıdır. CRM, müşterilerinize daha iyi destek ve servis sağlamak için ihtiyaç duyduğunuz veriyi toplamak için teknolojiyi kullanmayı içerir. Başka bir deyişle, CRM mevcut müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak ve yeni müşterilerinizi tanımlamak için size daha yüksek karlar sağlayabilecek bu bilgilerle ne yaptığınızla da ilgilidir.

CRM kullanımının sağladığı ticari ve teknik avantajlar:

  • Tutarlı ve koordine edilmiş müşteri etkileşimleri ve müşteriye temas edilen noktalarda görevleri yerine getirmek için farklı bölümlerin çelişen hedeflerini uzlaştırır ve optimize eder.
  • Tüm kurucu şirketler ve sitelerdeki iş süreçlerini standartlaştırarak etkinliklerini arttırır.
  • Küresel açıdan en iyi uygulamaları tanıma ve uygulama yeteneği kazandırır.Kuruluşun müşteri odaklı rekabet edebilirliğini karşılaştırmak için en iyi yolu sağlar.
  • İşlev odaklı organizasyonu daha ekip tabanlı, süreç odaklı bir organizasyona doğru değiştirir.Böylece daha esnek, daha düz, sıkı bir şekilde entegre ve müşteriye duyarlı bir organizasyon oluşturur.
  • Süreç yeniliği, süreç iyileştirme ve etkileşim kanalları da dahil olmak üzere süreç iyileştirme programları ve metodolojilerinin tüm çeşitlerini üstlenmek için elverişli bir ortam sağlar.
  • Kalite geliştirme ve standardizasyon çalışmaları için verimli bir ortam sağlar.
  • Sürece yöneliktir; bütçeleme, maliyetlendirme, verimlilik veya kalite açısından çalışmalarını uygulamak için uygun bir zemindir.
  • İş gücü, zaman, malzeme ve bilgilerin yanı sıra yatırımları da izleyerek bir kuruma maksimum faydayı sağlayabilmek için en uygun yolun seçilmesini sağlar.
  • Bir işletmenin, işlem süreçlerini önemli ölçüde ölçeklendirmesini ve hatta herhangi bir kesinti veya performans düşüşü olmadan tamamen farklı işletmelere girmesini sağlar.
  • İşlemlerden doğrudan sorumlu olan kişiler tarafından gerçek zamanlı veri oluşturulmasını sağlar.
  • Rutin konularda daha iyi ve daha hızlı kararlar almak için en son verileri ve durumu operasyonel seviyedeki kişilere yönlendirmeyi sağlar; Müşteri ile birebir muhatap olan personele yetki ve sahiplik verir. Böylece gerekli verilerin toplanması, hazırlanması, girilmesi, yanlışlıkların düzeltilmesi ve son durumun yedeklenmesi gibi önemli işlem sürelerinde kazanım sağlar.
  • Kuruluşun verilerini tek bir kapsamlı veritabanına entegre eder.
  • Analiz ve veri madenciliği için kurumsal veri ambarına yerleştirilebilecek çoklu kanallar ve bağlantı noktalarında doğru, güncel, tutarlı, eksiksiz, net verilerin kullanılabilirliğini sağlar.
  • Bakım sistemlerinin maliyetini büyük ölçüde azaltır.

CRM PROGRAMLARINDA DANIŞMANLIK HİZMETİ ALMAK GEREKLİ Mİ?

CRM programlarından tam anlamıyla verim alabilmenin en sağlıklı yolu, profesyonellerden danışmanlık hizmeti almaktan geçiyor. Danışmanlık hizmetinin vasıfları ve desteğe gereksinim duyduğunuz zamanlarda ulaşabileceğiniz uzman bir ekibin olması, CRM sistemlerine yapılan yatırımın geri dönüşü noktasında oldukça kıymetlidir.

CRM programı kullanmaya karar verdiniz. Öncelikle bilmeniz gereken en önemli konu, hangi durumlarda danışmanlık hizmeti alabileceğiniz ve danışmanlık hizmetinin size ne gibi avantajlar sağlayacağı.

İlk defa CRM programı kullanacaksanız, işi uzmanından öğrenmenizde yarar var

İlk kez CRM uygulaması kullanacaksanız ve bazı tereddütleriniz varsa, işinin ehli kişilerden danışmanlık hizmeti alarak endişelerinizden kurtulabilirsiniz. Ayrıca CRM programını nasıl daha aktif şekilde kullanabileceğinizi öğrenebilir daha sonra tüm süreçlerinizi kendiniz yönetebilirsiniz.

Mevcut CRM programınızı değiştirme sürecinde, danışmanlık hizmeti almanız işleri kolaylaştırır

Var olan CRM programınızı değiştirmek istiyorsanız, bu zorlu geçiş sürecini, CRM danışmanlık hizmeti alarak daha kolay hale getirebilirsiniz. Kısa zamanda başarılı bir CRM uygulamasına sahip olabilirsiniz.

IT ekibiniz yoksa CRM programı danışmanlık hizmeti almanızda fayda var

Şayet IT (Bilgi Teknolojisi) ekibiniz yoksa, size yol gösterecek, tüm sorunlarınızı çözecek, profesyonellerden oluşan uzman bir ekibe ihtiyacınız olabilir.

CRM danışmanlık hizmeti alabilmek için, departman oluşturmak yerine belirli bir dönem ya da ihtiyaç duyduğunuz zamanlarda, CRM danışmanlık hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

CRM programını, diğer programlarla entegre etmek için danışmanlık hizmeti almak gerekli mi?

Her geçen gün yeni bir teknolojik gelişme yaşanıyor ve rekabette geride kalmamak için gelişmelere ayak uydurmak gerekiyor. Böylesine hızlı gelişen ve değişen bir çağda entegrasyon oldukça önemli bir yer tutuyor. Kullandığınız CRM programının sağladığı entegrasyon imkanlarını daha verimli hale getirmek için CRM danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Örneğin; CRM sisteminizi, ERP, muhasebe, web siteleri, mail platformları, sosyal medya araçları vs. gibi bir çok uygulamayla entegrasyon yapabilirsiniz. Bu sayede iş yükünüz hafifler ve iş süreçleriniz hız kazanır.

İş süreçlerinize özel bir sistem kullanabilmek için danışmanlık hizmeti alabilirsiniz

Firmanızın iş süreçlerine uygun, sadece size özel bir sistem oluşturabilirsiniz. Bu süreci danışmanlık hizmeti alarak gerçekleştirebilir, size özel bir yol haritası hazırlayabilirsiniz.

CRM danışmanlık hizmetini Türkçe alarak sisteme daha kolay ve hızlı adapte olursunuz

Global bir firmanın CRM sistemini kullanıyorsanız genellikle danışmanlık desteğini İngilizce alırsınız. Fakat siz Türkçe destek almak istiyor olabilirsiniz. Mysoft'tan Türkçe CRM danışmanlık hizmeti alarak süreci daha hızlı öğrenerek sisteme daha kolay adapte olabilirsiniz.

Mysoft ile gerçekleştireceğiniz dijital dönüşüm yolculuğunuz boyunca her konuda danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.

CRM Programı Müşteri Memnuniyetini Artırır

Potansiyel müşterilerinizi kaybetmemek ve hızlı bir geri dönüş için Crm programı kullanmak faydanıza olacaktır.Yeni müşteriler edinmek için Mysoft CRM programına hemen geçiş yapabilirsiniz! Kullandığınız CRM sistemi ne kadar iyi olursa o kadar geri dönüş yüzdeniz artacaktır müşteri bazında. Bunları da göz önünde bulundurmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. CRM, customer relationship management olarak bilinen müşteri ilişkileri yönetimi ile doğru zamanda etkili kullanarak harika satış fırsatları yakalayabilirsiniz. Yeni müşteriler kazanmak artık sizin elinizde. Satış sürecinin dönüşüm olarak yansıması için ekibiniz ile birlikte hareket etmelisiniz.

CRM programından pazarlama, satış ve müşteri yönetiminde verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.

Etkili bir CRM programına sahip olmak yalnızca doğru teknolojiyi tercih etmekle olmuyor.

Satış profesyonelleri için ekiplerini yanlarında toplayabilecek net, aksiyon merkezli bir vizyona sahip olmak önemlidir. O nedenle pazar lideri olmaktan, sektördeki müşteri hizmetlerini tekrardan tanımlamaya kadar pek çok konuda, net, anlaşılır ve etkili bir vizyon oluşturun.

Hedefiniz, ürünlerinizin satışında, pazar lideri olmaksa, ürün özelliklerinde ve kalitesinde fark yaratın, fiyat konusunda rekabet edin ya da kusursuz satış sonrası servis sunun. Amaçlarınıza ulaşmak için taktiklerinizi adım adım planlamanız çok önemli.

Yeni bir CRM sistemine şirketinize adapte ederken eski iş süreçlerindeki verimsizlikleri bertaraf ederek bunun yerine yeni hedefler koyun. Aynı zamanda CRM sisteminin nasıl çalıştığını, şirketinize nasıl optimize edeceğinizi öğrenin.

CRM uygulamasının başarısızlıkla sonuçlanmaması için çalışan ve yöneticilerin birlikte değerlendirme yapmaları hassas bir noktadır.

CRM kullanmaya başlamadan eğitim planlaması yapın. Bütün çalışanlar, yeni CRM programını mümkün olan en kısa sürede gerekli eğitimleri alarak öğrenmeli ve bir an evvel kullanmaya başlamalı.

İyi bir CRM programının önemli özelliklerinden biri de zaman içinde gelişen teknolojik gelişmelerle bazı yenilikleri ve özellikleri entegre edebiliyor olması. Bu yüzden CRM programını almaya karar verdiğiniz ilk andan itibaren geleceği de planlamalısınız.

CRM Programı Seçiminde Türkçe CRM Neden Önemli?

Özellikle yurt dışı menşeili çok sayıda CRM programı arayüzleri orjinal olarak Türkçe tasarlanmadığı için genellikle çeviri programları ile arayüzleri Türkçe'ye çevrilmiş durumdadır. Bu tip çevrimlerde çoğu zaman anlam bozukluğu olduğu için bu uygulamalarını arayüzleri genellikle daha kullanışsız olabilmektedir.
Ayrıca orjinal olarak Türkçe CRM arayüzü olmayan CRM programları genellikle müşteri dataları da yurt dışında tutmaktadır. Bu da ayrıca bir bilgi güvenliği riski taşımaktadır. 

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Programı Nasıl Seçilir?

Donanımlı bir CRM programı, daha verimli çalışmanızı, satış fırsatlarını çok daha iyi izlemenizi, dolayısıyla daha çok satış yapmanızı sağlar.

Bir CRM programının başarılı sonuç vermesinin en önemli şartı, ekibinizin kolaylıkla ve severek kullanabileceği bir CRM programını tercih etmektir. CRM sisteminin ne kadar çok özelliği olursa olsun, birinci kural kolay kullanım özelliğidir. Bütün ekibin rahatlıkla kullanabileceği bir CRM seçmek önemlidir.

Mobil CRM özellikle saha ekipleri için önemi nedir?

Teklif hazırlama, sipariş verme vs. gibi kompleks işlemleri mobil uygulamalardan çok kolay bir şekilde yapabilir, gerektiği zaman mobil bildirimler gönderip, alabilirsiniz. O nedenle tercih edeceğiniz emin olun.

CRM yazılımını tüm ekibinizle birlikte test edin ve karar sürecine katılmalarını sağlayın. CRM sistemini tüm ekibinizle birlikte kullanacağınızı unutmayın.

Tercih ettiğiniz CRM programını kullanımını izleyin

Her bir müşteriyle olan görüşmenin detaylarını, toplantı notlarını kayıt altına almayı disipline edinin. Bir sonraki görüşme öncesinde müşteriyle yapılan eski görüşmelerin notlarını gözden geçirin. Başarılı bir CRM sisteminin amacı, satış ekibinin becerilerini daha iyi kullanmalarını sağlamaktır.

Mysoft CRM, iş planını ve tüm satış süreçlerini yönetmenizi sağlayan güçlü bir araçtır. Mobil uygulamaları, kolay ve pratik kullanımı ile tüm ekibinizin rahatlıkla kullanacağı bir CRM programı için Mysoft CRM'ı deneyin.

CRM PROGRAMININ KOBİ'LERE SAĞLADIĞI AVANTAJLAR NELERDİR?

Müşteri verilerini satışa dönüştürün

Excel kullanarak, büyük orandaki statik veriyi toplayabilirsiniz. Ancak excel tabloları hem sizin hem de müşterileriniz için dinamik veri tabanları değil. CRM uygulamasıyla, tüm müşteri bilgilerinizi kayıt altına alarak, aynı zamanda otomatik olarak merkezi bir yerde depolayabilirsiniz. Söz konusu veriler, zaman içinde çoğalır ve sizde, hızlı ve kolay bir biçimde gerekli analizleri yapabilirsiniz.

Örneğin, hangi satış yönteminizin ne kadar işe yaradığını ve nerede iyileştirmeler yapmanız gerektiğini anında öğrenebilirsiniz. Ayrıca ürün veya hizmetlerinizin müşteri beklentilerini ne kadar karşıladığını görebilir, yol haritanızda düzenlemeler yapabilirsiniz.

Müşteri hizmetlerinde maksimum fark yaratın

Hizmet ya da ürün satışını gerçekleştirmek, müşterilerinizle uzun süreli bir ilişkinin yalnızca birinci basamağıdır. Devamlılığı olan, özelleştirilmiş ve kusursuz müşteri hizmetleriyse, müşteri sadakatinin en önemli unsurudur.

Araştırmalara göre; tüketicilerin %70'i ve karar mercilerin %90'ı, firmaların beklentilerini anlamalarını istiyorlar. Müşterilerin, büyük şirketler yerine daha küçük firmaları tercih etmelerinin en önemli sebeplerinden biri, "kişisel deneyim" istiyor olmaları. Çok iyi şekilde geliştirilmiş bir CRM çözümü, her bir müşteriye kendini değerli ve özel hissettirmek için satış, pazarlama ve teknik destek ekiplerinin gerekli bilgiye anlık olarak erişecekleri altyapıyı sunuyor.

Firmanızı güçlü temeller üzerine kurun

Firmanızın, çevik ve kolay ölçeklenebilen sağlam bir temel üzerine kurulmasını sağlamak çok kritik. CRM programını benimsemek ve kurumsal ihtiyaçlarınız için Bulut CRM sistemlerini tercih etmek, ilk günden itibaren size çok büyük faydalar sağlayacaktır.

Mobil CRM sayesinde ofis dışındaki tüm zamanlarda işiniz için gerekli olan işlemleri, ofisteymiş gibi gerçekleştirebilirsiniz.

Pek çok küçük işletme uzun süre küçük kalmaz. İyi bir CRM programı başarılarınızın temelini oluşturacaktır. Sizin için hayati değere sahip olan teknolojiyi seçmek için geç kalmayın ve bir an evvel CRM kullanmaya başlayın.

 

Kurumsal şirketler, güçlü (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetimi adına, kişiselleştirme ve yazılımı benimseme konusunda epey yol kat etmiş durumda. Ancak küçük ve orta ölçekli bir çok firma, CRM programının kendilerine neler kazandıracağının henüz farkında bile değiller.

CRM programının sağlayacağı avantajlar saymakla bitmiyor

CRM programı sayesinde müşterilerinizle ilgili tüm bilgileri muhafaza ederek çeşitli stratejiler geliştirebilirsiniz. Müşterilerin satın alma alışkanlıklarının analiz edilmesi, satış ve pazarlama ekipleri için yol göstericidir. CRM programı sayesinde; doğru hedef kitleye, doğru zamanda, doğru ürün ve hizmetle ulaşırsınız.

CRM sistemiyle doğru hedef kitleyi belirlemek; müşteri eğilimlerini doğru analiz etmek ve satış kanalını daima besleyerek, satışlarınızı artırabilirsiniz.

CRM sayesinde satış sonrası hizmetler için de anlık müşteri bilgilerine ulaşarak satışları kontrol eder ve aynı zamanda satış sonrası hizmette daha aktif rol oynayabilirsiniz.

CRM, ihtiyaçtan öte bir zorunluluk haline geldi

CRM uygulamasıyla; müşteri ilişkileri takibi, teklif hazırlama, satış takibi, personel takibi, satış sonrası müşteri ilişkileri vb. işlemlerin takibini kolayca yapabilirsiniz.

Ayrıca iş akışı yönetimi, veri aktarımları, dinamik analiz ve gelişmiş raporlama gibi birçok adımda CRM sistemleri girişimcilere önemli kolaylıklar sağlar.

"Yapılan araştırmalara göre iyi bir CRM programının satışları yüzde 29 oranında artırdığını göstermiştir."

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

CRM PROGRAMI SEÇERKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR NELERDİR?

Son yıllarda CRM yazılımlarındaki çeşitliliğin artması, fiyat farklılıklarının olması, potansiyel müşterinin kafasını karıştırmaktadır. CRM programı seçerken dikkat edilecek en önemli konu, büyüme hedefiyle entegre şekilde düşünerek çok yönlü değerlendirmek gerekir.

Öncelikle nelere ihtiyacınız olduğunu ve nelere ihtiyacınız olmadığını belirlemeniz gerekir. Doğru bir yol haritası çizmeniz, yapacağınız yatırımın getirisini garanti altına almanızı sağlar.

CRM'de kolay kullanılabilen bir arayüz

Kullanım kolaylığı sağlayan, aynı zamanda işletmenin iş süreçlerine uyum sağlayabilecek kadar esnek yapıda olan bir CRM yazılımı tercih edin.

Mevcut ve potansiyel müşteriler, çalışanlar, projeler, görüşmeler, tarihler, alınan sonuçlar vb. detaylar kolayca takip edilir. Hatta kişiselleştirme özellikleri ile birlikte bu süreçleri tamamen size özgü bir hale getirebilirsiniz.

CRM ile görev ve iş takip yönetimi

Günümüz iş hayatının en büyük problemlerinden biri firma çalışanlarının dönemsel olarak görev planlamalarının sağlıklı yapılamaması ve görevlerin gerektiği zamanda tamamlanmasının takip edilememesidir. Kullanıcılara otomatik görevler atayabilir ve iş akışınızın yönetimini başarılı bir şekilde sağlayabilirsiniz. Doğru bir "Görev ve İş Takip Yönetimi" ile başarı kaçınılmaz.

CRM veri analizi ve gelişmiş raporlama özelliği

İşletmelerin en büyük değerlerinden biri verilerdir. Müşteri bilgileri, ziyaret kayıtları, verilen teklifler, gerçekleştirilen cirolar, satış adetleri. Tüm bilgiler ne derece sağlıklı saklanır ve gerektiğinde kullanılırsa o kadar anlamlı olur. Raporlanamayan bir verinin hiç bir anlamı yoktur.

İyi bir CRM programının en önemli avantajlarından biri raporlama sistemidir.

CRM programı istenilen tüm raporları hızlıca verebilmelidir. Basitçe kullanabileceğiniz fonksiyonlarla zengin raporlar alabilmelisiniz.

CRM programlarında programlanabilir raporlama özelliği sayesinde, iş arkadaşlarınıza, yöneticinize veya CRM kullanıcısı olmayan kişilere günlük, haftalık, aylı ve yıllık raporları programlayarak, otomatik gönderebilirsiniz.

CRM uygulamasında entegresyon neden önemlidir?

(API) programlanabilir arayüzlerle birbirine bağlanan uygulamalar ve sistemler konusunda uyum sağlayabilecek bir CRM seçmek önemlidir.

Toplu mail gönderim özelliği

Toplu Mail gönderim özelliğiyle müşterilerinize toplu mailler gönderebilirsiniz. Ayrıca otomatik cevaplar oluşturabilir ve toplu maillerinizi programlayabilirsiniz.

Tüm CRM programlari aynı özelliklere sahip değildir

Malesef bir çok firma yöneticisi bütün CRM'lerin aynı olduğunu düşünerek, durum tespit sürecini hızlıca atlar. Bunun nedeni tüm CRM'lerin aynı olduğunu varsaydıklarından ve kendi gereksinimlerini doğru anlamadıklarından.

Sizin için en doğru CRM uygulamasını seçmenize yardımcı olmak için iş gereksinimlerinizi net bir şekilde belirleyin. İhtiyacınız olan "olması gereken" ve "olmaması gereken" fonksiyonların tanımlanmış bir listesini oluşturun.

Satın alacağınız CRM programının tüm bu beklentilerinizi karşıladığından emin olun.

Müşteri odaklı bir anlayış ile CRM uygulamasından faydalanarak zaman ve maliyetten büyük oranda tasarruf edebilirsiniz.

Seçeceğiniz CRM programinın farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek özelleştirmeler sunan esnek bir yapıda olması gerekiyor. Aynı şekilde, işinizle birlikte büyüyecek ve değişim süreçlerine uyum sağlayacak bir CRM yazılımı kullanmak işletmeye çok büyük faydalar sağlayacaktır.

CRM Programı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

  • Rakiplerine karşı seçimi kaybetmek üzere olan bir siyasetçisiniz ve çok kısa sürede milyonlarca seçmenin beklentilerini analiz etmeniz gerekiyor. Ya da devamlı müşteri kaybeden bir market zinciri olarak yeni bir reklam kampanyası yapmanız gerekiyor. Belkide sinemaseverlere ilgilerini çekmesini istediğiniz bir film yapmak istiyorsunuz.
  • Tam da bu zamanlarda, inanılmaz bir hızla çoğalan veriyi etkin bir şekilde saklamak, çok hızlı bir şekilde analiz etmek ve istenilen sonuçları elde etmek, hayati önem taşıyor. Mevcut bilgiyi en verimli şekilde değerlendirmek için çok iyi bir veri saklama ve analiz potansiyeline sahip teknoloji kullanmanız gerekiyor.

CRM ile çok kısa zamanda ve en hızlı şekilde analiz yapan şirketler daima kazanır

Tek başlarına bir anlam ifade etmeyen bilgiler, son derece gelişmiş yazılımlarla ve uzman ellerde analiz yapılarak anlamlı ve faydalı bilgilere dönüşür. Bir çok farklı kaynaktan toplanan bilgileri titizlikle işleyen bir veri analizi ve raporlama sistemi, kritik zamanlarda gerekli veriyi anlık ileterek karar alma mekanizmalarını güçlendirir. Kurumlar ve şirketler daha doğru bilgiler ışığında daha başarılı kararlara imza atabilir.

Veri analizi ve raporlama sistemleriyle, bilgilerinizi kolayca analiz ederek etkili şekilde görselleştirip raporlayarak karar alma mekanizmasını daha da iyileştirebilirsiniz. Bu değişime kolay adapte olabilen şirketlerin, rakiplerine göre büyük bir avantaj elde ettiği aşikar.

CRM programi ve veri analizi sistemine yapılacak yatırımlar sayesinde geleceği daha güvenle planlayın

Yalnızca üretim ortamlarından sağlanan verilerin analizi yeterli değil. Sosyal medya, bulut bilişim ve akıllı cihazların kullanılmasıyla birlikte veri miktarı olağanüstü bir hızla artıyor. Bu bilgilerle analiz yapmak oldukça önemli bir konu. İyi geliştirilmiş CRM programıyla tüm bu beklentilerinizi karşılayabilir, şirketinizin geleceğine yön verecek bilgiler elde edebilirsiniz.

Ayrıca, söz konusu analizler sayesinde; yeni projeler, yeni kampanyalar, küçülme veya büyüme gibi birçok farklı alanda rakiplere fark atacak kararlara imza atabilirsiniz.

CRM'de veri analizi yaparken nelere dikkat etmek gerekir?

Alınacak yeni kararlar, işleri büyütme veya küçülmeye gitme gibi durumlarda yapılan veri analizi süreci en doğru şekilde izlenmeli.

Öncelikle sorunlar, ihtiyaçlar belirlenmeli ve hedefler oluşturulmalı. Ardından, sorunların tespiti yapılmalı ve veri ölçüm altyapısı oluşturulmalı. Daha sonra, bilginin toplanması ve analizi gerçekleştirilmeli. Son olarak ise uygulama ve testler yapılmalıdır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) programıyla rakiplere fark atın

Şirketlerin ticari olarak hacimlerini artırmak ve rakiplerinin önüne geçebilmek için kullandıkları en önemli araçlardan birisi, Müşteri İlişkileri Yönetimi yani CRM programıdır.

CRM programı ile şirketler müşterilerini her ayrıntıya kadar tanıyarak, onların nasıl hareket ettiklerini anlayabiliyor. Ayrıca müşteriler hakkında bilgi sahibi olmak, özellikle yapılacak reklam, kampanyalar ve promosyonlar için yol gösterici oluyor. Söz konusu bu çalışmalar için veri üzerinde çok kapsamlı ve gerçek zamanlı analizler yapılması gerekiyor. Geliştirilmiş CRM programı tüm bu ihtiyaçlara cevap veriyor. CRM programı sayesinde, bir tıkla, ilgili tüm bilgilere ulaşabilirsiniz.

Şubeler, dış hizmet görevlileri, müşterileri kapsayan geniş bir ağ ve güncel bilgilerin yer aldığı merkezi bir bilgi tabanını gerektirir. CRM veri yönetimi sayesinde, sahip olduğunuz bilgilerin departmanlar ve şubeler genelinde kullanılabilmesine de olanak tanır.

CRM yazılımnda, tüm belgeler merkezi olarak kayıtlıdır ve iç ve dış hizmetlerde görevli tüm çalışanların erişimine sunulur. Kısalan arama süreleri, işte daha fazla verim elde etmeyi sağlar. Kapsamlı veri analizleri sayesinde çok daha doğru kararlar alabilir ve verimliliği artırabilirsiniz. Bugün olduğu gibi yarında, şirketlerin sahip olduğu verilerin, rekabetin temelini oluşturacağı aşikar.

Mysoft CRM ile yolunuzu aydınlatın

Mysoft CRM dinamik raporlama sistemi ile firmanıza özel, ihtiyacınıza yönelik raporlar oluşturursunuz. Dilerseniz raporlar istediğiniz dönemlerde dilediğiniz kişilere otomatik olarak gönderilir. Dilerseniz anlık olarak hem Web arayüzünden hem de mobil uygulamalardan rapor içeriklerini anında inceleyebilirsiniz. Raporları Excel'e aktararak üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz. Mysoft CRM raporlama ile ilgili bir çok sorununuzu bir anda çözdüğü gibi geçmişe dönük veriler üzerinden geleceğinizi planlayarak analizler yapar.

Daha fazlası için Mysoft' CRM internet sayfamızı ziyaret edebilir ve işletmenizin rekabet gücünü bugünden artırmaya başlayabilirsiniz.

CRM Programı Almadan Önce Hedeflerinizi Belirleyin

CRM programından tam anlamıyla verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor. Etkili bir CRM programına sahip olmak yalnızca doğru teknolojiyi tercih etmekle olmuyor.

Satış Stratejinizi belirleyin

Satış profesyonelleri için ekiplerini yanlarında toplayabilecek net, aksiyon merkezli bir vizyona sahip olmak önemlidir. O nedenle pazar lideri olmaktan, sektördeki müşteri hizmetlerini tekrardan tanımlamaya kadar pek çok konuda, net, anlaşılır ve etkili bir vizyon oluşturun.

Stratejik planlama yaparak hedeflerinizi oluşturun

Hedefiniz, ürünlerinizin satışında, pazar lideri olmaksa, ürün özelliklerinde ve kalitesinde fark yaratın, fiyat konusunda rekabet edin ya da kusursuz satış sonrası servis sunun. Amaçlarınıza ulaşmak için taktiklerinizi adım adım planlamanız çok önemli.

Yeni bir CRM sistemini şirketinize adapte ederken eski iş süreçlerindeki verimsizlikleri bertaraf ederek bunun yerine yeni hedefler koyun. Aynı zamanda CRM sisteminin nasıl çalıştığını, şirketinize nasıl optimize edeceğinizi öğrenin.

CRM çözümünün başarısızlıkla sonuçlanmaması için çalışan ve yöneticilerin birlikte değerlendirme yapmaları hassas bir noktadır.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

CRM kullanmaya başlamadan eğitim planlaması yapın

Bütün çalışanlar, yeni CRM programını mümkün olan en kısa sürede gerekli eğitimleri alarak öğrenmeli ve bir an evvel kullanmaya başlamalı.

İyi bir CRM programının önemli özelliklerinden biri de zaman içinde gelişen teknolojik gelişmelerle bazı yenilikleri ve özellikleri entegre edebiliyor olması. Bu yüzden CRM programını almaya karar verdiğiniz ilk andan itibaren geleceği de planlamalısınız.

CRM Programı Seçerken Yapılan Hatalar Nedir?

Her geçen gün daha fazla işletme Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümünü kullanmaya başladı. Günümüz küresel ekonomisinde işlerini dijitale taşımayan şirket yok denecek kadar az sayıda. 

Beklentilerin farklılığı ve bu konuda çok fazla alternatifin olması şirket sahiplerinin kafasını bir hayli karıştırmakta. CRM kullanan firmaların % 30'unun CRM uygulamalarından istedikleri sonucu elde edemedikleri bilinmekte.
Peki sizin ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verecek CRM uygulaması hangisi? Şirketinizin beklentilerini karşılayacak en uygun CRM'i ararken en çok yapılan hatalar neler?

Neden CRM kullanmalıyım, sorusunun cevabını bilmemek

Şirketlerin en büyük hatalarından biri, CRM kullanmanın gerekliliğini yeterince anlayamamak. Digital ekonomide başarının sırrı CRM'den geçmektedir.

CRM'e neden ihtiyaç duyduğunu belirleyememek.

CRM alternatiflerini karşılaştırmadan önce ihtiyaçlarınızı net bir şekilde bilmeli ve seçeceğiniz CRM'nin sizin beklentilerinizin ne kadarını karşıladığını tam olarak öğrenmelisiniz. Beklentilerinizi tam olarak karşılamayan bir CRM uygulaması sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Fiyatı uygun olduğu için satın almak

CRM alırken şirketlerin yaptığı en büyük hata; fiyatı uygun olduğu için satın almak. İyi bir CRM, şirketinize yaptığınız en önemli yatırımlardan biridir. Satın almaya karar verdiğiniz bir CRM uygulamasının şirketinizin uzun vadede beklentilerini karşılayacağından emin olmalısınız.

CRM'nin yalnızca bir özelliğini beğenerek sistemi satın almak

Şirketler bazen uygulamanın yalnızca bir özelliğini beğenip satın almaktadırlar. Oysa iyi bir CRM uygulaması, şirketin tüm beklentilerini karşılamalı. Aksi takdirde CRM'den beklentiler başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Satış sürecini CRM olmadan doğru planlayamamak

Şirketinizin satış sürecini çok iyi analiz etmelisiniz. Satış ekibinin maksimum fayda sağlayacağı, akıllı ve hızlı satış yapabilmesine olanak sağlayan bir CRM uygulaması tercih etmelisiniz.

CRM uygulamasının diğer sistemlerle entegresyon özelliğinin olmaması

CRM'inizin ileride kullanacağınız pazarlama, sms, e-posta vb araçlarla kolay entegre ediliyor olması gerekir.

Kullanılabilirliği zor bir CRM seçmek

Seçtiğiniz bir CRM uygulamasından maksimum verim elde edebilmek için, tüm ekibin kolay kullanabildiği bir CRM seçmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde uygulamalar arasında kaybolabilirsiniz.

CRM'nin web entegrasyonu var mı?

CRM uygulamaları için müşteriler ve şirket çalışanlarının kullanacağı, bütün ilgili datanın internetüzerinde erişilebilir ve güncellenebilir olması gerekmektedir.

Mobil kullanım güçlüğü

Seçeceğiniz CRM uygulamasının mobil uygulamalarının kullanılabilir olduğundan emin olun. Örneğin; satış ekibi şirket dışında bir toplantı da iken ürün bilgilerini, teklifleri vs kolayca revize edebilmelidir.

Perakende sektöründe doğru CRM Programı nasıl seçilir?

  • Perakende sektöründe doğru CRM yazılımını seçmek ve ihtiyacınız olan özelliklere sahip olduğundan emin olmak için, öncelikle CRM'in nasıl çalıştığını ve perakende işlemleriniz üzerindeki etkilerini öğrenin.
  • Pazarlama stratejisi ve hedeflerinizi net bir şekilde belirleyin
  • Özelleştirilebilir bir CRM yazılımı tercih edin
  • Raporlama özelliklerini inceleyin
  • Mobil uyumluluk şart
  • CRM programınızın diğer sistemlerle uyumlu olmasına dikkat edin
  • Farklı CRM yazılımlarının sunduğu özellikler hakkında bilgi sahibi olun

Rekabetin yoğun olduğu perakende sektöründe kalıcı olmayı hedefleyen firmaların rekabet avantajı sağlamaya yönelik rehberleri CRM olacaktır. CRM uygulamak firmalara çok ciddi fırsatlar sunacaktır.

ÜCRETSİZ CRM PROGRAMI KULLANMAK DOĞRU MU?

Daha önce CRM programı kullanmadıysanız

Bazı firmalar, özellikle CRM yazılımına yapılacak olan yatırımın geri dönüşü noktasında endişe duyabiliyor. Şayet ilk defa CRM sistemi kullanacaksanız, ücretsiz CRM yazılımı ile başlamayı düşünebilirsiniz. Ücretsiz CRM programı sayesinde firmanızın iş süreçlerine kattığı etkiyi müşahade etme imkanınız olur. Ayrıca eksikler varsa eksikleri tamamlama şansı yakalarsınız.

Fakat burada dikkat etmeniz gereken en temel soru şudur?.  Neden bu Crm sistemi ücretsiz veriliyor. Verilerinizin başka ticari amaçlarla kullanılmadığının garantisi var?. Varsa bu sizi ikna eder bir garanti midir?

Kısa süreli ücretsizlikler verilebilir ama uzun süreli ücretisiz servis veren CRM uygulamalarına gerçekten çok dikkat etmek gerekiyor.

Her firmanın kendine özgü iş süreçlerinden ötürü, zaman zaman hazır paket CRM sistemleri ile uyum sağlanamayabilir. Nadiren de olsa, başarısızlıkla sonuçlanan CRM sisteminin en önemli sebeplerinden birisi uyumsuzluk problemidir. Ücretsiz CRM kullanarak, yatırım yapmak istediğiniz CRM sisteminin firmanıza uyumluluğunu test edebilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimini Ölçmek İstiyorsanız

CRM programının en çok tercih nedenlerinden biri kuşkusuz kolay kullanım özelliğidir. Bu nedenle belirli süre ile ücretsiz CRM kullanarak, kullanıcı deneyimini test edebilir, kolay kullanım arayüzü olan bir CRM yazılımını tercih edebilirsiniz. Dolayısıyla iş süreçleriniz de ki verimliliği artırabilirsiniz. 

CRM ROGRAMI KULLANMAZSAM NE OLUR?

Dijital çağda işlerinizi defter, takvim, sms veya e-postalarla yönetemezsiniz.

İşletmenizdeki tüm iş akışını tek bir sistem üzerinden yönetmek işlerinizde kolaylık ve hız kazandırır. CRM programıyla, işletmenizdeki yapılacak tüm işleri, müşteri bilgilerini, satışları, teklif ve siparişleri organize bir şekilde yönetebilirsiniz. İnternetin olduğu her yerden tüm bilgilerinize ulaşabilir ve verimliliğinizi artırabilirsiniz. CRM uygulaması kullanarak, kurum içi iletişiminizi güçlendirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

CRM sistemi olmadan kendinizin ve çalışanlarınızın yapması gereken işleri takip etmekte zorlanırsınız.

CRM sistemiyle, yapılacak işlerin takibini yapabilir ayrıca söz konusu işleri, müşterilerle ilişkilendirebilirsiniz. Böylece yaklaşan işlerin, hangi satış ekibi ve hangi müşteriyle ilgili olduğunu görerek zamanında gerekli hazırlıkları yaparsınız.

İhtiyacınız duyduğunuzda müşterinizin gönderdiği e-postayı arayıp bulmak bir sürü zamanınızı alır. E-postalar arasında istediğiniz bilgiye ulaşmaya çalışmak hem can sıkıcıdır hem de gereksiz yere uğraştırır.

Oysa işletmenizdeki tüm çalışanların, bir müşteriyle ilgili her tür veriye kolayca ulaşabilmesi, tüm iletişimin merkezi bir sistem üzerinden yürütülmesi gerekir.

Not defterlerine, kağıtlara, takvimlere yazdığınız notları muhtemelen kaybedersiniz veya gereksinim duyduğunuzda aradığınız notu bulmakta zorlanırsınız.

Oysa bulut tabanlı CRM sayesinde bilgilerinize her an her yerden erişebilirsiniz. Müşteriyle toplantı öncesinde Online CRM sayesinde tüm bilgileri kontrol edebilir ve daha verimli bir toplantı geçirebilirsiniz.

Planlanan satışın kaç tanesi gerçekleşti, kaç tanesi yarıda kaldı, satış ekibinizdeki kişiler nasıl performans gösteriyor, kaç teklifiniz kabul edildi, gibi bilgileri raporlayabilmelisiniz. CRM uygulamanız yoksa, bu raporları oluşturmak zaman kaybından başka bir işe yaramaz.

CRM programının çeşitli filtreleme özellikleriyle ihtiyacınız olan tüm raporları hızlıca oluşturabilirsiniz. Verileri yorumlayarak doğru aksiyonlar alabilirsiniz.

Satış sürecini daha iyi yönetebilmek için müşterinin, satışın hangi aşamasında olduğunu bilmek önemli.

Müşteriyle yapılan bütün görüşmeleri (toplantı notları, telefon görüşmeleri, e-posta vs.) CRM programı sayesinde kayıt altına alabilirsiniz. Gerekli olduğu zaman hangi müşteri ile hangi aşamada olduğunuzu hatasız olarak öğrenip, satış sürecine devam edebilirsiniz.

Her müşteri veya müşteri adayınızla ilgili gerçekleştirilen bütün görüşmeleri bilmek ve tek bir noktadan yönetmek istiyorsanız, mutlaka bir CRM programınızın olması gerekir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemleri, bütün iletişimin tek bir merkezde tutulmasını ve istenildiğinde çabucak bulunmasını sağlar. Ekip arkadaşlarınızın aldığı notları, müşteriye sunulan teklifleri ve alınan siparişleri görerek, olası problemlerde müdahil olabilirsiniz. Her an müşteri geçmişine ulaşabilmek gerekliaksiyonları almak için çok kritiktir.

Hangi CRM firmasıyla çalışmalıyım?

Piyasada CRM hizmeti veren sayısız CRM firması bulunmaktadır. Her CRM firmasının sahip olduğu CRM yazılımı aynı özelliklere sahip değildir.

Bununla birlikte işletmelerin iş süreçleri ve gereksinimleri de farklılıklar göstermektedir. Bu nedenle beklentilerinizi karşılayacak en iyi CRM uygulaması seçerken iyi bir piyasa araştırması yapın. CRM firmalarının sağladığı imkanları karşılaştırın. Daha sonra CRM demolarını inceleyin. CRM çözümünün kullanıcı dostu olmasına dikkat edin. CRM firmasının danışmanlık ve satış sonrası destek hizmeti verip vermediğini öğrenin. Son olarak da hem bütçenize hem de iş süreçlerinize en uygun hizmeti veren CRM firmasıyla anlaşın.

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp