CRM Yazılımı Nedir?

CRM yazılımı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

CRM yazılımı neden önemlidir?

Pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ve satışlarını artırmak isteyen şirketler için CRM yazılımları hayati öneme sahiptir. İyi bir CRM yazılımı; güçlü teknik altyapıyla beraber pazarlama, satış, servis yönetimlerinden oluşur.

CRM, genel olarak Müşteri Yönetimi, Teklif Yönetimi, Sipariş Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, İK Yönetim vs. yazılımlarını kapsıyor olsa da özünde bir stratejiler bütünüdür.

CRM yazılımının amacı nedir? 

  • Müşteri ilişkilerinin en sağlıklı biçimde yönetilmesi
  • Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterileri elde tutmak
  • Müşteri sadakati oluşturmak
  • Şirket içi ekip çalışmasını güçlendirmek ve iş verimliliğini artırmak
  • Pazarlama faaliyetlerinin organize edilmesi
  • Müşterilerin ve müşteri adaylarının segmentasyonlara ayrılması
  • Müşteri grupları için karlılık modelleri oluşturmak
  • Müşteri bilgileri için veritabanı oluşturmak ve verilerin anlık olarak güncellenmesi
  • Her bir müşteriye başka bir yaklaşımın benimsenmesi
  • Satış faaliyetlerinin planlanması ve yönetilmesi
  • Satış sürecinde fırsatların takibi ve yönlendirmesini planlamak için etkin bir mekanizma oluşturmak
  • Teklif hazırlamak ve takibini kolaylaştırmak
  • Her müşteriye özel, kişiselleştirilmiş teklifler sunulması
  • Satış ekibinin verimliliğini en üst seviyeye çıkarmak
  • İşletmeyle müşteri arasındaki bağlantı noktalarının izlenmesi
  • Düzenli olarak veri girişini sağlamak
  • Otomatik veri girişi ile iş süreçlerini hızlandırmak
  • Muhtemel sorunlara anında müdahale etme imkanı
  • Müşteri istek ve şikayetlerine hızlı cevap verebilmek için güçlü bir mekanizma oluşturmak
  • Ayrıntılı raporlama sistemiyle kullanıcıların performansını değerlendirmek
  • Verimliliği ve karlılığı artırmak.

 

CRM YAZILIMLARI NE FAYDA SAĞLAR?

Standart bir CRM yazılımı, müşteri adayları ile kurulan ilk kontaktan, satış sonrası hizmetlere kadar tüm satış süreçlerinin kolay takip edilebilmesi için birçok özellik barındırır.

Yöneticiler, CRM yazılımlarını, satış organizasyonunu yönetmek, satış performanslarını ölçümlemek ve iş süreçlerini geliştirmek için kullanır. Saha ekibi ise teklif ve sipariş hazırlamak, mevcut siparişleri takip etmek, tüm veriyi kayıt altına almak ve gerektiğinde bu bilgilere erişmek için kullanır.

Excel dosyaları, e-postalar veya elle yazılmış notlarda yer alan müşteri bilgileri yerine, tüm bilgiler CRM yazılımlarına kaydedilerek tüm verinin tek merkezde toplanmasını sağlar. Çalışanlar ihtiyaç duyduklarında tüm bilgiye kolaylıkla erişim sağlayabilir.

CRM yazılımı  kullanan bir şirketin müşterisi ofisi telefonla aradığı zaman, telefonu cevaplayan şirket çalışanı, müşteriyi tanımasa dahi, müşteri datasına kolaylıkla ulaşabilir ve hizmeti aksatmadan gerçekleştirebilir. Müşteriyle yaptığı görüşmeyi CRM aracılığıyla kayıt altına alır ve müşterinin herhangi bir talebi, şikayeti varsa ilgili birime anında iletebilir.

Mobil CRM ile işinizi Cep Telefonu yada Tabletlerle Yönetin

Satın alacağınız Crm yazılımının mutlaka Mobil desteği olmalıdır. Mobil CRM sayesinde iş süreçleri hız ve çeviklik kazanır. Konum Takibi özelliği ile satış ekipleri ve müşterileri harita üzerinden izlemenize olanak sağlar.

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar?

Mysoft'un 2020 Mobil ve web tabanlı CRM yazılımını Keşfedin

 

Bulut CRM Nedir?  

Bulut CRM'e web tabanlı crm yada online crm de denmektedir.

Bulut CRM Nasıl Çalışır? Avantajları Neler?

Web Tabanlı (Online) CRM Yazılımı Neden Önemlidir?

Crm yazılımında tutulan bilgilerinize 7/24 her yerden ulaşabilmeniz için mutlaka web tabanlı crm yazılımı kullanmanız önemlidir.

Web tabanlı Crm yazılımlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler?

  1. Crm yazılımının bilgilerinizi Türkiye içinde tutuluyor olmasıönemlidir. Türkiye içinde tutulmayan verilerin kullanılması durumunda bu süreçten haberiniz olmadığı gibi yasal takip de yapılması olanaksızdır.
  2. Crm yazılımları ile Türkiye sınırıları içinde tutulan verilerin ise güvenilir ve güçlü veri merkezlerinde tutulmasına dikkat edilmelidir.
  3. Yurt dışı menşeili bulut tabanlı crm yazılımlarının aylık yada yıllık kullanım ücretlerinin döviz bazlı olmaması önemlidir. Zira döviz kur artışları maliyetinizi artıracaktır. 

CRM Seçiminde Türçe CRM Neden Önemli?

Özellikle yurt dışı menşeili çok sayıda CRM uygulaması arayüzleri orjinal olarak Türkçe tasarlanmadığı için genellikle çeviri programları ile arayüzleri Türkçe'ye çevrilmiş durumdadır. Bu tip çevrimlerde çoğu zaman anlam bozukluğu olduğu için bu uygulamalarını arayüzleri genellikle daha kullanışsız olabilmektedir.

Ayrıca orjinal olarak Türkçe CRM arayüzü olmayan CRM yazılımları genellikle müşteri dataları da yurt dışında tutmaktadır. Bu da ayrıca bir bilgi güvenliği riski taşımaktadır.

 

 

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

Ücretsiz CRM Yazılım Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Yazılımı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Yazılımı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

 

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Tüm Yazılar

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı

E-Arşiv Fatura Geriye Dönük Kesilebilir Mi?

 7 Eylül 2020 Pazartesi

e-Arşiv Fatura, e-Fatura da olduğu gibi geriye dönük olarak düzenlenebilmektedir.

Devamı

Vergi Cezalarında İndirim Uygulaması Broşürü Güncellendi!

 7 Eylül 2020 Pazartesi

Vergi cezalarında indirim uygulaması broşürü güncellenerek yayınlandı.

Devamı

Geriye Dönük E-Fatura Nasıl Kesilir? E-Fatura'da 7 Günlük Süre Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2020 Salı

Geriye dönük e-Fatura kesilebilir mi? Kesilirse e-Fatura kaç gün geriye dönük kesilebilir?

Devamı

Mali Mührün Süresinin Dolması, Arızalanması ve Kaybolması Durumunda Yapılması Gerekenler?

 1 Eylül 2020 Salı

Mali Mührün süresinin dolması, arızalanması ve çalınması ve kaybolması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Devamı

e-Tebligat Nedir? e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 30 Ağustos 2020 Pazar

Tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

Devamı

e-Gider Pusulası Nedir? e-Gider Pusulası Kimlere Zorunlu Mu?

 30 Ağustos 2020 Pazar

e-Gider Pusulası, kağıt ortamdaki "Gider Pusulası" ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi 1 Aralık'da Başlıyor!

 26 Ağustos 2020 Çarşamba

Ticaret Bakanlığı tarafından alt yapısı tamamlanan İleti Yönetim Sistemi'nin uygulanmasına sayılı günler kaldı

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Duyurusu

 19 Ağustos 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamı

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

 7 Ağustos 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

 5 Ağustos 2020 Çarşamba

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 4 Ağustos 2020 Salı

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Stopaj ve KDV Oranları Yıl Sonuna Kadar İndirildi!

 31 Temmuz 2020 Cuma

İş yeri kira stopajı %20'den %10'a, yolcu taşımacılığı, düğün, nikah, konut bakım onarımı, tamir, vs. KDV %18'den %8'e indi!

Devamı

GİB e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu Güncellendi!

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

GİB, e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu'nda saha uygulamaları hakkında yeni soru ve cevaplar ekleyerek güncellemeler yaptı.

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı

Mysoft, İleti Yönetim Sistemi (İYS) AŞ'nin İLK İş Ortağı Oldu

 23 Temmuz 2020 Perşembe

Mysoft, Ticari Elektronik İleti izinlerinin ve şikayet süreçlerinin yönetildiği İleti Yönetim Sistemi ile iş ortağı oldu.

Devamı
WhatsApp