Sosyal CRM'i Etkili Kullanma Yöntemleri Nelerdir?

Sosyal CRM'i Etkili Kullanma Yöntemleri Nelerdir?

Sosyal medya platformlarının sunduğu potansiyeli tam olarak değerlendirmek isteyen işletmeler için Sosyal CRM, kilit bir rol oynuyor.

Sosyal medya, her sektör için büyük bir potansiyeli barındırıyor ve bu potansiyel, her geçen gün daha da büyüyor.

Müşteri ilişkileri Yönetimi'nin, sosyal platformlarda çalışan haline "Sosyal CRM" denilmektedir.

Sosyal CRM, kimi zaman sosyal medyayı dinleme, kimi zamanda sosyal medyada var olmak biçiminde karşımıza çıkmaktadır.

Dünyaca ünlü yazar Paul Greenberg, Sosyal CRM tanımını en iyi yapanlardan. Greenberg göre Sosyal CRM; Bir kurum felsefesi ve stratejisi olan sosyal CRM, teknoloji platformlarının, kurumsal kuralların, iş akışının, kurumsal süreçlerin ve sosyal özelliklerin desteği ile yapılan, müşteriyle katılımcının iletişim içine geçerek karşılıklı yarar sağlama çerçevesinde güven ve şeffaflığa dayalı bir ortamın sağlanmasıdır.

En etkili kitle iletişim aracı sosyal medya

Günümüzde belki de en etkili kitle iletişim aracı sosyal medya. Hemen herkes en az bir sosyal medya platformunda aktif kullanıcı olarak yer alıyor.

"SODİGEM tarafından yayınlanan raporda; Türkiye'de bir kişinin, günde ortalama 2 saat 46 dakikasını sosyal medyada geçirdiği, belirtildi."

Bu durum, özellikle satış ve pazarlama alanlarında faaliyet gösteren şirketlerin iştahını daha da kabartıyor. Sosyal CRM sayesinde müşteri profilleri hakkında bilgiler toplanıyor, analiz ediliyor, hedef kitle belirleniyor ve bu doğrultuda stratejiler geliştiriliyor.

Sosyal medya, veri üretimi alanında çok önemli bir mecra

Kompleks veri yönetimi sağlayan bir çok platform, sosyal medya da oluşturulan "Big Data"yı yönetmek için çözüm arayışındalar. Büyük Veri'nin yönetimiyle, müşterinin bir sonraki adımını tahmin ederek, bu doğrultuda kişiselleştirilmiş, en iyi müşteri deneyimine ulaşmayı hedefliyorlar.

Çok kanallı pazarlama

Sosyal medya mecralarının çoğalmasıyla birlikte, işletmeler de çok kanallı pazarlama stratejilerini de geliştirmeye başladılar. Çok kanallı pazarlamada; her kanalda aktif olmak ve her seferinde ayrı pazarlama taktikleri uygulamak yerine hedef kitlenin, hangi kanalda olduğunu belirleyerek entegre çözümler sunmak gerekiyor.

Türkiye, sosyal medya ve internet kullanımında Avrupa birincisi

"Uluslararası bir şirketin yaptığı araştırmaya göre Türkiye, sosyal medya ve internet kullanımında Avrupa birincisi. Her 10 kişiden 6'sı, günde en az bir saatini internette geçiriyor."

Tüketiciler, çoğu zaman, almak istedikleri ürün veya hizmet hakkında internetten araştırma yapıyor. Özellikle forum ve şikayet sitelerinden yapılan olumlu olumsuz eleştiriler, tüketicilerin alım kararını önemli ölçüde etkiliyor. Söz konusu internet sitelerinde CRM çalışması yapan firmalar, tüketiciyi tanıyarak, anlamak ve beklentilerini karşılamak konusunda daha başarılı oluyor. CRM programı sayesinde, tüketicilerin beklentilerini,sorunlarını ve şikayetlerini tespit eden firmalar; bu doğrultu da strateji geliştiriyor. Şirketle ilgili sorunları ve şikayetleri ise, kullanıcılar ile anlık olarak iletişime geçerek çözüme kavuşturuyorlar.

Böylece şirket çalışanları verimsiz ve gereksiz iş yükünden kurtulmuş oluyor. Ayrıca müşteri memnuniyeti artıyor, müşteri sorunlarının çözüm süreci kısalıyor ve maliyetler azalıyor.

Sosyal CRM'i etkili kullanma yöntemleri

  • Sosyal medya kompleks bir yapıya sahip olduğu için amacınızı ve hedef kitlenizi net bir şekilde belirlemeniz gerekmektedir.
  • Sosyal CRM'den en iyi şekilde yararlanmak için müşteri hizmetleri, satış, pazarlama, ürün geliştirme vb. bütün departmanların katılımının sağlanması gerekir. Müşteri ile ilgili tüm departmanlar CRM'in alanı içerisindedir.

Değişime ayak uydurabileceğiniz bir CRM programı seçmelisiniz

  • Her geçen gün değişen ve gelişen teknolojiler ile yenilenen sosyal medyada başarılı bir stratejiye sahip olmak için değişime uyum sağlayabilecek bir CRM yazılımı tercih etmelisiniz.
  • ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, globalde başarılı olan şirketlerin %80'inden fazlası büyüme için sosyal medyayı kullanıyor. Bu şirketlerin yalnızca %45'i hangi stratejinin, ne kadar işe yaradığını ölçümlüyor. Sosyal CRM'in en önemli özelliklerinden biri de neyin işe yarayıp, neyin işe yaramadığını net bir şekilde ortaya koyabilmesidir.
  • Sosyal medya da olmak anlık iletişim gerektirir. Her dört sosyal medya kullanıcısından biri, mesajlarına bir saatten daha kısa sürede cevap verilmesi gerektiğini düşünmekteler.
  • Sosyal medyanın içinde barındırdığı potansiyelden yararlanmak istiyorsanız, sosyal medya reklamlarına öncelik vermelisiniz. Müşteri kitlenizi doğru algılayarak, onların ürünlerinizle ilgilenmesini sağlamak için şaşırtıcı ve heyecan verici sloganlar ve etkileyici tasarım eşliğinde ürününüzü sunmanız gerekir.

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Yazılar

mysoft-gib-logo

GİB'den e-SMM için e-İmza ve Mali Mühür Duyurusu

 26 Mayıs 2020 Salı

GİB'den e-SMM için e-İmza ve Mali Mühür Duyurusu

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Sorgulama

 23 Mayıs 2020 Cumartesi

e-Serbest Meslek Makbuzu Sorgulama Nasıl Yapılır? e-SMM Sorgulamada Dikkat Edilecek Hususlar

Devamı

30 Hazirana Kadar Makbuzlar Kağıt Ortamında Düzenlenebilecek

 23 Mayıs 2020 Cumartesi

30 Hazirana Kadar Serbest Meslek Makbuzları Kağıt Ortamında Düzenlenebilecek

Devamı

ileti Yönetim Sisteminde Erteleme Geldi

 22 Mayıs 2020 Cuma

ileti Yönetim Sisteminde Erteleme Beklentisi

Devamı

E-Fatura Mükelleflerinde Ünvan ve Nevi Değişikliği Nasıl Yapılır?

 21 Mayıs 2020 Perşembe

E-Fatura Mükelleflerinde Ünvan ve Nevi Değişikliği Nasıl Yapılır?

Devamı

Temel Fatura İptal Edilir Mi?

 21 Mayıs 2020 Perşembe

Temel Fatura İptal Edilir Mi? Temel Fatura Nasıl İptal Edilir?

Devamı

E CRM Uygulaması Nedir?

 20 Mayıs 2020 Çarşamba

E CRM'in işinize ne gibi katkılar sağladığını anlamanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizin için derledik.

Devamı

İrsaliyeli Fatura Nedir? İrsaliyeli Fatura Ne İşe Yarar?

 20 Mayıs 2020 Çarşamba

İrsaliyeli fatura ile iki ayrı belge yerine tek bir belge düzenlenerek, zaman ve maliyetlerden tasarruf sağlanır.

Devamı

e Beyanname Nedir? e Beyanname Ne İşe Yarar?

 15 Mayıs 2020 Cuma

Vergi Usul Kanununa göre, beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi zorunludur.

Devamı

Beyanname Vermeme Cezası Nedir? 2020

 15 Mayıs 2020 Cuma

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2020 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

e-Beyanname Verme Süreleri Uzatıldı

 14 Mayıs 2020 Perşembe

2020 Ocak-Şubat-Mart Ait Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı.

Devamı

Dijital Dönüşüm Nedir? D.D. Uygulamaları Hangileridir?

 12 Mayıs 2020 Salı

Dijital Dönüşüm Nedir? İktidar sahibi olmanın yolu, dijital yaşama adapte olmaktan geçiyor.

Devamı

e-Fatura Sorgulama, Doğrulama Nasıl yapılır?

 12 Mayıs 2020 Salı

Bu yazımızda e-Fatura sorgulama, doğrulama işlemi nasıl yapılır, sorusunun cevabını sizler için derledik.

Devamı

ileti Yönetim Sistemi Nedir?

 9 Mayıs 2020 Cumartesi

İleti Yönetim Sistemi Nedir?  Ticari Elektronik İleti Yönetimi Nasıl Yapılır

Devamı

Vergi Levhası Sorgulama Nasıl Yapılır? Vergi Levhası Çıktısı Alma

 9 Mayıs 2020 Cumartesi

e-Devlet ve GİB üzerinden vergi levhası sorgulama işlemini yapmak artık çok kolay.

Devamı

e-Vergi Levhası Oluşturma İşlemi Nasıl Yapılır

 9 Mayıs 2020 Cumartesi

Vergi levhası oluşturma işlemini, GİB'nın web sitesinde yer alan "İnternet Vergi Dairesi" üzerinden kolayca yapabilirsiniz.

Devamı

Defter Beyan Sistemi Nedir? Başvuru Nasıl Yapılır?

 9 Mayıs 2020 Cumartesi

Gelir ve giderler kaydedilebilir, defterler oluşturulabilir, saklanabilir ve beyannameler hazırlanarak onaylanabilir.

Devamı

Online Ön Muhasebe Programı Nedir

 7 Mayıs 2020 Perşembe

Ön muhasebe yazılımıyla firmanızın, finansal yönetimini sağlayacak her türlü bilginin takibini yapabilirsiniz.

Devamı
WhatsApp