Proforma Fatura Nedir? Nasıl Düzenlenir?

Proforma Fatura Nedir? Nasıl Düzenlenir?

Proforma fatura nedir?

Proforma fatura, teklif faturasıdır, ön fatura da denilmektedir. Proforma fatura özellikle dış ticarette kullanılır, uluslararası satış sözleşmesi olarak da nitelendirilir. Proforma fatura karşılığı hizmet veya ürün verilmediği için ödeme de yapılmaz. Proforma faturanın maliye açısından ve kanunen hiç bir sorumluluğu yoktur. Ticaret ve Vergi Hukukunda "Proforma Fatura" ile alakalı bir düzenleme bulunmamaktadır.

Dileyen her işletme Proforma faturayı kullanabilir. Yalnız Proforma fatura düzenlemek için ticari fatura kullanılmaz. Ayrıca fatura üzerinde "Proforma Fatura" ibaresi olmak zorundadır. İşletme, kağıt Proforma fatura düzenleyeceği gibi antetli kağıdıyla da Proforma faturayı hazırlayabilir.

Proforma faturanın amacı nedir?

Proforma faturada satılacak ürünün özellikleri, satış koşulları, ürünün cinsi, fiyatı, teslimi vs. gibi satışla alakalı tüm koşullar yazılır. Proforma fatura, satıştan önce hazırlanarak müşteriye iletilir. Faturanın düzenlenmeden önceki son halini kapsar. Proforma fatura müşterinize, işinize verdiğiniz ehemmiyeti anlatmak için mükemmel bir metottur. Kaşelenmiş proforma fatura sayesinde alıcının size olan güveni artar.

Alıcının proforma fatura talep etmesi; faturayı nasıl düzenleyeceğinizi, ödeme ve teslimatın nasıl gerçekleşeceği gibi bilgileri sizden yazılı olarak istemesi anlamına gelmektedir. Proforma faturayı alıcının tasdik etmesi, satış işleminin onaylandığı ve ticari faturanın kesilebileceği manasına gelmektedir. Ayrıca Proforma fatura sayesinde, ticari faturada olası hatalar minimuma indirgenmiş olur.

Proforma faturada ne tür bilgiler bulunur?

  • Satıcı ve alıcının adı soyadı, ünvan, telefon ve adres bilgileri
  • Fatura tarihi ve fatura numarası
  • Hizmet veya ürün muhteviyatı
  • Hizmet veya ürün bedeli
  • Ödeme şekli
  • Navlun ve sigorta prim ücretleri
  • Ürünün menşei
  • Malların ağırlığı, ebatları, miktarı
  • Ürünün ambalaj özellikleri
  • Sevkiyat türü
  • Faturayı hazırlayanın imzası
  • Proforma Fatura" ibaresi mutlaka yazılmalıdır.

Proforma fatura nasıl düzenlenir?

  • İşletmenin antentli kağıdını kullanmalısınız
  • Sayfanın sağ üst köşesine, proforma no ve tarih yazılır
  • Sol üst köşeye alıcı ve satıcı bilgileri eklenir
  • Sayfanın orta kısmına ise satılacak ürün ve ürünlerin ayrıntılı şekilde bilgileri yer alır
  • Son olarak "Proforma Fatura" ibaresini eklemeyi unutmayın.

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

Dikkatinizi Çekebilecek Benzer Yazılar

Türkiye'de Yaşamayan Yurt İçi Müşterilere Ticari Elektronik İleti Gönderilir Mi?

 18 Eylül 2020 Cuma

Türkiye'de yerleşik olmayan yurt içi müşterilerine Tic.İleti gönderimi yapanlar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?

Devamı

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı

E-Arşiv Fatura Geriye Dönük Kesilebilir Mi?

 7 Eylül 2020 Pazartesi

e-Arşiv Fatura, e-Fatura da olduğu gibi geriye dönük olarak düzenlenebilmektedir.

Devamı

Vergi Cezalarında İndirim Uygulaması Broşürü Güncellendi!

 7 Eylül 2020 Pazartesi

Vergi cezalarında indirim uygulaması broşürü güncellenerek yayınlandı.

Devamı

Geriye Dönük E-Fatura Nasıl Kesilir? E-Fatura'da 7 Günlük Süre Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2020 Salı

Geriye dönük e-Fatura kesilebilir mi? Kesilirse e-Fatura kaç gün geriye dönük kesilebilir?

Devamı

Mali Mührün Süresinin Dolması, Arızalanması ve Kaybolması Durumunda Yapılması Gerekenler?

 1 Eylül 2020 Salı

Mali Mührün süresinin dolması, arızalanması ve çalınması ve kaybolması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Devamı

e-Tebligat Nedir? e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 30 Ağustos 2020 Pazar

Tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

Devamı

e-Gider Pusulası Nedir? e-Gider Pusulası Kimlere Zorunlu Mu?

 30 Ağustos 2020 Pazar

e-Gider Pusulası, kağıt ortamdaki "Gider Pusulası" ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi 1 Aralık'da Başlıyor!

 26 Ağustos 2020 Çarşamba

Ticaret Bakanlığı tarafından alt yapısı tamamlanan İleti Yönetim Sistemi'nin uygulanmasına sayılı günler kaldı

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Duyurusu

 19 Ağustos 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamı

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

 7 Ağustos 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

 5 Ağustos 2020 Çarşamba

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 4 Ağustos 2020 Salı

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Stopaj ve KDV Oranları Yıl Sonuna Kadar İndirildi!

 31 Temmuz 2020 Cuma

İş yeri kira stopajı %20'den %10'a, yolcu taşımacılığı, düğün, nikah, konut bakım onarımı, tamir, vs. KDV %18'den %8'e indi!

Devamı

GİB e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu Güncellendi!

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

GİB, e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu'nda saha uygulamaları hakkında yeni soru ve cevaplar ekleyerek güncellemeler yaptı.

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı
WhatsApp