Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter, e-İrsaliye ve e-Serbest Meslek Makbuzu mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Mükellefler, GİB Portal ve Entegrasyon yöntemlerinde, her uygulama için yalnızca bir yöntem kullanabilmektedir. Sadece Özel Entegratör yönteminde birden fazla Özel Entegratör ile çalışılabilir.

Özel Entegratör değişikliği nasıl yapılır?

Özel Entegratör değiştirmek için en önemli konu, çalışmak istediğiniz güvenilir bir Özel Entegratör bulmak. Şayet Özel Entegratör bulmak konusunda bilgi sahibi değilseniz Entegratör Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Neler? yazımızı okuyabilirsiniz.

Özel Entegratör değişikliğinde öncelikle yeni Özel Entegratörünüz ile süreçlerinizi başlatmanız gerekir. Anlaştığınız yeni Özel Entegratör, sizin adınıza GİB'e gerekli bildirimleri yapacaktır. Sizin GİB'e ayrıca bir bildirimde bulunmanıza gerek yoktur. Daha sonra değiştirmek istediğiniz Özel Entegratörünüz çıkış işlemlerinizi yapmalıdır.

GİB Portal yönteminden, Özel Entegrasyon yöntemine geçmek için;

Özel Entegratörler Listesinde yer alan aralarında Mysoft'un da bulunduğu Özel Entegratörlerden biriyle anlaşabilirsiniz.

Özel Entegratör'ün hesabınızı açması ve aktivasyon işlemini yapması yeterlidir. GİB Portal hesabınız otomatik olarak kapatılacaktır. Bu durumda Özel Entegratörün e-Fatura sistemine dahil olduktan sonra e-Fatura uygulamasını Özel Entegratör Bilgi İşlem Sistemi üzerinden kullanabilirsiniz.

GİB Portal yönteminden Entegrasyon yöntemine geçmek için;

http://www.efatura.gov.tr/entegrasyonislemleri.html linkinden test tanım formu ve BİS raporunu yüklemelisiniz. Daha sonra entegrasyon testlerini tamamlayarak sonucu efatura@gelirler.gov.tr adresine göndermeniz gerekmektedir. Test kontrolünün başarılı olmasının ardından test onayı verilmektedir. Canlı tanım formunun yüklenmesinden sonra e-Fatura sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.

Entegrasyon yönteminden Özel Entegrasyon yöntemine geçmek için;

Özel Entegratörler Listesinde yer alan aralarında Mysoft'un da bulunduğu Özel Entegratörlerden biri veya bir kaçı ile anlaşabilirsiniz. Özel Entegratör ile çalışmak için Özel Entegratör'ün hesabınızı açması ve aktivasyon işleminizi yapması yeterlidir. Entegrasyon hesabınız otomatik olarak kapatılacaktır.

Özel Entegratörün e-Fatura sistemine dahil olduktan sonra e-Fatura uygulamasını Özel Entegratör Bilgi İşlem Sistemi üzerinden kullanabilirsiniz.

Entegrasyon sistemine tekrar geçmek isterseniz, entegrasyon testlerini tekrarlamanız gerekmektedir.

Entegrasyon yönteminden GİB Portal yöntemine geçmek için;

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)'na, talebinizi belirten bir dilekçeyle (kaşeli ve imzalı) başvuruda bulunmanız gerekmektedir. GİB tarafından entegrasyon yetkiniz kaldırılacak ve GİB Portal yöntemine otomatik olarak dahil edileceksiniz.

Entegrasyon sistemine tekrar geçmek isterseniz, entegrasyon testlerini tekrarlamanız gerekmektedir.

Özel Entegrasyon yönteminden GİB Portal yöntemine geçmek için;

Çalıştığınız Özel Entegratörünüz hesabınızı kapattığı anda GİB Portal hesabınız otomatik olarak açılacaktır. Bu durumda GİB Portal yöntemini kullanmaya başlayacaksınız. GİB Portal yöntemine geçiş yapmak için çalıştığınız Özel Entegratör'ün hesabınızı (etiket-posta kutusu) kapatması yeterlidir. GİB'na ayrıca bir bildirimde bulunmanıza gerek yoktur.

Özel Entegrasyon yönteminden Entegrasyon yöntemine geçmek için;

http://www.efatura.gov.tr/entegrasyonislemleri.html linkinden test tanım formu ve BİS raporunu yüklemelisiniz. Daha sonra entegrasyon testlerini tamamlamalı ve sonucunu efatura@gelirler.gov.tr adresine göndermelisiniz. Test kontrolünün başarılı olmasının ardından test onayı verilmektedir.

Testlerin tamamlanmasıyla birlikte Özel Entegratörünüz hesabınızı kapatmalıdır. Daha sonra canlı tanım formunu yüklemeniz gerekir. (Bu işlemlerin çok hızlı bir şekilde yapılması gerekmektedir. Çünkü bu zaman zarfında GİB Portal'ın otomatik olarak açılması söz konusudur.) Canlı tanım formunun yüklenmesinden sonra e-Fatura sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.

 

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

 7 Ağustos 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

 5 Ağustos 2020 Çarşamba

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 4 Ağustos 2020 Salı

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Stopaj ve KDV Oranları Yıl Sonuna Kadar İndirildi!

 31 Temmuz 2020 Cuma

İş yeri kira stopajı %20'den %10'a, yolcu taşımacılığı, düğün, nikah, konut bakım onarımı, tamir, vs. KDV %18'den %8'e indi!

Devamı

GİB e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu Güncellendi!

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

GİB, e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu'nda saha uygulamaları hakkında yeni soru ve cevaplar ekleyerek güncellemeler yaptı.

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı

Mysoft, İleti Yönetim Sistemi (İYS) AŞ'nin İLK İş Ortağı Oldu

 23 Temmuz 2020 Perşembe

Mysoft, Ticari Elektronik İleti izinlerinin ve şikayet süreçlerinin yönetildiği İleti Yönetim Sistemi ile iş ortağı oldu.

Devamı

e-Adisyon Uygulamasına Geçiş Zorunluluğu

 16 Temmuz 2020 Perşembe

"Adisyon" belgesi, elektronik ortamda e-Adisyon olarak düzenlenerek, muhafaza ve ibraz edilebilecek.

Devamı

Ba ve Bs Bildirim Formları Otomatik Oluşturulacak

 16 Temmuz 2020 Perşembe

Yeni Taslak Tebliğ ile Ba ve Bs Bildirim Formları Gib tarafından otomatik olarak oluşturulacak.

Devamı

e-Belge Uygulamalarında "Standart Kod, Birim, Ölçü" Yazılması Zorunluluğu

 15 Temmuz 2020 Çarşamba

e-Belge Uygulamarına, mal ve hizmetlere ilişkin standart kod, birim ölçülerinin yazılması zorunlu oldu.

Devamı

e-Fatura'da Kapsam Genişledi 14 Temmuz 2020

 15 Temmuz 2020 Çarşamba

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin eden tüm mükelleflere e-Fatura zorunluluğu

Devamı

e Mutabakat Nedir? Mutabakat Nasıl Yapılır?

 14 Temmuz 2020 Salı

Mutabakat yazışmalarının telefon, faks veya posta yerine elektronik ortamda yapılmasına e Mutabakat denir.

Devamı

509 Nolu VUK Genel Tebliği'nde Değişiklik Yap. Dair Tebliğ Taslağı

 14 Temmuz 2020 Salı

509 Nolu VUK Genel Tebliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ Taslağı Hazırlandı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı
WhatsApp