Müşteri Sadakati Nasıl Kazanılır?

Müşteri Sadakati Nasıl Kazanılır?

Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen firmaların özellikle önem vermeleri gereken konulardan biridir.

Firmalar, kısa dönem karlılıklarına değil, uzun dönemde müşterileri elde tutmaya ve onların sadakatini kazanmaya odaklanmalıdırlar. Sadık müşteriler uzun dönemde şirkete düzenli gelir sağlayacak ve şirketin sürdürülebilir karlılığının teminatı olacaktır.

Her sektör için sadık müşteri kitlesi yaratmak en önemli unsurlardan biri

Yeni müşteri kazanmanın maliyetinin mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha yüksek olduğu bilinen bir gerçek. Uzmanlara göre; yeni müşteri kazanmak var olan müşteriyi elde tutmaktan 6 kat daha maliyetli. Firmaların var olan müşterilerini elde tutmalarının en kolay yolu ise tam donanımlı bir CRM çözümünden geçiyor.

Crm Yazılımları Müşteri Sadakati Artırmak için Önemlidir?

Bu amaçla, farklı müşteri bölümlerine farklı tekliflerde bulunarak, müşteri sadakatini kazanmak ve şirketin karlılığını artırmak için bir çok firma, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) bölümleri kurdu. Bütüncül ve hedefi müşteri memnuniyeti ve dolayısıyla müşteri sadakati yaratmayı amaçlayan bir CRM Sistemi Anlayışı müşteri kazanmada ve müşteriyi elde tutmada en önemli bir yönetsel argümandır.

Eskiden firmalar müşterilerini takip etmezler, beklentilerini ölçümlemezlerdi. Günümüzde ise müşteri takibinin firmalar için hayati önem taşıdığı ortaya çıktı. Müşteriyi tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. Akıllı yazılımlarla, müşteriler sıkı takibe alındı, özel analize tabi tutuldu.

CRM'in en temel fonksiyonlarından bir tanesi müşteri kazanmak ve kazanılan müşteriyi elde tutmaktır. O nedenle müşteri ilişkilerini geliştirirken, müşterileri sadık ve neredeyse marka savunucusu boyutuna getirmek amaçlanır.

Aslında müşteriyi elde tutmanın ötesinde müşterinin harcama seviyesini yükseltmek için çalışmalar yapılmalıdır. Müşterileri elde tutmak ve daha fazla harcamaya ikna etmek kolay iş değil.

Günümüzde şirketler, müşterilerini ellerinde tutabilmek için milyonlarca lira harcıyor. Sadık ve yüksek harcama yapan müşterileri rakiplere kaptırmamak gerekiyor.

Müşteri sadakatini güçlendiren şirketler, yeni pazar ve müşteri arayanlara oranla daha istikrarlıdır.

Müşteriyi iyi analiz ederek, satın alma eğilimine ve yarattığı kara göre ayrıştırmak gerekiyor. Daha sonra her müşteri grubuna göre uygun stratejiler ve ürünler geliştirmek gerekiyor.

Şirketi büyütme ve karlılığı artırmanın en iyi yöntemi; Bilişim Teknolojisi (BT) ile desteklenen "Sadakat Programları" ile mevcut müşterileri, sadık müşterilere dönüştürmek. Aynı zamanda kaliteli bir satış sonrası hizmet sunmak. Satış sonrası hizmet müşteriler için oldukça önemli bir tercih nedenidir.

Müşteri İlişkilerine yatırım yapmak, müşteri ilişkilerini iyi yönetmek için yeterli değil

Bazı şirketler, müşteri sadakati oluşturmada istedikleri sonucu alamıyorlar. Bunun nedeni; devamlılığı olmayan, günü kurtarmayı hedefleyen bir politika izlemiş olmaları. Ayrıca bütünsel bir müşteri ilişkileri yönetimi anlayışından yoksun olmalarıdır.

Müşteri sadakatini arttırmak, en iyi pazarlama aracıdır.

Artık günümüzde, telekomünikasyondan finansa, bankadan perakendeye, şirketler hangi müşteriden ne kadar kazandıklarını saptıyor ve o doğrultuda strateji oluşturuyor.

CRM uzmanları, şirketlerin gelirlerinin yüzde 80'lik bölümünün, müşterilerin yüzde 20'si tarafından sağlandığını belirtiyor. Dolayısıyla her şirketin karlı veya katma değerli müşterisi bulunuyor. En yüksek katma değeri sağlayan karlı müşterileri elde tutmak için şirketler spesifik ürün ve hizmetler geliştiriyor.

Müşteri deneyimi, bağlılık yaratmanın en önemli unsurlarından biri. Müşteri sadakati yaratmak için deneyimin nasıl kullanacağı çok önemli. Örneğin, bir kahve zinciri, müşterilerine yıldız biriktirerek hediye kahve kazanma şansı vermektedir. Ayrıca hediye kahve kazanabilmek için son kullanma tarihi koymuştur. Bu uygulama bir çok müşteride olumlu karşılanırken bazı müşterilerde zaman sınırlaması olduğu için olumsuz algılanmıştır.

CRM'ile "müşteri sadakati" kazanmak için stratejiler

1- İşin merkezinde müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati olmalı

2- Müşteriler ile güvene dayalı ve uzun vadeli ilişkiler kurun

3- Müşterilerin beklenti ve isteklerinin takibini kolaylaştırarak onların alışveriş deneyimlerini iyileştiren yeniliklere odaklanın.

4- Müşteri bilgi ve alışkanlıklarını takip edecek sistemler geliştirin. Yüksek kalitede bir müşteri deneyimi yaratacak kampanya ve hizmetlerle kişiye özel ayrıcalıklar tasarlayın.

5- Müşterilerle e-posta, sms ve akıllı cihazlar yoluyla iletişim kurarak doğru zamanda doğru teklifi yapın.

6- Promosyonları özelleştirin, müşterinin kendini değerli hissetmesini sağlayın.

7- Farklılık yaratın

8- Müşteriyi ödüllendirin

9- Sosyal medyanın gücü yadsınamaz. Müşteriler ile sosyal medya aracılığıyla iletişim kurun. Ayrıca yeni ürünleri, fırsatları ve diğer güncellemeleri hızlı bir şekilde paylaşın.

10- Aldığınız her şikayeti önemseyin. Bir sonraki müşteri deneyimini iyileştirebilmek için çözüm üretin.

11- Sadakatin karşılıklı artan bir süreç olduğunu unutmayın

12- Son olarak CRM programlarının bütün bu çalışmaları ve kampanyaları yönetmenin anahtarı olduğunu unutmayın.

Uzmanlar önümüzdeki bir kaç yıl içinde CRM'in Türkiye'de en üst noktaya ulaşacağını belirtiyor.

Şirketinizin temel direği olan sadık müşterilerinizi kaybetmemek ve potansiyel müşterilerinize hızlı erişim kurmak için mutlaka CRM çözümü sahibi olmanız gerekmektedir.

Donanımlı bir CRM çözümü, tüm işletmenizi etkin bir şekilde çalıştırabilir ve bu sayede müşteri bağlılığını artırabilirsiniz. Siz de iyi bir CRM programına ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

 

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı
WhatsApp