İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını ister elektronik ortamda isterseniz de bir dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine en geç 3 ay içinde yapabilirsiniz. Ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetleri İleti Yönetim Sistemi Web, Mobil, çağrı merkezi ve TİSS üzerinden elektronik ortamda oluşturabilirsiniz.

TİSS nedir?

Ticaret Bakanlığı tarafından ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetlerin hızlı ve etkin bir biçimde sonuçlandırılabilmesi amacıyla Ticari Elektronik İleti Şikâyet Sistemi (TİSS) oluşturuldu. e-Devlet üzerinden erişilebilen TİSS sayesinde istenmeyen iletilerin şikayet başvuruları ve süreçleri elektronik ortamda kolaylıkla takip edilmektedir.

İZİNSİZ GÖNDERİLEN MESAJ, MAİL VE ARAMALAR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine (tiss.gtb.gov.tr) e-Devlet üzerinden T.C. Kimlik numarası ve şifreniz ile giriş yapın.

Açılan sayfada;

  • Kimlik doğrulama
  • Kimlik numarası ve ad soyad bilgileri
  • Sisteme kayıtlı olan doğrulanmış e-Posta adresiniz ve telefon numaranız

Adres kayıt sistemindeki kayıt bilgilerinizin, doğruluğunu onaylayınız.

  • Kişisel bilgilerinizin doğruluğunu onayladıktan sonra "Uyarı" ekranı karşınızı gelecektir. Söz konusu uyarıda;

"Kanun yürürlük tarihi olan 01.05.2015'den önce doğrudan mal veya hizmet teminine yönelik işlemler sırasında elektronik iletişim adresinizi vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderimi için onay verdiğiniz kabul edileceğinden bu tür iletiler için öncelikle reddetme hakkı kullanılmalıdır. Şikayet başvurusunda bulunulması halinde bu şikayetlerin daha sonradan geri alınması mümkün değildir." denilmektedir.

Uyarıda da belirtildiği üzere 1 Mayıs 2015 tarihinden önce elektronik iletişim adresinizi Hizmet Sağlayıcıya vermişseniz önce reddetme hakkını kullanmanız gerekiyor. İstenmeyen ticari ileti söz konusu tarihten sonra gönderilmişse "Devam et" butonunu seçmelisiniz.

Açılan sayfada "İşlem menüsü" başlığı altında

  • Kısa mesaj (SMS) şikayeti yap
  • Sesli arama şikayeti yap
  • e-Posta şikayeti yap
  • Şikayet durumunu takip et,

seçenekleri yer almaktadır. Şikayete konu ileti hangi kanaldan gönderildiyse o kanalı işaretleyiniz. (Örnek olması bakımından biz Kısa mesaj SMS şikayeti yap, seçtik.)

Açılan ekranda öncelikle telefon numaranız ve e-Posta adresinizi yazmanız istenmektedir. Daha sonra;

  • Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler
  • İletinin Geldiği Kendinize Ait Telefon Numaranız
  • Abonesi olduğunuz GSM operatörünün adı
  • İletiyi Gönderen Telefon Numarası
  • İletinin Başlığı
  • Mersis No
  • İletinin Tarihi ve Saati
  • SMS Kodu Var
  • SMS içeriğinde yer alan 'BXXX' formatındaki Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodunun girilmesi gerekmektedir.

 "Şikayetin konusu" bölümünde aşağıdaki seçeneklerden birini işaretleyiniz. Ya da "Diğer" yazan bölüme istediğiniz açıklamayı yazabilirsiniz.

  • Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.
  • Ticari elektronik iletide gönderenin tanınabilir olmasını sağlayacak bilgiler bulunmamaktadır. (İletişim bilgileri, ticaret unvanı, marka veya işletme adı vs.)
  • Ticari elektronik iletide ret bildiriminin yapılmasına ilişkin teknik bir imkan sunulmamıştır.
  • Ret bildirimimden itibaren 3 iş günü geçmesine rağmen ticari elektronik ileti gönderilmeye devam edilmektedir.
  • İndirim ve promosyonlar hakkında gelen iletinin içeriğinde katılıma ve faydalanma şartlarına dair detaylı bilgiler veya bu bilgilere ulaşabileceğim yönlendirme adresleri bulunmamaktadır.
  • Diğer

Gelen ticari elektronik iletinin ekran görüntüsünü (jpg/png/gif) yükleyiniz.

Gelen ticari elektronik iletinin tam içeriğini yazınız

Taahhütnameyi kabul ettikten sonra "Başvuru Yap" seçeneğini tıklayınız.

iys-ilk-isortagi2

 

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

 24 Eylül 2021 Cuma

e-Ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp