İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını ister elektronik ortamda isterseniz de bir dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine en geç 3 ay içinde yapabilirsiniz. Ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetleri İleti Yönetim Sistemi Web, Mobil, çağrı merkezi ve TİSS üzerinden elektronik ortamda oluşturabilirsiniz.

TİSS nedir?

Ticaret Bakanlığı tarafından ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetlerin hızlı ve etkin bir biçimde sonuçlandırılabilmesi amacıyla Ticari Elektronik İleti Şikâyet Sistemi (TİSS) oluşturuldu. e-Devlet üzerinden erişilebilen TİSS sayesinde istenmeyen iletilerin şikayet başvuruları ve süreçleri elektronik ortamda kolaylıkla takip edilmektedir.

İZİNSİZ GÖNDERİLEN MESAJ, MAİL VE ARAMALAR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine (tiss.gtb.gov.tr) e-Devlet üzerinden T.C. Kimlik numarası ve şifreniz ile giriş yapın.

Açılan sayfada;

  • Kimlik doğrulama
  • Kimlik numarası ve ad soyad bilgileri
  • Sisteme kayıtlı olan doğrulanmış e-Posta adresiniz ve telefon numaranız

Adres kayıt sistemindeki kayıt bilgilerinizin, doğruluğunu onaylayınız.

  • Kişisel bilgilerinizin doğruluğunu onayladıktan sonra "Uyarı" ekranı karşınızı gelecektir. Söz konusu uyarıda;

"Kanun yürürlük tarihi olan 01.05.2015'den önce doğrudan mal veya hizmet teminine yönelik işlemler sırasında elektronik iletişim adresinizi vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderimi için onay verdiğiniz kabul edileceğinden bu tür iletiler için öncelikle reddetme hakkı kullanılmalıdır. Şikayet başvurusunda bulunulması halinde bu şikayetlerin daha sonradan geri alınması mümkün değildir." denilmektedir.

Uyarıda da belirtildiği üzere 1 Mayıs 2015 tarihinden önce elektronik iletişim adresinizi Hizmet Sağlayıcıya vermişseniz önce reddetme hakkını kullanmanız gerekiyor. İstenmeyen ticari ileti söz konusu tarihten sonra gönderilmişse "Devam et" butonunu seçmelisiniz.

Açılan sayfada "İşlem menüsü" başlığı altında

  • Kısa mesaj (SMS) şikayeti yap
  • Sesli arama şikayeti yap
  • e-Posta şikayeti yap
  • Şikayet durumunu takip et,

seçenekleri yer almaktadır. Şikayete konu ileti hangi kanaldan gönderildiyse o kanalı işaretleyiniz. (Örnek olması bakımından biz Kısa mesaj SMS şikayeti yap, seçtik.)

Açılan ekranda öncelikle telefon numaranız ve e-Posta adresinizi yazmanız istenmektedir. Daha sonra;

  • Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler
  • İletinin Geldiği Kendinize Ait Telefon Numaranız
  • Abonesi olduğunuz GSM operatörünün adı
  • İletiyi Gönderen Telefon Numarası
  • İletinin Başlığı
  • Mersis No
  • İletinin Tarihi ve Saati
  • SMS Kodu Var
  • SMS içeriğinde yer alan 'BXXX' formatındaki Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodunun girilmesi gerekmektedir.

 "Şikayetin konusu" bölümünde aşağıdaki seçeneklerden birini işaretleyiniz. Ya da "Diğer" yazan bölüme istediğiniz açıklamayı yazabilirsiniz.

  • Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.
  • Ticari elektronik iletide gönderenin tanınabilir olmasını sağlayacak bilgiler bulunmamaktadır. (İletişim bilgileri, ticaret unvanı, marka veya işletme adı vs.)
  • Ticari elektronik iletide ret bildiriminin yapılmasına ilişkin teknik bir imkan sunulmamıştır.
  • Ret bildirimimden itibaren 3 iş günü geçmesine rağmen ticari elektronik ileti gönderilmeye devam edilmektedir.
  • İndirim ve promosyonlar hakkında gelen iletinin içeriğinde katılıma ve faydalanma şartlarına dair detaylı bilgiler veya bu bilgilere ulaşabileceğim yönlendirme adresleri bulunmamaktadır.
  • Diğer

Gelen ticari elektronik iletinin ekran görüntüsünü (jpg/png/gif) yükleyiniz.

Gelen ticari elektronik iletinin tam içeriğini yazınız

Taahhütnameyi kabul ettikten sonra "Başvuru Yap" seçeneğini tıklayınız.

iys-ilk-isortagi2

 

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp