İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını ister elektronik ortamda isterseniz de bir dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine en geç 3 ay içinde yapabilirsiniz. Ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetleri İleti Yönetim Sistemi Web, Mobil, çağrı merkezi ve TİSS üzerinden elektronik ortamda oluşturabilirsiniz.

TİSS nedir?

Ticaret Bakanlığı tarafından ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetlerin hızlı ve etkin bir biçimde sonuçlandırılabilmesi amacıyla Ticari Elektronik İleti Şikâyet Sistemi (TİSS) oluşturuldu. e-Devlet üzerinden erişilebilen TİSS sayesinde istenmeyen iletilerin şikayet başvuruları ve süreçleri elektronik ortamda kolaylıkla takip edilmektedir.

İZİNSİZ GÖNDERİLEN MESAJ, MAİL VE ARAMALAR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine (tiss.gtb.gov.tr) e-Devlet üzerinden T.C. Kimlik numarası ve şifreniz ile giriş yapın.

Açılan sayfada;

  • Kimlik doğrulama
  • Kimlik numarası ve ad soyad bilgileri
  • Sisteme kayıtlı olan doğrulanmış e-Posta adresiniz ve telefon numaranız

Adres kayıt sistemindeki kayıt bilgilerinizin, doğruluğunu onaylayınız.

  • Kişisel bilgilerinizin doğruluğunu onayladıktan sonra "Uyarı" ekranı karşınızı gelecektir. Söz konusu uyarıda;

"Kanun yürürlük tarihi olan 01.05.2015'den önce doğrudan mal veya hizmet teminine yönelik işlemler sırasında elektronik iletişim adresinizi vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderimi için onay verdiğiniz kabul edileceğinden bu tür iletiler için öncelikle reddetme hakkı kullanılmalıdır. Şikayet başvurusunda bulunulması halinde bu şikayetlerin daha sonradan geri alınması mümkün değildir." denilmektedir.

Uyarıda da belirtildiği üzere 1 Mayıs 2015 tarihinden önce elektronik iletişim adresinizi Hizmet Sağlayıcıya vermişseniz önce reddetme hakkını kullanmanız gerekiyor. İstenmeyen ticari ileti söz konusu tarihten sonra gönderilmişse "Devam et" butonunu seçmelisiniz.

Açılan sayfada "İşlem menüsü" başlığı altında

  • Kısa mesaj (SMS) şikayeti yap
  • Sesli arama şikayeti yap
  • e-Posta şikayeti yap
  • Şikayet durumunu takip et,

seçenekleri yer almaktadır. Şikayete konu ileti hangi kanaldan gönderildiyse o kanalı işaretleyiniz. (Örnek olması bakımından biz Kısa mesaj SMS şikayeti yap, seçtik.)

Açılan ekranda öncelikle telefon numaranız ve e-Posta adresinizi yazmanız istenmektedir. Daha sonra;

  • Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler
  • İletinin Geldiği Kendinize Ait Telefon Numaranız
  • Abonesi olduğunuz GSM operatörünün adı
  • İletiyi Gönderen Telefon Numarası
  • İletinin Başlığı
  • Mersis No
  • İletinin Tarihi ve Saati
  • SMS Kodu Var
  • SMS içeriğinde yer alan 'BXXX' formatındaki Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodunun girilmesi gerekmektedir.

 "Şikayetin konusu" bölümünde aşağıdaki seçeneklerden birini işaretleyiniz. Ya da "Diğer" yazan bölüme istediğiniz açıklamayı yazabilirsiniz.

  • Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.
  • Ticari elektronik iletide gönderenin tanınabilir olmasını sağlayacak bilgiler bulunmamaktadır. (İletişim bilgileri, ticaret unvanı, marka veya işletme adı vs.)
  • Ticari elektronik iletide ret bildiriminin yapılmasına ilişkin teknik bir imkan sunulmamıştır.
  • Ret bildirimimden itibaren 3 iş günü geçmesine rağmen ticari elektronik ileti gönderilmeye devam edilmektedir.
  • İndirim ve promosyonlar hakkında gelen iletinin içeriğinde katılıma ve faydalanma şartlarına dair detaylı bilgiler veya bu bilgilere ulaşabileceğim yönlendirme adresleri bulunmamaktadır.
  • Diğer

Gelen ticari elektronik iletinin ekran görüntüsünü (jpg/png/gif) yükleyiniz.

Gelen ticari elektronik iletinin tam içeriğini yazınız

Taahhütnameyi kabul ettikten sonra "Başvuru Yap" seçeneğini tıklayınız.

 

İleti Yönetim Sistemi'nin Şirketlere ve Vatandaşlara Faydası Nedir?

 20 Kasım 2020 Cuma

İYS ile kurallara uymayan gerçek ve tüzel kişilerden kaynaklı haksız rekabetin önüne geçilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi-İYS Kullanımı Ücretli Midir?

 20 Kasım 2020 Cuma

75.000'e kadar adres sayısına sahip hizmet sağlayıcılara Seviye-1 hizmetleri bir yıl süreyle ücretsizdir!

Devamı

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

 19 Kasım 2020 Perşembe

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını TİSS üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

e-Defter Uygulamasına 01/01/2021 Tarihi İtibariyle Geçmesi Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru!

 18 Kasım 2020 Çarşamba

01/01/2021 Tarihi İtibariyle e-Defter Uygulamasına Dahil Olması Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi İdari Yaptırımları Nedir?

 17 Kasım 2020 Salı

Vatandaşın izni olmadan ticari elektronik ileti gönderimi yapan hizmet sağlayıcılara idari para cezası uygulanır.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Gönderme Koşulları Nelerdir?

 17 Kasım 2020 Salı

Ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilerin uyması gereken temel kurallar nelerdir?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borçlarında Yapılandırma Başladı!

 17 Kasım 2020 Salı

Prim ve vergilere ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

 5 Kasım 2020 Perşembe

Garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

 20 Ekim 2020 Salı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

e-Defter ve e-Defter Beratının Saklanması ve İbrazı Nasıl Olmalıdır?

 15 Ekim 2020 Perşembe

1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde e-Defter ve e-Defter beratının saklanması ve ibrazı 

Devamı

e-Defter ve Berat Saklama Kullanıcı Kılavuzu Yayınlandı!

 12 Ekim 2020 Pazartesi

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin "e-Defter Saklama Kullanıcı Kılavuzu"

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Broşürü Yayınlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine yönelik açıklamaların yer aldığı broşür hazırlandı.

Devamı

Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Yayımlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Cumhurbaşkanlığı genelgesi doğrultusunda "Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi" yayımlandı.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

 21 Eylül 2020 Pazartesi

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

Türkiye'de Yaşamayan Yurt İçi Müşterilere Ticari Elektronik İleti Gönderilir Mi?

 18 Eylül 2020 Cuma

Türkiye'de yerleşik olmayan yurt içi müşterilerine Tic.İleti gönderimi yapanlar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?

Devamı

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı
WhatsApp