İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını ister elektronik ortamda isterseniz de bir dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine en geç 3 ay içinde yapabilirsiniz. Ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetleri İleti Yönetim Sistemi Web, Mobil, çağrı merkezi ve TİSS üzerinden elektronik ortamda oluşturabilirsiniz.

TİSS nedir?

Ticaret Bakanlığı tarafından ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetlerin hızlı ve etkin bir biçimde sonuçlandırılabilmesi amacıyla Ticari Elektronik İleti Şikâyet Sistemi (TİSS) oluşturuldu. e-Devlet üzerinden erişilebilen TİSS sayesinde istenmeyen iletilerin şikayet başvuruları ve süreçleri elektronik ortamda kolaylıkla takip edilmektedir.

İZİNSİZ GÖNDERİLEN MESAJ, MAİL VE ARAMALAR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine (tiss.gtb.gov.tr) e-Devlet üzerinden T.C. Kimlik numarası ve şifreniz ile giriş yapın.

Açılan sayfada;

  • Kimlik doğrulama
  • Kimlik numarası ve ad soyad bilgileri
  • Sisteme kayıtlı olan doğrulanmış e-Posta adresiniz ve telefon numaranız

Adres kayıt sistemindeki kayıt bilgilerinizin, doğruluğunu onaylayınız.

  • Kişisel bilgilerinizin doğruluğunu onayladıktan sonra "Uyarı" ekranı karşınızı gelecektir. Söz konusu uyarıda;

"Kanun yürürlük tarihi olan 01.05.2015'den önce doğrudan mal veya hizmet teminine yönelik işlemler sırasında elektronik iletişim adresinizi vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderimi için onay verdiğiniz kabul edileceğinden bu tür iletiler için öncelikle reddetme hakkı kullanılmalıdır. Şikayet başvurusunda bulunulması halinde bu şikayetlerin daha sonradan geri alınması mümkün değildir." denilmektedir.

Uyarıda da belirtildiği üzere 1 Mayıs 2015 tarihinden önce elektronik iletişim adresinizi Hizmet Sağlayıcıya vermişseniz önce reddetme hakkını kullanmanız gerekiyor. İstenmeyen ticari ileti söz konusu tarihten sonra gönderilmişse "Devam et" butonunu seçmelisiniz.

Açılan sayfada "İşlem menüsü" başlığı altında

  • Kısa mesaj (SMS) şikayeti yap
  • Sesli arama şikayeti yap
  • e-Posta şikayeti yap
  • Şikayet durumunu takip et,

seçenekleri yer almaktadır. Şikayete konu ileti hangi kanaldan gönderildiyse o kanalı işaretleyiniz. (Örnek olması bakımından biz Kısa mesaj SMS şikayeti yap, seçtik.)

Açılan ekranda öncelikle telefon numaranız ve e-Posta adresinizi yazmanız istenmektedir. Daha sonra;

  • Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler
  • İletinin Geldiği Kendinize Ait Telefon Numaranız
  • Abonesi olduğunuz GSM operatörünün adı
  • İletiyi Gönderen Telefon Numarası
  • İletinin Başlığı
  • Mersis No
  • İletinin Tarihi ve Saati
  • SMS Kodu Var
  • SMS içeriğinde yer alan 'BXXX' formatındaki Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodunun girilmesi gerekmektedir.

 "Şikayetin konusu" bölümünde aşağıdaki seçeneklerden birini işaretleyiniz. Ya da "Diğer" yazan bölüme istediğiniz açıklamayı yazabilirsiniz.

  • Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.
  • Ticari elektronik iletide gönderenin tanınabilir olmasını sağlayacak bilgiler bulunmamaktadır. (İletişim bilgileri, ticaret unvanı, marka veya işletme adı vs.)
  • Ticari elektronik iletide ret bildiriminin yapılmasına ilişkin teknik bir imkan sunulmamıştır.
  • Ret bildirimimden itibaren 3 iş günü geçmesine rağmen ticari elektronik ileti gönderilmeye devam edilmektedir.
  • İndirim ve promosyonlar hakkında gelen iletinin içeriğinde katılıma ve faydalanma şartlarına dair detaylı bilgiler veya bu bilgilere ulaşabileceğim yönlendirme adresleri bulunmamaktadır.
  • Diğer

Gelen ticari elektronik iletinin ekran görüntüsünü (jpg/png/gif) yükleyiniz.

Gelen ticari elektronik iletinin tam içeriğini yazınız

Taahhütnameyi kabul ettikten sonra "Başvuru Yap" seçeneğini tıklayınız.

iys-ilk-isortagi2

 

İnternet Ortamında Yayınlanan İlanlar İçin BTRANS Zorunlu Oldu!

 31 Mayıs 2022 Salı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 538 Sıra No'lu VUK Genel Tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 25 Mayıs 2022 Çarşamba

2021 yılında düzenlenen e-Fatura 541 Milyon'a ulaşırken, e-Arşiv Fatura ise 3.5 Milyarı buldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı

İnsan Kaynakları Yönetimi HRM Nedir? Ne İş Yapar? İK Bilgi Sistemi HRIS Nedir?

 20 Nisan 2022 Çarşamba

İnsan Kaynakları Yönetim sistemi, şirketlerin insan kaynakları faaliyetlerini yönetmek için kullandıkları sistemdir.

Devamı
WhatsApp