İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

Ticari elektronik ileti gönderme koşullarını düzenleyen 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanuna göre; Ticari elektronik iletiler, alıcılara ancak önceden onayları alınmak suretiyle gönderilebilir.

Bu onay yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim araçlarıyla alınabilir. Bununla birlikte, alıcı (vatandaş) isterse, ticari elektronik iletiyi reddedebilir.

Düzenlemeye göre alıcılar istedikleri zaman, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik iletileri almayı reddedebilir. Ret talebini alan Hizmet Sağlayıcı, 3 iş günü içinde alıcıya elektronik ileti göndermeyi durdurmak zorundadır.

Ayrıca, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti alan alıcılar (vatandaş), şikayet haklarını İYS (İleti Yönetim Sistemi) üzerinden kullanabilirler.

İYS'DE ŞİKAYET SÜRECİ NASIL İŞLİYOR?

Şikayet başvuruları, e-Devlet kapısı ve Ticaret Bakanlığının internet sitesi üzerinden veya yazılı olarak şikayetçinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il müdürlüğüne yapılır.

Şikayetçi gerçek kişi ise adı, soyadı ile imzası ve ikametgah adresinin; tüzel kişi ise unvanı, adresi ile temsile yetkili kişinin veya vekilin adı soyadı ile imzasının başvuruda yer alması gerekir.

İSTENMEYEN TİCARİ ELEKTRONİK İLETİLERLE İLGİLİ ŞİKAYET BAŞVURULARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR

* Kısa mesaj yoluyla gönderilen iletilerde, şikayetçinin;

T.C. kimlik numarası
Telefon numarası
Abonesi olduğu GSM operatörünün adı
İletiyi gönderenin numarası (bu numaranın bulunmaması halinde marka ve işletme adı gibi alfa numerik bilgisi)
İletinin gönderilme tarihi ve saati
İletinin içeriğinin tamamı
Şikayetçinin tacir olması durumunda MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) numarası
Şikayetçinin esnaf olması halinde bu durumu belirten ibare yer alır.
Varsa iletinin görsel bir örneği başvuruya eklenir.

* Elektronik posta yoluyla gönderilen iletilerde, şikayetçinin;

T.C. kimlik numarası
Elektronik posta (e-posta) adresi
Şikayetçiye e-posta hizmeti sağlayan işletmenin adı
İletiyi gönderenin e-posta adresi
İletinin gönderilme tarihi ve saati
İletinin içeriği
Şikayetçinin tacir olması durumunda MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) numarası
Şikayetçinin esnaf olması halinde bu durumu belirten ibare yer alır.
İletinin bir örneği başvuruya eklenir.

* Sesli arama yoluyla yapılan iletilerde, şikayetçinin;

T.C. kimlik numarası
Telefon numarası
Abonesi olduğu GSM veya sabit hat operatörünün adı
İletiyi gönderenin numarası (bu numaranın alınamaması halinde marka ve işletme adı)
İletinin gönderilme tarihi ve saati
İletinin içeriği
Şikayetçinin tacir olması halinde MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) numarası
Şikayetçinin esnaf olması halinde bu durumu belirten ibare yer alır.

* Diğer elektronik iletişim araçları ile yapılmışsa iletişim aracının türüne bağlı olarak Yönetmelikte belirtilen bilgilerden uygun olanlara yer verilir.

Şikayet başvurusu ne zaman yapılır?

Şikayet başvurusu, ticari elektronik iletinin gönderildiği tarihten itibaren 3 (üç) ay içinde yapılır.

Şikayetçi eşi, çocuğu veya bir yakını adına şikayette bulunabilir mi?

Şikayetçi sadece kendisine ait elektronik iletişim adreslerine gönderilen ticari elektronik iletilere ilişkin şikayette bulunabilir.

İSTENMEYEN TİCARİ ELEKTRONİK İLETİLERDE ŞİKAYET SÜRECİ NASIL SONUÇLANDIRILIR?

  • Başvurunun yapıldığı il müdürlüğünce, şikayet edilenin sicile kayıtlı merkezinin başka bir ilde bulunması halinde, başvuru belgeleri ilgili il müdürlüğüne gönderilir ve başvuru sahibine bilgi verilir.
  • İl müdürlüğü tarafından konuya ilişkin bilgi ve belgeler ilgiliden temin edilerek şikayet sonuçlandırılır. Ancak gerekli hallerde il müdürlüğünce denetim için görevlendirilen personel tarafından yerinde denetim yapılabilir.
  • Hizmet Sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcı, il müdürlüğü tarafından söz konusu şikayetle ilgili olarak talep edilen bilgi ve belgeleri, bu talebin tebliğinden itibaren 15 (on beş) gün içinde teslim etmekle yükümlüdür. Gerekli durumda ilgilinin talebine istinaden il müdürlüğünce bu süre bir defaya mahsus olmak üzere en fazla 15 (on beş) gün uzatılabilir. Bu sürenin sonunda da talep edilen bilgi ve belgeler teslim edilmezse, şikayet başvurusu sırasında il müdürlüğüne sunulan bilgi ve belgeler üzerinden idari işlem uygulanır.
  • İl müdürlüğü, Hizmet Sağlayıcı veya aracı hizmet sağlayıcının doğrudan tespit edilemediği durumlarda, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerden bilgi ve belge talep edebilir.

İYS şikayet sürecinde denetim mekanizması nasıl çalışır?

  • Ticaret Bakanlığı, Hizmet Sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcının Yönetmelik kapsamında gerçekleştirdiği faaliyet ve işlemleri denetlemeye yetkilidir.
  • Bakanlıkça görevlendirilen denetim elemanları, Yönetmelik kapsamında Bakanlık yetkisine giren hususlarla ilgili olarak her türlü bilgi, belge ve defterleri istemeye, bunları incelemeye ve örneklerini almaya, ilgililerden yazılı ve sözlü bilgi almaya yetkilidir. İlgililer istenilen bilgi, belge ve defterler ile elektronik kayıtlarını, bunların örneklerini noksansız ve gerçeğe uygun olarak vermek, yazılı ve sözlü bilgi taleplerini karşılamak ve gerekli yardım ve kolaylığı göstermekle yükümlüdür.
  • Bakanlıkça görevlendirilen denetim elemanları, ticari elektronik iletileri gönderen hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcının abonelik bilgileri ile gerekli bilgi ve belgeleri ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları ile elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerden istemeye yetkilidir.

İYS şikayetlerde idari yaptırımları uygulama

  • Yönetmeliğe aykırı hareket edenlere 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun 12 nci maddesi uyarınca uygulanacak idari para cezalarını vermeye, Hizmet Sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcının sicile kayıtlı merkezinin bulunduğu yerdeki il müdürü yetkilidir.
  • Verilen idari para cezaları, tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde ödenmek zorundadır.

İYS Hakkında Sorularınız İçin Sizi Arayalım

MYSOFT İYS için www.iletiyonetimi.com

 

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

7.8.2020 12:16:09

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

5.8.2020 14:10:39

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

4.8.2020 10:39:52

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

27.7.2020 16:22:26

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı

Mysoft, İleti Yönetim Sistemi (İYS) AŞ'nin İLK İş Ortağı Oldu

23.7.2020 23:54:43

Mysoft, Ticari Elektronik İleti izinlerinin ve şikayet süreçlerinin yönetildiği İleti Yönetim Sistemi ile iş ortağı oldu.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

13.7.2020 22:06:44

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

10.7.2020 22:47:39

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

9.7.2020 15:11:25

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

8.7.2020 13:52:14

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

7.7.2020 16:04:26

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

6.7.2020 17:14:39

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

4.7.2020 19:26:04

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

2.7.2020 13:03:05

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

29.6.2020 16:07:06

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

26.6.2020 15:36:34

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

26.6.2020 15:26:35

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

26.6.2020 15:10:07

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

23.6.2020 00:19:26

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

23.6.2020 00:05:07

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) KVKK

8.6.2020 22:53:21

Kişisel verilerin, ilgili kişinin izni olmadan üçüncü kişilere iletilmesi ve başka amaçla kullanılması yasaklanmıştır.

Devamı

İYS Başvuru Nasıl Yapılır? Son Başvuru Tarihi

29.5.2020 01:10:35

Hizmet sağlayıcıların, onaylarını 31 Ağustos 2020 tarihine kadar İYS'ye yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Mevzuat

29.5.2020 00:53:34

Ticaret Bakanlığınca hazırlanan ticari iletilerin izinlerinin tutulduğu sisteme İleti Yöneti Sistemi (İYS) denilmektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Yönetmeliği

29.5.2020 00:38:25

Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Yönetmeliği 4 Ocak 2020'de Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Yeni Dönem! İYS Neleri Değiştirecek

29.5.2020 00:13:33

Telefon,SMS ve e-Posta yoluyla pazarlama yapmak isteyen tüm gerçek ve tüzel kişiler, İYS sistemine zorunlu.

Devamı

ileti Yönetim Sisteminde Yeniden Erteleme Yapılmadı

22.5.2020 12:15:47

Ticaret Bakanlığı Hizmet sağlayıcıların İYS'ye onay yükleme tarihini 31 Ağustos 2020 tarihine ertelendi.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? İzinlerini Tek Noktadan Yönetin

16.3.2020 14:06:56

İYS'ye kayıt yaptırmadan, onayı olmayan alıcılara sesli arama, e-posta ya da sms ile ticari elektronik ileti gönderilemeyecek.

Devamı

İYS Nedir? İys Mobil Nedir?

5.3.2020 23:10:20

İleti Yönetim Sistemi-İYS Nedir? İys Mobil Nedir?

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS)'ye Uymamanın Cezası

7.2.2020 23:56:59

2020 yılı değerleme oranlarına göre belirlenen idari para cezaları, ihlalin türüne göre değişkenlik göstermektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi Nedir?

2.2.2020 19:04:42

İleti Yönetim Sistemi Nedir?  Ticari Elektronik İleti Yönetimi Nasıl Yapılır

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) Kanun

31.1.2020 22:55:38

6563 Sayılı Kanun'da, ticari elektronik ileti göndermenin hukuksal açıdan kapsamı net olarak açıklanmıştır.

Devamı

İYS Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

31.12.1899 00:00:00

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Devamı

İYS Sistemi Kimlere Zorunlu?

31.12.1899 00:00:00

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Sistemi Kimlere Zorunlu?

Devamı

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

 7 Ağustos 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

 5 Ağustos 2020 Çarşamba

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 4 Ağustos 2020 Salı

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Stopaj ve KDV Oranları Yıl Sonuna Kadar İndirildi!

 31 Temmuz 2020 Cuma

İş yeri kira stopajı %20'den %10'a, yolcu taşımacılığı, düğün, nikah, konut bakım onarımı, tamir, vs. KDV %18'den %8'e indi!

Devamı

GİB e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu Güncellendi!

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

GİB, e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu'nda saha uygulamaları hakkında yeni soru ve cevaplar ekleyerek güncellemeler yaptı.

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı

Mysoft, İleti Yönetim Sistemi (İYS) AŞ'nin İLK İş Ortağı Oldu

 23 Temmuz 2020 Perşembe

Mysoft, Ticari Elektronik İleti izinlerinin ve şikayet süreçlerinin yönetildiği İleti Yönetim Sistemi ile iş ortağı oldu.

Devamı

e-Adisyon Uygulamasına Geçiş Zorunluluğu

 16 Temmuz 2020 Perşembe

"Adisyon" belgesi, elektronik ortamda e-Adisyon olarak düzenlenerek, muhafaza ve ibraz edilebilecek.

Devamı

Ba ve Bs Bildirim Formları Otomatik Oluşturulacak

 16 Temmuz 2020 Perşembe

Yeni Taslak Tebliğ ile Ba ve Bs Bildirim Formları Gib tarafından otomatik olarak oluşturulacak.

Devamı

e-Belge Uygulamalarında "Standart Kod, Birim, Ölçü" Yazılması Zorunluluğu

 15 Temmuz 2020 Çarşamba

e-Belge Uygulamarına, mal ve hizmetlere ilişkin standart kod, birim ölçülerinin yazılması zorunlu oldu.

Devamı

e-Fatura'da Kapsam Genişledi 14 Temmuz 2020

 15 Temmuz 2020 Çarşamba

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin eden tüm mükelleflere e-Fatura zorunluluğu

Devamı

e Mutabakat Nedir? Mutabakat Nasıl Yapılır?

 14 Temmuz 2020 Salı

Mutabakat yazışmalarının telefon, faks veya posta yerine elektronik ortamda yapılmasına e Mutabakat denir.

Devamı

509 Nolu VUK Genel Tebliği'nde Değişiklik Yap. Dair Tebliğ Taslağı

 14 Temmuz 2020 Salı

509 Nolu VUK Genel Tebliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ Taslağı Hazırlandı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı
WhatsApp