Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

Kağıt ortamda düzenlenerek tüketiciye verilmesi zorunlu olan garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek. Aynı zamanda tanıtma ve kullanma kılavuzları da dijital ortamda tüketicilere verilebilecek.

Koronavirüs (Covid-19) salgını sebebiyle kağıt üzerinde belge uygulamalarının temas riskini artırması ve satın alınan ürünün garanti belgesinin ya da servis fişinin kaybedilmesi halinde tüketicilerin uyuşmazlıktan kaynaklanan mağduriyetlerini ortadan kaldırmak amacıyla garanti belgelerinin ve servis fişlerinin elektronik ortamda da tüketicilere verilmesine olanak sağlayan yasal altyapı 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere hayata geçirildi.

Garanti Belgesi, Satış Sonrası Hizmetler, Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu yönetmeliklerinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelikler Resmi Gazete'de yayımlandı.

Buna göre, garanti belgeleri ile ürünün servis istasyonuna teslim edildiğinde verilen teslim belgeleri ve servis istasyonunca düzenlenen servis fişleri Kalıcı Veri Saklayıcısıyla elektronik ortamda tüketicilere verilebilecek.

Tüketicinin talep etmesi durumunda bu belgelerin yazılı ve basılı olarak verilmesi zorunlu olacak. Elektronik ortamda verilen söz konusu belgelerde imza ve kaşe şartı aranmayacak.

Belgenin tüketiciye iletildiğiyle ilgili ispat sorumluluğu satıcıda olacak.
Servis fişleri ve teslim belgelerinin verildiğine dair tüketiciden yazılı ya da dijital ortamda onay alınacak. Onay alındığına dair ispat yükümlülüğü servis istasyonunda olacak.

GARANTİ BELGESİ ZORUNLULUĞUNUN KAPSAMI GENİŞLEDİ!

Garanti Belgesiyle Satılması Zorunlu Ürünler Listesi'nde bazı yeni düzenlemelerde yapıldı. Düzenlemeye göre; akıllı saat, akıllı bileklik, tablet, sanal gerçeklik gözlüğü, drone, elektrikli kaykay, görme engelliler için kitap okuyucu, ATV araç, yat, akıllı ev ve otomasyon sistemi vs. gibi ürünlerin de garanti belgesiyle satılması zorunlu hale geldi.

KALICI VERİ SAKLAYICISI NEDİR?

Tüketicinin kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortam.

GARANTİ BELGESİ DÜZENLEME ZORUNLULUĞU

Üretici ve ithalatçılar, tüketicilere yönelik ürettikleri ya da ithal ettikleri, Yönetmeliğe ekli listede yer alan (Eki için tıklayınız. ) kullanılmamış mallar için garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Garanti belgesinin düzenlenerek tüketiciye verilmesi ve bu yükümlülüğün yerine getirildiğinin ispatı satıcıya aittir. Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmez.

Garanti süresi

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve minimum iki yıl ya da Yönetmeliğe ekli (Eki için tıklayınız.) ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır. Ayrıca malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

GARANTİ BELGESİNDE BULUNMASI ZORUNLU BİLGİLER NELERDİR?

Tüketicilere verilecek garanti belgesinde aşağıdaki bilgilerin yer alması zorunludur:

  • Üretici veya ithalatçı firmanın unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi
  • Satıcının unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi
  • Fatura tarih ve sayısı
  • Malın cinsi, markası, modeli ile varsa bandrol ve seri numarası
  • Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri
  • Garanti süresi
  • Azami tamir süresi
  • Bütün parçaları dahil olmak üzere malın tamamının garanti süresince garanti kapsamında olduğuna ilişkin bilgi
  • Kanunun 11 inci maddesinde tüketiciye sağlanan seçimlik haklara ilişkin bilgi,
  • Kullanım hatalarına ilişkin bilgi
  • Tüketicilerin şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabileceklerine ilişkin bilgi
  • Varsa tüketiciye sağlanan diğer haklar

13 Haziran 2014 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-2.htm) linkinden ulaşabilirsiniz.

5 Kasım 2020 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'e (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/11/20201105-2.htm) linkinden ulaşabilirsiniz.

İleti Yönetim Sistemi'nin Şirketlere ve Vatandaşlara Faydası Nedir?

 20 Kasım 2020 Cuma

İYS ile kurallara uymayan gerçek ve tüzel kişilerden kaynaklı haksız rekabetin önüne geçilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi-İYS Kullanımı Ücretli Midir?

 20 Kasım 2020 Cuma

75.000'e kadar adres sayısına sahip hizmet sağlayıcılara Seviye-1 hizmetleri bir yıl süreyle ücretsizdir!

Devamı

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

 19 Kasım 2020 Perşembe

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını TİSS üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

e-Defter Uygulamasına 01/01/2021 Tarihi İtibariyle Geçmesi Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru!

 18 Kasım 2020 Çarşamba

01/01/2021 Tarihi İtibariyle e-Defter Uygulamasına Dahil Olması Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi İdari Yaptırımları Nedir?

 17 Kasım 2020 Salı

Vatandaşın izni olmadan ticari elektronik ileti gönderimi yapan hizmet sağlayıcılara idari para cezası uygulanır.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Gönderme Koşulları Nelerdir?

 17 Kasım 2020 Salı

Ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilerin uyması gereken temel kurallar nelerdir?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borçlarında Yapılandırma Başladı!

 17 Kasım 2020 Salı

Prim ve vergilere ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

 5 Kasım 2020 Perşembe

Garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

 20 Ekim 2020 Salı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

e-Defter ve e-Defter Beratının Saklanması ve İbrazı Nasıl Olmalıdır?

 15 Ekim 2020 Perşembe

1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde e-Defter ve e-Defter beratının saklanması ve ibrazı 

Devamı

e-Defter ve Berat Saklama Kullanıcı Kılavuzu Yayınlandı!

 12 Ekim 2020 Pazartesi

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin "e-Defter Saklama Kullanıcı Kılavuzu"

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Broşürü Yayınlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine yönelik açıklamaların yer aldığı broşür hazırlandı.

Devamı

Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Yayımlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Cumhurbaşkanlığı genelgesi doğrultusunda "Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi" yayımlandı.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

 21 Eylül 2020 Pazartesi

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

Türkiye'de Yaşamayan Yurt İçi Müşterilere Ticari Elektronik İleti Gönderilir Mi?

 18 Eylül 2020 Cuma

Türkiye'de yerleşik olmayan yurt içi müşterilerine Tic.İleti gönderimi yapanlar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?

Devamı

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı
WhatsApp