e-Fatura Durum Kodları Nedir? Durum Kodlarının Anlamı Nedir?

e-Fatura Durum Kodları Nedir? Durum Kodlarının Anlamı Nedir?

e-Fatura Durum Kodları Nedir? Durum Kodlarının Anlamı Nedir?

Sistem yanıtları, gönderilen SENDERENVELOPE veya POSTBOXENVELOPE türündeki zarfların durumlarını zarfı gönderen kısma bildirmek amacıyla tasarlanmış asenkron (zamanuyumsuz) olarak gönderilen bir belge türüdür. Ancak gönderen bölüm ayrıca göndermiş olduğu zarfın durumunu web servisin getApplicationResponse yöntemini çağırarak sorgulayabilir. Merkeze gelen zarfların işlenmesi kuyruk veri yapısı ile sağlanmaktadır. Buna göre gelen zarflar bir kuyruğa alınır ve sırası ile işlenmeye başlar. Durum kodları bu mantık çerçevesinde tasarlanmıştır.

Durum Kodu Durum Açıklaması

1000 ZARF KUYRUĞA EKLENDİ: Gönderici içerisinde FATURA belgesi olan zarfı oluşturur ve Merkez Birime gönderir. Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa alınır. Burada zarfın durumu "ZARF KUYRUGA EKLENDI" olur.

1100 ZARF İŞLENİYOR:
Kuyrukta sırası gelen zarf işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu "ZARF ISLENIYOR"dur. Zarf çeşitli işlemlerden (şema ve schematron kontrolü) geçer, eğer bu durumda bir hata oluyorsa zarfın durumu ilgili durum kodu olur. İşlenme sırasındaki hatalara ait durum kodları 1100 ile 1200 arasındadır. Bu durumda bir hata oluşmuşsa zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir. Zarf gönderiminde bir sonraki aşamaya geçilmez. Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu "ZARF BASARIYLA ISLENDI" olmaktadır.

1110 ZIP DOSYASI DEĞİL: Gönderdiğiniz zarfın formatı ".zip" olmalıdır. 1110 hata kodunu alıyorsanız, faturayı yeniden göndermeniz gerekmektedir.

1111 ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZ: Zarf ID numarası 32 karakterden farklıysa 1111 durum kodu alınır.

1120 ZARF ARŞİVDEN_KOPYALANAMADI: Zarf arşivden kopyalanamadığı zaman 1120 hata kodu alınır.

1130 ZIP AÇILAMADI: Zarfın okunamadığı durumlarda 1130 hata kodu alınır.

1131 ZIP BİR DOSYA İCERMELİ: ZIP bir dosya içermediğinde 1131 hata kodu alınır.

1132 XML DOSYASI DEĞIL: Zarf içindeki dosyalar XML formatında olmalıdır.

1133 ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI: Zarf ID'si ve XML ID'si aynı karakterde olmadığı durumda 1133 hata kodu alınır.

1140 DÖKÜMAN AYRIŞTIRILAMADI: Zarftaki fatura doğru şekilde çıkarılamadığı zaman 1140 hata kodu alınır.

1141 ZARF ID YOK: Zarf ID alanı boş bırakıldığı zaman 1141 hata kodu alınır.

1142 ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI: Zarf ID'si ve ZİP ID'si aynı karakterlerde olmadığı durumda 1142 hata alınır.

1143 GEÇERSİZ VERSİYON:

1150 SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI: Bunun anlamı Fatura üzerinde yer alan bilgiler GİB standartlarında değildir.

1160 XML ŞEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİ: Oluşturulan XML formatı geçersizdir.

1161 İMZA SAHİBİ TCKN VKN ALINAMADI: Aynı Fatura yeniden gönderilmelidir.

1162 İMZA KAYDEDİLEMEDİ: Faturayı göndermeden evvel imza kontrolü yapmalısınız.

1163 GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İCERMEKTEDIR: Merkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Şayet gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDI" şeklinde olur.

1164 GÖNDERİLEN ZARF SİTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR BELGEYİ İCERMEKTEDİR:

1170 YETKİ KONTROL EDİLEMEDİ:

1171 GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSI YOK: Gönderici birim etiketinde GB tanımlı olmalıdır. PK olarak tanımlandığı durumlarda bu hata kodu alınır.

1172 POSTA KUTUSU YETKİSİ YOK:

1175 İMZA YETKİSİ KONTROL EDİLEMEDİ:

1176 İMZA SAHİBİ YETKİSİZ:

1177 GEÇERSİZ İMZA:

1180 ADRES KONTROL EDİLEMEDİ:

1181 ADRES BULUNAMADI:

1182 KULLANICI EKLENEMEDİ:

1183 KULLANICI SİLENEMEDİ:

1190 SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADI:

1195 SİSTEM HATASI:

1200 ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ: Gönderilen zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve bir hata alınmamışsa durum kodu 1200 olarak güncellenir.

1210 DÖKÜMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİ: Zarfın alıcıya gönderimi sırasında bir hata olursa ve gönderme işlemi başarısız olursa 1210 durum kodu alınır.

1215 DÖKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI: 1210 durum kodunu almış faturalar GİB tarafından 4 kez daha gönderimi denenir. Eğer bu denemeler de başarısız olmuşsa 1215 durum kodu alınır.

1220 HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ:

1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ:

1235 FATURA İPTAL'E KONU EDİLDİ:

1300 BAŞARIYLA TAMAMLANDI: Zarf başarılı bir şekilde alıcıya gönderilmiştir.

mysoft e-fatura-banner-3

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı
WhatsApp