e-Fatura Durum Kodları Nedir? Durum Kodlarının Anlamı Nedir?

e-Fatura Durum Kodları Nedir? Durum Kodlarının Anlamı Nedir?

e-Fatura Durum Kodları Nedir? Durum Kodlarının Anlamı Nedir?

Sistem yanıtları, gönderilen SENDERENVELOPE veya POSTBOXENVELOPE türündeki zarfların durumlarını zarfı gönderen kısma bildirmek amacıyla tasarlanmış asenkron (zamanuyumsuz) olarak gönderilen bir belge türüdür. Ancak gönderen bölüm ayrıca göndermiş olduğu zarfın durumunu web servisin getApplicationResponse yöntemini çağırarak sorgulayabilir. Merkeze gelen zarfların işlenmesi kuyruk veri yapısı ile sağlanmaktadır. Buna göre gelen zarflar bir kuyruğa alınır ve sırası ile işlenmeye başlar. Durum kodları bu mantık çerçevesinde tasarlanmıştır.

Durum Kodu Durum Açıklaması

1000 ZARF KUYRUĞA EKLENDİ: Gönderici içerisinde FATURA belgesi olan zarfı oluşturur ve Merkez Birime gönderir. Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa alınır. Burada zarfın durumu "ZARF KUYRUGA EKLENDI" olur.

1100 ZARF İŞLENİYOR:
Kuyrukta sırası gelen zarf işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu "ZARF ISLENIYOR"dur. Zarf çeşitli işlemlerden (şema ve schematron kontrolü) geçer, eğer bu durumda bir hata oluyorsa zarfın durumu ilgili durum kodu olur. İşlenme sırasındaki hatalara ait durum kodları 1100 ile 1200 arasındadır. Bu durumda bir hata oluşmuşsa zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir. Zarf gönderiminde bir sonraki aşamaya geçilmez. Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu "ZARF BASARIYLA ISLENDI" olmaktadır.

1110 ZIP DOSYASI DEĞİL: Gönderdiğiniz zarfın formatı ".zip" olmalıdır. 1110 hata kodunu alıyorsanız, faturayı yeniden göndermeniz gerekmektedir.

1111 ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZ: Zarf ID numarası 32 karakterden farklıysa 1111 durum kodu alınır.

1120 ZARF ARŞİVDEN_KOPYALANAMADI: Zarf arşivden kopyalanamadığı zaman 1120 hata kodu alınır.

1130 ZIP AÇILAMADI: Zarfın okunamadığı durumlarda 1130 hata kodu alınır.

1131 ZIP BİR DOSYA İCERMELİ: ZIP bir dosya içermediğinde 1131 hata kodu alınır.

1132 XML DOSYASI DEĞIL: Zarf içindeki dosyalar XML formatında olmalıdır.

1133 ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI: Zarf ID'si ve XML ID'si aynı karakterde olmadığı durumda 1133 hata kodu alınır.

1140 DÖKÜMAN AYRIŞTIRILAMADI: Zarftaki fatura doğru şekilde çıkarılamadığı zaman 1140 hata kodu alınır.

1141 ZARF ID YOK: Zarf ID alanı boş bırakıldığı zaman 1141 hata kodu alınır.

1142 ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI: Zarf ID'si ve ZİP ID'si aynı karakterlerde olmadığı durumda 1142 hata alınır.

1143 GEÇERSİZ VERSİYON:

1150 SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI: Bunun anlamı Fatura üzerinde yer alan bilgiler GİB standartlarında değildir.

1160 XML ŞEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİ: Oluşturulan XML formatı geçersizdir.

1161 İMZA SAHİBİ TCKN VKN ALINAMADI: Aynı Fatura yeniden gönderilmelidir.

1162 İMZA KAYDEDİLEMEDİ: Faturayı göndermeden evvel imza kontrolü yapmalısınız.

1163 GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İCERMEKTEDIR: Merkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Şayet gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDI" şeklinde olur.

1164 GÖNDERİLEN ZARF SİTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR BELGEYİ İCERMEKTEDİR:

1170 YETKİ KONTROL EDİLEMEDİ:

1171 GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSI YOK: Gönderici birim etiketinde GB tanımlı olmalıdır. PK olarak tanımlandığı durumlarda bu hata kodu alınır.

1172 POSTA KUTUSU YETKİSİ YOK:

1175 İMZA YETKİSİ KONTROL EDİLEMEDİ:

1176 İMZA SAHİBİ YETKİSİZ:

1177 GEÇERSİZ İMZA:

1180 ADRES KONTROL EDİLEMEDİ:

1181 ADRES BULUNAMADI:

1182 KULLANICI EKLENEMEDİ:

1183 KULLANICI SİLENEMEDİ:

1190 SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADI:

1195 SİSTEM HATASI:

1200 ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ: Gönderilen zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve bir hata alınmamışsa durum kodu 1200 olarak güncellenir.

1210 DÖKÜMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİ: Zarfın alıcıya gönderimi sırasında bir hata olursa ve gönderme işlemi başarısız olursa 1210 durum kodu alınır.

1215 DÖKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI: 1210 durum kodunu almış faturalar GİB tarafından 4 kez daha gönderimi denenir. Eğer bu denemeler de başarısız olmuşsa 1215 durum kodu alınır.

1220 HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ:

1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ:

1235 FATURA İPTAL'E KONU EDİLDİ:

1300 BAŞARIYLA TAMAMLANDI: Zarf başarılı bir şekilde alıcıya gönderilmiştir.

mysoft e-fatura-banner-3

NFT Nedir? Ne İşe Yarar? NFT Nasıl Yapılır? NFT Nasıl Alınır ve Satılır?

 29 Kasım 2021 Pazartesi

Non-Fungible Token kelimelerinin baş harflerinden oluşan NFT; Takas Edilemez Jeton demektir.

Devamı

2021 Yılı Yeniden Değerleme Oranı %36,20 Olarak Belirlendi!

 28 Kasım 2021 Pazar

2021 yılı için yeniden değerleme oranı %36,20 (otuz altı virgül yirmi) olarak belirlendi.

Devamı

Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Nedir? e-Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Zorunluluğu Nedir?

 22 Kasım 2021 Pazartesi

K.M alımında "Kıymetli Maden Alım Belgesi", satımında ise "Kıymetli Maden Satım Belgesi" düzenlenmesi zorunludur.

Devamı

Şirketler İçin Büyük Veri Kullanma Rehberi

 20 Kasım 2021 Cumartesi

Son teknolojileri ve gelişmiş analitik araçları kullanabilecek yetenekte kişileri ekibinize dahil edin.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun Görevleri Nelerdir?

 18 Kasım 2021 Perşembe

KVKK, dokuz üyeden oluşmaktadır. Kurulun beş üyesi TBMM, dört üyesi ise Cumhurbaşkanı tarafından seçilir

Devamı

KVKK'dan Belediyelerle İlgili Çok Önemli Karar!

 9 Kasım 2021 Salı

Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından Belediyelerle ilgili çok önemli karar!

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Nasıl İptal Edilir? e-SMM İptal Süresi Ne Kadar?

 9 Kasım 2021 Salı

e-SMM'yi düzenleyen satıcı veya alıcı tarafından e-Belge Uygulamaları üzerinden iptal/itiraz talebi oluşturulması

Devamı

Kişisel Verilerin Aktarılması Nedir? Kişisel Verilerin Yurtdışına Aktarılmasının Şartları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

Kişisel verilerin yurt içinde ve yurt dışına aktarılmasının koşulları ayrı ayrı açıklanmıştır.

Devamı

KVKK İlgili Kişi Kimdir? Kişisel Veri Sahibi Kimdir? İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

KVKK ilgili kişi kimdir? Kişisel veri sahibi kimdir? İlgili kişinin hakları nelerdir?

Devamı

Kişisel Veri Gizliliğinin ve Korunmasının Önemi Nedir?

 2 Kasım 2021 Salı

Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahiptir.

Devamı
WhatsApp