Dijital Dönüşüm Nedir? Neden Önemlidir?

Dijital Dönüşüm Nedir?  Neden Önemlidir?

Dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar gereksinimlerini karşılamak amacıyla yeni iş süreçlerinde, iş kültüründe ve müşteri deneyimlerinde dijital teknolojileri kullanma sürecidir.

Dijital çağdaki yeniden boyutlandırma olarakda adlandırılabilir.

Dijital dönüşüm, işletmelerin müşteri deneyimini geliştirirken aynı zamanda operasyonel mükemmellik ile daha hızlı ve daha verimli işletmeler olmalarını sağlamaktadır.

Dijital dönüşüm neden önemlidir?

Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri gibi geleneksel rolleri aşmaktadır. Bunun yerine, dijital dönüşüm, müşterileriniz hakkındaki düşünceleriniz ve ilişkilerinizle başlar ve biter. Kağıttan elektronik tablolara, işimizi yönetmek için akıllı uygulamalara geçerken, dijital teknolojiyle işimizi nasıl yürüttüğümüzü müşterilerimizi nasıl etkilediğimizi yeniden düşünmeliyiz.

Dijital inovasyon kabiliyeti herhangi bir dönüşüm çabasının merkezinde yer alan özellik haline gelmelidir. Bu yaklaşım, işletmenin vizyonunu ve hedeflerini en iyi karşılayan gelişmekte olan teknolojileri bulmak için iç ve dış kaynakları en iyi şekilde nasıl organize edeceğinizi içermek üzere, neyin satın alınacağının veya nereye yatırım yapılacağının değerlendirilmesinin ötesine geçer.

İşletmeler dijital dönüşüme tek seferlik bir olay olarak değil, devam eden bir strateji olarak bakmaya başladı. Her geçen gün hızla gelişen pazarda işletmeler de tıpkı bir köpek balığı gibi ilerlemeye devam ederek hayatta kalabilirler. Paydaşlar, yeni teknolojilerin benimsenmesi konusunda dikkatli olmalıdırlar. Küresel pazara ayak uydurmak sadece stratejik bir zihniyet değil, aynı zamanda ekonomik gerçeklerin derinlemesine anlaşılmasını gerektirir. Yanlış teknolojilere yapılan yatırımlar bir kuruluş için yıkıcı sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle, paydaşların en son teknolojiyi kullanması ile bilinen sistemlerin kararlılığı arasında bir denge bulması gerekir.

Dijital dönüşüm tek seferlik bir proje olarak görülmemelidir. Kültür değişimi, yeni çalışma biçimleri ve sürekli gelişim olarak her zaman varlığını sürdürmelidir.

Dijital dönüşümün ortak zorlukları nelerdir?

Şirket paydaşları dijital dönüşümün organizasyonlarının başarısı için kritik öneme sahip olduğunu benimsemelidirler. Hangi mevcut teknoloji yatırımlarının değişime ihtiyacı olduğunu ve hangi yeni çözümlerin en fazla değeri üreteceğini belirlemelidirler.

Gelişmiş bir dijital stratejiye doğru çalışmanın önündeki en yaygın(büyük veya bilinen) engel bütçedir. Bir kuruluş yeni teknolojiler için uygun bir şekilde araştırma yapmayıp bütçe değerlendirmesi yapmazsa, uygulama aşamasında sorunlarla karşılaşabilir. Örneğin, iç veri merkezini buluta taşımak isteyen bir işletme, hibrit çözümün kesinlikle genel bir buluta kıyasla daha uygun olduğunu fark etmeyebilir. Bütçe kesinleşmeden önce bu gerçeği anlayamamak, projenin tamamını önemli bir noktada yavaşlatabilir.

Dijital dönüşüm, zaman içinde daha da karmaşıklaşacak bir kavramdır. Eski teknolojiler daha yeni çözümlerle yer değiştirdikçe, gelecekteki gelişmeler daha da karmaşıklaşacaktır. Paydaşlar, karmaşık işlevselliğin azami düzeyde etkili olması için düzenli bir kullanıcı deneyimi ile eşleştirilmesi gerektiğini anlamalıdır.

Özel Eğitim ve Öğretim Kurumlarının İYS'ye Kayıt Zorunluluğu Var Mı?

 28 Kasım 2020 Cumartesi

Özel eğitim ve öğretim kurumlarının İleti Yönetim Sistemine kayıt zorunluluğu var mı?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borcu Yapılandırılmasına İlişkin Tebliğ Resmi Gazetede Yayımlandı!

 27 Kasım 2020 Cuma

Vergi ve SSK Prim Borcu Yapılandırılmasına İlişkin Kanun Genel Tebliği Resmi Gazetede Yayımlandı!

Devamı

e-Defter Geçme Zorunluluğu 2021? e-Defter'de İsteğe Bağlı Geçiş?

 26 Kasım 2020 Perşembe

1 Temmuz'da e-Fatura'ya geçen mükelleflerin 1 Ocak 2021'den itibaren e-Defter'e geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

Salesforce CRM İleti Yönetim Sistemi-İYS Entegrasyonu

 26 Kasım 2020 Perşembe

Salesforce CRM için İleti Yönetim Sistemi-İYS Entegrasyonu geliştirme çalışmaları tamamlandı.

Devamı

2021'de e-İrsaliye Kapsam Genişleme Durumu Nedir?

 25 Kasım 2020 Çarşamba

2021 e-İrsaliye geçiş zorunlu mu? e-İrsaliye'de kapsam genişler mi? e-İrsaliye düzenleme limitleri nedir?

Devamı

e-Ticarette e-Fatura Zorunluluğu 2021

 24 Kasım 2020 Salı

Yıllık cirosu 5 milyon lira ve üzeri olan e-Ticaret firmalarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura kullanmaları zorunludur.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi'nin Şirketlere ve Vatandaşlara Faydası Nedir?

 20 Kasım 2020 Cuma

İYS ile kurallara uymayan gerçek ve tüzel kişilerden kaynaklı haksız rekabetin önüne geçilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi-İYS Kullanımı Ücretli Midir?

 20 Kasım 2020 Cuma

75.000'e kadar adres sayısına sahip hizmet sağlayıcılara Seviye-1 hizmetleri bir yıl süreyle ücretsizdir!

Devamı

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

 19 Kasım 2020 Perşembe

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını TİSS üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

e-Defter Uygulamasına 01/01/2021 Tarihi İtibariyle Geçmesi Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru!

 18 Kasım 2020 Çarşamba

01/01/2021 Tarihi İtibariyle e-Defter Uygulamasına Dahil Olması Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi İdari Yaptırımları Nedir?

 17 Kasım 2020 Salı

Vatandaşın izni olmadan ticari elektronik ileti gönderimi yapan hizmet sağlayıcılara idari para cezası uygulanır.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Gönderme Koşulları Nelerdir?

 17 Kasım 2020 Salı

Ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilerin uyması gereken temel kurallar nelerdir?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borçlarında Yapılandırma Başladı!

 17 Kasım 2020 Salı

Prim ve vergilere ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

 5 Kasım 2020 Perşembe

Garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

 20 Ekim 2020 Salı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

e-Defter ve e-Defter Beratının Saklanması ve İbrazı Nasıl Olmalıdır?

 15 Ekim 2020 Perşembe

1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde e-Defter ve e-Defter beratının saklanması ve ibrazı 

Devamı

e-Defter ve Berat Saklama Kullanıcı Kılavuzu Yayınlandı!

 12 Ekim 2020 Pazartesi

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin "e-Defter Saklama Kullanıcı Kılavuzu"

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Broşürü Yayınlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine yönelik açıklamaların yer aldığı broşür hazırlandı.

Devamı
WhatsApp