CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

Günümüzde bir çok işletme, müşteri hizmetleri, satış ve pazarlama konularında nasıl bir yol izleyeceğini bilmiyor.

İşletmeler özelikle (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetiminde hangi teknolojiyi kullanmaları gerektiği konularında yeterince bilgi sahibi değiller.

Kurumsal şirketler, güçlü (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetimi adına, kişiselleştirme ve yazılımı benimseme konusunda epey yol kat etmiş durumda. Ancak küçük ve orta ölçekli bir çok firma, CRM programının kendilerine neler kazandıracağının henüz farkında bile değiller.

CRM programının sağlayacağı avantajlar saymakla bitmiyor

CRM yazılımı sayesinde müşterilerinizle ilgili tüm bilgileri muhafaza ederek çeşitli stratejiler geliştirebilirsiniz. Müşterilerin satın alma alışkanlıklarının analiz edilmesi, satış ve pazarlama ekipleri için yol göstericidir. CRM çözümü sayesinde; doğru hedef kitleye, doğru zamanda, doğru ürün ve hizmetle ulaşırsınız.

CRM sistemiyle doğru hedef kitleyi belirlemek; müşteri eğilimlerini doğru analiz etmek ve satış kanalını daima besleyerek, satışlarınızı artırabilirsiniz.

CRM sayesinde satış sonrası hizmetler için de anlık müşteri bilgilerine ulaşarak satışları kontrol eder ve aynı zamanda satış sonrası hizmette daha aktif rol oynayabilirsiniz.

CRM, ihtiyaçtan öte bir zorunluluk haline geldi

CRM uygulamasıyla; müşteri ilişkileri takibi, teklif hazırlama, satış takibi, personel takibi, satış sonrası müşteri ilişkileri vb. işlemlerin takibini kolayca yapabilirsiniz.

Ayrıca iş akışı yönetimi, veri aktarımları, dinamik analiz ve gelişmiş raporlama gibi birçok adımda CRM sistemleri girişimcilere önemli kolaylıklar sağlar.

"Yapılan araştırmalara göre iyi bir CRM programının satışları yüzde 29 oranında artırdığını göstermiştir."

CRM PROGRAMI SEÇERKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR 

Son yıllarda CRM yazılımlarındaki çeşitliliğin artması, fiyat farklılıklarının olması, potansiyel müşterinin kafasını karıştırmaktadır. CRM programı seçerken dikkat edilecek en önemli konu, büyüme hedefiyle entegre şekilde düşünerek çok yönlü değerlendirmek gerekir.

Öncelikle nelere ihtiyacınız olduğunu ve nelere ihtiyacınız olmadığını belirlemeniz gerekir. Doğru bir yol haritası çizmeniz, yapacağınız yatırımın getirisini garanti altına almanızı sağlar.

CRM'de kolay kullanılabilen bir arayüz

Kullanım kolaylığı sağlayan, aynı zamanda işletmenin iş süreçlerine uyum sağlayabilecek kadar esnek yapıda olan bir CRM yazılımı tercih edin.

Mevcut ve potansiyel müşteriler, çalışanlar, projeler, görüşmeler, tarihler, alınan sonuçlar vb. detaylar kolayca takip edilir. Hatta kişiselleştirme özellikleri ile birlikte bu süreçleri tamamen size özgü bir hale getirebilirsiniz.

CRM ile görev ve iş takip yönetimi

Günümüz iş hayatının en büyük problemlerinden biri firma çalışanlarının dönemsel olarak görev planlamalarının sağlıklı yapılamaması ve görevlerin gerektiği zamanda tamamlanmasının takip edilememesidir. Kullanıcılara otomatik görevler atayabilir ve iş akışınızın yönetimini başarılı bir şekilde sağlayabilirsiniz. Doğru bir "Görev ve İş Takip Yönetimi" ile başarı kaçınılmaz.

CRM veri analizi ve gelişmiş raporlama özelliği

İşletmelerin en büyük değerlerinden biri verilerdir. Müşteri bilgileri, ziyaret kayıtları, verilen teklifler, gerçekleştirilen cirolar, satış adetleri. Tüm bilgiler ne derece sağlıklı saklanır ve gerektiğinde kullanılırsa o kadar anlamlı olur. Raporlanamayan bir verinin hiç bir anlamı yoktur.

İyi bir CRM programının en önemli avantajlarından biri raporlama sistemidir.

CRM programı istenilen tüm raporları hızlıca verebilmelidir. Basitçe kullanabileceğiniz fonksiyonlarla zengin raporlar alabilmelisiniz.

CRM yazılımlarında programlanabilir raporlama özelliği sayesinde, iş arkadaşlarınıza, yöneticinize veya CRM kullanıcısı olmayan kişilere günlük, haftalık, aylı ve yıllık raporları programlayarak, otomatik gönderebilirsiniz.

Bulut CRM

Bulut tabanlı CRM programı, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını ortadan kaldırırken, internetin olduğu her yerden tüm verilere hızlıca ulaşabilirsiniz. Bulut CRM, kullanıcıların mobil ve masaüstünden ulaşabilmesine imkan tanır ve ilk defa kullanıldığında dahi, kolayca uyum sağlanabilir.

CRM uygulamasında entegresyon önemlidir

(API) programlanabilir arayüzlerle birbirine bağlanan uygulamalar ve sistemler konusunda uyum sağlayabilecek bir CRM seçmek önemlidir.

Toplu mail gönderim özelliği

Toplu Mail gönderim özelliğiyle müşterilerinize toplu mailler gönderebilirsiniz. Ayrıca otomatik cevaplar oluşturabilir ve toplu maillerinizi programlayabilirsiniz.

Tüm CRM programları aynı özelliklere sahip değildir

Malesef bir çok firma yöneticisi bütün CRM'lerin aynı olduğunu düşünerek, durum tespit sürecini hızlıca atlar. Bunun nedeni tüm CRM'lerin aynı olduğunu varsaydıklarından ve kendi gereksinimlerini doğru anlamadıklarından.

Sizin için en doğru CRM uygulamasını seçmenize yardımcı olmak için iş gereksinimlerinizi net bir şekilde belirleyin. İhtiyacınız olan "olması gereken" ve "olmaması gereken" fonksiyonların tanımlanmış bir listesini oluşturun.

Satın alacağınız CRM programının tüm bu beklentilerinizi karşıladığından emin olun.

Müşteri odaklı bir anlayış ile CRM uygulamasından faydalanarak zaman ve maliyetten büyük oranda tasarruf edebilirsiniz.

Seçeceğiniz CRM programının farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek özelleştirmeler sunan esnek bir yapıda olması gerekiyor. Aynı şekilde, işinizle birlikte büyüyecek ve değişim süreçlerine uyum sağlayacak bir CRM yazılımı kullanmak işletmeye çok büyük faydalar sağlayacaktır.

Sizler de günümüz rekabet ortamında rakiplerinizden geride kalmak istemiyorsanız, Mysoft CRM'i tercih edebilirsiniz. Mysoft CRM hakkında daha fazla bilgi almak için alanında uzman ekibimizle iletişime geçebilirsiniz!

mysoft-gib-logo

e-Arşiv sistemine geçiş zorunlu mu?

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Uzun zamandır beklenen tebliğinin yayınlanması ile e-Dönüşüm piyasası olabildiğince hareketlendi.

Devamı

e-İrsaliye kimlere zorunlu?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 25 Milyon TL ve üzeri olan e-Fatura sistemine kayıtlı firmalar için e-İrsaliye zorunlu oldu.

Devamı

e-Arşiv Fatura'da Son Gün 1 Ocak 2020 Geçmeyen Ceza Ödeyecek

 17 Aralık 2019 Salı

GİB'in tebliği ile Ocak 2020 tarihinden sonra e-Dönüşüm piyasasında yepyeni bir dönem başlıyor.

Devamı

2020 Yılında en az 150.000 Yeni Mükellef Olacak

 9 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 5 Milyon TL ve üzeri olan firmalar 1 Temmuz'dan sonra e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Hal kayıt sisteminde e-belge uygulaması ne zaman başlıyor?

 4 Aralık 2019 Çarşamba

15 bin komisyoncu ve tüccar 1 Ocak 2020 itibarıyla e-belge uygulamalarına dahil olacak.

Devamı

e-Belge Uygulamaları Kullanıcı Sayıları

 15 Kasım 2019 Cuma

Gib tarafından sunulan e-Dönüşüm uygulamalarının kullanıcı sayıları nedir?

Devamı

e-Belge Sürecinde En Sık Sorulan Sorular

 9 Aralık 2019 Pazartesi

GİB'in son tebliği ile e-Fatura kullanıcı sayısının toplamda 200.000 mükellefi bulması bekleniyor.

Devamı

Mysoft Son 3 Yıllık Mali Verilerini Açıkladı: İşte O Veriler

 16 Eylül 2019 Pazartesi

Mysoft Dijital Dönüşüm A.Ş.'nin  güçlü büyümesi devam ediyor.

Devamı

GİB'den S.M. Komisyoncu ve Tüccarlarla İlgili Duyuru

 19 Aralık 2019 Perşembe

GİB'den Sebze ve  Meyve Ticaretiyle iştigal eden komisyoncu ve tüccarlarla ilgili duyuru

Devamı

İhracat'ta e-Fatura Nasıl Düzenlenir?

 21 Aralık 2019 Cumartesi

İhracat'ta e-Fatura sistemi, iş süreçlerine kolaylık ve hız kazandırır,.verilerin kontrolünü sağlayarak verimliliği arttırır.

Devamı

e-Arşiv Fatura’ya Geçiş 1 Ocak 2020’ye Ertelendi

 25 Ağustos 2019 Pazar

Gib taslak tebliğdeki e-Arşiv Fatura'ya geçişi 1 Ocak 2020'ye erteledi.

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Hakkında Merak Edilenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Yaklaşık 170 bin civarında serbest meslek erbabına 2020 yılında e-SMM için zorunlu hale getirildi.

Devamı

E-Dönüşüm Uygulamalarının Kapsamı Genişledi

 2 Kasım 2019 Cumartesi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), yayınladığı yeni tebliğ ile e-Dönüşüm uygulamalarının kapsamını genişletti!

Devamı

Cumhurbaşkanlığı "Dijital Dönüşüm" ofisinin görevleri

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Cumhurbaşkanlığı teşkilatındaki "Dijital Dönüşüm" ofisinin hizmet birimleri belirlenirken görevleri detaylandırıldı.

Devamı

CRM Nedir?

 24 Temmuz 2019 Çarşamba

Yeni müşteri kazanım maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla.

Devamı

KOBİ’ler "CRM" ile kazanacak

 21 Ekim 2019 Pazartesi

KOBİ'lerin CRM yatırımlarının, 2020 yılında daha da artması bekleniyor.

Devamı

CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

Devamı

Şirketlerin Geleceğini Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) belirliyor

 13 Ekim 2019 Pazar

CRM müşteriyi en iyi şekilde tanımak, müşterinin gereksinimlerini analiz etmek,  uygun hizmet ve ürünler geliştirmek için kullanılan stratejidir.

Devamı

Hal Kayıt Sistemi ve HKS Mobil hakkında bilinmesi gerekenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Hal Kayıt Sisteminde 50 bine yakın kullanıcı bulunmaktadır. Hal Kayıt Sisteminin (HKS) amaçları nelerdir?

Devamı

GİB'den E-Arşiv Açıklaması?. 5.000-30.000 TL Sınırı Nedir?

 14 Aralık 2019 Cumartesi

Geli İdaresi Başkanlığından e-Arşiv duyurusu geldi.

Devamı
WhatsApp