CRM Müşteri İlişkileri Yönetiminin aşamaları; müşteri seçimi, müşteri edinme, müşteri koruma ve müşteri derinleştirme olmak üzere dört gruba ayrılmaktadır.
Müşteri seçimi aşaması; hedef kitlenin belirlenmesi, bölümlere ayırma, konumlandırma, marka ve müşteri planlamaları ve pazarlama iletişimlerini kapsamaktadır. Öncelikle müşteri profilleri tespit edilerek hedef kitle belirlenir. Hedef kitleye yönelik ürün ve hizmet tanıtımları, reklam ve kampanya planlamaları yapılır. Müşteri seçimi aşamasında, kar marjı yüksek olan müşteriler hedeflenmektedir.
Müşteri edinme aşaması; ihtiyaç analizleri, teklif hazırlama ve satış yapmayı kapsamaktadır. Müşterilere kolay ve hızlı satış yapabilmenin yöntemleri bu aşamada belirlenerek uygulanır.
Müşteri koruma aşaması; taleplerin organize edilmesi, sipariş yöntemi, siparişin teslimi ve problemlerin yönetimini kapsamaktadır. Müşteriyi elde tutmanın yöntemleri bu aşamada belirlenerek uygulanır. Müşteriye özel kampanya çalışmaları, siparişlerin yönetimi, müşteri sorunlarına hızlı ve pozitif yönde cevap verebilmek bu aşamada yapılan çalışmalardır.
Müşteri koruma aşaması; müşteri ihtiyaç analizleri ve çapraz satış kampanyalarını kapsamaktadır. Müşteri derinleştirme aşamasında, müşteri sadakati ön plana çıkar. Bu aşamada mevcut müşteri ihtiyaçları analiz edilerek, taleplerine göre kampanyalar düzenlenir. Amaç müşteri bağlılığı oluşturarak satışı artırmak ve sadık müşterilere dönüştürmektedir.
Müşterilerle olan ilişkilerinizi daha iyi yönetebilmek ve verimliliği artırmak için "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" arasında yer alan Mysoft CRM'i ücretsiz deneyebilirsiniz.
İzlemek için tıklayınız: