CRM Müşteri İlişkileri Yönetiminin Aşamaları Nelerdir?

CRM Müşteri İlişkileri Yönetiminin Aşamaları Nelerdir?

CRM Müşteri İlişkileri Yönetiminin aşamaları; müşteri seçimi, müşteri edinme, müşteri koruma ve müşteri derinleştirme olmak üzere dört gruba ayrılmaktadır.

Müşteri seçimi

Müşteri seçimi aşaması; hedef kitlenin belirlenmesi, bölümlere ayırma, konumlandırma, marka ve müşteri planlamaları ve pazarlama iletişimlerini kapsamaktadır. Öncelikle müşteri profilleri tespit edilerek hedef kitle belirlenir. Hedef kitleye yönelik ürün ve hizmet tanıtımları, reklam ve kampanya planlamaları yapılır. Müşteri seçimi aşamasında, kar marjı yüksek olan müşteriler hedeflenmektedir.

Müşteri edinme

Müşteri edinme aşaması; ihtiyaç analizleri, teklif hazırlama ve satış yapmayı kapsamaktadır. Müşterilere kolay ve hızlı satış yapabilmenin yöntemleri bu aşamada belirlenerek uygulanır.

Müşteri koruma

Müşteri koruma aşaması; taleplerin organize edilmesi, sipariş yöntemi, siparişin teslimi ve problemlerin yönetimini kapsamaktadır. Müşteriyi elde tutmanın yöntemleri bu aşamada belirlenerek uygulanır. Müşteriye özel kampanya çalışmaları, siparişlerin yönetimi, müşteri sorunlarına hızlı ve pozitif yönde cevap verebilmek bu aşamada yapılan çalışmalardır.

Müşteri derinleştirme

Müşteri koruma aşaması; müşteri ihtiyaç analizleri ve çapraz satış kampanyalarını kapsamaktadır. Müşteri derinleştirme aşamasında, müşteri sadakati ön plana çıkar. Bu aşamada mevcut müşteri ihtiyaçları analiz edilerek, taleplerine göre kampanyalar düzenlenir. Amaç müşteri bağlılığı oluşturarak satışı artırmak ve sadık müşterilere dönüştürmektedir.

Müşterilerle olan ilişkilerinizi daha iyi yönetebilmek ve verimliliği artırmak için "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" arasında yer alan Mysoft CRM'i ücretsiz deneyebilirsiniz.

mysoft-crm

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp