Yeni Müşteri'ye Başarılı Satış Yapmanın Püf Noktaları

Toplantılara vaktinde gidin

Toplantılara zamanında gidin, toplantıya geç kalmanız ya da gitmemeniz işi başlamadan kaybetmenize neden olabilir. Müşteriyle aranızdaki güven bağının ilk adımını atmış olursunuz. İş planınızı oluştururken, CRM programınızda, hatırlatmalı bir iş oluşturabilir, böylece randevularınızı kaçırma olasılığını ortadan kaldırabilirsiniz.

Müşteri adayınızla ve işiyle alakalı ayrıntılı bilgi sahibi olun

Teknoloji çağındayız ve internet sayesinde istediğimiz kişi ve şirketlerle ilgili bilgiye kolaylıkla sahip olabiliyoruz. Sizde yeni müşteri adayınız hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir, toplantıya çok iyi hazırlanmış şekilde girerek, görüşmenin daha verimli geçmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu durum, müşterinizi önemsediğinizi gösterir ve olumlu etki bırakır.

Çekingen olmayın ama kendinizi de abartılı şekilde övmeyin

Görüşme esnasında, kendinizi ve kurumunuzu anlatırken gerçekçi olun ve gerçek olmayan abartılı bilgilerden kesinlikle kaçının. Son derece kendinden emin, bir o kadar mütevazi bir şekilde konuşmalısınız.

Anlattığınız herşeyin müşterinin ihtiyacını çözmeye yönelik olması gerekir. Görüşme sırasında, mevcut bir müşteriniz için yaptığınız işleri örnek olarak gösterip, bu tarz bir çalışmanın onların da işine yarayacağından bahsedebilirsiniz. Gereksiz bilgilerle müşteriyi sıkmadan, nokta atışlar yaparak bilgilendirme yapmalısınız.

Müşterinin ihtiyacını anlamak için sorular sorun

Müşteri adayının beklentilerini ve ihtiyaçlarını tam olarak anlayabilmek ve çözümler sunabilmek için toplantı öncesinde hazırladığınız soruları yöneltin.

Müşteri gereksinimini tanımlayın ve çözümler sunun

Müşteri adayınızın sorunlarını ve ihtiyaçlarını ayrıntılarıyla öğrenin. Gereksinimi net bir şekilde ortaya koyun ve yapıcı çözümler sunun.

Toplantı notlarını Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemine kaydedebilir ve anlık bildirimlerde bulunabilirsiniz.

Toplantı esnasında alınan kararları, görüşme notlarını CRM programı sayesinde kaydedebilir, gerekli bilgileri, diğer departmanlarla paylaşabilir, anlık bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.

mysoft-crm

 

Toplantı takibini CRM sistemleri ile yapın

Yaklaşan toplantılarınızı CRM sistemleriyle takip edebilir, satış görüşmeleriniz için görevler oluşturabilirsiniz. Ayrıca hatırlatmalar koyarak, CRM yazılımınızın toplantı öncesi size haber vermesini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte toplantı öncesinde müşterinize de otomotik olarak hatırlatma mesajları gönderebilirsiniz.

CRM programı aracılığı ile teklif oluşturun

Görüşmeler olumlu geçti ve müşteri adayınızı ikna ettikten sonra teklif verme noktasına geldiniz. Teklif verirken özellikle çoklu ürünlerde yanlış yapmamanız gerekir. Kompleks fiyatlandırmalardan, anlaşılması güç hesaplamalardan olabildiğince kaçının. Hesaplamada yapacağınız bir hata size satışı kaybettirebilir. Atik olmanız rakiplerinizin önüne geçmek için çok önemli.

CRM yazılımıyla çok kolay ve hızlı bir şekilde etkileyici teklifler hazırlayabilirsiniz. Satış gerçekleştiği zaman teklifiniz, ilgili satışa bağlanır ve kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Müşteriyle toplantı sırasında bile bulut üzerinden Mobil Crm'i kullanarak teklif üzerinde değişiklikler yapabilir, gerek yöneticiniz gerekse müşterinizle anlık olarak paylaşabilirsiniz.

Biyometrik Veri Ne Demek? Biyometrik Veriler Nelerdir? Biyometrik Veri İşleme İlkeleri Nelerdir?

 21 Eylül 2021 Salı

Biyometrik veri işleme ilkeleri nelerdir? Biyometrik verilerin işlenmesinde dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Dijital Para Nedir? Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu Nedir?

 16 Eylül 2021 Perşembe

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu kuruldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 15 Eylül 2021 Çarşamba

e-Fatura uygulamasına geçişlerde ciro limiti 10 milyon TL'den 5 milyon TL'ye düşürülmüştü.

Devamı

KVKK Nasıl Şikayet Edilir? KVKK Şikayet Başvuru Süresi Nedir? KVKK Şikayet e-Devlet

 13 Eylül 2021 Pazartesi

Herkes, kendisiyle alakalı kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir.

Devamı

KEP Nedir? Kep Ne İşe Yarar? Kayıtlı Elektronik Posta Adresi Nasıl Alınır?

 10 Eylül 2021 Cuma

Kayıtlı Elektronik Posta veya kısaltılmış hali ile KEP, kanuni olarak geçerliliği olan güvenli elektronik postadır.

Devamı

Gerçek Faydalanıcı Nedir? Gerçek Faydalanıcı Bildirim Formu Nasıl Doldurulur?

 9 Eylül 2021 Perşembe

Gelirlerin arkasındaki gerçek kişilerin bilinmesi vergi kaçakçılığı ile mücadele bakımından büyük öneme sahiptir.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Önlemler Nelerdir?

 7 Eylül 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemler alınmalıdır.

Devamı

KVKK Cezaları Nedir? ​KVKK İdari Para Cezaları Nedir? KVKK Hapis Cezaları Nedir?

 6 Eylül 2021 Pazartesi

KVKK ne kadar ceza verebilir? KVKK Kurulu hangi tutar aralığında ceza verir? KVKK ceza listesi nedir?

Devamı

Akaryakıt ve LPG Piyasasında Fatura Düzenleme Süresi Nedir?

 2 Eylül 2021 Perşembe

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 531) yayımlandı.

Devamı

Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nedir? CRM Programı ile Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2021 Çarşamba

Müşteri yaşam boyu değerinin İngilizce karşılığı Customer Lifetime Value kısaca LTV olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp