CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), bilişim sektörünün en popüler konularından biri. Ayrıca tüm dünyada, çok hızlı büyüyen bir pazar.

Günümüzde şirketlerin, insan ve teknoloji stratejisi çok önemli. Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

2020'ye ramak kala, şirketler bir çok kanalda müşterilerine şaşırtıcı deneyimler sunmak için CRM ve diğer teknolojileri kullanmanın yenilikçi yollarını arıyor.

Kendini sürekli yenileyen akıllı yazılımlar, müşteri ilişkileri yönetiminde, firmaların en büyük yardımcısı. Ayrıca otomatikleşen CRM sistemleri, müşterilerin ve çalışanların hayatını inanılmaz şekilde kolaylaştırıyor.

Müşteri Hizmetleri Yönetiminde kalite standartlarını yüksek teknoloji belirliyor. Ürün ve hizmetlerini iyileştirenler üretkenlikte rakiplerinin önüne geçiyor.

Araştırmalara göre; önümüzdeki yıllarda, veriyi bilgiye dönüştürerek müşterisinin ihtiyacını karşılayamayan şirketler, piyasada tutunamayıp pazar kaybına uğrayacak.

Türkiye'de son yıllarda çok ciddi değişim yaşıyor. CRM uygulamaları da değişime ayak uyduruyor. Artık bilinçlenen müşteri ve müşterinin önünde pek çok seçenek var. Bu yüzden şirketlerin yüksek teknoloji ve interneti en iyi şekilde kullanarak müşteri ilişkileri üzerine yoğunlaşılması gerekiyor.

Müşteri memnuniyetine ve bağlılığına önem veren şirketlerin 2020 yılında yapay zeka, makine öğrenimi ve blockchain gibi teknolojileri, CRM uygulamalarının içine dahil etmeleri kaçınılmaz bir hal alıyor. Ayrıca, yapay zeka'yı müşteri ilişkileri süreçlerine dahil eden şirketlerin operasyonel verimlilikleri büyük ölçüde artıyor.

Sizin CRM'iniz 2020'ye hazır mı? CRM'inizi 2020'ye hazırlamak için trendler neler?

1- Tüm müşteri bilgilerinizi tek bir yerden yönetin

Bir çok kanaldan toplanan verilerin tek bir merkezde toplanması ve doğru şekilde analiz edilmesi çok önemli. Çoğu şirket, mevcut veriyi satış veya pazarlama gibi farklı birimlerde kullanmakta zorlanıyor. CRM sistemi, satış, pazarlama ve mevcut ya da potansiyel müşterilerle ilgili verileri tek bir merkezde toplar. Bu sayede, veri tabanındaki tüm bilgilere internetin olduğu her yerden kolayca ulaşabilirsiniz. Bu da, 360 derece müşteri odaklı bir yapı kazanmanızı sağlar.

2- Stratejik planlar yapın

Firmanın ürün, satış ve pazarlama stratejisi, müşteri odaklı olmalı. Müşterilerle birebir çalışacak etkin pazarlama yöntemi kullanmalısınız. Müşteri kaybetmenin ötesinde, "değerli müşterileri" belirleyip onlar için stratejik planlar yapın.

3. Mobil uyumlu CRM kullanın

Mobil CRM, internete bağlı olduğunuz sürece bütün bir CRM'in yapabildiği tüm işlemleri telefon aracılığıyla yapmanızı sağlar. Anlık olarak veriye istediğiniz zaman ve istediğiniz yerden ulaşabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımı ile doğru orantılı bir şekilde mobil CRM kullanımı da 2020 yılında en üst seviyeye çıkacak.

4. CRM ile sosyalleşin

Sosyal CRM; müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri ile sosyal medyanın entegre edilmiş halidir. Sosyal CRM ile sosyal medya vasıtasıyla müşterinin isteklerini ve şikayetlerini anlık olarak öğrenebilir ve hızlı bir şekilde çözüm sunabilirsiniz. Ayrıca, Sosyal CRM sayesinde, firmalar, gerçek zamanlı geri bildirimde bulunabilir, müşteri destek programı sunabilir ve marka savunuculuk programlarını çalıştırabilirler.

5- Kullanıcı dostu arayüzlere odaklanın

CRM teknolojisi geliştikçe, kullanıcı dostu arayüzler, başarılı platformların temelini oluşturacak. Kullanıcı dostu arayüzler sayesinde, bilgiye her zamankinden daha kolay ulaşırsınız. Ayrıca müşterilerle her zamankinden daha basit ve kolay iletişim kurabilirsiniz.

6- "AI" Yapay Zeka destekli CRM

Yapay Zeka'nın CRM sistemindeki rolünün hayati önemi vardır. CRM uygulamasının merkezinde yer alacak en önemli trendlerden biri, Yapay zeka ve CRM'i birleştirmek.Yapay Zeka kullanan CRM uygulamaları, şirketlerin müşteri verileri hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olmalarını sağlar. Geliştirilmiş ve otomatik özellikler sayesinde, daha kişisel bir müşteri deneyimi yaratır. Yapay Zeka dönüşümü başladı, bu konuda erken davrananlar geleceği oluşturanlar olacaklar.

7. "Hiper Kişiselleştirme" sayesinde müşteri kendini daha değerli hissedecek

2020'de rekabet ortamı daha da hareketlenecek. Şirketlerin uzun yıllar CRM içinde topladıkları data ile "hiper kişiselleştirilen" müşteri deneyimi, 2020'de bir diğer trend olarak karşımıza çıkacak. Hiper kişiselleştirme sayesinde, müşterinin ne zaman ne istediğini bilerek, müşteri memnuniyetini daha da artıracak çözümler sunulabilecek. Ayrıca maksimum alaka ve dönüşüm potansiyeli için her müşteriye ürün, hizmet ve reklam içeriği uyarlamaları da yapılabilecek.

Tüm bu gelişmelerle birlikte 2020 yılının CRM açısından heyecanlı bir yıl olacağı, standart olanın değil, kompleks olanın öne çıkacağı aşikar.

Sonuç olarak, şirketlerin hızla yeni teknolojilere ayak uydurmaları ve CRM pazar trendlerini kaçırmamaları gerekir.

CRM Hakkında Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Yazılar

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı
WhatsApp