CRM Seçerken Yapılan Hatalar

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

Günümüz küresel ekonomisinde işlerini dijitale taşımayan şirket yok denecek kadar az sayıda. Dolayısıyla her geçen gün daha fazla işletme Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümünü kullanmaya başladı.

Beklentilerin farklılığı ve bu konuda çok fazla alternatifin olması şirket sahiplerinin kafasını bir hayli karıştırmakta. CRM kullanan firmaların % 30'unun CRM uygulamalarından istedikleri sonucu elde edemedikleri bilinmekte.
Peki sizin ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verecek CRM uygulaması hangisi? Şirketinizin beklentilerini karşılayacak en uygun CRM'i ararken en çok yapılan hatalar neler?

Neden CRM kullanmalıyım, sorusunun cevabını bilmemek

Şirketlerin en büyük hatalarından biri, CRM kullanmanın gerekliliğini yeterince anlayamamak. Digital ekonomide başarının sırrı CRM'den geçmektedir.

CRM'e neden ihtiyaç duyduğunu belirleyememek.

CRM alternatiflerini karşılaştırmadan önce ihtiyaçlarınızı net bir şekilde bilmeli ve seçeceğiniz CRM'nin sizin beklentilerinizin ne kadarını karşıladığını tam olarak öğrenmelisiniz. Beklentilerinizi tam olarak karşılamayan bir CRM uygulaması sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Fiyatı uygun olduğu için satın almak

CRM alırken şirketlerin yaptığı en büyük hata; fiyatı uygun olduğu için satın almak. İyi bir CRM, şirketinize yaptığınız en önemli yatırımlardan biridir. Satın almaya karar verdiğiniz bir CRM uygulamasının şirketinizin uzun vadede beklentilerini karşılayacağından emin olmalısınız.

CRM'nin yalnızca bir özelliğini beğenerek sistemi satın almak

Şirketler bazen uygulamanın yalnızca bir öz.elliğini beğenip satın almaktadırlar. Oysa iyi bir CRM uygulaması, şirketin tüm beklentilerini karşılamalı. Aksi takdirde CRM'den beklentiler başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Satış sürecini CRM olmadan doğru planlayamamak

Şirketinizin satış sürecini çok iyi analiz etmelisiniz. Satış ekibinin maksimum fayda sağlayacağı, akıllı ve hızlı satış yapabilmesine olanak sağlayan bir CRM uygulaması tercih etmelisiniz.

6- CRM uygulamasının diğer sistemlerle entegresyon özelliğinin olmaması

CRM'inizin ileride kullanacağınız pazarlama, sms, e-posta vb araçlarla kolay entegre ediliyor olması gerekir.

7- Kullanılabilirliği zor bir CRM seçmek

Seçtiğiniz bir CRM uygulamasından maksimum verim elde edebilmek için, tüm ekibin kolay kullanabildiği bir CRM seçmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde uygulamalar arasında kaybolabilirsiniz.

8 - CRM'nin web entegrasyonu var mı?

CRM uygulamaları için müşteriler ve şirket çalışanlarının kullanacağı, bütün ilgili datanın internet üzerinde erişilebilir ve güncellenebilir olması gerekmektedir.

9 - Mobil kullanım güçlüğü

Seçeceğiniz CRM uygulamasının mobil uygulamalarının kullanılabilir olduğundan emin olun. Örneğin; satış ekibi şirket dışında bir toplantı da iken ürün bilgilerini, teklifleri vs kolayca revize edebilmelidir.

Mysoft ayrıcalığıyla önemli bazı özellikleri gözden kaçırmayın

Müşteri İlişkilerini, satış ve pazarlama süreçlerini en iyi şekilde yöneterek başarıyı Mysoft CRM ile yakalayın.

Mysoft CRM, kolay ve anlaşılır kullanıcı arayüzüyle tam kapsamlı bir CRM çözümüdür.
Mysoft CRM; Müşteri yönetimi, Fırsat yönetimi, Teklif yönetimi, Sipariş yönetimi, Görev ve İş takip yönetimi, Konum ve takip yönetimi, Sözleşme yönetimi, Anket ve form yönetimi, İK ve personel alım yönetimi, Döküman yönetimi, Demo numune ürün yönetimi, Özelleştirilebilir esnek yapı, Proje yönetimi, Dinamik raporlama, gibi şirket verimliliği artırmaya yardımcı birçok özelliğe sahiptir.

mysoft-gib-logo

CRM Programı Kullanmazsam Ne Olur?

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM programı, büyüme hedefleri olan ve başarı odaklı çalışmak isteyen her işletme için zaruridir.

Devamı

e-İrsaliye Hakkında En Çok Merak Edilenler

 30 Mart 2020 Pazartesi

GİB tarafından uygulamaya konan e-İrsaliye uygulamaları hakkında merak edilenleri sizler için derledik.

Devamı

İhracat İşlemlerinde E-İrsaliye Uygulaması Nasıl Yapılır?

 30 Mart 2020 Pazartesi

e-İrsaliye'ye kayıtlı mükellefler, mal ihracatında, sevkiyat gerçekleşmeden önce e-İrsaliye düzenlemek zorundadır.

Devamı

CRM Programının KOBİ’lere Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM programı, KOBİ'lerin dijital dünyaya entegre olmasını sağlayan en önemli araçlardan biridir.

Devamı

CRM Programı Almadan Önce Stratejinizi Belirleyin

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM yazılımından tam anlamıyla verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.

Devamı

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar?

 30 Mart 2020 Pazartesi

Mobil CRM sayesinde, masaüstünden erişebileceğiniz tüm bilgiye istediğiniz her yerden kolaylıkla erişim sağlarsınız.

Devamı

Son Teknolojileri Kullanarak Satış Gücünü Arttırma Yöntemleri

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM, teklif, sipariş ve müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecini kusursuz yönetmenizi sağlar.

Devamı

e-Fatura veya e-Arşiv Fatura Sevk İrsaliyesi Yerine Geçer Mi?

 23 Mart 2020 Pazartesi

Sevkiyatın başladığı lokasyonda altyapı ve teknik yetersizliklerden dolayı e-İrsaliye düzenlenme imkanı yoksa ...

Devamı

e-İrsaliye'de Yer Alması Gereken Zorunlu Bilgiler Neler?

 23 Mart 2020 Pazartesi

Dijital ortamda düzenlenen e-İrsaliye'de yer alması gereken zorunlu bilgiler nelerdir?

Devamı

e-İrsaliye'ye Ne Zamana Kadar Geçiş Yapmak Gerekiyor?

 23 Mart 2020 Pazartesi

e-İrsaliye ile matbu irsaliyeler artık, e-Belge olarak düzenlenecek, dijital iletilip, muhafaza ve ibraz edilecek.

Devamı

E-Belge Sürecinde KOBİ’leri Neler Bekliyor?

 23 Mart 2020 Pazartesi

1 Temmuz itibarıyla KOBİ'ler e-Fatura, e-Defter ve e-Arşiv sistemlerini kullanmaya başlayacaklar.

Devamı

Evden Çalışma Performansını Artıracak Yöntemler

 22 Mart 2020 Pazar

Evden çalışmaya, uyum sağlamak hem kurumlar hem de çalışanlar için özel hazırlık ve disiplin gerektirir.

Devamı

Bilinmesi Gereken Temel Ekonomi Terimleri ve Anlamları

 22 Mart 2020 Pazar

Ekonomi haberlerini anlamak ve gündemi takip etmek için bazı ekonomi terimlerini ve anlamları

Devamı

Yeni Müşteri'ye Başarılı Satış Yapmanın Püf Noktaları

 22 Mart 2020 Pazar

CRM programınızda, hatırlatmalı bir iş oluşturabilir, randevularınızı kaçırma olasılığını ortadan kaldırabilirsiniz

Devamı

Akaryakıt Sektörü e-İrsaliye'ye Geçiş Zorunluluğu

 16 Mart 2020 Pazartesi

GİB'den akaryakıt sektöründeki mükelleflerin e-irsaliye geçiş zorunluluğu hakkında duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) ile İletişim İzinlerini Tek Noktadan Yönetin

 16 Mart 2020 Pazartesi

İYS'ye kayıt yaptırmadan, onayı olmayan alıcılara sesli arama, e-posta ya da sms ile ticari elektronik ileti gönderilemeyecek.

Devamı

e-Fatura Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

 16 Mart 2020 Pazartesi

Zamandan ve maliyetlerden tasarruf için siz de e-Faturaya geçin, faturalarınızı elektronik ortamda düzenleyin

Devamı

Vergi Hakkında Bilmeniz Gereken Temel Bilgiler

 16 Mart 2020 Pazartesi

Vergi, kamu hizmetlerini karşılamak maksadıyla, kişi veya kuruluşlardan kanun yoluyla toplanan paralardır.

Devamı

e-Arşiv Fatura ve e-Fatura Arasındaki Farklar Nelerdir?

 16 Mart 2020 Pazartesi

e-Belge sistemleriyle henüz tanışmayan firmalar için e-Arşiv Fatura ve e-Fatura arasındaki farklar nelerdir?

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

 16 Mart 2020 Pazartesi

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı
WhatsApp