CRM Seçerken Yapılan Hatalar

Her geçen gün daha fazla işletme Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümünü kullanmaya başladı.

Günümüz küresel ekonomisinde işlerini dijitale taşımayan şirket yok denecek kadar az sayıda. 

Beklentilerin farklılığı ve bu konuda çok fazla alternatifin olması şirket sahiplerinin kafasını bir hayli karıştırmakta. CRM kullanan firmaların % 30'unun CRM uygulamalarından istedikleri sonucu elde edemedikleri bilinmekte.
Peki sizin ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verecek CRM uygulaması hangisi? Şirketinizin beklentilerini karşılayacak en uygun CRM'i ararken en çok yapılan hatalar neler?

Neden CRM kullanmalıyım, sorusunun cevabını bilmemek

Şirketlerin en büyük hatalarından biri, CRM kullanmanın gerekliliğini yeterince anlayamamak. Digital ekonomide başarının sırrı CRM'den geçmektedir.

CRM'e neden ihtiyaç duyduğunu belirleyememek.

CRM alternatiflerini karşılaştırmadan önce ihtiyaçlarınızı net bir şekilde bilmeli ve seçeceğiniz CRM'nin sizin beklentilerinizin ne kadarını karşıladığını tam olarak öğrenmelisiniz. Beklentilerinizi tam olarak karşılamayan bir CRM uygulaması sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Fiyatı uygun olduğu için satın almak

CRM alırken şirketlerin yaptığı en büyük hata; fiyatı uygun olduğu için satın almak. İyi bir CRM, şirketinize yaptığınız en önemli yatırımlardan biridir. Satın almaya karar verdiğiniz bir CRM uygulamasının şirketinizin uzun vadede beklentilerini karşılayacağından emin olmalısınız.

CRM'nin yalnızca bir özelliğini beğenerek sistemi satın almak

Şirketler bazen uygulamanın yalnızca bir özelliğini beğenip satın almaktadırlar. Oysa iyi bir CRM uygulaması, şirketin tüm beklentilerini karşılamalı. Aksi takdirde CRM'den beklentiler başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Satış sürecini CRM olmadan doğru planlayamamak

Şirketinizin satış sürecini çok iyi analiz etmelisiniz. Satış ekibinin maksimum fayda sağlayacağı, akıllı ve hızlı satış yapabilmesine olanak sağlayan bir CRM uygulaması tercih etmelisiniz.

CRM uygulamasının diğer sistemlerle entegresyon özelliğinin olmaması

CRM'inizin ileride kullanacağınız pazarlama, sms, e-posta vb araçlarla kolay entegre ediliyor olması gerekir.

Kullanılabilirliği zor bir CRM seçmek

Seçtiğiniz bir CRM uygulamasından maksimum verim elde edebilmek için, tüm ekibin kolay kullanabildiği bir CRM seçmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde uygulamalar arasında kaybolabilirsiniz.

CRM'nin web entegrasyonu var mı?

CRM uygulamaları için müşteriler ve şirket çalışanlarının kullanacağı, bütün ilgili datanın internet üzerinde erişilebilir ve güncellenebilir olması gerekmektedir.

Mobil kullanım güçlüğü

Seçeceğiniz CRM uygulamasının mobil uygulamalarının kullanılabilir olduğundan emin olun. Örneğin; satış ekibi şirket dışında bir toplantı da iken ürün bilgilerini, teklifleri vs kolayca revize edebilmelidir.

Mysoft ayrıcalığıyla önemli bazı özellikleri gözden kaçırmayın

Müşteri İlişkilerini, satış ve pazarlama süreçlerini en iyi şekilde yöneterek başarıyı Mysoft CRM ile yakalayın.

Mysoft CRM, kolay ve anlaşılır kullanıcı arayüzüyle tam kapsamlı bir CRM çözümüdür.

Mysoft CRM; Müşteri yönetimi, Fırsat yönetimi, Teklif yönetimi, Sipariş yönetimi, Görev ve İş takip yönetimi, Konum ve takip yönetimi, Sözleşme yönetimi, Anket ve form yönetimi, İK ve personel alım yönetimi, Döküman yönetimi, Demo numune ürün yönetimi, Özelleştirilebilir esnek yapı, Proje yönetimi, Dinamik raporlama, gibi şirket verimliliği artırmaya yardımcı birçok özelliğe sahiptir.

mysoft-crm

 

Mysoft CRM "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" Arasında Yerini Aldı!

 3 Ağustos 2022 Çarşamba

Mysoft CRM, Teknoparklardan Çıkan Ar-Ge 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Projeden biri oldu.

Devamı

İnternet Ortamında Yayınlanan İlanlar İçin BTRANS Zorunlu Oldu!

 31 Mayıs 2022 Salı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 538 Sıra No'lu VUK Genel Tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 25 Mayıs 2022 Çarşamba

2021 yılında düzenlenen e-Fatura 541 Milyon'a ulaşırken, e-Arşiv Fatura ise 3.5 Milyarı buldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı
WhatsApp