CRM Seçerken Yapılan Hatalar

Her geçen gün daha fazla işletme Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümünü kullanmaya başladı.

Günümüz küresel ekonomisinde işlerini dijitale taşımayan şirket yok denecek kadar az sayıda. 

Beklentilerin farklılığı ve bu konuda çok fazla alternatifin olması şirket sahiplerinin kafasını bir hayli karıştırmakta. CRM kullanan firmaların % 30'unun CRM uygulamalarından istedikleri sonucu elde edemedikleri bilinmekte.
Peki sizin ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verecek CRM uygulaması hangisi? Şirketinizin beklentilerini karşılayacak en uygun CRM'i ararken en çok yapılan hatalar neler?

Neden CRM kullanmalıyım, sorusunun cevabını bilmemek

Şirketlerin en büyük hatalarından biri, CRM kullanmanın gerekliliğini yeterince anlayamamak. Digital ekonomide başarının sırrı CRM'den geçmektedir.

CRM'e neden ihtiyaç duyduğunu belirleyememek.

CRM alternatiflerini karşılaştırmadan önce ihtiyaçlarınızı net bir şekilde bilmeli ve seçeceğiniz CRM'nin sizin beklentilerinizin ne kadarını karşıladığını tam olarak öğrenmelisiniz. Beklentilerinizi tam olarak karşılamayan bir CRM uygulaması sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Fiyatı uygun olduğu için satın almak

CRM alırken şirketlerin yaptığı en büyük hata; fiyatı uygun olduğu için satın almak. İyi bir CRM, şirketinize yaptığınız en önemli yatırımlardan biridir. Satın almaya karar verdiğiniz bir CRM uygulamasının şirketinizin uzun vadede beklentilerini karşılayacağından emin olmalısınız.

CRM'nin yalnızca bir özelliğini beğenerek sistemi satın almak

Şirketler bazen uygulamanın yalnızca bir özelliğini beğenip satın almaktadırlar. Oysa iyi bir CRM uygulaması, şirketin tüm beklentilerini karşılamalı. Aksi takdirde CRM'den beklentiler başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Satış sürecini CRM olmadan doğru planlayamamak

Şirketinizin satış sürecini çok iyi analiz etmelisiniz. Satış ekibinin maksimum fayda sağlayacağı, akıllı ve hızlı satış yapabilmesine olanak sağlayan bir CRM uygulaması tercih etmelisiniz.

CRM uygulamasının diğer sistemlerle entegresyon özelliğinin olmaması

CRM'inizin ileride kullanacağınız pazarlama, sms, e-posta vb araçlarla kolay entegre ediliyor olması gerekir.

Kullanılabilirliği zor bir CRM seçmek

Seçtiğiniz bir CRM uygulamasından maksimum verim elde edebilmek için, tüm ekibin kolay kullanabildiği bir CRM seçmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde uygulamalar arasında kaybolabilirsiniz.

CRM'nin web entegrasyonu var mı?

CRM uygulamaları için müşteriler ve şirket çalışanlarının kullanacağı, bütün ilgili datanın internet üzerinde erişilebilir ve güncellenebilir olması gerekmektedir.

Mobil kullanım güçlüğü

Seçeceğiniz CRM uygulamasının mobil uygulamalarının kullanılabilir olduğundan emin olun. Örneğin; satış ekibi şirket dışında bir toplantı da iken ürün bilgilerini, teklifleri vs kolayca revize edebilmelidir.

Mysoft ayrıcalığıyla önemli bazı özellikleri gözden kaçırmayın

Müşteri İlişkilerini, satış ve pazarlama süreçlerini en iyi şekilde yöneterek başarıyı Mysoft CRM ile yakalayın.

Mysoft CRM, kolay ve anlaşılır kullanıcı arayüzüyle tam kapsamlı bir CRM çözümüdür.

Mysoft CRM; Müşteri yönetimi, Fırsat yönetimi, Teklif yönetimi, Sipariş yönetimi, Görev ve İş takip yönetimi, Konum ve takip yönetimi, Sözleşme yönetimi, Anket ve form yönetimi, İK ve personel alım yönetimi, Döküman yönetimi, Demo numune ürün yönetimi, Özelleştirilebilir esnek yapı, Proje yönetimi, Dinamik raporlama, gibi şirket verimliliği artırmaya yardımcı birçok özelliğe sahiptir.

mysoft-crm

 

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

 24 Eylül 2021 Cuma

e-Ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp