2020 e-Dönüşüm Yılı Olacak

2020 e-Dönüşüm Yılı Olacak

Belgelerin dijital ortama taşınmasıyla e-Belge kullanan mükellef sayısının 300 bine çıkması öngörülüyor.

Matbu olarak hazırlanan fatura, irsaliye, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu ve defter, 1 Ocak 2020 tarihinden sonra e-Belge olarak düzenlenmesi zorunlu olacak. 2020 yılı adeta dijital dönüşüm yılı olacak. 

e-DÖNÜŞÜM'DE ZORUNLU GEÇİŞ TARİHLERİ

e-Fatura

GİB'in yayınladığı tebliğe göre; 2018 hesap dönemi brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzerinde olan mükellefler, 01.01.2020 tarihinden sonra e-Fatura sistemine geçmek zorunda.

2018 ya da 2019 hesap dönemleri brüt satış hasılatı 5 milyon TL ve üstünde olanlar 01.07.2020 tarihinden sonra e-Fatura'ya geçmek zorunda.

Sebze ve meyve ticaretiyle uğraşan komisyoncu ve tüccarlar, 01.01.2020'de e-Fatura sistemine geçecek.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan (EPDK) bayilik lisansı dahil lisans alanlar 01.07.2020 tarihinden sonra zorunluluk kapsamına girecek.

e-Arşiv Fatura

e-Fatura sistemine dahil olan mükellefler, 01.01.2020 tarihinde, söz konusu tarihten sonra e-Fatura kapsamına girenler ise e-Fatura sistemine başladıkları tarihte e-Arşiv Fatura düzenlemek zorunda.

Aracı hizmet sağlayıcılar, internette ilan yayınlayanlar ile internet reklamcılığı hizmet aracıları da 01.01.2020'den sonra e-Arşiv Fatura sistemine dahil olacak.

e-İrsaliye

2018 yılı ve sonraki hesap dönemleri brüt satış hasılatı 25 Milyon TL ve üzeri olan e-Fatura uygulamasına kayıtlı firmalar, 01.07.2020 tarihinden sonra e-İrsaliye sistemine geçecekler.

Ayrıca, e-İrsaliye'de ÖTV l, ÖTV III listesindeki ürünlerle ilgili firmalar ve Gübre Takip Sistemine kayıtlı tüm firmalar da e-İrsaliye kapsamına alındı. Bu firmalar için son geçiş tarihi 1 Temmuz 2020.

Meyve, sebze komisyoncu ve tüccarlar 01.01.2020 tarihinde, e-İsaliye'ye geçiş yapacak.

e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM)

Mimarlar, mühendisler, avukatlar, mali müşavirler, serbest çalışan doktorlar 2020 yılı Haziran ayından sonra (SMM) serbest meslek makbuzlarını e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) olarak düzenleyecek.

e-Müstahsil Makbuzu (e-MM)

e-Fatura sistemine geçmek zorunda olan mükelleflerden, müstahsil makbuzu düzenleyenler 01.07.2020 tarihinde e-Müstahsil Makbuzu'na geçiş yapmak zorunda olacaklar.

Komisyoncu ve tüccarlar ise 01.01.2020'den sonra müstahsil makbuzlarını, e-Müstahsil Makbuzu olarak düzenleyecekler.

e-Defter

e-Fatura sistemine geçmek zorunda olan mükelleflerin, e-Fatura'ya geçtikleri zaman zarfında e-Defter sistemine de geçiş yapmaları gerekecek.

e-Fatura mükellefleriyle bağımsız denetime tabi olan şirketler 2018 yılında internet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan ve brüt satış hasılatı 5 milyon TL ve üzerindeki mükellefler de e-Defter kapsamına girecek.

e-Defter Uygulaması'na kayıtlı mükelleflere, e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarının ikincil kopyalarının, gizliliği ve güvenliği sağlanacak şekilde e-Defter saklama hizmeti yönünden teknik yeterliliğe sahip ve Başkanlıktan bu hususta izin alan Özel Entegratörlerin bilgi işlem sistemlerinde ya da GİB bilgi işlem sistemlerinde 01.01.2020'den sonra minimum 10 yıl muhafaza etme zorunluluğu getirilmiştir.

e-Bilet

Karayolu Taşıma Yönetmeliği'nde belirtilen şehirlerarası tarifeli yolcu taşımacılığı faaliyetinde bulunan mükellefler, 01.01.2021 tarihine kadar e-Bilet uygulamasına geçmek zorundalar. e-Bilet uygulamasına dahil olan havayolu şirketleri e-Fatura uygulamasına da dahil olmak zorunda.

Sinema filmi gösteriminde bulunan işletmeler, 01.07.2020'ye kadar e-Bilet uygulamasına geçmek, bu tarihten sonra düzenleyecekleri biletlerini e-Bilet olarak düzenlemek zorunda.

Riskli mükelleflere e-Belge

Riskli veya vergiye uyum düzeyi düşük olduğu tespit edilen mükellefler, ciro ve sektörlerine bakılmadan kendilerine verilecek üç aylık geçiş sürecinin ardından, zorunlu olarak e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Defter sistemine geçecek.

Ayrıca e-Dönüşüm ürünlerinin yasal olarak 10 yıl saklanması gerekiyor.

KURUMSAL DESTEK ALIN

e-Fatura mükelleflerinin yüzde 85'i özel entegratörleri tercih ediyor. Bu süreçte karar alırken tüm ayrıntıları düşünerek hareket etmek gerekiyor. En önemlisi veri güvenliğiniz her şeyden önemli. O nedenle dijital dönüşüm yolculuğunuz boyunca size rehberlik edecek, deneyimli, güvenilir ve güçlü kurumsal yapısı olan firmalardan profesyonel destek almanız gerekir.

e-Dönüşüm hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayınız.

mysoft-gib-logo

CRM Programı Kullanmazsam Ne Olur?

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM programı, büyüme hedefleri olan ve başarı odaklı çalışmak isteyen her işletme için zaruridir.

Devamı

e-İrsaliye Hakkında En Çok Merak Edilenler

 30 Mart 2020 Pazartesi

GİB tarafından uygulamaya konan e-İrsaliye uygulamaları hakkında merak edilenleri sizler için derledik.

Devamı

İhracat İşlemlerinde E-İrsaliye Uygulaması Nasıl Yapılır?

 30 Mart 2020 Pazartesi

e-İrsaliye'ye kayıtlı mükellefler, mal ihracatında, sevkiyat gerçekleşmeden önce e-İrsaliye düzenlemek zorundadır.

Devamı

CRM Programının KOBİ’lere Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM programı, KOBİ'lerin dijital dünyaya entegre olmasını sağlayan en önemli araçlardan biridir.

Devamı

CRM Programı Almadan Önce Stratejinizi Belirleyin

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM yazılımından tam anlamıyla verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.

Devamı

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar?

 30 Mart 2020 Pazartesi

Mobil CRM sayesinde, masaüstünden erişebileceğiniz tüm bilgiye istediğiniz her yerden kolaylıkla erişim sağlarsınız.

Devamı

Son Teknolojileri Kullanarak Satış Gücünü Arttırma Yöntemleri

 30 Mart 2020 Pazartesi

CRM, teklif, sipariş ve müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecini kusursuz yönetmenizi sağlar.

Devamı

e-Fatura veya e-Arşiv Fatura Sevk İrsaliyesi Yerine Geçer Mi?

 23 Mart 2020 Pazartesi

Sevkiyatın başladığı lokasyonda altyapı ve teknik yetersizliklerden dolayı e-İrsaliye düzenlenme imkanı yoksa ...

Devamı

e-İrsaliye'de Yer Alması Gereken Zorunlu Bilgiler Neler?

 23 Mart 2020 Pazartesi

Dijital ortamda düzenlenen e-İrsaliye'de yer alması gereken zorunlu bilgiler nelerdir?

Devamı

e-İrsaliye'ye Ne Zamana Kadar Geçiş Yapmak Gerekiyor?

 23 Mart 2020 Pazartesi

e-İrsaliye ile matbu irsaliyeler artık, e-Belge olarak düzenlenecek, dijital iletilip, muhafaza ve ibraz edilecek.

Devamı

E-Belge Sürecinde KOBİ’leri Neler Bekliyor?

 23 Mart 2020 Pazartesi

1 Temmuz itibarıyla KOBİ'ler e-Fatura, e-Defter ve e-Arşiv sistemlerini kullanmaya başlayacaklar.

Devamı

Evden Çalışma Performansını Artıracak Yöntemler

 22 Mart 2020 Pazar

Evden çalışmaya, uyum sağlamak hem kurumlar hem de çalışanlar için özel hazırlık ve disiplin gerektirir.

Devamı

Bilinmesi Gereken Temel Ekonomi Terimleri ve Anlamları

 22 Mart 2020 Pazar

Ekonomi haberlerini anlamak ve gündemi takip etmek için bazı ekonomi terimlerini ve anlamları

Devamı

Yeni Müşteri'ye Başarılı Satış Yapmanın Püf Noktaları

 22 Mart 2020 Pazar

CRM programınızda, hatırlatmalı bir iş oluşturabilir, randevularınızı kaçırma olasılığını ortadan kaldırabilirsiniz

Devamı

Akaryakıt Sektörü e-İrsaliye'ye Geçiş Zorunluluğu

 16 Mart 2020 Pazartesi

GİB'den akaryakıt sektöründeki mükelleflerin e-irsaliye geçiş zorunluluğu hakkında duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) ile İletişim İzinlerini Tek Noktadan Yönetin

 16 Mart 2020 Pazartesi

İYS'ye kayıt yaptırmadan, onayı olmayan alıcılara sesli arama, e-posta ya da sms ile ticari elektronik ileti gönderilemeyecek.

Devamı

e-Fatura Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

 16 Mart 2020 Pazartesi

Zamandan ve maliyetlerden tasarruf için siz de e-Faturaya geçin, faturalarınızı elektronik ortamda düzenleyin

Devamı

Vergi Hakkında Bilmeniz Gereken Temel Bilgiler

 16 Mart 2020 Pazartesi

Vergi, kamu hizmetlerini karşılamak maksadıyla, kişi veya kuruluşlardan kanun yoluyla toplanan paralardır.

Devamı

e-Arşiv Fatura ve e-Fatura Arasındaki Farklar Nelerdir?

 16 Mart 2020 Pazartesi

e-Belge sistemleriyle henüz tanışmayan firmalar için e-Arşiv Fatura ve e-Fatura arasındaki farklar nelerdir?

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

 16 Mart 2020 Pazartesi

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı
WhatsApp