Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 31 Aralık 2020

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 31 Aralık 2020

Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilen İYS (İleti Yönetim Sistemi) ile reklam ve tanıtım mesajları göndermek isteyen tüm şirketlerin, 31 Aralık 2020 tarihine kadar İleti Yönetim Sistemine kayıt yaptırmaları ve mevcut ileti izinlerini (telefon, e-mail) İYS sistemine aktarmaları gerekmektedir. 

Toplu Mail ve SMS Gönderimlerinde Yeni Dönem! Son Tarih 31 Aralık 2020

6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında;

Reklam ve tanıtım amacı ile İYS'de onayı olmayan alıcılara, 1 Eylül itibariyle; arama, sms ve mail gönderilemeyecek. Alıcının onayıyla gönderilen iletilerde ise alıcılara ret imkanı sağlanacaktır.

Hizmet Sağlayıcılar, 31 Aralık 2020'ye kadar İYS'ne kaydolmak ve ellerindeki mevcut ileti izinlerini sisteme yüklemek zorundalar.

Ayrıca Hizmet Sağlayıcılar 1 Ocak 2021 itibariyle onaylarını İYS aracılığıyla da alabilecek, böylece alınan onayın ispatı İYS'de olacak.

İYS (İleti Yönetim Sistemi) üzerinden alınmayan onaylar ise Hizmet Sağlayıcı tarafından 3 gün (iş günü) içinde İYS sistemine kaydedilmek zorunda. İYS'ye kaydedilmeyen izinler geçersiz kabul edilecek. Ayrıca İYS sistemi üzerinden alınmayan onaylarda, onayın alındığına dair kanıt sorumluluğu Hizmet Sağlayıcıya ait olacak.

İletim Yönetim Sistemi kısaca, ticari elektronik ileti onayı alınmasını, reddetme hakkının kullanılmasını ve şikayet süreçlerinin yönetilmesini düzenleyecek sistemdir.

İleti Yönetim Sistemi kimleri kapsıyor?

Telefon, çağrı merkezi, otomatik arama cihazı, akıllı ses kaydedici sistem, e-posta, kısa mesaj vs. gibi araçlar kullanarak, elektronik ortamda yapılan ve ticari amaçla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ileti gönderimi yapan gerçek veya tüzel kişileri kapsamaktadır.

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nasıl Çalışır?

Ticari elektronik ileti izinleri için güvenli veri tabanı

Ticari elektronik ileti gönderimi yapan tüm Hizmet Sağlayıcılar, pazarlama, promosyon, kampanya, indirim, hediye reklam vb. içerikli ticari elektronik iletilerini müşterilerine arama, mesaj ve e-posta olarak iletebilmek için aldıkları ticari elektronik ileti izinlerini İleti Yönetim Sistemi'ne yükleyecekler.

Alıcılar yani vatandaşlar ise bu izinler için çıkış haklarını diledikleri zaman kullanabilecek.

Tek merkezden yönetim

Alıcılar ne zaman, nereden, hangi kanal üzerinden hangi Hizmet Sağlayıcı'nın veya markasının ticari elektronik ileti göndermesine izin verdiğini görüntüleyebilecek.

Hizmet Sağlayıcılar'a her bir kanal (arama, mesaj ve e-posta) için verdikleri izinleri, İleti Yönetim Sistemi üzerinden düzenleyebilecekler.

Ticari elektronik iletiler kontrol altında

Hizmet Sağlayıcılar, ticari ileti göndermek istediklerinde, alıcıların onaylarını İYS üzerinden kontrol ederek, sadece izin vermiş vatandaşlara gönderim yapabilecekler.

Çıkış hakkının kullanıldığı hallerde İYS filtresi sayesinde bu iletiler ret hakkını kullanmış alıcılara gönderilmeyecek.

Şikayet yönetimi hızlı ve kolay

Ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti alan alıcılar, şikayet haklarını İYS üzerinden kullanabilecekler.

İZİNSİZ SMS, E-POSTA GÖNDERME CEZASI NEDİR?

6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun 12 maddesinde, kanuna aykırı hareket edilmesi halinde uygulanacak yaptırımlar belirlenmiştir. İhlallere ilişkin 2020 yılı güncel idari para cezaları, ihlalin türüne göre değişkenlik göstermektedir.

Alıcılara önceden izinleri alınmadan, ticari ileti gönderilmesi veya ticari iletinin alıcıdan alınan onaya uygun olmaması durumunda 9.515 Türk Lirasına kadar (bir defada birden fazla kişiye hukuka aykırı ileti gönderilmesi halinde) bu ceza, on katına kadar arttırılarak uygulanmaktadır.

Ret bildirimine ilişkin yükümlülüklere uyulmaması durumunda 28.546 Türk Lirasına kadar, idari para cezası hizmet sağlayıcılara ve aracı hizmet sağlayıcılara uygulanabilecektir. Ayrıca toplu gönderimler halinde, idari para cezası tutarı on katına kadar arttırılabilmektedir.

iys-ilk-isortagi2

 

Biyometrik Veri Ne Demek? Biyometrik Veriler Nelerdir? Biyometrik Veri İşleme İlkeleri Nelerdir?

 21 Eylül 2021 Salı

Biyometrik veri işleme ilkeleri nelerdir? Biyometrik verilerin işlenmesinde dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Dijital Para Nedir? Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu Nedir?

 16 Eylül 2021 Perşembe

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu kuruldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 15 Eylül 2021 Çarşamba

e-Fatura uygulamasına geçişlerde ciro limiti 10 milyon TL'den 5 milyon TL'ye düşürülmüştü.

Devamı

KVKK Nasıl Şikayet Edilir? KVKK Şikayet Başvuru Süresi Nedir? KVKK Şikayet e-Devlet

 13 Eylül 2021 Pazartesi

Herkes, kendisiyle alakalı kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir.

Devamı

KEP Nedir? Kep Ne İşe Yarar? Kayıtlı Elektronik Posta Adresi Nasıl Alınır?

 10 Eylül 2021 Cuma

Kayıtlı Elektronik Posta veya kısaltılmış hali ile KEP, kanuni olarak geçerliliği olan güvenli elektronik postadır.

Devamı

Gerçek Faydalanıcı Nedir? Gerçek Faydalanıcı Bildirim Formu Nasıl Doldurulur?

 9 Eylül 2021 Perşembe

Gelirlerin arkasındaki gerçek kişilerin bilinmesi vergi kaçakçılığı ile mücadele bakımından büyük öneme sahiptir.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Önlemler Nelerdir?

 7 Eylül 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemler alınmalıdır.

Devamı

KVKK Cezaları Nedir? ​KVKK İdari Para Cezaları Nedir? KVKK Hapis Cezaları Nedir?

 6 Eylül 2021 Pazartesi

KVKK ne kadar ceza verebilir? KVKK Kurulu hangi tutar aralığında ceza verir? KVKK ceza listesi nedir?

Devamı

Akaryakıt ve LPG Piyasasında Fatura Düzenleme Süresi Nedir?

 2 Eylül 2021 Perşembe

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 531) yayımlandı.

Devamı

Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nedir? CRM Programı ile Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2021 Çarşamba

Müşteri yaşam boyu değerinin İngilizce karşılığı Customer Lifetime Value kısaca LTV olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp