12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

Stratejik Pazarlama 

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz. Stratejik pazarlama taktikleriyle kısa ve uzun vadede hangi adımları atacağınızı kurgulayabilir ve bu doğrultuda başarıyı yakalayabilirsiniz.

EN ETKİLİ STRATEJİK PAZARLAMA TAKTİKLERİ

Piyasa araştırması yapın

Sektörün ihtiyaçlarını bilmek, hedef kitleyi tanımak ve tüm dünyadaki müşteri eğilimlerini öğrenmek doğru strateji oluşturmanızı sağlar.

Rakiplerinizi takip edin

İster kendi sektörünüzden ister başka sektörlerden olsun piyasayı yakından takip edin. Özellikle kendi sektörünüzdeki rakip firmaları sıkı takibe alın.

Durum değerlendirmesi yapın

İçinde bulunduğunuz durumun tespitini yapın, bugüne kadar uyguladığınız pazarlama taktiklerini, başarı oranlarını değerlendirin. Mevcut durum değerlendirmesi yaparken her birimden ayrıntılı rapor isteyin. Hangi pazarlama stratejilerinin size daha uygun olduğunu ve hangilerinin işe yarayıp yaramadığını belirleyin.

Hedeflerinizi net bir şekilde ortaya koyun

Planlamayla alakalı doğru hedefler belirleyin ve ölçülebilir verilere ulaşabilmek amacıyla her hedef için bir tarih belirleyin.

Hedef kitlenizi belirleyin

Müşteri itiyatları ve seçimleri her yeni ürün ve hizmetle yeniden biçimleniyor. Bu nedenle hedeflerinizle, hedef kitlenizin buluşması kritik öneme sahip. Stratejik pazarlama taktiklerini oluştururken, hedef kitlenizi daha ayrıntılı tanımanıza yarayacak araştırmaları yaparken, eski yıllardan farklı unsurlara odaklanın. Böylelikle geçen senelere ilaveten piyasayı etkileyen ögelerle alakalı verilere erişebilir ve planlamanızı o doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz. Doğru hedef kitle üzerinde yapılan pazarlama çalışmaları marka kimliğinize önemli katkılar sağlar.

Stratejinizi belirleyin

Tüm bu araştırmalardan sonra hedefleriniz doğrultusunda, hedef kitlenize uygun en etkili stratejiyi belirleyebilirsiniz. Marka bilinirliğini yükseltmek, satışları artırmak, veya yeni bir ürün pazara sürerek kazanç elde etmek gibi hedefler pazarlama stratejinizin temelini oluşturabilir.

Pazarlama taktiğinizi ve bütçenizi belirleyin

Hangi departmana ne kadar bütçe ayırmanız gerekiyor, hangi taktikleri uygulayacaksınız, eldeki kaynaklar yeterli mi, sorularına cevap vermek bu aşamada önemli. Ayrıca süreçleri önceden kurgulayarak çözüm üretme konusunda çevik davranmalısınız.

"REKLAM VE TANITIM STRATEJİLERİ OLUŞTURUN"

Pazarlama araçlarını etkili biçimde kullanın

Hedef kitlenizi ve hedef pazarınızı tespit ettikten sonra ürünlerinizin hangi mecralarda görünür olmasını istediğinize karar verin. İnternet mecralarından hangilerini kullanacaksınız, bilboardlar, dergiler, görsel veya yazılı basın, hangisinin sizin için etkili olduğuna karar vererek bu alanda etkili ürün gösterimi yapın.

Net ve yalın reklamlar yapın

Tüketicilere net ve yalın bir mesaj vermek son dönemde çok tercih edilen yöntemlerden biri. Ürün veya hizmeti öne çıkarmak için çok iddialı ve göz yoran görseller kullanmak yerine, sade bir anlatımla etkileyici görseller kullanmak daha etkili sonuçlar sağlıyor.

Ürün veya hizmetin farkını öne çıkarın

Ürün ya da hizmete sahip olmak müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlayacak, diğer markalardan farklı müşteriye nasıl bir değer katacaksınız, odak noktanız farkınız olsun.

Deneyim yaşatın

Son yıllarda en etkili pazarlama yöntemlerinden bir tanesi müşterilerinize ürünle ilgili deneyim yaşatmak. Örneğin; kısa bir süreliğine ücretsiz ürün deneyimi, farklılaştırılmış mağazalar, nitelikli bir müşteri hizmetleri ağı ya da kusursuz satış sonrası hizmeti gibi deneyimler markanıza değer katar.

Lansmana özel sürpriz yapın

Son olarak da şayet yeni bir ürün piyasaya sürecekseniz ve lansman yapmayı planlıyorsanız mutlaka müşterilerinize, merak uyandıran, ilgi çekici bir alan bırakmak daima işe yarayan stratejiler arasındadır.

mysoft-gib-logo

Serbest Meslek Makbuzu Fatura Yerine Geçer Mi?

 30 Mayıs 2020 Cumartesi

Fatura veya Serbest Meslek Makbuzundan hangisini düzenlemeniz gerektiği yaptığınız işle ilgilidir.

Devamı

İYS Başvuru Nasıl Yapılır? Son Başvuru Tarihi

 29 Mayıs 2020 Cuma

Hizmet sağlayıcıların, onaylarını 31 Ağustos 2020 tarihine kadar İYS'ye yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Mevzuat

 29 Mayıs 2020 Cuma

Ticaret Bakanlığınca hazırlanan ticari iletilerin izinlerinin tutulduğu sisteme İleti Yöneti Sistemi (İYS) denilmektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Yönetmeliği

 29 Mayıs 2020 Cuma

Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Yönetmeliği 4 Ocak 2020'de Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Yeni Dönem! İYS Neleri Değiştirecek

 29 Mayıs 2020 Cuma

Telefon,SMS ve e-Posta yoluyla pazarlama yapmak isteyen tüm gerçek ve tüzel kişiler, İYS sistemine zorunlu.

Devamı

GİB'den e-SMM için e-İmza ve Mali Mühür Duyurusu

 26 Mayıs 2020 Salı

GİB'den e-SMM için e-İmza ve Mali Mühür Duyurusu

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Sorgulama

 23 Mayıs 2020 Cumartesi

e-Serbest Meslek Makbuzu Sorgulama Nasıl Yapılır? e-SMM Sorgulamada Dikkat Edilecek Hususlar

Devamı

30 Hazirana Kadar Makbuzlar Kağıt Ortamında Düzenlenebilecek

 23 Mayıs 2020 Cumartesi

30 Hazirana Kadar Serbest Meslek Makbuzları Kağıt Ortamında Düzenlenebilecek

Devamı

ileti Yönetim Sisteminde Erteleme Geldi

 22 Mayıs 2020 Cuma

ileti Yönetim Sisteminde Erteleme Beklentisi

Devamı

E-Fatura Mükelleflerinde Ünvan ve Nevi Değişikliği Nasıl Yapılır?

 21 Mayıs 2020 Perşembe

E-Fatura Mükelleflerinde Ünvan ve Nevi Değişikliği Nasıl Yapılır?

Devamı

Temel Fatura İptal Edilir Mi?

 21 Mayıs 2020 Perşembe

Temel Fatura İptal Edilir Mi? Temel Fatura Nasıl İptal Edilir?

Devamı

E CRM Uygulaması Nedir?

 20 Mayıs 2020 Çarşamba

E CRM'in işinize ne gibi katkılar sağladığını anlamanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını sizin için derledik.

Devamı

İrsaliyeli Fatura Nedir? İrsaliyeli Fatura Ne İşe Yarar?

 20 Mayıs 2020 Çarşamba

İrsaliyeli fatura ile iki ayrı belge yerine tek bir belge düzenlenerek, zaman ve maliyetlerden tasarruf sağlanır.

Devamı

e Beyanname Nedir? e Beyanname Ne İşe Yarar?

 15 Mayıs 2020 Cuma

Vergi Usul Kanununa göre, beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi zorunludur.

Devamı

Beyanname Vermeme Cezası Nedir? 2020

 15 Mayıs 2020 Cuma

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2020 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

e-Beyanname Verme Süreleri Uzatıldı

 14 Mayıs 2020 Perşembe

2020 Ocak-Şubat-Mart Ait Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı.

Devamı

Dijital Dönüşüm Nedir? D.D. Uygulamaları Hangileridir?

 12 Mayıs 2020 Salı

Dijital Dönüşüm Nedir? İktidar sahibi olmanın yolu, dijital yaşama adapte olmaktan geçiyor.

Devamı

e-Fatura Sorgulama, Doğrulama Nasıl yapılır?

 12 Mayıs 2020 Salı

Bu yazımızda e-Fatura sorgulama, doğrulama işlemi nasıl yapılır, sorusunun cevabını sizler için derledik.

Devamı
WhatsApp