Satış Sonrası Başarılı Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalıdır?

Satış Sonrası Başarılı Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalıdır?

Başarılı müşteri hizmetleri sunmak, firmaları rakiplerinden ayıran en önemli konuların başında gelir.

"Tüketicilerin sorunlarıyla ilgilenmek, en güçlü pazarlama stratejisidir."

Doğru planlanmış bir müşteri hizmeti, pazarlama stratejilerinin sonuçlarını direkt etkilemektedir.

Satış sonrası hizmetin kalitesi karlılığı artırıyor

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre; firmalar satış sonrası hizmetlerden ortalama olarak gelirlerinin %24'ünü elde ediyor.

Müşteri sadakati kazanmak için satış sonrası hizmet kalitenizi yükseltin

Müşteri kaybetmemek ve sadakati arttırmanın en etkili yollarından birisi satış sonrası hizmetlerin kalitesidir.

Müşteri herhangi bir problemle karşılaştığı zaman, hızlı ve çevik bir hizmet bekler. Bu süreçte müşteri hizmetlerinin göstereceği performans en sinirli müşteriyi dahi sadık bir elçiye dönüştürebilir. Müşteriye, doğru yaklaşımla, kalıcı çözüm sunabilmek ve mükemmel hizmet bakışıyla beklentisinin de ötesinde bir deneyim yaşatmak, müşteri sadakatini artırmanın önemli bir yoludur.

BAŞARILI MÜŞTERİ HİZMETLERİ YÖNETİMİ İÇİN GEREKENLER?

İyi eğitimli uzman bir ekip

Başarılı müşteri hizmetleri, profesyonel bir ekiple mümkündür. İyi eğitim almış ve alanında iyi yeteneklerle çalışmak başarılı müşteri hizmetleri için büyük önem taşır.

Kolay ulaşılabilir olun

Müşteri destek hatları 7/24 hizmet vermelidir. Zaman kısıtlaması olmadan istediği zamanda ve istediği mecradan beklediği desteği alabilmek, müşteri için oldukça önemlidir. Tüm iletişim kanallarında ulaşılabilir olmalısınız.

Zamanında ve hızlı cevap verin

Müşterilerin istek ve şikayetlerine 24 saat içinde geri bildirim yapmayı kural haline getirin.

Pozitif bir dil kullanın

Satış sonrası müşteri hizmetlerinin önemli bir kısmı iletişimdir. Müşteri ile iletişimde nazik, saygılı ve doğru ses tonu ile konuşmak oldukça önemlidir.

Her müşterinin eğitim ve kültür seviyesinin birbirinden farklı olduğu düşünülürse, müşterinizin talebini ya da şikayetini doğru tespit edebilmek için pozitif bir dil kullanmak, satış sonrası hizmetin en önemli kuralıdır.

Otomatikleşen yanıtlardan kurtulun

Otomatik hale gelen telefon görüşmeleri ve mail cevapları yerin insani özelliklerinizi ortaya koyarak iletişim kurun.

"Yapılan araştırmalara göre; kötü müşteri hizmeti yaşayan kişilerin %91'inin, bir daha o şirketten alışveriş yapmadıkları ortaya çıktı."

Müşterilerle tartışmayın

Haklı olsanız dahi müşterilerle asla tartışmayın. Sakin ve yatıştırıcı sözcükler kullanarak muhtemel çözüm önerilerini anlatın. Zira tartıştığınız müşteriyi sonsuza kadar kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksek.

Müşteriye güven verin

Güven bütün ilişkilerin temelidir. Müşterilerinizin taleplerini itina ile dinleyin. Sorunlarına çözüm bulacağınıza dair size güven duymalarını sağlayın. Müşterinize güvende ve doğru adreste olduğunu hissettirmek, paha biçilemez bir müşteri hizmetleri yöntemidir.

Özür dileyerek çözüm bulun

Size iletilen bir sorunun çözümünü ertelemeyin. Başarılı bir müşteri hizmeti için özür dileyerek hızlı ve etkin bir şekilde çözüm üretin.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum

 12 Haziran 2020 Cuma

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum Nedir? Beklenen Erteleme GİB Tarafından Yapılacak mı?

Devamı

E-İrsaliye Düzenlerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 12 Haziran 2020 Cuma

E-İrsaliye nasıl düzenlenir, E-İrsaliye ne zaman düzenlenir, E-İrsaliye'de yer alması gereken bilgiler nelerdir?

Devamı

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-MM İçin Son Tarih 1 Temmuz 2020

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Bilet mükellefleri için son geçiş tarihi 1 Temmuz 2020.

Devamı

Matbudan Dönüştürülen e-İrsaliye

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-İrsaliyenin teknik nedenlerle ya da fiili teslimat miktarının öngörülememesi durumunda e-İrsaliyeleri kağıt olarak..

Devamı

E-İrsaliye Başvuru! E-İrsaliye Giriş

 10 Haziran 2020 Çarşamba

E-İrsaliye başvuru sürecinde izlemeniz gereken tüm adımları en basit anlatımıyla bu yazımızda bulabilirsiniz.

Devamı
WhatsApp