Satış Sonrası Başarılı Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalıdır?

Başarılı müşteri hizmetleri sunmak, firmaları rakiplerinden ayıran en önemli konuların başında gelir.

"Tüketicilerin sorunlarıyla ilgilenmek, en güçlü pazarlama stratejisidir."

Doğru planlanmış bir müşteri hizmeti, pazarlama stratejilerinin sonuçlarını direkt etkilemektedir.

Satış sonrası hizmetin kalitesi karlılığı artırıyor

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre; firmalar satış sonrası hizmetlerden ortalama olarak gelirlerinin %24'ünü elde ediyor.

Müşteri sadakati kazanmak için satış sonrası hizmet kalitenizi yükseltin

Müşteri kaybetmemek ve sadakati arttırmanın en etkili yollarından birisi satış sonrası hizmetlerin kalitesidir.

Müşteri herhangi bir problemle karşılaştığı zaman, hızlı ve çevik bir hizmet bekler. Bu süreçte müşteri hizmetlerinin göstereceği performans en sinirli müşteriyi dahi sadık bir elçiye dönüştürebilir. Müşteriye, doğru yaklaşımla, kalıcı çözüm sunabilmek ve mükemmel hizmet bakışıyla beklentisinin de ötesinde bir deneyim yaşatmak, müşteri sadakatini artırmanın önemli bir yoludur.

BAŞARILI MÜŞTERİ HİZMETLERİ YÖNETİMİ İÇİN GEREKENLER?

İyi eğitimli uzman bir ekip

Başarılı müşteri hizmetleri, profesyonel bir ekiple mümkündür. İyi eğitim almış ve alanında iyi yeteneklerle çalışmak başarılı müşteri hizmetleri için büyük önem taşır.

Kolay ulaşılabilir olun

Müşteri destek hatları 7/24 hizmet vermelidir. Zaman kısıtlaması olmadan istediği zamanda ve istediği mecradan beklediği desteği alabilmek, müşteri için oldukça önemlidir. Tüm iletişim kanallarında ulaşılabilir olmalısınız.

Zamanında ve hızlı cevap verin

Müşterilerin istek ve şikayetlerine 24 saat içinde geri bildirim yapmayı kural haline getirin.

Pozitif bir dil kullanın

Satış sonrası müşteri hizmetlerinin önemli bir kısmı iletişimdir. Müşteri ile iletişimde nazik, saygılı ve doğru ses tonu ile konuşmak oldukça önemlidir.

Her müşterinin eğitim ve kültür seviyesinin birbirinden farklı olduğu düşünülürse, müşterinizin talebini ya da şikayetini doğru tespit edebilmek için pozitif bir dil kullanmak, satış sonrası hizmetin en önemli kuralıdır.

Otomatikleşen yanıtlardan kurtulun

Otomatik hale gelen telefon görüşmeleri ve mail cevapları yerin insani özelliklerinizi ortaya koyarak iletişim kurun.

"Yapılan araştırmalara göre; kötü müşteri hizmeti yaşayan kişilerin %91'inin, bir daha o şirketten alışveriş yapmadıkları ortaya çıktı."

Müşterilerle tartışmayın

Haklı olsanız dahi müşterilerle asla tartışmayın. Sakin ve yatıştırıcı sözcükler kullanarak muhtemel çözüm önerilerini anlatın. Zira tartıştığınız müşteriyi sonsuza kadar kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksek.

Müşteriye güven verin

Güven bütün ilişkilerin temelidir. Müşterilerinizin taleplerini itina ile dinleyin. Sorunlarına çözüm bulacağınıza dair size güven duymalarını sağlayın. Müşterinize güvende ve doğru adreste olduğunu hissettirmek, paha biçilemez bir müşteri hizmetleri yöntemidir.

Özür dileyerek çözüm bulun

Size iletilen bir sorunun çözümünü ertelemeyin. Başarılı bir müşteri hizmeti için özür dileyerek hızlı ve etkin bir şekilde çözüm üretin.

mysoft-crm

 

Mysoft CRM "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" Arasında Yerini Aldı!

 3 Ağustos 2022 Çarşamba

Mysoft CRM, Teknoparklardan Çıkan Ar-Ge 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Projeden biri oldu.

Devamı

İnternet Ortamında Yayınlanan İlanlar İçin BTRANS Zorunlu Oldu!

 31 Mayıs 2022 Salı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 538 Sıra No'lu VUK Genel Tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 25 Mayıs 2022 Çarşamba

2021 yılında düzenlenen e-Fatura 541 Milyon'a ulaşırken, e-Arşiv Fatura ise 3.5 Milyarı buldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı
WhatsApp