Satış Sonrası Başarılı Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalıdır?

Başarılı müşteri hizmetleri sunmak, firmaları rakiplerinden ayıran en önemli konuların başında gelir.

"Tüketicilerin sorunlarıyla ilgilenmek, en güçlü pazarlama stratejisidir."

Doğru planlanmış bir müşteri hizmeti, pazarlama stratejilerinin sonuçlarını direkt etkilemektedir.

Satış sonrası hizmetin kalitesi karlılığı artırıyor

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre; firmalar satış sonrası hizmetlerden ortalama olarak gelirlerinin %24'ünü elde ediyor.

Müşteri sadakati kazanmak için satış sonrası hizmet kalitenizi yükseltin

Müşteri kaybetmemek ve sadakati arttırmanın en etkili yollarından birisi satış sonrası hizmetlerin kalitesidir.

Müşteri herhangi bir problemle karşılaştığı zaman, hızlı ve çevik bir hizmet bekler. Bu süreçte müşteri hizmetlerinin göstereceği performans en sinirli müşteriyi dahi sadık bir elçiye dönüştürebilir. Müşteriye, doğru yaklaşımla, kalıcı çözüm sunabilmek ve mükemmel hizmet bakışıyla beklentisinin de ötesinde bir deneyim yaşatmak, müşteri sadakatini artırmanın önemli bir yoludur.

BAŞARILI MÜŞTERİ HİZMETLERİ YÖNETİMİ İÇİN GEREKENLER?

İyi eğitimli uzman bir ekip

Başarılı müşteri hizmetleri, profesyonel bir ekiple mümkündür. İyi eğitim almış ve alanında iyi yeteneklerle çalışmak başarılı müşteri hizmetleri için büyük önem taşır.

Kolay ulaşılabilir olun

Müşteri destek hatları 7/24 hizmet vermelidir. Zaman kısıtlaması olmadan istediği zamanda ve istediği mecradan beklediği desteği alabilmek, müşteri için oldukça önemlidir. Tüm iletişim kanallarında ulaşılabilir olmalısınız.

Zamanında ve hızlı cevap verin

Müşterilerin istek ve şikayetlerine 24 saat içinde geri bildirim yapmayı kural haline getirin.

Pozitif bir dil kullanın

Satış sonrası müşteri hizmetlerinin önemli bir kısmı iletişimdir. Müşteri ile iletişimde nazik, saygılı ve doğru ses tonu ile konuşmak oldukça önemlidir.

Her müşterinin eğitim ve kültür seviyesinin birbirinden farklı olduğu düşünülürse, müşterinizin talebini ya da şikayetini doğru tespit edebilmek için pozitif bir dil kullanmak, satış sonrası hizmetin en önemli kuralıdır.

Otomatikleşen yanıtlardan kurtulun

Otomatik hale gelen telefon görüşmeleri ve mail cevapları yerin insani özelliklerinizi ortaya koyarak iletişim kurun.

"Yapılan araştırmalara göre; kötü müşteri hizmeti yaşayan kişilerin %91'inin, bir daha o şirketten alışveriş yapmadıkları ortaya çıktı."

Müşterilerle tartışmayın

Haklı olsanız dahi müşterilerle asla tartışmayın. Sakin ve yatıştırıcı sözcükler kullanarak muhtemel çözüm önerilerini anlatın. Zira tartıştığınız müşteriyi sonsuza kadar kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksek.

Müşteriye güven verin

Güven bütün ilişkilerin temelidir. Müşterilerinizin taleplerini itina ile dinleyin. Sorunlarına çözüm bulacağınıza dair size güven duymalarını sağlayın. Müşterinize güvende ve doğru adreste olduğunu hissettirmek, paha biçilemez bir müşteri hizmetleri yöntemidir.

Özür dileyerek çözüm bulun

Size iletilen bir sorunun çözümünü ertelemeyin. Başarılı bir müşteri hizmeti için özür dileyerek hızlı ve etkin bir şekilde çözüm üretin.

mysoft-crm

 

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp