s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret nedir? Sosyal ticaret ne demek?

2005 yılından bu yana kullanılmaya başlanan sosyal ticaret kavramı, sosyal medyanın artan bir hızla gelişmesi, internet ve akıllı telefonların başlı başına bir teknoloji ekosistemi oluşturmasıyla büyük bir ivme kazandı.

Elektronik ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Sosyal ağlar aracılığıyla yapılan veya yönlendirilen alışveriş olan s-Ticaret, e-Ticaretin uzantısı gibi görünse de küresel markaların sosyal medya platformları vasıtasıyla yeni satış kanalları oluşturmasıyla beraber elektronik ticaretten ayrılmıştır.

"s-Ticaret, reklam sektöründen lojistiğe, ödeme sistemlerinden kargo sistemlerine kadar pek çok alanda alışveriş pratiklerini etkiledi!"

KPMG Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre tüketicilerin;

  • %83'ü herhangi bir ürünü satın almadan evvel sosyal medyada inceleme yapıyor.
  • %16'sı sosyal platformlarda gördüğü ve beğendiği ürünlerde ''satın al'' butonu olmasını tercih nedeni sayıyor.
  • Bir ürünün sosyal medya platformlarında beğenilmesi, kullanıcıların %61'inin satın alma kararlarını pozitif yönde etkiliyor.
  • %46'sı ise satın alma kararı verirken sosyal medyada gördükleri ve bilgi sahibi olduklarını baz alıyor.

Günümüzde markalar, sosyal medya hesaplarını sadece reklam ve tanıtım için değil, satış yapmak maksadıyla da kullanmaya başladı. Özellikle küçük ölçekteki işletmelerin, herhangi bir web site ya da e-Ticaret ödeme altyapısı sistemine girmeden doğrudan sosyal medya hesaplarından ürünlerini teşhir ederek satış yapmaları, s-Ticaret alanındaki ilerlemenin göstergesidir.

"Araştırmalara göre Türkiye'de sosyal ticaret %71 oranıyla en çok Instagram kullanıcıları tarafından rağbet görüyor!"

s-Ticaret yapılan sosyal medya platformları hangileridir?

Sosyal ticaret her türlü sosyal medya platformunda yapılabilir. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformları aşağıdaki gibidir:

Facebook'ta s-Ticaret; Facebook Business modülü ile milyonlarca kişiye ulaşma olanağı sunuyor. Hangi alanda ürün ya da hizmet sağlarsanız sağlayın işletmenizi Facebook Business'e kolaylıkla taşıyabilirsiniz. Facebook Business sadece satış yapabilmeniz için olanaklar sunmakla kalmıyor, Business Manager Overview gibi özelliklerle de işletmenize ait dijital ortamdaki tüm verileri size sunarak pazarlama stratejileri geliştirmenize destek veriyor.

Instagram'da s-Ticaret; Dünyada en çok aktif kullanıcıyı barındıran sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, son yıllarda adeta alışveriş portalı gibi kullanılmaya başlandı. Instagram kolay ve kullanışlı altyapısıyla oldukça rağbet görüyor.
Instagram'da satış yapan işletmeler, ürün ve hizmetlerini resmi hesaplarına entegre ederek, fiyat bilgisi, açıklamalar ve görsellerini web sitelerine yönlendiren bir linkle beraber kullanıcılarla paylaşıyor. Ayrıca story'lere tıklayarak doğrudan satış ekranına yönelmek gibi özellikler, Instagram'ı çevrimiçi alışverişte bir adım öne taşıyor.

Pinterest'te s-Ticaret; Pinterest, Instagram ve Facebook kadar kullanıcıya sahip olmasa da katalog ve pano oluşturma özellikleriyle kullanıcılara pratik alışveriş yapma imkanı sağlıyor.
Pinterest'in Catalogs özelliğiyle, ürün katalogları sisteme kolaylıkla yüklenebiliyor ve kataloglar site üzerinden satışa olanak veren pinlere dönüştürülüyor. Hatta Pinterest'in "alakalı ürünler" özelliği ile satışa sunulan ve benzer özelliklere sahip ürünleri görmek mümkün oluyor. Pinterest daha çok moda sektörüne yönelik alışverişler için kullanılıyor.

Shopify'de s-Ticaret; Shopify işletmenizi elektronik ortama taşıyabileceğiniz kullanımı kolay bir sosyal ticaret mecrası. Shopify sadece kendi platformu üzerinden değil Instagram, Facebook, Twitter vb. sosyal medya platformları aracılığıyla da satış yapma imkanı sağlıyor.

Influencer Marketing; s-Ticaret kapsamında sayabileceğimiz bir diğer alan ise Influencer Marketing. Influencer; Facebook, Instagram, Twitter, Youtube vb. sosyal medya platformlarında yüksek takipçi sayısına sahip kişilere denir. Influencer Marketing ise markaların tanınmış kişilere reklam vererek ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için yaptıkları çalışmalarıdır. Markalar ürünlerini tanıtabilmek veya belirli bir ürünü öne çıkartmak için Influencer'larla çalışmaktadırlar. Influencer Marketing ile gerçek kişilerle müşteri adayları üzerinde marka bilinirliği ve güvenilirliğini artırma hedeflenir.

onca-on-muhasebe1

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

NFT Nedir? Ne İşe Yarar? NFT Nasıl Yapılır? NFT Nasıl Alınır ve Satılır?

 29 Kasım 2021 Pazartesi

Non-Fungible Token kelimelerinin baş harflerinden oluşan NFT; Takas Edilemez Jeton demektir.

Devamı

2021 Yılı Yeniden Değerleme Oranı %36,20 Olarak Belirlendi!

 28 Kasım 2021 Pazar

2021 yılı için yeniden değerleme oranı %36,20 (otuz altı virgül yirmi) olarak belirlendi.

Devamı

Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Nedir? e-Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Zorunluluğu Nedir?

 22 Kasım 2021 Pazartesi

K.M alımında "Kıymetli Maden Alım Belgesi", satımında ise "Kıymetli Maden Satım Belgesi" düzenlenmesi zorunludur.

Devamı

Şirketler İçin Büyük Veri Kullanma Rehberi

 20 Kasım 2021 Cumartesi

Son teknolojileri ve gelişmiş analitik araçları kullanabilecek yetenekte kişileri ekibinize dahil edin.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun Görevleri Nelerdir?

 18 Kasım 2021 Perşembe

KVKK, dokuz üyeden oluşmaktadır. Kurulun beş üyesi TBMM, dört üyesi ise Cumhurbaşkanı tarafından seçilir

Devamı

KVKK'dan Belediyelerle İlgili Çok Önemli Karar!

 9 Kasım 2021 Salı

Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından Belediyelerle ilgili çok önemli karar!

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Nasıl İptal Edilir? e-SMM İptal Süresi Ne Kadar?

 9 Kasım 2021 Salı

e-SMM'yi düzenleyen satıcı veya alıcı tarafından e-Belge Uygulamaları üzerinden iptal/itiraz talebi oluşturulması

Devamı

Kişisel Verilerin Aktarılması Nedir? Kişisel Verilerin Yurtdışına Aktarılmasının Şartları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

Kişisel verilerin yurt içinde ve yurt dışına aktarılmasının koşulları ayrı ayrı açıklanmıştır.

Devamı

KVKK İlgili Kişi Kimdir? Kişisel Veri Sahibi Kimdir? İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

KVKK ilgili kişi kimdir? Kişisel veri sahibi kimdir? İlgili kişinin hakları nelerdir?

Devamı

Kişisel Veri Gizliliğinin ve Korunmasının Önemi Nedir?

 2 Kasım 2021 Salı

Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahiptir.

Devamı
WhatsApp