s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret nedir? Sosyal ticaret ne demek?

2005 yılından bu yana kullanılmaya başlanan sosyal ticaret kavramı, sosyal medyanın artan bir hızla gelişmesi, internet ve akıllı telefonların başlı başına bir teknoloji ekosistemi oluşturmasıyla büyük bir ivme kazandı.

Elektronik ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Sosyal ağlar aracılığıyla yapılan veya yönlendirilen alışveriş olan s-Ticaret, e-Ticaretin uzantısı gibi görünse de küresel markaların sosyal medya platformları vasıtasıyla yeni satış kanalları oluşturmasıyla beraber elektronik ticaretten ayrılmıştır.

"s-Ticaret, reklam sektöründen lojistiğe, ödeme sistemlerinden kargo sistemlerine kadar pek çok alanda alışveriş pratiklerini etkiledi!"

KPMG Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre tüketicilerin;

  • %83'ü herhangi bir ürünü satın almadan evvel sosyal medyada inceleme yapıyor.
  • %16'sı sosyal platformlarda gördüğü ve beğendiği ürünlerde ''satın al'' butonu olmasını tercih nedeni sayıyor.
  • Bir ürünün sosyal medya platformlarında beğenilmesi, kullanıcıların %61'inin satın alma kararlarını pozitif yönde etkiliyor.
  • %46'sı ise satın alma kararı verirken sosyal medyada gördükleri ve bilgi sahibi olduklarını baz alıyor.

Günümüzde markalar, sosyal medya hesaplarını sadece reklam ve tanıtım için değil, satış yapmak maksadıyla da kullanmaya başladı. Özellikle küçük ölçekteki işletmelerin, herhangi bir web site ya da e-Ticaret ödeme altyapısı sistemine girmeden doğrudan sosyal medya hesaplarından ürünlerini teşhir ederek satış yapmaları, s-Ticaret alanındaki ilerlemenin göstergesidir.

"Araştırmalara göre Türkiye'de sosyal ticaret %71 oranıyla en çok Instagram kullanıcıları tarafından rağbet görüyor!"

s-Ticaret yapılan sosyal medya platformları hangileridir?

Sosyal ticaret her türlü sosyal medya platformunda yapılabilir. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformları aşağıdaki gibidir:

Facebook'ta s-Ticaret; Facebook Business modülü ile milyonlarca kişiye ulaşma olanağı sunuyor. Hangi alanda ürün ya da hizmet sağlarsanız sağlayın işletmenizi Facebook Business'e kolaylıkla taşıyabilirsiniz. Facebook Business sadece satış yapabilmeniz için olanaklar sunmakla kalmıyor, Business Manager Overview gibi özelliklerle de işletmenize ait dijital ortamdaki tüm verileri size sunarak pazarlama stratejileri geliştirmenize destek veriyor.

Instagram'da s-Ticaret; Dünyada en çok aktif kullanıcıyı barındıran sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, son yıllarda adeta alışveriş portalı gibi kullanılmaya başlandı. Instagram kolay ve kullanışlı altyapısıyla oldukça rağbet görüyor.
Instagram'da satış yapan işletmeler, ürün ve hizmetlerini resmi hesaplarına entegre ederek, fiyat bilgisi, açıklamalar ve görsellerini web sitelerine yönlendiren bir linkle beraber kullanıcılarla paylaşıyor. Ayrıca story'lere tıklayarak doğrudan satış ekranına yönelmek gibi özellikler, Instagram'ı çevrimiçi alışverişte bir adım öne taşıyor.

Pinterest'te s-Ticaret; Pinterest, Instagram ve Facebook kadar kullanıcıya sahip olmasa da katalog ve pano oluşturma özellikleriyle kullanıcılara pratik alışveriş yapma imkanı sağlıyor.
Pinterest'in Catalogs özelliğiyle, ürün katalogları sisteme kolaylıkla yüklenebiliyor ve kataloglar site üzerinden satışa olanak veren pinlere dönüştürülüyor. Hatta Pinterest'in "alakalı ürünler" özelliği ile satışa sunulan ve benzer özelliklere sahip ürünleri görmek mümkün oluyor. Pinterest daha çok moda sektörüne yönelik alışverişler için kullanılıyor.

Shopify'de s-Ticaret; Shopify işletmenizi elektronik ortama taşıyabileceğiniz kullanımı kolay bir sosyal ticaret mecrası. Shopify sadece kendi platformu üzerinden değil Instagram, Facebook, Twitter vb. sosyal medya platformları aracılığıyla da satış yapma imkanı sağlıyor.

Influencer Marketing; s-Ticaret kapsamında sayabileceğimiz bir diğer alan ise Influencer Marketing. Influencer; Facebook, Instagram, Twitter, Youtube vb. sosyal medya platformlarında yüksek takipçi sayısına sahip kişilere denir. Influencer Marketing ise markaların tanınmış kişilere reklam vererek ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için yaptıkları çalışmalarıdır. Markalar ürünlerini tanıtabilmek veya belirli bir ürünü öne çıkartmak için Influencer'larla çalışmaktadırlar. Influencer Marketing ile gerçek kişilerle müşteri adayları üzerinde marka bilinirliği ve güvenilirliğini artırma hedeflenir.

onca-on-muhasebe1

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı
WhatsApp