s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret nedir? Sosyal ticaret ne demek?

2005 yılından bu yana kullanılmaya başlanan sosyal ticaret kavramı, sosyal medyanın artan bir hızla gelişmesi, internet ve akıllı telefonların başlı başına bir teknoloji ekosistemi oluşturmasıyla büyük bir ivme kazandı.

Elektronik ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Sosyal ağlar aracılığıyla yapılan veya yönlendirilen alışveriş olan s-Ticaret, e-Ticaretin uzantısı gibi görünse de küresel markaların sosyal medya platformları vasıtasıyla yeni satış kanalları oluşturmasıyla beraber elektronik ticaretten ayrılmıştır.

"s-Ticaret, reklam sektöründen lojistiğe, ödeme sistemlerinden kargo sistemlerine kadar pek çok alanda alışveriş pratiklerini etkiledi!"

KPMG Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre tüketicilerin;

  • %83'ü herhangi bir ürünü satın almadan evvel sosyal medyada inceleme yapıyor.
  • %16'sı sosyal platformlarda gördüğü ve beğendiği ürünlerde ''satın al'' butonu olmasını tercih nedeni sayıyor.
  • Bir ürünün sosyal medya platformlarında beğenilmesi, kullanıcıların %61'inin satın alma kararlarını pozitif yönde etkiliyor.
  • %46'sı ise satın alma kararı verirken sosyal medyada gördükleri ve bilgi sahibi olduklarını baz alıyor.

Günümüzde markalar, sosyal medya hesaplarını sadece reklam ve tanıtım için değil, satış yapmak maksadıyla da kullanmaya başladı. Özellikle küçük ölçekteki işletmelerin, herhangi bir web site ya da e-Ticaret ödeme altyapısı sistemine girmeden doğrudan sosyal medya hesaplarından ürünlerini teşhir ederek satış yapmaları, s-Ticaret alanındaki ilerlemenin göstergesidir.

"Araştırmalara göre Türkiye'de sosyal ticaret %71 oranıyla en çok Instagram kullanıcıları tarafından rağbet görüyor!"

s-Ticaret yapılan sosyal medya platformları hangileridir?

Sosyal ticaret her türlü sosyal medya platformunda yapılabilir. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformları aşağıdaki gibidir:

Facebook'ta s-Ticaret; Facebook Business modülü ile milyonlarca kişiye ulaşma olanağı sunuyor. Hangi alanda ürün ya da hizmet sağlarsanız sağlayın işletmenizi Facebook Business'e kolaylıkla taşıyabilirsiniz. Facebook Business sadece satış yapabilmeniz için olanaklar sunmakla kalmıyor, Business Manager Overview gibi özelliklerle de işletmenize ait dijital ortamdaki tüm verileri size sunarak pazarlama stratejileri geliştirmenize destek veriyor.

Instagram'da s-Ticaret; Dünyada en çok aktif kullanıcıyı barındıran sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, son yıllarda adeta alışveriş portalı gibi kullanılmaya başlandı. Instagram kolay ve kullanışlı altyapısıyla oldukça rağbet görüyor.
Instagram'da satış yapan işletmeler, ürün ve hizmetlerini resmi hesaplarına entegre ederek, fiyat bilgisi, açıklamalar ve görsellerini web sitelerine yönlendiren bir linkle beraber kullanıcılarla paylaşıyor. Ayrıca story'lere tıklayarak doğrudan satış ekranına yönelmek gibi özellikler, Instagram'ı çevrimiçi alışverişte bir adım öne taşıyor.

Pinterest'te s-Ticaret; Pinterest, Instagram ve Facebook kadar kullanıcıya sahip olmasa da katalog ve pano oluşturma özellikleriyle kullanıcılara pratik alışveriş yapma imkanı sağlıyor.
Pinterest'in Catalogs özelliğiyle, ürün katalogları sisteme kolaylıkla yüklenebiliyor ve kataloglar site üzerinden satışa olanak veren pinlere dönüştürülüyor. Hatta Pinterest'in "alakalı ürünler" özelliği ile satışa sunulan ve benzer özelliklere sahip ürünleri görmek mümkün oluyor. Pinterest daha çok moda sektörüne yönelik alışverişler için kullanılıyor.

Shopify'de s-Ticaret; Shopify işletmenizi elektronik ortama taşıyabileceğiniz kullanımı kolay bir sosyal ticaret mecrası. Shopify sadece kendi platformu üzerinden değil Instagram, Facebook, Twitter vb. sosyal medya platformları aracılığıyla da satış yapma imkanı sağlıyor.

Influencer Marketing; s-Ticaret kapsamında sayabileceğimiz bir diğer alan ise Influencer Marketing. Influencer; Facebook, Instagram, Twitter, Youtube vb. sosyal medya platformlarında yüksek takipçi sayısına sahip kişilere denir. Influencer Marketing ise markaların tanınmış kişilere reklam vererek ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için yaptıkları çalışmalarıdır. Markalar ürünlerini tanıtabilmek veya belirli bir ürünü öne çıkartmak için Influencer'larla çalışmaktadırlar. Influencer Marketing ile gerçek kişilerle müşteri adayları üzerinde marka bilinirliği ve güvenilirliğini artırma hedeflenir.

onca-on-muhasebe1

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı

İnsan Kaynakları Yönetimi HRM Nedir? Ne İş Yapar? İK Bilgi Sistemi HRIS Nedir?

 20 Nisan 2022 Çarşamba

İnsan Kaynakları Yönetim sistemi, şirketlerin insan kaynakları faaliyetlerini yönetmek için kullandıkları sistemdir.

Devamı

Finansal Analiz Nedir? Finansal Analiz Teknikleri Nelerdir?

 18 Nisan 2022 Pazartesi

Finansal analiz şirketlerin mali tablolarındaki verilerin; finansal faaliyetleri yönetmek ve yönlendirmek için analiz edilmesidir.

Devamı

Nakit Akışı Nedir? Nakit Akış Tablosu Nasıl Hazırlanır?

 14 Nisan 2022 Perşembe

Nakit akışları, nakit ve nakit benzerlerinin işletmeye girişi ve işletmeden çıkışıdır.

Devamı
WhatsApp