Perakende Sektörünün vazgeçilmezi "CRM"

Günümüz ekonomisinde, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de CRM olmazsa olmazlardan biri.

Perakende sektöründe, CRM sayesinde; bir ürün ya da hizmeti, hedef kitleye, doğru fiyatla, doğru zamanda ve doğru kanal ile ulaştırarak, uzun vadede, karlı ve sadık müşteriler kazanabilirsiniz.

Aynı zamanda, satış, pazarlama, ve servis hizmetlerini de en verimli şekilde yöneterek, şirketi müşteri odaklı bir yapıya kavuşturabilirsiniz.

Perakende sektörünün yapısı gereği Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) hayati önem taşır. Başarılı bir CRM sistemi ile müşteri ilişkilerini geliştirebilir, memnuniyeti artırabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Aynı zamanda şirketinizin pazardaki performansını daha iyi bir noktaya taşıyabilirsiniz.

CRM sayesinde, müşteri tercihleri ve kişisel bilgiler dahil olmak üzere, her müşteri hakkında ayrıntılı bilgi toplayabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, her müşteri grubuna özel kampanyalar yaparak satışlarınızı ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Özelleştirilmiş ve katma değer yaratan kampanyalarla satışlarınızı en üst seviyeye taşıyabilirsiniz.

Genele yapılan teklifler yerine; kişiye özel, müşterinin beklentisine ve tercihine hizmet eden, teklif ve kampanyaları müşteriye sunabilirsiniz. Bununla birlikte, çatı kampanyalarınızı, müşterinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiselleştirebilirsiniz.

Hedef kitleye en verimli ve doğru kanal ile ulaşabilmek için tüm bu süreçlerde CRM ve dijital pazarlama ekiplerinin entegre bir şekilde çalışması gerekmektedir.

CRM yenilikçilik ve rekabet gücü sağlıyor.

İnternetin ve sosyal medyanın hızla yaygınlaşması, müşteri ilişkilerindeki veriye başka bir boyut kattı. Veri bütünlüğünü sağlamak için; müşteriyle yapılan görüşmelerdeki, çağrılardaki ve hatta sosyal medya üzerindeki tüm etkileşimleri kayıt altına almak önem taşıyor.

İnsanların satın alımlarını arttırmak, başka bir deyişle firmaların kazancını arttırmak için sosyal medya ile entegre bir CRM kullanmak perakende sektörü için kaçınılmaz bir gerçek.

Örneğin; bir müşterinin web sitenizi ziyaret ettiğini ve bazı ürünlere baktığını raporlayarak, bu ürünlerle ilgili kampanyalarda sms veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapabilir ve müşteriyi ürünü almaya teşvik edebilirsiniz.

CRM sayesinde, alıcıyla ilgisi olmayan promosyonları azaltabilir, ilgi çekici promosyonları artırabilirsiniz.

CRM yazılımları, müşteri satın alımlarını ve müşteri servis aramalarını kayıt altına alarak, her müşterinin satın aldığı ürünleri ya da satın alma ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik sorunu olup olmadığını takip etmenize de imkan tanır.

CRM'in sağladığı avantajlardan belki de en önemlisi "Müşteri Sadakati"

Yeni müşteri kazanmanın maliyeti ile kıyaslandığında, sadık ve düzenli müşteriler yaratmanın çok daha etkili ve kolay olduğu bilinen bir gerçek. Gecikmeyen siparişler, düzenli tahsilat, eksiksiz ve doğru sipariş alımı ve ürün teslimi gibi bir çok destek sayesinde, müşteri sadakati ve markalar arası geçişi önlemek kolaylaşıyor.

CRM yazılımlarında bulunan müşteri sadakat programları ile mevcut müşterilerinizle bağlılığı güçlendirmek için; indirim çekleri, hediye çekleri, puanlar veya bonuslar verebilirsiniz. Bu tür programlar, hem satış yapmayı hem de müşteri sadakatini artırır.

mysoft-crm

 

Perakende sektöründe doğru CRM yazılımı nasıl seçilir?

Perakende sektöründe doğru CRM yazılımını seçmek ve ihtiyacınız olan özelliklere sahip olduğundan emin olmak için, öncelikle CRM'in nasıl çalıştığını ve perakende işlemleriniz üzerindeki etkilerini öğrenin.

  • Pazarlama stratejisi ve hedeflerinizi net bir şekilde belirleyin
  • Özelleştirilebilir bir CRM yazılımı tercih edin
  • Raporlama özelliklerini inceleyin
  • Mobil uyumluluk şart
  • CRM programınızın diğer sistemlerle uyumlu olmasına dikkat edin
  • Farklı CRM yazılımlarının sunduğu özellikler hakkında bilgi sahibi olun

Rekabetin yoğun olduğu perakende sektöründe kalıcı olmayı hedefleyen firmaların rekabet avantajı sağlamaya yönelik rehberleri CRM olacaktır. CRM uygulamak firmalara çok ciddi fırsatlar sunacaktır.

Özetle; CRM sayesinde, işletmenizi güçlendirir, müşterilerinize daha hızlı ve etkili bir hizmet sunarsınız. 

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

 24 Eylül 2021 Cuma

e-Ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp