Perakende Sektörünün vazgeçilmezi "CRM"

Perakende Sektörünün vazgeçilmezi

Günümüz ekonomisinde, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de CRM olmazsa olmazlardan biri.

Perakende sektöründe, CRM sayesinde; bir ürün ya da hizmeti, hedef kitleye, doğru fiyatla, doğru zamanda ve doğru kanal ile ulaştırarak, uzun vadede, karlı ve sadık müşteriler kazanabilirsiniz.

Aynı zamanda, satış, pazarlama, ve servis hizmetlerini de en verimli şekilde yöneterek, şirketi müşteri odaklı bir yapıya kavuşturabilirsiniz.

Perakende sektörünün yapısı gereği Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) hayati önem taşır. Başarılı bir CRM sistemi ile müşteri ilişkilerini geliştirebilir, memnuniyeti artırabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Aynı zamanda şirketinizin pazardaki performansını daha iyi bir noktaya taşıyabilirsiniz.

CRM sayesinde, müşteri tercihleri ve kişisel bilgiler dahil olmak üzere, her müşteri hakkında ayrıntılı bilgi toplayabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, her müşteri grubuna özel kampanyalar yaparak satışlarınızı ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Özelleştirilmiş ve katma değer yaratan kampanyalarla satışlarınızı en üst seviyeye taşıyabilirsiniz.

Genele yapılan teklifler yerine; kişiye özel, müşterinin beklentisine ve tercihine hizmet eden, teklif ve kampanyaları müşteriye sunabilirsiniz. Bununla birlikte, çatı kampanyalarınızı, müşterinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiselleştirebilirsiniz.

Hedef kitleye en verimli ve doğru kanal ile ulaşabilmek için tüm bu süreçlerde CRM ve dijital pazarlama ekiplerinin entegre bir şekilde çalışması gerekmektedir.

CRM yenilikçilik ve rekabet gücü sağlıyor.

İnternetin ve sosyal medyanın hızla yaygınlaşması, müşteri ilişkilerindeki veriye başka bir boyut kattı. Veri bütünlüğünü sağlamak için; müşteriyle yapılan görüşmelerdeki, çağrılardaki ve hatta sosyal medya üzerindeki tüm etkileşimleri kayıt altına almak önem taşıyor.

İnsanların satın alımlarını arttırmak, başka bir deyişle firmaların kazancını arttırmak için sosyal medya ile entegre bir CRM kullanmak perakende sektörü için kaçınılmaz bir gerçek.

Örneğin; bir müşterinin web sitenizi ziyaret ettiğini ve bazı ürünlere baktığını raporlayarak, bu ürünlerle ilgili kampanyalarda sms veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapabilir ve müşteriyi ürünü almaya teşvik edebilirsiniz.

CRM sayesinde, alıcıyla ilgisi olmayan promosyonları azaltabilir, ilgi çekici promosyonları artırabilirsiniz.

CRM yazılımları, müşteri satın alımlarını ve müşteri servis aramalarını kayıt altına alarak, her müşterinin satın aldığı ürünleri ya da satın alma ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik sorunu olup olmadığını takip etmenize de imkan tanır.

CRM'in sağladığı avantajlardan belki de en önemlisi "Müşteri Sadakati"

Yeni müşteri kazanmanın maliyeti ile kıyaslandığında, sadık ve düzenli müşteriler yaratmanın çok daha etkili ve kolay olduğu bilinen bir gerçek. Gecikmeyen siparişler, düzenli tahsilat, eksiksiz ve doğru sipariş alımı ve ürün teslimi gibi bir çok destek sayesinde, müşteri sadakati ve markalar arası geçişi önlemek kolaylaşıyor.

CRM yazılımlarında bulunan müşteri sadakat programları ile mevcut müşterilerinizle bağlılığı güçlendirmek için; indirim çekleri, hediye çekleri, puanlar veya bonuslar verebilirsiniz. Bu tür programlar, hem satış yapmayı hem de müşteri sadakatini artırır.

Perakende sektöründe doğru CRM yazılımı nasıl seçilir?

1- Perakende sektöründe doğru CRM yazılımını seçmek ve ihtiyacınız olan özelliklere sahip olduğundan emin olmak için, öncelikle CRM'in nasıl çalıştığını ve perakende işlemleriniz üzerindeki etkilerini öğrenin.

2- Pazarlama stratejisi ve hedeflerinizi net bir şekilde belirleyin

3- Özelleştirilebilir bir CRM yazılımı tercih edin

4- Raporlama özelliklerini inceleyin

6- Mobil uyumluluk şart

7- CRM programınızın diğer sistemlerle uyumlu olmasına dikkat edin

8- Farklı CRM yazılımlarının sunduğu özellikler hakkında bilgi sahibi olun

Rekabetin yoğun olduğu perakende sektöründe kalıcı olmayı hedefleyen firmaların rekabet avantajı sağlamaya yönelik rehberleri CRM olacaktır. CRM uygulamak firmalara çok ciddi fırsatlar sunacaktır.

Özetle; CRM sayesinde, işletmenizi güçlendirir, müşterilerinize daha hızlı ve etkili bir hizmet sunarsınız. 

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı
WhatsApp