Müşteri Şikayetlerine Hazırlık ve Şikayetlere Cevap Verme

Müşteri Şikayetlerine Hazırlık ve Şikayetlere Cevap Verme

Müşteri Şikayetlerine Cevap Verme

Şikayetlere nasıl cevap vereceğinizi bulmak için en iyi zaman nedir? Şirketinizin yanıtlarının tutarlı ve güvenli bir şekilde iletildiğinden emin olun. Kızgın e-postalar, politika anlaşmazlıkları ve indirim talepleri gibi senaryoları ele alma hakkında personelinizle konuşun. Tartışmaya tüm ekibinizi dahil edin. Tüm çalışanlar şirketi temsil eder.

Şikayetlere Hazırlık

Müşteriler genellikle forum ya da çevrimiçi chat platformlarını şikayet için son çare olarak görme eğilimindedir. Her platformda, müşterilerin e-posta adreslerini ve telefon numaralarını bulmasını kolaylaştırın, böylece müşteriler geri bildirimi size direkt yapmasını sağlayın.

Müşterilere satın alma sonrası e-postalar ve anketler göndererek şikayet görüşmesini başlatan ilk kişi olun. Mysoft CRM gibi bir otomasyon yazılımı kullanıyorsanız, bu e-postaları her satıştan sonra otomatik olarak gönderebilirsiniz. Yazılım ayrıca sizi olumsuz geribildirim konusunda uyarabilir, böylece yanıtlama yapılacaklar listenizin en üstüne çıkarabilirsiniz. Proaktif bir yaklaşım izleyerek işinizi geliştirmenize yardımcı olacak daha fazla geri bildirim keşfedeceksiniz: Çoğu şirket, "Müşterileri Anlama" kitabına göre, memnuniyetsizliğini müşterilerin yalnızca yüzde 4'ünden duyuyor .

Şikayetlere cevap vermek

Şikayetleri Asılı Bırakmayın!

Bir saat, yeni bir iş günüdür. Yapılan bazı anketlere göre, müşterilerin yüzde 85'inden fazlası işletmelerin e-postalara bir saat içinde yanıt vermeleri gerektiğini düşünüyor . Benzer şekilde, sosyal medya araştırma projesi The Social Habit tarafından yapılan bir ankete göre, müşterilerin yüzde 42'si sosyal medyada bir saatlik yanıt süresi bekliyor.

Birçok müşteri şikayeti 60 dakika veya daha kısa sürede çözülemez, ancak en azından ele alınabilir. Müşterinin şikayetini araştırmak için birkaç güne ihtiyacınız varsa, şimdi söyleyin, birkaç gün sonra değil. Cevap vermemeniz, müşteriye, müşteri hizmetlerinde üst kademe olmadığına - veya daha kötüsü umursamadığınıza - sadece durumu daha da kötüleştirdiğine inanmasına neden olabilir.
Hızlı cevap veremezseniz, otomatik bir cevap ayarlamayı düşünün. Mysoft CRM ile, "bize ulaşın" web formunun doldurulması müşteriye en kısa sürede kendisine geri dönmenizi söyleyen bir e-postayı tetikleyebilir. Bu e-posta şikayeti çözemezken, müşteri mesajının kaybolmadığından emin olabilir.

Dinle ve Özür Dile

İş veya şikayet ne olursa olsun, müşteri şikayetlerini çözmek için ilk iki adım aynıdır.

  • Birinci adım: müşterinin deneyiminin tamamını izleyin.
  • İkinci adım: özür dilerim.

"Müşterinin Her Zaman Duyulmasını SAĞLAYIN"

Bir müşteri her şikayette bulunduğunda bir suçu kabul etmek zorunda değilsiniz, ancak onun görüşünü düşünmeniz gerekiyor - kesintisiz bir şekilde dinlemek için. Kabul etmeseniz bile müşterinin neden üzgün olduğunu anladığınızı açıkça belirtin. Ürününüzü beğenmediği için üzgün olmayabilir, ancak hayal kırıklığı yaratan bir deneyim yaşadığı için hala üzgün olabilirsiniz.

Çözüme Odaklan

Müşterinin şikayetini dinledikten ve özür diledikten sonra, hikayenin kendi tarafını sunabilirsiniz - bir bahane değil, bir açıklama. Bir müşterinin yanlış anlaşılması veya bilgi eksikliği şikayetine katkıda bulunabilir ve şirketinizin niyetleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilir, duygularını çözmenize yardımcı olabilir.

Ancak kısa tutun: Ne kadar çok söylerseniz o kadar çok başka bir tartışmaya başlamak için fırsatlar yaratabilirsiniz. Bunun yerine, sohbeti sorundan uzağa ve çözüme doğru kaydırın.

Saklamak istemediğiniz sözleri vermeyin: Şirketinizin tekliflerini veya işlemlerini bir kişinin görüşüne göre büyük ölçüde değiştirmeyeceksiniz. Fakat belki bir çalışanla konuşacaksınız veya sorunun tekrar oluşmasını engellemek için soruna neden olan bir süreci ayarlayacaksınız. Yapacağınız eylemleri açıklayarak, müşteriye geri bildirimlerine değer verdiğinizi ve ciddiye aldığınızı gösterirsiniz.

Şikayetlerden en iyi şekilde yararlanmak:

Müşteri şikayetleri stresli, rahatsız edici, zaman alıcı ve sadece can sıkıcı olabilir. Yine de, onlar için minnettar olmalısınız. Memnun olmayan müşterilerin yüzde 96'sından farklı olarak, şikayetçiler işinizi nasıl geliştirebileceğinizi anlatmak için zaman ve enerji harcarlar. Müşterilerine geribildirimleri için daima teşekkür etmelisiniz.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı
WhatsApp