KOBİ’ler "CRM" ile kazanacak

KOBİ'lerin CRM yatırımlarının, 2020 yılında daha da artması bekleniyor.

Son yıllarda özellikle Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ), CRM çözümlerine ilgisi oldukça arttı. 

Türkiye'deki tüm işletmelerin %99.8'i KOBİ'lerden oluşmakta ve bu işletmeler toplam istihdamın %72,7'sini sağlamaktadır. KOBİ'lerin yatırımdaki payı yüzde 58,3. Bu oranlar ülke ekonomisinde KOBİ'lerin yeri ve öneminin büyüklüğünü çarpıcı olarak göstermektedir.

Özellikle cirolarını artırmak isteyen KOBİ'ler için başarıya giden yol CRM'den geçiyor.

KOBİ'lerin büyüme sürecinde teknolojiyi kullanmaları arttıkça, başarıya ulaşma ve rekabette öne geçme olasılığı da o kadar artıyor.

CRM'in "KOBİ'lere sağlayacağı faydalar nelerdir?

  1. CRM uygulamaları sayesinde KOBİ'ler müşteriyi dinleyerek, anlayarak ve beklentilerine anında cevap vererek sadık müşteriler kazanabilirler. Müşteriyi dinlemek, anlamak, analiz etmek ve iletişim kurmak içinse firmaların mutlaka iyi bir CRM uygulamasına ihtiyacı vardır. Donanımlı bir CRM yazılımıyla çalışan müşteri hizmetleri, daha fazla müşteri ve kazanç demektir.
  2. CRM uygulamasıyla web siteleri, e-posta, telefon görüşmesi, sosyal medya veya mağaza gibi tüm kanallara tek bir platformdan ulaşabilirsiniz. Böylece bir işletme; üreteceği ürünleri, pazarlama stratejisini, satış hedeflerini, mevcut müşterilerini korumayı, yeni müşteriler edinmeyi, yeni kampanyalar hazırlamayı bu bilgiler üzerinden; güncel ve doğru verilerle hızlı bir şekilde yönetir.
  3. CRM uygulamaları ile tüm bilgiler müşterinin beklentisine uygun olarak sınıflandırıldığından, özellikle satış ve pazarlama ekibinin zamandan tasarruf etmesi sağlanır.
  4. CRM yazılımları ile müşterinin satın alma davranışları ayrıntılarıyla bilindiğinden, satış işlemi kolay ve hızlı şekilde gerçekleşir. Aynı zamanda CRM sayesinde yeni müşterilere ulaşarak, çapraz satış gerçekleştirilebilir.
  5. Ayrıca CRM uygulamaları üzerinden satış ekibinin performansı da takip edilebilir.
  6. Şirket verilerine erişimin kolaylaşması, üretkenliği artırır ve işbirliğini mümkün kılar. Ayrıca farklı bölgelerdeki personelin daha verimli çalışmasına da yardımcı olur. Bu sayede daha verimli olmaya ve işinizi büyütmeye, odaklanabilirsiniz.
  7. Müşterilerin alışveriş davranışlarını, olası ihtiyaçlarını, yönelim değişimini CRM ile anında öğrenmek mümkün. Bu yüzden CRM yazılımları özellikle şirketlerin enerjilerini doğru müşteriye doğru şekilde ve doğru zamanda harcamalarına imkan sağlar.
  8. CRM uygulamaları sayesinde istek ve şikayetlerin anında cevaplanıyor olması büyük önem taşımaktadır. CRM sayesinde, müşterinin bir sonraki sipariş tarihi belirleyip, müşteriniz size aramadan, siz müşterinize bir hatırlatma mesajı gönderebilirsiniz.
  9. Ayrıca, otomatik olarak, iş akışı kurallarını belirleyerek, satış ekibinin sürekli beslenmesine yardımcı olur, bu sayede ise potansiyel müşterilerle olan etkileşimler riske atılmaz.
  10. Tüm verilere istediğiniz yerden istediğiniz zamanda kolayca ulaşma imkanına sahip olursunuz.
  11. Özellikle Mobil CRM sistemi ile sahada olan ekipler, müşteri verisine anında ulaşabilirler
    Bu sayede müşterinin taleplerini doğru anlayarak, hızlı ve etkin bir müşteri memnuniyetini yaratabilirler.
  12. KOBİ'ler müşteri verilerini doğru analiz ederek, uzun vadede daha yüksek memnuniyet ve sadakat sağlayabilirler.
  13. İyi bir CRM uygulamasıyla mevcut müşterilerin memnuniyetini artırarak sadık kalmalarını sağlamak aynı zamanda yeni müşteriler kazanmak mümkündür.
  14. KOBİ'ler, CRM sayesinde bütçe yönetimi başta olmak üzere daha büyük şirketlerle rekabet etme şansına sahip olurlar.
  15. Ayrıca donanımları barındırmak için gereken ofis alanından tasarruf edebilir. Yazılım güncellemeleri ve genel bakım için zamandan da tasarruf edilir.

Sonuç olarak; iyi bir CRM uygulaması, KOBİ'ler için daha az zaman ve daha çok kazanç demektir.

mysoft-crm

Mysoft CRM olarak

Hizmetler noktasında, müşterimiz olan ve olabilecek şirketlere entegre, kolay kullanımlı düşük maliyetli ve her yerden erişilebilir bir hizmet sunuyoruz. Ürün kampanyaları, ürün tanıtımları gibi müşteri ilişkileri, üretim ve satış-pazarlama departmanlarını buluşturan detaylı bir CRM yazılım hizmeti veriyoruz.

Bu yapı sayesinde müşteri odaklı CRM yazılımı şirketin, yapılması gerekenlerin analizine, aksiyon alınmasına ve yol haritası hazırlamasına destek veriyor. Müşteri ilişkileri yönetiminde şirkete katkıları daha da ölçülebilir ve yönetilebilir hale geliyor.

CRM pazarı sürekli yeni fikirlerle kendini güncelliyor, birçok hayali gerçeğe dönüştürmek için ekibimiz var gücüyle çalışıyor.

2022 e-Müstahsil Makbuzu e-MM Zorunluluğu Nedir?

 22 Ekim 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Müstahsil Makbuzu e-MM zorunluluğu nedir?

Devamı

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı
WhatsApp