İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

Bir şirketin başarı seviyesini belirleyen en önemli unsur, insandır.

Başarı ya da başarısızlık, insan gücünü ne şekilde kullandığınızla ilgilidir. İnsanı verimli çalıştırmak ise onu en iyi şekilde motive etmekle mümkündür.

En değerli şey zamandır

Çalışanlar, bir günün en az 8 saatini iş yerinde geçiriyor, yani hayatlarının üçte birini. Yapılan işten zevk almak, çalışanlar arasındaki ilişkiyi ve verimliliği artırıyor.

Çalışan motivasyonunu artırma da en önemli etken "ücret" olarak bilinse de, şirket başarısına doğrudan katkıda bulunanlar için maddiyat tek başına yeterli olmayabilir. Şayet çalışan, yaptığı işten, manen ve sosyal olarak haz almıyorsa, bir zaman sonra ücret zammı veya prim gibi etkenler bu açığı kapatmaya yetmeyecektir.

"İş hayatının en zor yönlerinden biri, ekibinizdeki insanları nasıl motive edeceğinizdir."

Kariyer planlaması

Çalışanın en büyük motivasyon kaynaklarından biri, uzmanlaşmasına katkıda bulunacak, projelerin ve kariyer planlamalarının yapılmasıdır.

Güçlü iletişim

Yöneticilerle çalışanlar arasındaki anlaşmazlığın ya da yanlış anlaşılmaların en büyük nedeni, iletişimsizlik. İşte verimliliğin artması ve beklentilerin tam olarak karşılanması için, isteklerinizi açık ve net bir şekilde ifade edin. Verilen görevin mahiyeti, amacı, finansal hedefler ya da süreçle ilgili tüm detaylar.

Ekip çalışmalarında aktif rol oynayın

Zaman zaman ekip içinde, aktif iş sürecinde yer almak, yöneticinin, ekibin vaktini nelere harcadığını anlamasına, öncelikleri belirlemesine, taktiksel sorular sormasına ve gerektiğinde yeniden yönlendirme yapmasına hatta çalışanların genel performansını ve memnuniyeti değerlendirmesine yardımcı olur. Bu durum büyük şirketlerde içine kapanık, çalışanlar arasındaki iletişimi de güçlendirir.

Olumlu veya olumsuz geribildirimde bulunun

Verdiğiniz bir görevin, yerine getirilmesi veya yanlış getirilmesi gibi durumlarda, mutlaka geribildirimde bulunun. Geribildirimleriniz bir sonraki görev tanımında çalışanın yolunu aydınlatacaktır. Burada önemli nokta ise geribildirimin nasıl verildiğidir. En iyi geribildirim, uygulamaya konabilecek olandır.

Eğitim programlarıyla destek olun

Çalışanların kişisel ve mesleki yeteneklerini geliştirmeleri için eğitim imkanları sunmanız, çalışanların, kendini değerli hissetmesini sağlayacaktır. Aynı zamanda aldıkları eğitimle şirket performansı da artacaktır.

Çalışanlara saygı gösterin

Başarılı bir yöneticinin kilit özelliklerden biri de, ekibindeki çalışanlara, çalışanlarında birbirlerine gösterdiği saygı ve bu saygıyı ne derece yansıttığıdır. Saygı; gerçek değerin ve ilginin göstergesidir.

Çalışanlara zaman ayırın ve sorunlarına çözüm bulun

Çoğu yönetici çalışanlarının sorunlarından bihaberdir. Çalışanlarınızın verimini artırmak istiyorsanız onların, şikayetlerine kulak verin. Sorunlarını dinleyin ve en kısa zamanda çözmeye çalışın. Yöneticinin gözünde değerli olduğunu hisseden çalışanın verimi de da artacaktır.

Takdir edin, ödüllendirin

Takdir etmek ve ödüllendirmek motivasyon sağlamanın bel kemiği sayılabilir. Çalışanlar verilen bir işi başardıysa ya da verilenin de ötesinde bir başarı yakaladıysa, takdir edilmek onların en doğal hakkıdır.

Konforlu çalışma ortamı

Konforlu bir çalışma ortamı motivasyon arttırmada önemli bir etkendir. Günlerinin 3'te birini iş yerinde geçiren çalışanlar için temiz ve ferah çalışma ortamı sağlanmalıdır.

Şirket çalışanlarına sosyal aktiviteler düzenleyin

Sosyal aktiviteler, çalışanların sosyalleşmesini ve birbirleriyle bağlarının güçlenmesini sağlar. Bu sayede iş yerine duydukları aidiyet duygusu güçlenir.

İşi, iş yerinde bırakın

Son olarak da, iş yerinde herkes tek bir amaç doğrultusunda çalışıyor ancak iş hayatının dışında herkesin kendine özel bir hayatı, gayesi, planları ve istekleri var. Bu nedenle işi iş yerinde bırakmak, hem yönetici hem de çalışanlar için, bir sonraki günün performansını arttırmada önemli bir etkendir.

mysoft-gib-logo

e-Arşiv sistemine geçiş zorunlu mu?

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Uzun zamandır beklenen tebliğinin yayınlanması ile e-Dönüşüm piyasası olabildiğince hareketlendi.

Devamı

e-İrsaliye kimlere zorunlu?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 25 Milyon TL ve üzeri olan e-Fatura sistemine kayıtlı firmalar için e-İrsaliye zorunlu oldu.

Devamı

e-Arşiv Fatura'da Son Gün 1 Ocak 2020 Geçmeyen Ceza Ödeyecek

 17 Aralık 2019 Salı

GİB'in tebliği ile Ocak 2020 tarihinden sonra e-Dönüşüm piyasasında yepyeni bir dönem başlıyor.

Devamı

2020 Yılında en az 150.000 Yeni Mükellef Olacak

 9 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 5 Milyon TL ve üzeri olan firmalar 1 Temmuz'dan sonra e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Hal kayıt sisteminde e-belge uygulaması ne zaman başlıyor?

 4 Aralık 2019 Çarşamba

15 bin komisyoncu ve tüccar 1 Ocak 2020 itibarıyla e-belge uygulamalarına dahil olacak.

Devamı

e-Belge Uygulamaları Kullanıcı Sayıları

 15 Kasım 2019 Cuma

Gib tarafından sunulan e-Dönüşüm uygulamalarının kullanıcı sayıları nedir?

Devamı

e-Belge Sürecinde En Sık Sorulan Sorular

 9 Aralık 2019 Pazartesi

GİB'in son tebliği ile e-Fatura kullanıcı sayısının toplamda 200.000 mükellefi bulması bekleniyor.

Devamı

Mysoft Son 3 Yıllık Mali Verilerini Açıkladı: İşte O Veriler

 16 Eylül 2019 Pazartesi

Mysoft Dijital Dönüşüm A.Ş.'nin  güçlü büyümesi devam ediyor.

Devamı

GİB'den S.M. Komisyoncu ve Tüccarlarla İlgili Duyuru

 19 Aralık 2019 Perşembe

GİB'den Sebze ve  Meyve Ticaretiyle iştigal eden komisyoncu ve tüccarlarla ilgili duyuru

Devamı

İhracat'ta e-Fatura Nasıl Düzenlenir?

 21 Aralık 2019 Cumartesi

İhracat'ta e-Fatura sistemi, iş süreçlerine kolaylık ve hız kazandırır,.verilerin kontrolünü sağlayarak verimliliği arttırır.

Devamı

e-Arşiv Fatura’ya Geçiş 1 Ocak 2020’ye Ertelendi

 25 Ağustos 2019 Pazar

Gib taslak tebliğdeki e-Arşiv Fatura'ya geçişi 1 Ocak 2020'ye erteledi.

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Hakkında Merak Edilenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Yaklaşık 170 bin civarında serbest meslek erbabına 2020 yılında e-SMM için zorunlu hale getirildi.

Devamı

E-Dönüşüm Uygulamalarının Kapsamı Genişledi

 2 Kasım 2019 Cumartesi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), yayınladığı yeni tebliğ ile e-Dönüşüm uygulamalarının kapsamını genişletti!

Devamı

Cumhurbaşkanlığı "Dijital Dönüşüm" ofisinin görevleri

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Cumhurbaşkanlığı teşkilatındaki "Dijital Dönüşüm" ofisinin hizmet birimleri belirlenirken görevleri detaylandırıldı.

Devamı

CRM Nedir?

 24 Temmuz 2019 Çarşamba

Yeni müşteri kazanım maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla.

Devamı

KOBİ’ler "CRM" ile kazanacak

 21 Ekim 2019 Pazartesi

KOBİ'lerin CRM yatırımlarının, 2020 yılında daha da artması bekleniyor.

Devamı

CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

Devamı

Şirketlerin Geleceğini Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) belirliyor

 13 Ekim 2019 Pazar

CRM müşteriyi en iyi şekilde tanımak, müşterinin gereksinimlerini analiz etmek,  uygun hizmet ve ürünler geliştirmek için kullanılan stratejidir.

Devamı

Hal Kayıt Sistemi ve HKS Mobil hakkında bilinmesi gerekenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Hal Kayıt Sisteminde 50 bine yakın kullanıcı bulunmaktadır. Hal Kayıt Sisteminin (HKS) amaçları nelerdir?

Devamı

GİB'den E-Arşiv Açıklaması?. 5.000-30.000 TL Sınırı Nedir?

 14 Aralık 2019 Cumartesi

Geli İdaresi Başkanlığından e-Arşiv duyurusu geldi.

Devamı
WhatsApp