İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

Bir şirketin başarı seviyesini belirleyen en önemli unsur, insandır.

Başarı ya da başarısızlık, insan gücünü ne şekilde kullandığınızla ilgilidir. İnsanı verimli çalıştırmak ise onu en iyi şekilde motive etmekle mümkündür.

En değerli şey zamandır

Çalışanlar, bir günün en az 8 saatini iş yerinde geçiriyor, yani hayatlarının üçte birini. Yapılan işten zevk almak, çalışanlar arasındaki ilişkiyi ve verimliliği artırıyor.

Çalışan motivasyonunu artırma da en önemli etken "ücret" olarak bilinse de, şirket başarısına doğrudan katkıda bulunanlar için maddiyat tek başına yeterli olmayabilir. Şayet çalışan, yaptığı işten, manen ve sosyal olarak haz almıyorsa, bir zaman sonra ücret zammı veya prim gibi etkenler bu açığı kapatmaya yetmeyecektir.

"İş hayatının en zor yönlerinden biri, ekibinizdeki insanları nasıl motive edeceğinizdir."

Kariyer planlaması

Çalışanın en büyük motivasyon kaynaklarından biri, uzmanlaşmasına katkıda bulunacak, projelerin ve kariyer planlamalarının yapılmasıdır.

Güçlü iletişim

Yöneticilerle çalışanlar arasındaki anlaşmazlığın ya da yanlış anlaşılmaların en büyük nedeni, iletişimsizlik. İşte verimliliğin artması ve beklentilerin tam olarak karşılanması için, isteklerinizi açık ve net bir şekilde ifade edin. Verilen görevin mahiyeti, amacı, finansal hedefler ya da süreçle ilgili tüm detaylar.

Ekip çalışmalarında aktif rol oynayın

Zaman zaman ekip içinde, aktif iş sürecinde yer almak, yöneticinin, ekibin vaktini nelere harcadığını anlamasına, öncelikleri belirlemesine, taktiksel sorular sormasına ve gerektiğinde yeniden yönlendirme yapmasına hatta çalışanların genel performansını ve memnuniyeti değerlendirmesine yardımcı olur. Bu durum büyük şirketlerde içine kapanık, çalışanlar arasındaki iletişimi de güçlendirir.

Olumlu veya olumsuz geribildirimde bulunun

Verdiğiniz bir görevin, yerine getirilmesi veya yanlış getirilmesi gibi durumlarda, mutlaka geribildirimde bulunun. Geribildirimleriniz bir sonraki görev tanımında çalışanın yolunu aydınlatacaktır. Burada önemli nokta ise geribildirimin nasıl verildiğidir. En iyi geribildirim, uygulamaya konabilecek olandır.

Eğitim programlarıyla destek olun

Çalışanların kişisel ve mesleki yeteneklerini geliştirmeleri için eğitim imkanları sunmanız, çalışanların, kendini değerli hissetmesini sağlayacaktır. Aynı zamanda aldıkları eğitimle şirket performansı da artacaktır.

Çalışanlara saygı gösterin

Başarılı bir yöneticinin kilit özelliklerden biri de, ekibindeki çalışanlara, çalışanlarında birbirlerine gösterdiği saygı ve bu saygıyı ne derece yansıttığıdır. Saygı; gerçek değerin ve ilginin göstergesidir.

Çalışanlara zaman ayırın ve sorunlarına çözüm bulun

Çoğu yönetici çalışanlarının sorunlarından bihaberdir. Çalışanlarınızın verimini artırmak istiyorsanız onların, şikayetlerine kulak verin. Sorunlarını dinleyin ve en kısa zamanda çözmeye çalışın. Yöneticinin gözünde değerli olduğunu hisseden çalışanın verimi de da artacaktır.

Takdir edin, ödüllendirin

Takdir etmek ve ödüllendirmek motivasyon sağlamanın bel kemiği sayılabilir. Çalışanlar verilen bir işi başardıysa ya da verilenin de ötesinde bir başarı yakaladıysa, takdir edilmek onların en doğal hakkıdır.

Konforlu çalışma ortamı

Konforlu bir çalışma ortamı motivasyon arttırmada önemli bir etkendir. Günlerinin 3'te birini iş yerinde geçiren çalışanlar için temiz ve ferah çalışma ortamı sağlanmalıdır.

Şirket çalışanlarına sosyal aktiviteler düzenleyin

Sosyal aktiviteler, çalışanların sosyalleşmesini ve birbirleriyle bağlarının güçlenmesini sağlar. Bu sayede iş yerine duydukları aidiyet duygusu güçlenir.

İşi, iş yerinde bırakın

Son olarak da, iş yerinde herkes tek bir amaç doğrultusunda çalışıyor ancak iş hayatının dışında herkesin kendine özel bir hayatı, gayesi, planları ve istekleri var. Bu nedenle işi iş yerinde bırakmak, hem yönetici hem de çalışanlar için, bir sonraki günün performansını arttırmada önemli bir etkendir.

NFT Nedir? Ne İşe Yarar? NFT Nasıl Yapılır? NFT Nasıl Alınır ve Satılır?

 29 Kasım 2021 Pazartesi

Non-Fungible Token kelimelerinin baş harflerinden oluşan NFT; Takas Edilemez Jeton demektir.

Devamı

2021 Yılı Yeniden Değerleme Oranı %36,20 Olarak Belirlendi!

 28 Kasım 2021 Pazar

2021 yılı için yeniden değerleme oranı %36,20 (otuz altı virgül yirmi) olarak belirlendi.

Devamı

Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Nedir? e-Döviz ve Kıymetli Maden Alım Satım Belgesi Zorunluluğu Nedir?

 22 Kasım 2021 Pazartesi

K.M alımında "Kıymetli Maden Alım Belgesi", satımında ise "Kıymetli Maden Satım Belgesi" düzenlenmesi zorunludur.

Devamı

Şirketler İçin Büyük Veri Kullanma Rehberi

 20 Kasım 2021 Cumartesi

Son teknolojileri ve gelişmiş analitik araçları kullanabilecek yetenekte kişileri ekibinize dahil edin.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun Görevleri Nelerdir?

 18 Kasım 2021 Perşembe

KVKK, dokuz üyeden oluşmaktadır. Kurulun beş üyesi TBMM, dört üyesi ise Cumhurbaşkanı tarafından seçilir

Devamı

KVKK'dan Belediyelerle İlgili Çok Önemli Karar!

 9 Kasım 2021 Salı

Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından Belediyelerle ilgili çok önemli karar!

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Nasıl İptal Edilir? e-SMM İptal Süresi Ne Kadar?

 9 Kasım 2021 Salı

e-SMM'yi düzenleyen satıcı veya alıcı tarafından e-Belge Uygulamaları üzerinden iptal/itiraz talebi oluşturulması

Devamı

Kişisel Verilerin Aktarılması Nedir? Kişisel Verilerin Yurtdışına Aktarılmasının Şartları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

Kişisel verilerin yurt içinde ve yurt dışına aktarılmasının koşulları ayrı ayrı açıklanmıştır.

Devamı

KVKK İlgili Kişi Kimdir? Kişisel Veri Sahibi Kimdir? İlgili Kişinin Hakları Nelerdir?

 2 Kasım 2021 Salı

KVKK ilgili kişi kimdir? Kişisel veri sahibi kimdir? İlgili kişinin hakları nelerdir?

Devamı

Kişisel Veri Gizliliğinin ve Korunmasının Önemi Nedir?

 2 Kasım 2021 Salı

Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahiptir.

Devamı
WhatsApp