İnsan Kaynakları İşe Alım Süreci! Doğru İnsanı İşe Almak

İnsan Kaynakları İşe Alım Süreci! Doğru İnsanı İşe Almak

Günümüzde şirketlerin en kıymetli değerlerinden biri sahip oldukları insan gücüdür.

Özellikle bilginin önemi arttıkça, bilgiyi alan, özümseyen ve değer yaratarak kullanan insan faktörü çok daha önemli hale geldi. Yöneticilerin başarılı olmak için atması gereken en önemli adımlardan bir tanesi, insan gücünü mümkün olan en verimli şekilde kullanmaktır.

Uzun ömürlü olmak isteyen şirketlerin, İK'yı gündemlerinin ana maddeleri yapmaları gerekiyor. İnsan kaynağı seçimi, şirketlerin varlıklarını sürdürebilmeleri için kritik önem taşıyor. Şirketin geleceğini, satışlarını, risklerini yönetme gibi kritik işler, ekibe ve ekibin çalışma şekline bağlı. Doğru kişilerin işe alınması ve doğru pozisyona en uygun kişilerin terfi ettirilmesi şirketlerin ve yöneticilerin başarıları açısından oldukça önemli.

Düşük pozisyondaki çalışanları potansiyele göre değerlendirmek gerekiyor. Ancak yüksek pozisyondaki çalışanlar için deneyim çok daha önemli. Tüm seviyeler için belli bir zeka, ekip ruhu ve yüksek duygusal zeka (EQ) şart.

İnsan kaynağı seçiminin önemi

Bir adayı yalnızca teknik maharetleriyle değil, kuruma ve kurum kültürüne uygunluğuyla değerlendirmek gerekir. Özellikle kritik pozisyonlar için uygun yeteneği yakalayabilmek, uzmanlıktan ve işe alımda iyi bir süreç yönetiminden geçiyor. Yanlış kişiyi işe almak zaman kaybından başka bir işe yaramaz.

Kritik insan kaynağı seçimi neye göre yapmalı?

İşe alım sürecini doğru yönetmek için stratejik düşünmek ve yetenek yönetimine tam anlamıyla odaklanmak gerekiyor.

İşe alım sürecinde en önemli kriterlerin başında adayın temel bazı yetkinliklere sahip olması şart.

  • Güçlü iletişim
  • Ekip çalışmasına yatkınlığı
  • İş birliğine uygunluğu
  • Sonuç ve çözüm odaklı çalışabilmesi
  • Girişimcilik ruhuna sahip olması
  • Kendini geliştirmeye istekli olması
  • Farklılıklara uyum sağlayabilmesi
  • Müşteri hassasiyeti

İşe alım sürecinde, adayları doğru analiz etmek, ilk izlenim, işe alma hatalarından kaçınmak, yükselen değerleri kaçırmamak için izlenilecek 2 yöntem var.

İzlenecek yollardan birincisi dış göstergeler

Dış göstergeler; adayın eğitim seviyesi, akademik başarısı, sosyal statüsüsü, ve işin unvanına uygunluğu. Ayrıca dış göstergelere son yıllarda, sosyal medya eklendi. Adayın, sosyal medyayı kullanma şekli de kişi hakkında bir kaç fikir verebilir.

İkincisi ise, adayın karakterine yönelik göstergeler

Kişinin iradesi ve davranış şekli gibi, hassas özellikleri ölçmek oldukça zor. Bire bir ilişki, özenli dinleme ve dikkatli gözlem gerektirir. Bir iş görüşmesinde yetenekler üzerine soru-cevap sürecinden çok, davranışsal bir elemeyle yaklaşmak kişiyi tanımak bakımından çok daha önemli.

Klasik mülakat tekniğinin ötesinde işe alınacak adayları daha iyi değerlendirebilmek için bir kaç ipucu

  • Kendine güvenen fikirlerini açıklamaktan çekinmeyen çalışanlar her zaman daha makbul. Ancak konuşmak kadar dinlemek de bir o kadar önemli. Adayın konuşma oranının, dinleme oranını geçmemesi gerekir.
  • Hayatın her alanında iyimser ve pozitif olabilmek önemli bir ayrıcalıktır. Negatif insanlar hem kendi, hemde çevresindeki insanların enerjilerini bloke etmeye meyillidirler. O nedenle negatif insanlardan uzak durmak, hem sizin hem de şirketin yararına olacaktır.
  • Bir insanın samimi ve içten olması hayatın her alanında önemli bir unsurdur. İnsanları etkilemek için sahte övgüler düzen, abartılı ve yapmacık şekilde iltifat eden kişiler, çalışma esnasında da yanlış değerlendirmelere neden olacaklardır. Açık, net ve sadece kendisi gibi davranan insanlarla çalışmak hem daha keyifli hem de daha verimli olacaktır.
  • Bazı insanlar, kendilerine yeni bir görev tanımlandığı zaman hemen savunma pozisyonuna geçerler. Bazıları ise hemen işe koyulma ve problemi çözme eğilimi gösterirler. Birçok iş için ihtiyaç duyacağınız kişi, elbette ikinci tür olacaktır.
  • Araştırmalara göre, çeşitli girişimlerde bulunan insanların üçte ikisinin, finansal ve başka bir çok engellerle karşılaştıklarını ortaya çıkardı. İnsanların geçmişte yaptığı hatalar ve yaşanılan zorluklar, kişinin karakterini erken kazanılan başarıdan daha çok şekillendiriyor.
  • Okumak insana derinlik kazandırır. Olaylara vizyonel açıdan bakabilme yeteneği sağlar. Okumak, insanları daha iyi anlamayı, yeni fikirleri, mevcut bakış açılarındaki farklılıkları görebilmeyi sağlar. Okuyan insan, değişime ve yeniliklere açıktır.
  • En önemli konulardan biri de kendinin farkında olmak. Kişi, kendisinin, güçlü ve zayıf yönlerini biliyor ve dürüstçe kabulleniyor mu? Kişinin mütevazi olmasına, düşündüğü, söylediği ve yaptıklarının aynı olmasına bakın.

Sonuç olarak, personel alım süreçleri ne kadar başarılı yönetilirse, şirketlerin geleceği o kadar garanti altına alınmaktadır.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı
WhatsApp