Influencer Marketing Nedir? Influencer ve Influencer Marketing Hakkında Önemli Bilgiler

Influencer ne demek?

Sosyal medya mecralarının her geçen gün artmasıyla birlikte hayatımıza giren kavramlardan biri de 'Influencer' oldu. Influencer'ın kelime anlamı olarak karşılığı etkileyici, etkileyen kişidir. Sosyal medya platformlarını aktif kullanan ve her bir paylaşımı binlerce hatta milyonlarca insanı etkileyen kişiye Influencer denir.
Influencer olan kişiler, başkalarının satın alma kararını etkileme gücüne sahiptir ve Fenomen olarak da ifade edilirler.

Influencer ne iş yapar?

Influencer kişiler, bilgi sahibi veya uzman oldukları konularda soyal medya platformlarında düzenli paylaşım yapar. Takipçilerinin ilgisini çekecek, yaratıcı, heyecan uyandıran ve güncel içerikler paylaşarak etkileşimi ve takipçi sayılarını artırmak için çalışırlar.

Influencer nasıl olunur?

Influencer olabilmek için öncelikle bilgi sahibi olduğunuz ya da ilgi duyduğunuz alanı belirlemelisiniz. Sosyal medyada düzenli olarak yaratıcı, ilgi çekici, heyacan verici içerikler üretme konusunda yeteneğinizin olması da gerekir. Bununla birlikte hangi platformlarda paylaşım yapacaksınız onu belirlemelisiniz. Örneğin, video paylaşımlarınız çoğunlukta ise Youtube birincil sosyal medya hesabınız olmalıdır. Şayet moda, tasarım konularında paylaşım yapmayı planlıyorsanız Instagram sizin için idealdir.
Ayrıca sadık takipçi kitlesine sahip olmak için hedef kitlenizi çok iyi tanımanız ve onlarla ilgili analizler yapmanız gerekir. Tüm sosyal medya platformları analizler için gerekli araçları sağlamaktadır.

Unutulmamalıdır ki, sosyal medya tek taraflı olan bir şey değildir. Sosyal medyada etkileşim önemlidir. Beğeniler, yorumlar, paylaşımlar, takipçilerle her an etkileşimde olunması gerekir.

Influencer nasıl para kazanır?

Binlerce hatta milyonlarca takipçi sayısına sahip olan Influencer kişiler doğrudan satış, satış ortaklığı, sponsorlu gönderiler ve markalarla işbirlikleri yaparak para kazanırlar.

Influencer nasıl okunur?

Etkileyici kişi anlamına gelen Influencer kelimesi 'influınsır' şeklinde okunur.

Influencer Marketing nedir?

Influencer Marketing veya Influencing Türkçe karşılığı Etkileyici Pazarlamasıdır. Instagram, Facebook, Twitter, Youtube, Tiktok vb. sosyal medya platformlarında tanınmış ya da alanında uzman olan kişilerle iş birliği yapılmasına denir. Influencer kişiler iş birliği yaptıkları firmaya ait ürünü veya hizmeti kullanarak görüş ve önerilerini fotoğraf veya video aracılığıyla takipçileriyle paylaşarak ürünün satın alınmasını teşvik eder.
Influencer kişiler potansiyel bir müşteri gibi alıcı rolünü üstlenir ve deneyimlerini takipçileriyle samimi bir uslupta paylaşır.

Influencer Marketing amacı nedir?

Influencer Marketing temel amacı müşteri ve müşteri adaylarının güvenini kazanmaktır. Müşteriler veya potalsiyel müşterilerin, takip ettikleri Influencer kişilerin tanıtımını yaptığı ürüne ilgi duyma olasılığı yüksektir. Influencerın yarattığı güven duygusu satışları da etkiler.
Ayrıca Influencing yönteminin müşteri adaylarını sadık müşterilere dönüştürme ihtimali de yüksektir. Bu nedenle Influencer kişilerin, paylaşımlarını içerik pazarlaması yöntemlerine göre yapmaları gerekir.
Sosyal medya pazarlaması hakkında ayrıntılı bilgi almak için Sosyal Medya Pazarlaması Nedir? En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları Hangileridir? yazımızı okuyabilirsniz.

Influencer ve Influencer Marketing hakkında önemli bilgiler

  • Influencer kişilerin ünlü olmaları gerekmez. Tanınmayan ancak kendi alanında bilgili ve uzman olan kişiler de Influencer olabilir.
  • Influencer kişilerin, tanıtım ve reklamını yapacakları ürün veya hizmeti deneyimlemeleri önemlidir.
  • Influencer kişilerin, ürün tanımı yaparken, geleneksel reklamlara nazaran, daha doğal ve samimi bir uslup ile kurgulama yapmaları gerekir.
  • Ürün tanıtımı için kullanılacak mecra, ürünün özelliklerine göre değişkenlik gösterir.
  • Influencer kişilerin takipçi sayısı ve etkileşim oranına göre talep edilen ücretlerde farklılık gösterir.
  • Influencer Marketing başarısında, içerik ve hangi sosyal medya platformunun kullanıldığı önemlidir.

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2023

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı

Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi DETSİS Nedir?

 14 Şubat 2023 Salı

DTVT sistemi, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemine dönüştürüldü.

Devamı
WhatsApp