İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Ticari Elektronik İletinin oluşturulması, gönderilmesi, alınması, depolanması ve alıcıların verilerinin muhafaza edilmesi ve işlenebilmesi için gereken yazılım, donanım, veri tabanı ve yönetim sistemini sağlar.

Kısaca Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin yerine getirilmesine yönelik teknik imkan tanır.

Hizmet Sağlayıcı (müşterilerine Ticari Elektronik İleti gönderen firmalar), önceden onayını aldığı alıcılara (vatandaş) Ticari Elektronik İletileri kendisi gönderebileceği gibi Aracı Hizmet Sağlayıcılar vasıtasıyla da gönderebilir.

İLETİ YÖNETİM SİSTEMİ (İYS) ARACI HİZMET SAĞLAYICILARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ NELERDİR?

4 Ocak 2020 tarihinde 30998 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikte Aracı Hizmet Sağlayıcıların yükümlülükleri ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcı için öngörülen yükümlülüklerin ifasına yönelik teknik imkan tanır.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, hizmet sunduğu elektronik ortamı kullanan gerçek ve tüzel kişiler tarafından sağlanan içerikleri kontrol etmek, bu içerik ve içeriğe konu ürün ya da hizmetle ilgili hukuka aykırı bir faaliyetin veya durumun söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı başkaları adına, onların ürün ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak veya firmasını tanıtmak maksadıyla Ticari Elektronik İleti göndermek için onay alamaz.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, Ticari Elektronik İleti gönderimine ilişkin sistemini İYS ile uyumlu hale getirir.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, İYS'ye kayıt olmayan Hizmet Sağlayıcılara ait Ticari Elektronik İletilerin gönderimini başlatmaz.
  • Hizmet Sağlayıcının talimatı doğrultusunda Ticari Elektronik İleti gönderimini başlatan Aracı Hizmet Sağlayıcı, ileti gönderimine başlamadan önce İYS üzerinden alıcıların onayının olup olmadığını kontrol eder ve İYS üzerinde onayı olmayan alıcılara ileti gönderimini başlatmaz.
  • Hizmet Sağlayıcının "Onay Gerektirmeyen İletiler" kapsamında, ileti gönderiminde bulunmak istemesi durumunda Aracı Hizmet Sağlayıcı tarafından bu yönde beyan alınır.

Onay Gerektirmeyen İletiler konusunda ayrıntılı bilgi için İYS'DE ONAY GEREKTİRMEYEN İLETİLER NELERDİR? yazımızı okuyabilirsiniz.

  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, alıcıların abonelik hattını kapatmaları durumunda İYS'ye bildirmekle yükümlüdür.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, gönderilen Ticari Elektronik İletilerin içeriğinde kendisine ait marka adı, ticaret unvanı veya firma adı bilgilerinin en az birine yer verir.

Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcının KVKK sorumlulukları nelerdir?

Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcı, yapılan işlemler ve sunduğu hizmetler nedeniyle topladığı verilerin, mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, muhafazasından ve hukuka aykırı olarak erişilmesini ve işlenmesini önlemek amacıyla gerekli tüm tedbirlerin alınmasından sorumludur.

Kişisel verilerin, üçüncü kişilerle paylaşılabilmesi, işlenebilmesi ve başka amaçlarla kullanılabilmesi için ilgili kişiden önceden onay alınması gerekir.

E-posta gönderimleri öncesinde Aracı Hizmet Sağlayıcılar'ın "onay" sorgulaması yapmaları zorunlu mu?

Yönetmeliğe göre e-posta kanalı için Aracı Hizmet Sağlayıcıların sorgulama yükümlülüğü yoktur. Fakat diğer kanallarda olduğu gibi Hizmet Sağlayıcı e-posta kanalında da sadece onaylı alıcılara ticari elektronik ileti gönderebilir.

İYS Katma değerli hizmetlerden faydalanan Hizmet Sağlayıcılar isterse doğrudan ya da iş ortağı üzerinden entegrasyon yoluyla e-posta gönderimleri öncesinde alıcıların izin durumunu İYS'den sorgulayabilir.

Aracı Hizmet Sağlayıcılar ve İleti Yönetim Sistemi bilgilendirme ve ticari ileti ayrımını nasıl yapıyor?

Bir elektronik iletinin ticari ileti mi yoksa bilgilendirme iletisi mi olduğunun ayrımını yapmak Hizmet Sağlayıcının sorumluluğundadır. Hizmet Sağlayıcı, bu sorumluluk kapsamında ileti gönderim hizmeti aldığı ilgili Aracı Hizmet Sağlayıcıya bildirimde bulunur.

Bir alıcının telefon hattı kapanırsa nasıl haberdar olurum?

Yönetmeliğe göre Aracı Hizmet Sağlayıcılar, alıcıların abonelik hattını kapatmaları durumunda İYS'ye bildirmek zorundalar.

Tüm Hizmet Sağlayıcılar, İYS Web üzerinden alacakları günlük izin değişikliği raporuyla bu durumdan haberdar olabilirler.

Katma değerli hizmetlerden yararlanan Hizmet Sağlayıcılar ise İYS API'yi kullanarak (pull/push servisleri) bu durumdan haberdar olurlar.

Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcının "Şikayet" durumunda yükümlülükleri nelerdir?

Şikayet konusu işlemlerde ispat yükümlülüğü Hizmet Sağlayıcıya ve Aracı Hizmet Sağlayıcıya aittir. Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcı onay/izin kayıtlarını, onayın geçerliliğinin sona erdiği tarihten, Ticari Elektronik İletilere ilişkin diğer kayıtları ise kayıt tarihinden itibaren 3 (üç) yıl süreyle saklamak zorundadır. Talep edilmesi halinde bu kayıtların Ticaret Bakanlığına sunulması gerekmektedir.

Hizmet Sağlayıcının talimatı doğrultusunda ileti gönderimini başlatan Aracı Hizmet Sağlayıcı, şikayet başvurularına konu iletilere ilişkin bilgi ve belge taleplerini İYS üzerinden 15 (onbeş) gün içinde yanıtlamak zorundadır.

 

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

20.10.2020 17:20:58

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

Türkiye'de Yaşamayan Yurt İçi Müşterilere Ticari Elektronik İleti Gönderilir Mi?

18.9.2020 12:01:27

Türkiye'de yerleşik olmayan yurt içi müşterilerine Tic.İleti gönderimi yapanlar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi 1 Aralık'da Başlıyor!

26.8.2020 11:41:50

Ticaret Bakanlığı tarafından alt yapısı tamamlanan İleti Yönetim Sistemi'nin uygulanmasına sayılı günler kaldı

Devamı

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

7.8.2020 12:16:09

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

5.8.2020 14:10:39

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

4.8.2020 10:39:52

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

27.7.2020 16:22:26

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı

Mysoft, İleti Yönetim Sistemi (İYS) AŞ'nin İLK İş Ortağı Oldu

23.7.2020 23:54:43

Mysoft, Ticari Elektronik İleti izinlerinin ve şikayet süreçlerinin yönetildiği İleti Yönetim Sistemi ile iş ortağı oldu.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

13.7.2020 22:06:44

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

10.7.2020 22:47:39

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

9.7.2020 15:11:25

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

8.7.2020 13:52:14

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

7.7.2020 16:04:26

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

6.7.2020 17:14:39

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

4.7.2020 19:26:04

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Aralık 2020

2.7.2020 13:03:05

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

29.6.2020 16:07:06

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

26.6.2020 15:36:34

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

26.6.2020 15:26:35

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

26.6.2020 15:10:07

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

23.6.2020 00:19:26

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

23.6.2020 00:05:07

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) KVKK

8.6.2020 22:53:21

Kişisel verilerin, ilgili kişinin izni olmadan üçüncü kişilere iletilmesi ve başka amaçla kullanılması yasaklanmıştır.

Devamı

İYS Başvuru Nasıl Yapılır? Son Başvuru Tarihi

29.5.2020 01:10:35

Hizmet sağlayıcıların, onaylarını 31 Ağustos 2020 tarihine kadar İYS'ye yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Mevzuat

29.5.2020 00:53:34

Ticaret Bakanlığınca hazırlanan ticari iletilerin izinlerinin tutulduğu sisteme İleti Yöneti Sistemi (İYS) denilmektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Yönetmeliği

29.5.2020 00:38:25

Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Yönetmeliği 4 Ocak 2020'de Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Yeni Dönem! İYS Neleri Değiştirecek

29.5.2020 00:13:33

Telefon,SMS ve e-Posta yoluyla pazarlama yapmak isteyen tüm gerçek ve tüzel kişiler, İYS sistemine zorunlu.

Devamı

ileti Yönetim Sistemine geçiş 01.12.2020'ye Ertelendi.

22.5.2020 12:15:47

Ticaret Bakanlığı Hizmet sağlayıcıların İYS'ye onay yükleme tarihini 31 Ağustos 2020 tarihine ertelendi.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? İzinlerini Tek Noktadan Yönetin

16.3.2020 14:06:56

İYS'ye kayıt yaptırmadan, onayı olmayan alıcılara sesli arama, e-posta ya da sms ile ticari elektronik ileti gönderilemeyecek.

Devamı

İYS Nedir? İys Mobil Nedir?

5.3.2020 23:10:20

İleti Yönetim Sistemi-İYS Nedir? İys Mobil Nedir?

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS)'ye Uymamanın Cezası

7.2.2020 23:56:59

2020 yılı değerleme oranlarına göre belirlenen idari para cezaları, ihlalin türüne göre değişkenlik göstermektedir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi Nedir?

2.2.2020 19:04:42

İleti Yönetim Sistemi Nedir?  Ticari Elektronik İleti Yönetimi Nasıl Yapılır

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) Kanun

31.1.2020 22:55:38

6563 Sayılı Kanun'da, ticari elektronik ileti göndermenin hukuksal açıdan kapsamı net olarak açıklanmıştır.

Devamı

İYS Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

31.12.1899 00:00:00

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Devamı

İYS Sistemi Kimlere Zorunlu?

31.12.1899 00:00:00

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Sistemi Kimlere Zorunlu?

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

 20 Ekim 2020 Salı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

e-Defter ve e-Defter Beratının Saklanması ve İbrazı Nasıl Olmalıdır?

 15 Ekim 2020 Perşembe

1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde e-Defter ve e-Defter beratının saklanması ve ibrazı 

Devamı

e-Defter ve Berat Saklama Kullanıcı Kılavuzu Yayınlandı!

 12 Ekim 2020 Pazartesi

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin "e-Defter Saklama Kullanıcı Kılavuzu"

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Broşürü Yayınlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine yönelik açıklamaların yer aldığı broşür hazırlandı.

Devamı

Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Yayımlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Cumhurbaşkanlığı genelgesi doğrultusunda "Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi" yayımlandı.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

 21 Eylül 2020 Pazartesi

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

Türkiye'de Yaşamayan Yurt İçi Müşterilere Ticari Elektronik İleti Gönderilir Mi?

 18 Eylül 2020 Cuma

Türkiye'de yerleşik olmayan yurt içi müşterilerine Tic.İleti gönderimi yapanlar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?

Devamı

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı

E-Arşiv Fatura Geriye Dönük Kesilebilir Mi?

 7 Eylül 2020 Pazartesi

e-Arşiv Fatura, e-Fatura da olduğu gibi geriye dönük olarak düzenlenebilmektedir.

Devamı

Vergi Cezalarında İndirim Uygulaması Broşürü Güncellendi!

 7 Eylül 2020 Pazartesi

Vergi cezalarında indirim uygulaması broşürü güncellenerek yayınlandı.

Devamı

Geriye Dönük E-Fatura Nasıl Kesilir? E-Fatura'da 7 Günlük Süre Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2020 Salı

Geriye dönük e-Fatura kesilebilir mi? Kesilirse e-Fatura kaç gün geriye dönük kesilebilir?

Devamı

Mali Mührün Süresinin Dolması, Arızalanması ve Kaybolması Durumunda Yapılması Gerekenler?

 1 Eylül 2020 Salı

Mali Mührün süresinin dolması, arızalanması ve çalınması ve kaybolması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Devamı

e-Tebligat Nedir? e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 30 Ağustos 2020 Pazar

Tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

Devamı

e-Gider Pusulası Nedir? e-Gider Pusulası Kimlere Zorunlu?

 30 Ağustos 2020 Pazar

e-Gider Pusulası, kağıt ortamdaki "Gider Pusulası" ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi 1 Aralık'da Başlıyor!

 26 Ağustos 2020 Çarşamba

Ticaret Bakanlığı tarafından alt yapısı tamamlanan İleti Yönetim Sistemi'nin uygulanmasına sayılı günler kaldı

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Duyurusu

 19 Ağustos 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamı
WhatsApp