En Yaygın 6 Müşteri Hizmetleri Hatası Nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetiminde En Yaygın 6 Müşteri Hizmetleri Hatası

Aşırı Otomasyon

Otomasyon teknolojisini kullandıysanız, maliyetleri ve zamanı azaltmak için tüm pazarlama ve satış görevlerinizi otomatikleştirmek cazip gelebilir, ancak bununla yetinemezsiniz.
Teknoloji ile otomasyona güvenmeyi seçerseniz (ki kesinlikle faydaları vardır), "bire-bir" yaşanan iletişimi asla sağlayamaz ve bunun alternatifi olamaz. Ayrıca, farklı müşteriler farklı iletişim yöntemlerini tercih eder.

Müşterileri Çok Hızlı Bir Şekilde Ele Almaya Çalışmak

Çoğu müşteri temsilcisi müşterinin ne istediğini bildiğini varsayar.
Müşterilerinin çağrısına cevap verdiklerinde, sorunlarına çözüm bulmak için acele ederler. Müşteriyi tam olarak anlamadan yapılan bu durum müşterinizi rahatsız edebilir ve şirketinize tekrar kızmasını sağlayabilir.
Müşteri kaybını önlemek için, müşteri hizmetleri temsilcilerine etkili dinleme becerilerini öğretilmelidir. Müşteriyi dinlemek, kendi sorunlarını anlamak ve bir çözüm sunmak için zaman ayırdıklarından emin olun. Müşteri temsilcilerinin müşteriyle çalışmasını teşvik edin.

Sistem Kesintileri

Gerçek şu ki, hiçbir sistem kusursuz değildir. En köklü, bulut tabanlı sistemler bile, elektrik kesintisi , internet kesintisi gibi durumlarla karşı karşıya kalıyor. Buradaki temel sorun, eğer müşterileriniz size ulaşamazsa, işinizi yaparken harcadığınız gece gündüz emeğiniz boşuna gidecektir.

Olabildiğince güvenli kesintisiz bir çalışma süresi sunan saygın bir servis sağlayıcısı ile çalışın.
E-posta ve telefonla destek alan müşterilerin size ulaşabileceğinden emin olun. Saatlerce ulaşılamıyorsanız, istek veya bilet(ticket) girebileceği bir sistem oluşturun. Ve ilk müsait olduğunuzda tekrar arayın.

Yavaş Geri Dönüş

Modern teknolojinin gücü etkisi ile hız hepimiz için önemli bir kavram oldu. Hızlı bir geri dönüş almak istiyoruz. Müşterileriniz de aynı şeyi düşünüyor. Hızlı bir yanıt almak, onları yalnızca işinize çekmekle kalmaz, aynı zamanda uzun vadeli sadakatlerini de kazanabilir . Müşterilerinizin sorularına ve geri bildirimlerine derhal yanıt verin, özellikle de sosyal medya üzerinden gelenleri asla bekletmeyin.

Müşteri Temsilcilerinizin Duruşu

Müşteri temsilcileriniz, müşterilerinizin ilk sizi tanıma noktasıdır. İşletmenizin yüzünü oluştururlar. Temsilcilerinizin motivasyonu önemlidir. En yetkin müşteri temsilcileri ile çslışın.

Şikayet Gelmiyorsa, Çok İyi Müşteri Hizmeti Sunduğunuzu Varsaymayın

Yapılan çok sayıda anket, 26 hoşnutsuz müşteriden sadece 1'inin şikayet edeceğini göstermiştir . Bu, aldığınız her şikayet için, şikayet etmeye zahmet etmeyen başka 25 memnun olmayan müşteri olduğu anlamına gelir. Yanlışlıkla, şikayet almadığınız için müşteri hizmetlerinin birinci sınıf olduğu anlamına gelmediğini düşünmeyin.

mysoft-crm

 

Mysoft CRM "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" Arasında Yerini Aldı!

 3 Ağustos 2022 Çarşamba

Mysoft CRM, Teknoparklardan Çıkan Ar-Ge 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Projeden biri oldu.

Devamı

İnternet Ortamında Yayınlanan İlanlar İçin BTRANS Zorunlu Oldu!

 31 Mayıs 2022 Salı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 538 Sıra No'lu VUK Genel Tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 25 Mayıs 2022 Çarşamba

2021 yılında düzenlenen e-Fatura 541 Milyon'a ulaşırken, e-Arşiv Fatura ise 3.5 Milyarı buldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı
WhatsApp