En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

Satış süreçlerinin yönetimi için satış ekipleri birçok teknik, taktik ve stratejilere sahip.

Her konuda işinde uzman profesyonellerin değerli görüşlerine bir tık uzaklıktayız. Bilgiye ulaşmak elbette çok önemli ancak asıl önemli olan bilgiyi nasıl kullandığımız.

Teknoloji çağındayız, satış arttırma taktikleri konusunda sayısız stratejiler üretiliyor ve her bir stratejiye güvenilir kaynaklar vasıtasıyla ulaşabilmek mümkün.

Ancak yeni bir modellemeye, kalıcı olarak sahip olabilmenin en geçerli yollarından biri deneyimlemek. Deneyim, profesyonel satış uzmanı olmak ve yapılan satış görüşmelerindeki başarıyı garanti eden en etkili yöntemdir.

Prof. Dr. Robert Cialdini'ye göre;

"İnsanlar beğendikleri insanlardan satın alırlar.
İnsanlar kendilerine benzeyen kişileri beğenirler.
İnsanlar kendilerine ilgi gösteren kişileri beğenirler.
İnsanlar aynı gaye doğrultusunda olan kişileri beğenirler."

Prof. Dr. Robert Cialdini'nin tezinden yola çıkarak, tüketiciler sizi beğenirlerse, size inanır ve güvenirler. Aynı zamanda güvendikleri kişilerden ürün ve hizmet satın alırlar.

Satış Ekiplerinin Etkili Takip Aracı CRM Programıdır

İlk önce beklentilerinizi karşılayacak CRM yazılımı edinin.

Potansiyel müşterilerinizi tek bir veri tabanından yönetin ve doğru müşterilere odaklanın.

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Hedef müşteri sınıfında yer alanlar ile ürün veya hizmetlerinizi uyumlu hale getirin.

Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark yaratın. Sunum ve anlatım yeteneğinizi geliştirin.

Satış Yöntemi Nedir? Satış Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Pazar dinamiklerini ve rakiplerinizi inceleyin ve analiz edin.

Tüketicilere sattığınız ürün veya hizmeti aldıklarında, neler kazanacaklarını anlatın, bu etkili bir metotdur. Ancak satın almadığında neler kaybedebileceklerini anlatmanız çok daha etkili bir yöntemdir.

Pozitif olun, yapılan bir araştırmaya göre, garsonların, restauranta gelen konuklara gülümseyerek "günaydın" demesi bahşiş oranını yüzde 20'lere kadar artırmaktadır.

mysoft-crm

Satış Yönetiminde Hikayeleştirme Tekniğini Kullanın.

Bu teknikte görsel imgeler ve sesinizde ki tonlamalar, alıcının hafızasında yer edecek, sizi ve anlattıklarınızı hatırlama oranını artıracaktır. Bu sayede o an sizden ürünü veya hizmeti satın almasa bile daha sonra sizinle işbirliği yapma olasılığı artacaktır.

Satış esnasında konuşmak kadar dinlemek de çok önemlidir. Müşteriyi dinlerken; göz teması kurarak, can kulağıyla dinleyin ve bütün sorularına büyük bir nezaket içinde, sabırla cevap verin. Ayrıca dinlerken beden dilinizle, onayladığınızı ya da onaylamadığınızı belirten jest ve mimikler kullanın. Müşteri adayının endişelerini verdiğiniz cevaplarla giderin.

İletişimi güçlendiren en önemli unsurlardan bir tanesi de soru sormak. Müşterinin tüm beklentilerini tam olarak karşılayabilmek için doğru sorular sorarak, ihtiyacını anlayın ve iyi bir dinleyici olarak müşteriniz ile ne kadar ilgili olduğunuzu gösterin.

Satış Ekipleri Sosyal Medya Kullanımı

Yapılan araştırmalara göre, sosyal medyayı kullanan satış ekiplerinin daha fazla satış yaptığını ortaya çıktı.

NFT Nedir? Ne İşe Yarar? NFT Nasıl Yapılır? NFT Nasıl Alınır ve Satılır?

29.11.2021 09:20:19

Non-Fungible Token kelimelerinin baş harflerinden oluşan NFT; Takas Edilemez Jeton demektir.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

21.09.2020 09:44:40

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.03.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

Üst Düzey Yönetici Unvanları ve Açılımları Nedir?

30.11.2020 17:12:18

CEO, CTO, CIO, CSO, CISO, CLO, CGO, COO, CMO, CAO Nedir, Ne İş Yapar, Görevleri Nelerdir?

Devamı

En İyi Satış Kapama Yöntemleri Nelerdir? Satış Kapama Ne Zaman Yapılır? Nelere Dikkat Edilir?

9.03.2021 18:50:46

Satış kapama, müşterinin gerçekten neye ihtiyaç duyduğunun ve sorunlarının doğru anlaşılmasına bağlıdır.

Devamı

Satış Kapamada Başarısız Olmanın 6 Nedeni?

25.03.2022 10:33:41

Satış personelinin güvensizliği, hatalı davranışları, ekonomik nedenler, zamanlama hataları satış kapamaya engeldir.

Devamı

Tedarik Zinciri Nedir? Tedarik Zincirinin Aşamaları Nelerdir?

4.04.2022 12:22:17

İngilizce karşılığı supply chain olan tedarik zinciri, lojistik ağı olarak ifade edilmektedir.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.01.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.08.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı

İnsan Kaynakları Yönetimi HRM Nedir? Ne İş Yapar? İK Bilgi Sistemi HRIS Nedir?

 20 Nisan 2022 Çarşamba

İnsan Kaynakları Yönetim sistemi, şirketlerin insan kaynakları faaliyetlerini yönetmek için kullandıkları sistemdir.

Devamı

Finansal Analiz Nedir? Finansal Analiz Teknikleri Nelerdir?

 18 Nisan 2022 Pazartesi

Finansal analiz şirketlerin mali tablolarındaki verilerin; finansal faaliyetleri yönetmek ve yönlendirmek için analiz edilmesidir.

Devamı

Nakit Akışı Nedir? Nakit Akış Tablosu Nasıl Hazırlanır?

 14 Nisan 2022 Perşembe

Nakit akışları, nakit ve nakit benzerlerinin işletmeye girişi ve işletmeden çıkışıdır.

Devamı
WhatsApp