En Etkili "Müşteri Sadakati" Nasıl Sağlanır?

En Etkili Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?

Yeni müşteriler kazanmak bir markanın gelişmesinin önemli bir parçası olmakla birlikte, markaların sürdürülebilirliğini sağlayan en önemli etken mevcut müşterilerin elde tutulmasıdır.

Sadık müşteriler, değişen ve gelişen piyasa koşullarını yakından takip etmenizi ve çağın gerisinde kalmamak için gerekli olan tüm veriyi size sağlar. Aynı zamanda zor dönemlerde sadık müşteriler sayesinde ayakta kalırsınız. Sadık müşteriler kazanmanın diğer önemli avantajı ise yeni müşteri kazanmaya göre çok daha düşük maliyetli olmasıdır.

Yapılan bir araştırmaya göre, yeni müşteri kazanmanın maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutmaktan 7 kat daha maliyetlidir.

MÜŞTERİ SADAKATİ OLUŞTURMANIN İPUÇLARI NEDİR?

Müşteriyle bağınızı koparmayın

Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 70'i alışveriş yaptığı markanın, onların kişisel bilgilerini ve alışveriş geçmişlerini bilmelerini istemektedir. Bu durum CRM Müşteri İlişkileri Yönetim Programlarını son derece önemli kılmaktadır.

CRM müşteri ilişkileri ekibinizin müşterilerinizle irtibata geçmek için gerekli olan tüm veriye sahip olmalarını, müşterilerin beklentilerini anlık olarak izlemelerini sağlar. Ayrıca, 360 derece tasarlanmış bir CRM yazılımı, müşterinin her bir etkileşiminden, optimum sonuçlar çıkarmaya, kişiselleştirilmiş görünümler sunmaya ve fırsatları değerlendirmeye yönlendirir.

Promosyonlar, kampanyalar ve ödül programları

Modern pazarlamada, ödül programları, promosyonlar ve kampanyalar müşteri sadakati oluşturmada çok iyi bir yöntemdir. Yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin %75'i müşteri sadakat programlarından faydalanıyor. Aynı zamanda %70'i müşteriyi ödüllendirmenin çok iyi bir seçenek olduğunu düşünüyor. Müşteri sadakati oluşturmada ödül programları, müşteri tabanlı tüm şirketler için oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Müşteri hizmetlerini önemseyin

Müşteri hizmetleri ile müşteri sadakati arasında doğrudan bir bağlantı vardır. Yapılan araştırmalara göre, tüketicilerin %95'inin müşteri hizmetlerinin, ürün veya hizmet seçimlerinde önemli bir payı olduğunu ortaya çıkmıştır. CRM sistemleriyle, müşterilerle ilgili geri bildirim almak ve değerlendirmek oldukça pratiktir.

Müşterilerinizden geribildirim alın

Müşterilerinizle daima irtibatta kalın. Sosyal platformlardan, e-posta, sms, telefon, anketler vs. yoluyla geribildirim alın. Müşterilerin yaşadıkları deneyimi değerlendirmelerini isteyin, olumlu olumsuz tüm eleştirileri önemsediğinizi onlara gösterin ve sonuçları mutlaka eyleme dökün. Müşteriyle kurduğunuz her kontak, onları önemsediğinizi, görüşlerine değer verdiğinizi ve kendinizi yenilemeye istekli olduğunuzu gösterir.

Çalışanları sürece dahil edin

Sadık müşteriler oluştururken, çalışanlarınızı sürece mutlaka dahil edin. Ekibin, "sadakat programını" tam olarak nasıl uygulanacağını anlamasını sağlayın. Böylece ekibiniz, hızlı ve ekili karar verme yetkinliği kanarak, sorunları anında çözebilecek. Ayrıca daha nitelikli bir müşteri deneyimi sunmalarına da yardımcı olacaktır.

mysoft-crm

 

Mysoft CRM "Türkiye AR-GE 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Proje" Arasında Yerini Aldı!

 3 Ağustos 2022 Çarşamba

Mysoft CRM, Teknoparklardan Çıkan Ar-Ge 250 Araştırması ve Yenilikçi 10 Projeden biri oldu.

Devamı

İnternet Ortamında Yayınlanan İlanlar İçin BTRANS Zorunlu Oldu!

 31 Mayıs 2022 Salı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 538 Sıra No'lu VUK Genel Tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 25 Mayıs 2022 Çarşamba

2021 yılında düzenlenen e-Fatura 541 Milyon'a ulaşırken, e-Arşiv Fatura ise 3.5 Milyarı buldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 22 Nisan 2022 Cuma

509 No'lu VUK Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 535 No'lu Tebliğ ile e-Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenleme kapsamı genişledi.

Devamı

Araç Alım, Satım, Kiralama Yapanlar İçin e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı Tebliğ ile e-Fatura uygulamasına dâhil olacak sektör ve mükellef gruplarını genişletti.

Devamı

Demir Çelik Sektörü İçin e-Fatura ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Demir ve çelik sektöründe faaliyet gösteren firmaların e-İrsaliye'ye geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarına e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracılarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura geçiş zorunluluğunda limitler aşağıya çekildi.

Devamı

Akaryakıt Firmaları İçin e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye Zorunluluğu Nedir? Geçiş Süresi Ne Zaman?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Akaryakıt firmalarına e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye zorunluluğu nedir? Fatura düzenleme süresi nedir?

Devamı

Emlak ve Gayrimenkul Sektörü İçin e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Fatura Geçiş Şartları Nelerdir?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Gayrımenkul sektörü için 2020 ve 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL olanlar, Temmuz 2022'ye kadar e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Otellere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunlu Mu? Oteller e-Faturaya Ne Zaman Geçiş Yapacaklar?

 21 Nisan 2022 Perşembe

Konaklama hizmeti veren otel işletmelerine e-Fatura ve e-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu getirildi.

Devamı
WhatsApp