En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Günümüzde hangi sektörde olursanız olun, bir işletme için başarıya giden yol dijital pazarlamadan geçiyor.

2 milyara yakın internet sitesi ve arama motorlarındaki indeksli sayfa sayısı 130 trilyonu çoktan geçmiş durumda. Web siteleri, ziyaretçi sayılarını artırmak ve sitelerini arama motorlarında üst sıralara çıkarabilmek için adeta kıran kırana savaşıyor. 2020 yılında, dijital pazarlama da rekabet düzeyi çok yüksek bir ortam olacak gibi görünüyor.

Analitik ve dijital pazarlama yazılımı gibi uygulamaların gelişmesiyle, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini anlamak artık çok daha kolay. Dijital pazarlama yöntemlerini, doğru şekilde kullanarak, mevcut ve potansiyel müşteriyi sınıflandırabilir, doğru müşteriye odaklanarak satışlarını artırabilirsiniz.

Dijital pazarlama; dijital teknolojileri kullanarak ürün veya hizmetlerin pazarlanmasıdır. Sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar, internet siteleri ve arama motorları gibi dijital platformlarda yapılan iletişim ve reklam çalışmalarıdır. Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru optimizasyonu ve mobil pazarlama gibi bir dizi pazarlama faaliyetini kapsar.

 

DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ

1. Kaliteli ve orijinal içerikler

Dijital pazarlamada birinci kural, kaliteli ve orjinal içerikler üretebilen tam donanımlı bir web sitesi. Yazılı veya görsel içeriklerin ilgi çekici olması ve merak uyandırması gerekir. İnternet siteniz ve sosyal medya platformlarınız için şayet benzersiz içerikler oluşturamıyorsanız, içerik oluşturacak profesyonel bir ekiple çalışmalısınız. Günümüzde güçlü bir içerik pazarlama planına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.

2. İlgili sosyal medya ağlarında online olmak

İkinci kural çevirimiçi görünür olabilmek. Günümüz rekabet ortamında öne çıkmanın temel şartlarından biridir. Bu sebeple, sosyal medya ağlarında online varlığınızı oluşturmalısınız. Çok sayıda sosyal ağ bulunuyor. Yapmanız gereken hedef kitlenizin en çok hangi mecrayı kullandığını belirleyerek, çevrimiçi mevcudiyetinizi orada oluşturmalısınız.

Sosyal medyada, her kitleyi ayrıştırmak ve onlara hayata bakış açıları ile tam olarak örtüşecek, beklentilerini karşılayacak orjinal mesajlar sunmak çok etkili bir yöntemdir.

3. Mobil uyumlu web sitesi ve içerik

Dijital pazarlamada, fark yaratmak için web sitenizin tüm dijital platformlardan sağlıklı bir şekilde erişilebilir olması gerekir.

Kaliteli ve orijinal içerikler oluşturmanız yeterli değil. Bu içerikleri hedef kitleye her kanaldan ulaştırmanız gerekir. Bu yüzden, hem masaüstünden hem de mobil cihazlardan erişilebilir olmalısınız.

We Are Social ve Hootsuit 2019 Yıllık Dijital Değişim İstatistiklerine göre;

Mobil kullanıcı sayısı her yıl düzenli olarak artmaktadır. 2018 mobil kullanıcı istatistiklerine baktığımızda da mobil kullanıcı sayısının 5.1 milyar olduğu görülüyor. Bu oran dünya nüfusunun %67'sine denk geliyor.

Türkiye'de ise, yetişkin insanların %98'i cep telefonu kullanırken, bunların %77'si akıllı telefon kullanıyor.

Masaüstü bilgisayar veya laptop kullananların oranı %48 iken, tablet kullananların oranı %25. Giyilebilir teknoloji ürünleri kullananların oranı ise %9 olarak hesaplanmış.

Bu nedenle, web sitenizi ve içeriğinizi tüm ekran boyutlarında kullanıcılar için erişilebilir hale getirmek hayati önem arz etmektedir.

4. İçeriğinizin tanıtım ve reklamını yapmalısınız

İçeriği tanıtmak çok önemlidir. İçeriğinizi hedef kitleye ulaştırmalısınız. Doğru kitle içeriğinizi kendi ağlarında paylaşacak ve size muhtemel müşteriler kazandıracaktır.

Dijital reklam çalışmalarında en yüksek dönüşümü sağlamak için hedef kitleleri doğru şekilde analiz etmek ve her alt kitle ile bu kişileri en çok motive edecek şekilde iletişim kurmak gerekir.

5. SEO olmazsa olmaz

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) da dijital pazarlama söz konusu olduğunda çok önemli bir etmendir. SEO başarısı için doğru stratejiler geliştirmek gerekiyor. Site hızı, kolay kullanılabilirliği, bağlantı geliştirme ve ilgi çekmeyi arttırmak için kapsamlı çalışmalar yapılması gerekir.

Arama motorunda öne çıksanız bile kişilerin sizin sitenize tıklama oranı ve tıkladıktan sonra sitenizde kalıp kalmamaları gibi faktörler bu başarının kalıcılığını belirliyor. Bu nedenle ek bir çalışma olarak "Arama Sonuç Sayfasına Yönelik Çalışmalar" büyük önem taşıyor.

Google giderek çoğalan bir şekilde "arama sonuç" sayfasını öne çıkarılmış reklamlar, snippet ve video gibi unsurlarla geliştiriyor. Bundan dolayı, ekstra SEO çalışmaları yapmak gerekiyor.

Eğer bu alana yönelik yeterli insan kaynağınız yoksa bu konuda da farklı iş ortaklarından hizmet alabilirsiniz.

6. Bir e-posta listesi oluşturmalısınız

İşin başından itibaren planlama yaparken bir e-posta listesi hazırlamanız gerekir. Veri tabanınızdaki farklı segmentlerle işinizle alakalı gelişmeleri, yararlı bilgileri ve kampanyaları, onlar için faydalı olacak içerikleri müşterilerinizle e-posta yoluyla paylaşmalısınız.

E-bülten gönderim zamanı, sıklığı, görsel yapısı ve içerik değeri çok önemli. Burada hassas nokta ise e-posta gönderim adedini ayarında yapmalısınız. Aksi halde sempati toplamak yerine müşteri kaybedebilirsiniz.

Daha verimli sonuç alabilmek için e-posta gönderilerinizin raporlarını detaylı analiz ederek, sürekli optimizasyon yapmalısınız.

7. Bilgilendirme grafikleri ve fotoğraflar

Bazen bir fotoğraf, binlerce kelimeye bedeldir. Anlatmak istenileni grafiklerle veya fotoğraflarla anlatmak daha avantajlı olabilir. Sosyal medyada görsel unsurların, yazıya oranla daha çok rağbet gördüğü bilinen bir gerçek. Beynimizin, resimleri, fotoğrafları, metinlerden daha hızlı bir şekilde algıladığını unutmayın.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

 

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.8.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

CRM'in Pazarlama Sektörüne Etkisi Nedir?

3.1.2020 14:26:54

CRM piyasası her geçen yıl neredeyse yüzde 20'lere varan bir potansiyel ile büyüyor.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.1.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

30.11.2019 18:37:48

Günümüzde hangi sektörde olursanız olun, bir işletme için başarıya giden yol dijital pazarlamadan geçiyor.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.3.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı
WhatsApp