e-Belge Sürecinde En Sık Sorulan Sorular

e-Belge Sürecinde En Sık Sorulan Sorular

GİB'in son tebliği ile e-Fatura kullanıcı sayısının toplamda 200.000 mükellefi bulması bekleniyor.

Bununla birlikte tüm e-Fatura mükelleflerinin e-Arşiv sistemine dahil olmasıyla, kullanıcı sayıları da eşdeğer bir şekilde artacak. Ayrıca e-Belge'ye dahil olması beklenen yaklaşık 170.000 serbest meslek erbabı da e-SMM sistemine geçiş yapacak.

2020'de e-Belge sistemine dahil olacak mükellef sayıları göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye'de ticari faaliyetlerin çok büyük bir bölümünün dijital dönüşüm kapsamında yürütüleceği aşikar.

Hal böyleyken sistemle yeni tanışacak ya da sisteme daha iyi adapte olması gereken mükellefler için zorlu bir süreç başlıyor. Kafa karıştıran bir çok soru cevap bekliyor. Bizde e-Belge konularında en çok merak edilen soruların cevaplarını sizler için derledik.

e-BELGE SÜRECİNDE EN SIK SORULAN SORULAR 

Yabancı ortaklı firmaların mali mühür başvuru süreci?

%100 yabancı ortaklı kurumların "mali mühür" başvurusu için istenen belgeler :

1. Mali Mühür Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin doldurularak, imzalanmış ve kaşelenmiş hali.
(https://ebelge.gib.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/MaliMuhurBasvuruFormuVeTaahhutnamesi.docx [^])

2. Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'nin imzalı aslı
(https://ebelge.gib.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/ElektronikMaliMuhurSertifikaSahibiTaahhutnamesi.pdf [^])

3. Şirket kuruluş sözleşmesinin olduğu ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği
(Şayet sonradan unvan değişikliği yapılmışsa, en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneğinin de eklenmesi gerekmektedir.)

4. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği.

Ayrıca "Sertifika Sorumlusu" olarak TC vatandaşı bir personelin bildirilmesi gerekmektedir. Sertifika Sorumlusunun sorumluluğu; sadece mali mühür sertifikasının tesliminde muhatap alınacak kişi olmasıdır. Devamını gerektirecek başkaca bir sorumluluğu yoktur.

Tüm evrakların noter onaylı olması gerekir.

Hazırlanan evraklar;
"Gelir İdaresi Başkanlığı Ek Hizmet Binası Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 06110 Dışkapı / ANKARA " adresine posta yoluyla gönderilmelidir.

Başvuru sürecinde, şirket yetkilisinin mail adresine KamuSM tarafından barkod numarası ve mali mühür başvurunuzu tamamlamanız için bir bağlantı adresi gönderilir. Daha sonra mali mühür ücretini yatırmanız istenir.

Ayrıca birden fazla mali mühür talep edilirse KamuSM'den tarafınıza gönderilecek mailde mali mühür sayısını belirtebilirsiniz.

Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra 3-4 gün içinde mali mühür tarafınıza teslim edilir.

Mali Mührünüz elinize geçtikten sonra e-Fatura veya e-Defter başvurunuzu yapabilirsiniz.

Şirketler unvan değişikliği yaptığında yeniden e-Fatura hesap açılışı yapılması gerekir mi?

Unvan değişikliği durumunda yapılması gerekenler;

e-Defter sistemine kayıtlı bir mükellefin, unvanının değişmesi durumunda, 15 gün içerisinde, unvan değişikliğine ait Ticaret Sicil Gazetesinin fotokopisi ve durumu anlatan bir dilekçe ile posta yoluyla Gelir İdaresi Başkanlığı'na başvuruda bulunması gerekir.
Ayrıca, yeni unvana ait mali mühür temini için de Kamu Sertifikasyon Merkezine elektronik ortamda başvuru yapılması gerekmektedir.

Bu işlemlerin ardından, unvan değişikliğine giden şirketin e-Defter sistemindeki unvanı güncellenecektir.

Unvan değişikliğinin gerçekleştiği tarihten bir önceki ay dönemine ait, eski unvanın defter ve beratının oluşturulup, ilgili ayı izleyen üçüncü ayın son gününe kadar beratların GİB e-Defter Uygulamasına gönderilmesi gerekmektedir.

Ayrıca unvan değişikliği durumunda yeniden e-Defter başvurusunda bulunulmaz.

İhracat faturasını iptal etmek için ne yapılmalıdır?

https://efatura.gtb.gov.tr adresinde Kullanıcı Adı ve Şifremizle birlikte sisteme giriş yaptıktan sonra; sol üst köşede bulunan Fatura Sorgulama seçeneği ile Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan alınan "ETTN No" ve "VKN" ile veya yine sol üst köşede bulunan Fatura Listesinde iptal edilecek fatura bulunur.

E-fatura iptal işlemi ekranda yer alan "İşlemler" sekmesinde bulunan "Fatura İptal Et" seçeneği ile yapılır.

Bedelsiz ve belirli bir bedel ile ihraç edilecek ürünler tek faturada kesilebilir mi?

31 Ekim 2017 tarihinde efatura.gov.tr adresinde yayınlanan duyuruda "bedelsiz ihracat faturası düzenleyecek mükelleflerin e-Faturada "payableamount" (ödenecek tutar) alanına "sıfır" (0) yazması ve Bilge Sistemi'nde beyanname açılırken bedelsiz alanını seçmesi gerekmektedir." şeklinde açıklama yapılmıştır.

Bu nedenle bedelli ve bedelsiz kalemlerin aynı ihracat faturasında gösterilmesi Gümrük Çıkış Beyannamesi (GÇB) e-Fatura kontrolünde hata verecektir. Ayrı ayrı düzenleyip aynı Gümrük Çıkış Beyannamesine bağlanmalıdır.

Hal kayıt sistemine kayıtlı olmayan komisyoncu ve tüccarlar için 1 Ocak 2020 tarihinde e-Belge sistemine geçiş zorunluluğu var mı?

Hal kayıt sistemi kapsamında sebze ve meyvelerin ticaretini yapan tüccar ve komisyoncular 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Defter uygulamasına dahil olacak.

e-Fatura kullanımında yöntem değişikliği nasıl yapılır? (Özel Entegrasyon/Gib Portal)

Kayıtlı Kullanıcılar arasındaysanız mevcut yönteminizi aşağıdaki bilgiler doğrultusunda değiştirebilirsiniz.

Portal yönteminden Entegrasyon yöntemine geçmek istiyorsanız;

http://www.efatura.gov.tr/entegrasyonislemleri.html [^]
linkinden test tanım formu ve BİS raporu yüklenmelidir. Daha sonra entegrasyon testleri tamamlanarak sonucu efatura@gelirler.gov.tr adresine gönderilir. Test kontrolü başarılı olursa, test onayı verilir. Mükellefler, canlı tanım formunu sisteme yükledikten sonra e-Fatura sistemine dahil edilir.

Portal yönteminden Özel Entegrasyon yöntemine geçmek istiyorsanız

Özel Entegratörler Listesinde yer alan özel entegratörlerden bir veya birkaçı ile anlaşabilirsiniz. Özel entegratörün, mükellefi, e-Fatura sistemine dahil etmesiyle birlikte e-Fatura sistemini, "Özel Entegratör Bilgi İşlem Sistemi" üzerinden üzerinden kullanmaya başlayabilirsiniz.

Entegrasyon yönteminden GİB Portal yöntemine geçmek istiyorsanız

GİB Portal yöntemine geçmek istediğinizi anlatan dilekçeyi, imzalı ve kaşeli olarak GİB'e göndermeniz gerekir. Daha sonra entegrasyon yetkiniz kaldırılacak ve GİB-Portaliniz açılacaktır.

Entegrasyon yönteminden Özel Entegrasyon yöntemine geçmek istiyorsanız

Özel Entegratörler Listesinde yer alan özel entegratörlerden bir veya birkaçı ile anlaşabilirsiniz. Özel entegratörün, mükellefi, e-Fatura sistemine dahil etmesiyle birlikte e-Fatura sistemini, "Özel Entegratör Bilgi İşlem Sistemi" üzerinden üzerinden kullanmaya başlayabilirsiniz.

Özel Entegrasyon yönteminden GİB Portal yöntemine geçmek istiyorsanız

Özel entegratörünüz hesabınızı kapattıktan sonra birkaç saat sonra GİB Portal'ınız otomatik olarak açılacaktır. Başkanlığa ayrıca bir bildirimde bulunmanıza gerek yoktur.

f- Özel Entegrasyon yönteminden Entegrasyon yöntemine geçmek istiyorsanız

http://www.efatura.gov.tr/entegrasyonislemleri.html [^]
linkinden test tanım formu ve BİS raporu yüklenmelidir. Daha sonra entegrasyon testleri tamamlanarak sonucu efatura@gelirler.gov.tr adresine gönderilir. Test kontrolü başarılı olursa, test onayı verilir.

Bu işlemlerin ardından özel entegratörünüzün hesabınızı kapatması gerekir. Ardından canlı tanım formunu yüklemeniz gerekir. (Bu zaman zarfında işlemlerin mümkün olduğunca çabuk yapılması gerekir zira GİB Portal'ın otomatik olarak açılması söz konusudur.) Canlı tanım formunun yüklenmesinden sonra e-Fatura sistemine dahil olursunuz.

mysoft-gib-logo

e-Arşiv sistemine geçiş zorunlu mu?

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Uzun zamandır beklenen tebliğinin yayınlanması ile e-Dönüşüm piyasası olabildiğince hareketlendi.

Devamı

e-İrsaliye kimlere zorunlu?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 25 Milyon TL ve üzeri olan e-Fatura sistemine kayıtlı firmalar için e-İrsaliye zorunlu oldu.

Devamı

e-Arşiv Fatura'da Son Gün 1 Ocak 2020 Geçmeyen Ceza Ödeyecek

 17 Aralık 2019 Salı

GİB'in tebliği ile Ocak 2020 tarihinden sonra e-Dönüşüm piyasasında yepyeni bir dönem başlıyor.

Devamı

2020 Yılında en az 150.000 Yeni Mükellef Olacak

 9 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 5 Milyon TL ve üzeri olan firmalar 1 Temmuz'dan sonra e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Hal kayıt sisteminde e-belge uygulaması ne zaman başlıyor?

 4 Aralık 2019 Çarşamba

15 bin komisyoncu ve tüccar 1 Ocak 2020 itibarıyla e-belge uygulamalarına dahil olacak.

Devamı

e-Belge Uygulamaları Kullanıcı Sayıları

 15 Kasım 2019 Cuma

Gib tarafından sunulan e-Dönüşüm uygulamalarının kullanıcı sayıları nedir?

Devamı

e-Belge Sürecinde En Sık Sorulan Sorular

 9 Aralık 2019 Pazartesi

GİB'in son tebliği ile e-Fatura kullanıcı sayısının toplamda 200.000 mükellefi bulması bekleniyor.

Devamı

Mysoft Son 3 Yıllık Mali Verilerini Açıkladı: İşte O Veriler

 16 Eylül 2019 Pazartesi

Mysoft Dijital Dönüşüm A.Ş.'nin  güçlü büyümesi devam ediyor.

Devamı

GİB'den S.M. Komisyoncu ve Tüccarlarla İlgili Duyuru

 19 Aralık 2019 Perşembe

GİB'den Sebze ve  Meyve Ticaretiyle iştigal eden komisyoncu ve tüccarlarla ilgili duyuru

Devamı

İhracat'ta e-Fatura Nasıl Düzenlenir?

 21 Aralık 2019 Cumartesi

İhracat'ta e-Fatura sistemi, iş süreçlerine kolaylık ve hız kazandırır,.verilerin kontrolünü sağlayarak verimliliği arttırır.

Devamı

e-Arşiv Fatura’ya Geçiş 1 Ocak 2020’ye Ertelendi

 25 Ağustos 2019 Pazar

Gib taslak tebliğdeki e-Arşiv Fatura'ya geçişi 1 Ocak 2020'ye erteledi.

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Hakkında Merak Edilenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Yaklaşık 170 bin civarında serbest meslek erbabına 2020 yılında e-SMM için zorunlu hale getirildi.

Devamı

E-Dönüşüm Uygulamalarının Kapsamı Genişledi

 2 Kasım 2019 Cumartesi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), yayınladığı yeni tebliğ ile e-Dönüşüm uygulamalarının kapsamını genişletti!

Devamı

Cumhurbaşkanlığı "Dijital Dönüşüm" ofisinin görevleri

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Cumhurbaşkanlığı teşkilatındaki "Dijital Dönüşüm" ofisinin hizmet birimleri belirlenirken görevleri detaylandırıldı.

Devamı

CRM Nedir?

 24 Temmuz 2019 Çarşamba

Yeni müşteri kazanım maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla.

Devamı

KOBİ’ler "CRM" ile kazanacak

 21 Ekim 2019 Pazartesi

KOBİ'lerin CRM yatırımlarının, 2020 yılında daha da artması bekleniyor.

Devamı

CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

Devamı

Şirketlerin Geleceğini Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) belirliyor

 13 Ekim 2019 Pazar

CRM müşteriyi en iyi şekilde tanımak, müşterinin gereksinimlerini analiz etmek,  uygun hizmet ve ürünler geliştirmek için kullanılan stratejidir.

Devamı

Hal Kayıt Sistemi ve HKS Mobil hakkında bilinmesi gerekenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Hal Kayıt Sisteminde 50 bine yakın kullanıcı bulunmaktadır. Hal Kayıt Sisteminin (HKS) amaçları nelerdir?

Devamı

GİB'den E-Arşiv Açıklaması?. 5.000-30.000 TL Sınırı Nedir?

 14 Aralık 2019 Cumartesi

Geli İdaresi Başkanlığından e-Arşiv duyurusu geldi.

Devamı
WhatsApp