CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

Pazarlama departmanlarının temel görevi, şirkete yeni müşteri adayları kazandırmaktır. Yeni müşteriye ulaşmak için çeşitli mecralarda yayınlanan reklamlar, web siteleri, sosyal medya vs. gibi pek çok pazarlama kanalları kullanılmaktadır.

Pazarlama departman yöneticilerinin en mühim görevlerinden biri, pazarlama kanallarının performansını ölçümlemek ve bütçenin verimli biçimde kullanılmasını sağlamaktır. Performansın ölçümlenebilmesi için performans verilerine sahip olmak gerekir. CRM programınızdaki veriyi değerlendirerek pazarlama kanallarının ne derece randımanlı çalıştığını kolaylıkla tespit edebilir, pazarlama bütçenizi çok daha verimli kullanabilirsiniz.

PAZARLAMA PERFORMANSINI ÖLÇÜMLEMEDE CRM'İN GÖREVİ NEDİR?

Müşteri adaylarıyla kurulan ilk iletişimde satış gerçekleşmeyebilir. Özellikle müşteri adayınız kurumsal bir şirket ise. Müşteri adayıyla ilk temasın ardından satış gerçekleşene kadar toplantılar, telefon görüşmeleri ve değerlendirmeler derken uzun bir zaman geçebilir. Dolayısıyla pazarlama bütçe kararları verirken satış sonuçlarını beklemek uygulamada mümkün olmaz.

Bu noktada gelişmiş CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırmanız gerekir.

Müşteri adayının nitelikleri size uygun mu?

Müşteri adayıyla satış görüşmelerine başlamadan önce müşteri kriterlerinize uygun olup olmadığından emin olmanız gerekmektedir. Müşteri adayınız sizin beklentilerinizi karşılayacak niteliklere sahip değilse satış ekibinizin zamanını boşa harcamazsınız.

Müşteri adayının satışını yapacağınız ürüne ihtiyacı var mı, bütçesi yeterli mi, yetkisi var mı ve sunacağınız ürün veya hizmet için aciliyeti var mı gibi bilgiler, müşteri adayının sizin kriterlerinizi karşılayıp karşılamadığını göstermektedir. Bu değerlendirmenin ardından satış süreci haftalarca sürse de farklı kanalların göreceli performansını hesaplayabilmek için bunları beklemeye gerek kalmaz.

mysoft-crm

 

CRM'le müşteri adaylarının pazarlama kanallarıyla ilişkilendirilmesi nasıldır?

Müşteri adaylarını pazarlama kanallarıyla ilişkilendirebilmek için her müşteri adayının hangi pazarlama kanalından geldiğini izlemek gerekir.

Potansiyel müşterinin CRM sistemindeki kayıtlarında, hangi kanaldan erişim sağladığını gösteren bölüm bulunmaktadır. Firmalar bu bölüme girecekleri kaynakları, kullandıkları pazarlama kanallarına göre belirleyebilirler. Örneğin tv, radyo, web, sosyal medya reklamları, e-Posta kampanyaları, fuarlar vb.

CRM programları, farklı müşteri adayı edinme kaynaklarıyla entegre halde çalışır ve kaynak bilgisini otomatik olarak kayıt altına alır.

Sonuç olarak genel değerlendirme yapabilir ve her bir kanaldan kaç nitelikli müşteri adayı elde ettiğinizi bulabilirsiniz.

Örneğin;

  • bir ay içerisinde 2 ayrı kanaldan toplam 790 müşteri adayı geldiğini düşünülelim.
  • 200.000 TL masraf ederek verdiğimiz radyo reklamlarından 700 müşteri adayının geldiğini 160 tanesinin nitelikli olduğunu farz edelim.
  • 9.000 TL maliyetle sosyal medya reklamlarıyla internet sitenize gelen ve form dolduran 90 müşteri adayından 10 tanesinin nitelikli olduğunu farz edelim.

Bir nitelikli müşterinin hangi kanalda ne kadar maliyeti olduğunu hesaplayalım.

  • Radyo reklamı 200.000 TL / 160 nitelikli = 1.250 TL
  • Sosyal medya reklamları 9.000 TL / 10 nitelikli = 900 TL

Hesaplamaya göre pazarlama bütçemizin, sosyal medya reklamlarında radyo reklamlarına nazaran çok daha verimli olduğu ortaya çıktı.

Bir sonraki pazarlama bütçe değerlendirmelerini bu doğrultuda yapabiliriz. Şayet müşteri adaylarının kriterlerimize uygunluğunu kontrol etmeden yalnızca rakamlara bakarak karar verseydik veya müşteri adayının hangi kaynaktan ulaştığını gösteren CRM sistemine sahip olmasaydık bu kıymetli bilgiden habersiz pazarlama bütçesini oluşturacaktık.

TC Kimlik Kartlarına Uzaktan Nitelikli Elektronik Sertifika NES (e-İmza) Yüklenebilecek!

 18 Ekim 2021 Pazartesi

NES başvuru sahiplerinin kimliklerinin TC Kimlik Kartı vasıtasıyla uzaktan doğrulanarak TC Kimlik Kartlarına uzaktan NES (e-imza) yüklenebilecek.

Devamı

Sağlık Sektöründeki Veri Sorumluları VERBİS'e Kayıt Olmak Zorunda Mı?

 15 Ekim 2021 Cuma

Doktorlar, Muayenehaneler, Klinikler veya Hastaneler VERBİS'e kayıt olmak zorunda mı?

Devamı

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun Önemi Nedir?

 13 Ekim 2021 Çarşamba

KVKK sadece veri güvenliğinin korunmasını değil aynı zamanda pazarlama ve reklam sektörünün...

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nasıl Hazırlanır? Aydınlatma Metni Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

Aydınlatma metinlerinde açık, kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca sade bir dil kullanılmalıdır.

Devamı

2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM Zorunluluğu Nedir?

 7 Ekim 2021 Perşembe

e-Serbest Meslek Makbuzuna nasıl geçiş yapılır? 2022 e-Serbest Meslek Makbuzu e-SMM zorunluluğu nedir?

Devamı

KVKK Aydınlatma Metni Nedir? Aydınlatma Yükümlülüğü Nedir? KVKK Aydınlatma Yükümlülüğü Nasıl Yerine Getirilir?

 5 Ekim 2021 Salı

Aydınlatma yükümlülüğü, veri sorumluları için getirilmiş bir yükümlülüktür.

Devamı

e-Döviz Alım Satım Belgesi Nedir? Nasıl Düzenlenir? Geçiş Zorunluluğu Nedir?

 1 Ekim 2021 Cuma

e-Döviz Alım Satım Belgesi, kağıt ortamdaki Döviz Alım/Satım belgeleri ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

2022 e-Defter Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Defter Geçiş Süresi Nedir?

 30 Eylül 2021 Perşembe

e-Defter başvurusu nasıl yapılır? e-Defter başvurusunda dikkat edilecek konular nelerdir?

Devamı

Covid 19 ve PCR Test Sonuçları KVKK Kapsamında İşlenebilir Mi?

 29 Eylül 2021 Çarşamba

Yetkili kurumlar ve işverenler, Covid 19 aşısı ve PCR test sonucu bilgisini KVKK kapsamında işleyebilecek.

Devamı

SGK e-Tebligat Zorunluluğu Nedir? SGK e-Tebligat Nasıl Alınır? SGK e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 27 Eylül 2021 Pazartesi

SGK, idari para cezası, icra takibine tabi sigorta primi, işsizlik primi vs. alacaklarını e-Tebligat yöntemiyle tebliğ edecek.

Devamı
WhatsApp