CRM Nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür.

"Crm" kelimesi açılımı "Customer Relationship Management" cümlesinin baş harflerinden oluşmuştur. Türkçe karşılığı "Müşteri İlişkileri Yönetimi" olarak tanımlanmıştır.

CRM’in özellikle iş çevrelerinde bir gereklilik olmasının temel nedenlerinden biri, hızla küreselleşen dünyanın hızlı bir şekilde gelişmesi ile birlikte yükselen rekabet ortamının artmasıdır. Küreselleşme ile birlikte diğer ülkelerden gelen rakipler bol çeşitli ürünler sunarak rakip olmaya başlamış ve pazar hakimiyetini arttırmıştır. Buna karşı firmaların iki önemli mücadele aracı ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri kurumsal süreçlerde CRM’i doğru ve başarılı bir şekilde uygulamak diğeri ise teknolojiyi kullanarak, müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, verilerini kayıt altına almak, müşteriye anında cevap verebilmek, aynı zamanda üretim ve hizmet maliyetlerini düşürmektir.

Araştırmalar yeni müşteri kazanım maliyetlerinin, müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yapılan araştırmalarda mevcut cironunun büyük bir çoğunluğunun mevcut ve sadık müşteriler tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle "CRM" olgusu içerisinde mevcut müşteri yönetim maliyetleri çok daha düşüktür. Var olan müşteri ile ilişkiyi devam ettirmenin ve sadık müşteriler kazanımının önemini bu veriler ortaya koymaktadır.

CRM'İN AMACI NEDİR?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.

CRM sistemleri aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve "CRM" sayesinde verimlilik artıyor.

 

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi neden önemlidir?

  • Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri kazanma yolu olması
  • Pazar payının değil müşteri payının önemli hale gelmesi
  • Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarının önem kazanması
  • Varolan müşterinin değerinin anlaşılması ve bu müşteriyi elde tutma çabalarına gerek duyulması
  • Bire-bir pazarlamanın önem kazanmasıyla beraber her müşteriye özel ihtiyaçlarına göre davranma stratejilerinin gerekliliği
  • Yoğun rekabet ortamı
  • İletişim teknolojileri ve veri tabanı yönetim sistemlerinde yaşanan gelişmeler

MYSOFT, firmaların CRM ihtiyaçlara cevap verebilen bir yapı üzerine kurulmuş ve mevcut gelişimi ile birlikte süreçlerin otomasyonunu sağlayan bir sisteme dönüşmüştür.

KUSURSUZ MÜŞTERİ DENEYİMİ "CUSTOMER EXPERİENCE" (CX)  NEDİR?

Müşteri Deneyimi "CUSTOMER EXPERİENCE" kelimesinin türkçe karşılığıdır.

Günümüzde, rekabette fark yaratmanın yolu müşteri deneyiminden "Customer Experience" (CX) geçiyor. Çok iyi kurgulanmış bir stratejiyle; yeni müşteriler kazandıran, müşteri sadakatini artıran ve piyasada varlığını devam ettirebilmeyi sağlayan mükemmel müşteri deneyimleri yaratabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri ne kadar iyi yönetilirse şirketinizin başarısı da o doğrultuda olacaktır. Müşteri ilişkilerinin her kademesinde kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmak için bu ilişkiyi nasıl yönettiğiniz, büyük oranda CRM programınıza bağlıdır.

CRM'ile "müşteri sadakati" kazanmak için etkisi nedir?

1- İşin merkezinde müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati olmalı

2- Müşteriler ile güvene dayalı ve uzun vadeli ilişkiler kurun

3- Müşterilerin beklenti ve isteklerinin takibini kolaylaştırarak onların alışveriş deneyimlerini iyileştiren yeniliklere odaklanın.

4- Müşteri bilgi ve alışkanlıklarını takip edecek sistemler geliştirin. Yüksek kalitede bir müşteri deneyimi yaratacak kampanya ve hizmetlerle kişiye özel ayrıcalıklar tasarlayın.

5- Müşterilerle e-posta, sms ve akıllı cihazlar yoluyla iletişim kurarak doğru zamanda doğru teklifi yapın.

6- Promosyonları özelleştirin, müşterinin kendini değerli hissetmesini sağlayın.

7- Farklılık yaratın

8- Müşteriyi ödüllendirin

9- Sosyal medyanın gücü yadsınamaz. Müşteriler ile sosyal medya aracılığıyla iletişim kurun. Ayrıca yeni ürünleri, fırsatları ve diğer güncellemeleri hızlı bir şekilde paylaşın.

10- Aldığınız her şikayeti önemseyin. Bir sonraki müşteri deneyimini iyileştirebilmek için çözüm üretin.

11- Sadakatin karşılıklı artan bir süreç olduğunu unutmayın

12- Son olarak CRM programlarının bütün bu çalışmaları ve kampanyaları yönetmenin anahtarı olduğunu unutmayın.

Uzmanlar önümüzdeki bir kaç yıl içinde CRM'in Türkiye'de en üst noktaya ulaşacağını belirtiyor.

Şirketinizin temel direği olan sadık müşterilerinizi kaybetmemek ve potansiyel müşterilerinize hızlı erişim kurmak için mutlaka CRM çözümü sahibi olmanız gerekmektedir.

Donanımlı bir CRM çözümü, tüm işletmenizi etkin bir şekilde çalıştırabilir ve bu sayede müşteri bağlılığını artırabilirsiniz. Siz de iyi bir CRM programına ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

CRM programlarıyla müşteri sadakati nasıl oluşturulur?

Günümüzde ürün özellikleri ve yeteneklerindeki farklar oldukça kısıtlı. Genellikle alıcılar, ürün seçimini, marka itibarına ve markanın kendilerine sunduğu deneyimlere göre yapıyor.

Örneğin, bir ürün satın aldınız ve desteğe ihtiyacınız oldu, sizde müşteri hizmetlerini aradınız. Müşteri hizmetleri görevlisi sadece isminiz ve soyadınızı alarak, kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirir ve tüm satın alma ve servis geçmiş bilgilerinize erişir. Kendinizi değerli hissetmenizi sağlar. Üründe problem yaşamış olsanız dahi, bu tarz kişisel ilgi ve alaka, pozitif bir müşteri deneyimi yaşatarak, müşteri sadakati oluşturmanızı sağlar.

CRM'e dayalı tüm etkileşimler, müşterilerinize daha kişisel deneyim yaşama imkanı sunar. Bu durum marka değeri oluşturmanız ve iş verimliliğinizi artırmanız için bir fırsattır. Böylelikle müşteri bağlılığı oluşturabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

CRM'in Pazarlama Sektörüne Etkisi Nedir?

CRM'in iş uygulamaları alanındaki stratejik payı her yıl katlanarak artıyor.

CRM piyasası her geçen yıl neredeyse yüzde 20'lere varan bir potansiyel ile büyüyor.

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) programını en çok kullanan departmanlardan biri de hiç kuşkusuz pazarlama. Yapılan araştırmalara göre, güçlü bir CRM programının, pazarlama giderlerini %25 oranında azalttığı ortaya çıktı.

CRM, pazarlama stratejileriniz de, doğru yolda olup olmadığınızı gösteren bir pusula gibidir

CRM müşteri yönetimi özelliği sayesinde müşterilerinizin her aşamasını takip ederek kayıt altına alabilirsiniz. Ayrıca potansiyel müşteriler için yeni müşteri platformu oluşturabilir, tüm süreçleri ayrıntılı olarak kaydedebilirsiniz. Müşterileriniz ile ilgili tüm görüşmeleri (yazlı veya sözlü) saklayabilir ve kurum hafızasını oluşturursunuz. Bu sayede mevcut müşterilerinizi etkin bir şekilde yönetirken, yeni müşteri kazanımında da maliyetleri düşürerek başarı oranınızı arttırırsınız.

Mobil CRM satış ve pazarlama ekibinin can simidi gibidir

Araştırmalara göre, mobil uyumlu CRM yazılımının, iş verimliliğinde %15, satışlarda ise %25 artış sağladığı ortaya çıktı.

Mobil CRM, sayesinde dilediğiniz yerden ve istediğiniz zamanda müşteriye ait tüm bilgiye anlık olarak ulaşabilirsiniz. Program entegrasyonları ile müşteriye daha önce satılan ürünleri, ödeme bilgilerini vs. istediğiniz bir çok bilgiyi görebilir ve müşteri ile ilişkileri bu doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca mobil uygulama üzerinden teklif oluşturabilir, mail olarak teklifi anında gönderebilirsiniz. Bu sayede inanılmaz bir hız ve esneklik kazanarak rakiplerinizden bir adım öne geçersiniz.

CRM ile müşteri verileri başlangıç noktasıdır

Müşterileri ve müşteri adaylarınızın her kanaldan bıraktığı tüm veriler ile alışveriş alışkanlıklarını öğrenebilirsiniz. Daha sonra CRM sistemi sayesinde verileri analiz ederek, beklentileri karşılayan strateji doğrultusunda fiyat ve teklif hazırlayarak potansiyel müşterilerinizi kazanabilirsiniz.

Güçlü bir CRM programı üzerinden oluşturacağınız pazarlama taktikleri sayesinde, daha çok müşteri memnuniyeti ve kazanç elde edersiniz.

 

Sosyal CRM Nedir?

Sosyal CRM; geleneksel CRM araçlarının Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin vs. gibi sosyal medya platformlarıyla birleşmesiyle ortaya çıkıyor.

Başarılı olmak isteyen organizasyonlar için, 3 milyarı aşan aktif kullanıcı sayısıyla sosyal medya, satış ve pazarlama alanında büyük bir madeni içinde barındırıyor.

Günümüzde şirketler, rekabette öne geçebilmek için Sosyal CRM'le işbirliği yapmak zorunda.

Birçok şirket geleneksel CRM programlarıyla ve mevcut uygulamalarla müşterileri hakkında veri toplayıp söz konusu verileri işlemeye çalışıyor. Oysa sosyal medya platformları, istenilen bilgilerin en güncel versiyonuna sahip. Sosyal CRM'le müşteriye ait tüm güncel bilgiler toplanarak analiz edilebilir. Burada asıl önemli nokta ise bu bilgilerden yola çıkarak nasıl stratejiler geliştirileceğidir.

Sosyal CRM'in Avantajları Nelerdir?

  • Sosyal CRM'in en önemli kaynağı, gerçek zamanlı bilgidir. Sosyal CRM sayesinde elde edilen veri ile hedef kitleyi doğru bir şekilde belirleyebilir, bu doğrultuda müşteri beklentilerine maksimum düzeyde cevap verebilirsiniz.
  • Mevcut ve potansiyel müşteriler hakkında sosyal medyadan toplanan bilgiler doğrultusunda, beklentileri en üst seviyede karşılayacak kampanyalar ve reklamlar yapabilirsiniz.
  • Sosyal CRM sayesinde müşterilerin ulaşılması zor olan demografik ve hayat tarzı bilgilerine ulaşırsınız. Doğru pazarlama yöntemleriyle, müşteriye özel kampanyalar yapma imkanına sahip olursunuz.
  • Sosyal medyada kullanıcıların ürün ve hizmetleriniz hakkında ne düşündüklerini kolay ve hızlı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Bu doğrultuda stratejiler geliştirebilirsiniz.
  • Sosyal CRM sayesinde müşterilerinizden anlık geri bildirim alabilirsiniz. Dolayısıyla müşteri isteklerine ve şikayetlerine anlık müdahale şansınız olur. 

CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

Müşterileri elde tutmak ve müşteri sadakati oluşturmak her geçen gün daha da kritik bir hal alıyor.

Milenyumda, müşteri beklentileri maksimum seviyede. Bu bilinçle birçok marka müşteri deneyimini iyileştirmeye daha fazla konsantre olmuş durumda. Çünkü gelişen pazarlama teknolojileri ile rekabet ortamı, daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimine ihtiyaç duyuyor. Her geçen gün artan müşteri beklentilerini karşılamanın ötesinde, onlara benzersiz ve şaşırtıcı ürün veya hizmet sunabilmek gerekiyor. Tam da bu nokta da (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetimi programı devreye giriyor.

Müşteri odaklılık vizyonunuz olsun

Müşteri deneyimi stratejinizin birinci kuralı markanızla birlikte müşteri odaklı bir vizyon oluşturmaktır. Bu vizyonu oluşturmanın en iyi yolu, size yol gösterecek bazı ilkeler belirlemektir. Bu ilkeleri, markanızın yol haritası haline getirin. Bütün çalışanlar, bu ilkeleri iyi anlamalı ve bu ilkeler, tüm eğitim ve gelişim programınızın her safhasına sirayet etmeli.

Kaliteli hizmet

İşin sürdürülebilirliğini sağlamak için en önemli etken markanızın kalitesidir. Kaliteli ürün ve hizmet sunan bütün işler devamlılık konusunda sorun yaşamaz ve her zaman ayakta kalır.

CRM programıyla müşteri eğilimlerini analiz edin

Müşteriler hakkındaki detaylı bilgiler; izlemeniz gereken rotayı size gösterecektir. Yapılandırma, teklif ve fiyat belirleme gibi konularda, müşteri verilerinin analizi önemli bir etkendir.

Beklentileri karşılanan müşteriler, sizi tercih etmeye devam ederken, sizi rakip firmalardan bir adım öne çıkaracaktır.

Kolay ödeme seçenekleri sunun

Rekabet gücünüzü artıracak önemli etkenlerden biri de ödeme esnasında, hız ve pratikliktir. Ödeme seçeneklerini çeşitlendirerek, temassız ödeme sistemiyle, kolaylık ve hız kazanmak, rekabette bir adım öne geçmenizi sağlar.

Müşterilerinizle duygusal bir bağ kurun

Yapılan bir araştırmaya göre; müşteri deneyimlerinin yarıdan fazlasının duygusal bağa bağlı olduğu ortaya çıktı. Markayla duygusal bağ kuran müşteriler, ürün ya da hizmeti, diğer müşterilere göre 3 kat daha fazla satın alıyor ve tavsiye ediyorlar.

En sağlam müşteri deneyimleri satış ekibinizin müşterilerinizle duygusal bir bağ kurduğunda sunabilirsiniz. Duyguların, karar almada önemli bir etken olduğunu unutmayın.

Müşterilerin kendini özel hissetmelerini sağlayın

Müşterilerle temas noktasındaki ekibin, pozitif, güleryüzlü, nazik ve en önemlisi alanında eğitim sahibi olmaları, verilecek hizmetin kalitesinde önemli bir etken. Müşteriyle kontak kurulduğu anda, müşterinin tüm sorularını, bıkıp usanmadan, nazikçe cevaplayın ve müşteriye zaman ayırarak kendini özel hissetmesini sağlayın.

Dürüst ve net olun

Güvenilir olmanın ve marka imajını korumanın en sağlıklı yolu, müşterilere karşı açık ve dürüst olmaktır. Yerine getiremeyeceğiniz sözler vermeyin.

Teklif hazırlarken, oluşabilecek olumsuz ihtimalleri,riskleri de hesaplayarak müşteriye işin en başında net ve açık bilgi verirseniz, daima kazanan siz olursunuz. Dürüst ticaret sizi her zaman daha ileriye taşıyacaktır.

Güven verin

Ürününüzün veya hizmetinizin arkasında durun, müşterinin herhangi bir sorunla karşılaşma ihtimaline karşın, mağdur olmayacağının garantisini verin.

Müşterilerden geri bildirim alın

Müşteri deneyimi için yaptığınız yatırımların, başarılı olup olmadığını anlamanın yolu müşterilerden geri bildirim almaktır. Müşteriniz alışverişini tamamladıktan sonra yaşadığı deneyimi telefon veya çeşitli anketler aracılığıyla değerlendirmesini isteyebilirsiniz.

Müşteri geri bildirimlerini CRM sistemiyle analiz etmek ve sonuçlar çıkarmak ve bu doğrultuda iyileştirmeler yapmak, markanızın değer katacaktır.

Her yerden ulaşılabilir olun

İyi bir müşteri deneyimi için, satış öncesi, satış esnasında ve satış sonrasında kolay ulaşılabilir olmak çok önemli. Mağazalardan, web sitesinden, sosyal ağlardan, telefon ve canlı sohbet'ten her an ulaşılabilir olmak gerekir. Özellikle herhangi bir sorunla karşılaşan sabırsız müşterileri, memnun edebilmenin yolu hızlı geri bildirimlerden geçiyor.

Şirketlerin Geleceğini Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) belirliyor

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), müşteriyi en iyi şekilde tanımak, müşterinin gereksinimlerini analiz etmek, ve müşterinin istekleri doğrultusunda, uygun hizmet ve ürünler geliştirmek için kullanılan stratejidir.

Günümüz küresel ekonomisinde değişen müşteri profili ve artan rekabet şartları, müşteri ile kurulan bağların korunmasını ve geliştirilmesini daha da önemli hale getirdi. Şirketler yeni iletişim metotları (sosyal medya) ve IT uygulamaları ile, müşteri bağlılığını güçlendirmek için yenilikçi model arayışına girdiler.

CRM şirketlerin fark yaratmasını sağlıyor

Tam da bu noktada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) devreye giriyor. CRM; satış, pazarlama ve bilgi teknolojilerini bir araya getiriyor. Şirketler ile müşteri arasındaki ilişkiyi teknolojik bir boyuta taşıyor. Şirketler bu sayede, müşteri odaklı stratejilere odaklanıp, rekabet güçlerini artırabiliyorlar

Bu anlamda CRM yatırımları şirketlerin geleceğini ciddi anlamda belirleyen etkenlerden biri olmuş durumda. CRM, şirketlere rekabet gücü sağlarken, öte yandan şirketlerin fark yaratmasını sağlıyor.

Kitlesel pazarlamanın yerini bireysel pazarlama aldı.

Teknoloji sayesinde bilgiye ulaşmak çok kolay. O nedenle bilgiyi işleyip ona göre strateji belirlemek mümkün. Şirketler için, "ürün odaklı" yapının yerini "müşteri odaklı" bir yapıya dönüştürmek başarı için kaçınılmaz oluyor. Küreselleşen ekonomiyle birlikte; kitlesel pazarlamanın yerini bireysel pazarlama almış durumda.

İnternet ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte, müşteriler şirketlerle çok daha kişisel ilişkiler kurmayı hedefliyor. Rekabette öne çıkmanın yolu da satış ve pazarlama kanallarının verimli kullanılmasından geçiyor.

İş dünyasında beklentiler yükseliyor köklü değişiklikler zorunlu hale geliyor.

Teknoloji de bu aşamada rekabet avantajı oluşturacak modelleri iş dünyasına sunuyor. Müşterilerin kişisel tercihlerini, ihtiyaç ve isteklerini karşılayan bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sisteminin olmaması, şirketlerin rekabet yarışında geride kalmalarına neden oluyor. Müşteriyi kaybetmemenin yolu inovasyondan geçiyor.

Teknoloji çağındayız, her şey "mobil"e geçiyor. Dijitalleşme hayatımızın her alanına girmiş durumda.
Bugün internet kullanıcılarının dörtte birden fazlası mobil teknolojileri kullanıyor. 2020 yılında dünya nüfusunun yüzde 70'i online alışveriş yapıyor olacak, ve mobil ticareti tercih edecek.

Her şeyi müşteri belirliyor, kişiye özel ürün ve hizmetler artıyor. Büyük veriyi doğru yöneten, müşteri ilişkilerini de doğru yönetiyor. Dijitalleşme ile birlikte gelişen medya ortamları, müşteri ile firma arasındaki iletişim kanallarının sayısının artmasına neden oluyor. CRM süreçlerinin de dijital çağa ayak uydurması gerekiyor.

Müşteri davranışını analiz etmek için veri gerekiyor. Yeterince veri toplar ve bu verileri doğru şekilde analiz ederseniz, müşteriyi tam anlamıyla tanımış olursunuz.

CRM sisteminin, müşterinin beklentilerini, hayat tarzını analiz ederek yeni satışları öne çıkaracak yetenekler sunması, müşteri temsilcisini yönlendirebilmesi ve proaktif etki yaratması gerekir.

Analitik ve Operasyonel CRM

Satış sürecinde sadece kurum içi datalar değil; işin gerektirdiği ekosistem datası da çok önemli. Müşteri bilgisinden, tutunda siparişlerin zamanında teslim edilmesi, nakliye sorunları, bunlardan bazıları. Bu yüzden, CRM sistemlerinin analitik ve diğer sistemlerle kolay entegre edilebilir olması büyük önem taşıyor.

Analitik CRM sistemleri, elde edilen veriler doğrultusunda müşteriyi doğru tanımayı, müşteriye özel ürünler geliştirmeyi sağlıyor.
Operasyonel CRM sistemleri, müşteri ile ilişkinizi yürütmenizi sağlıyor. Teklif, sipariş, destek, şikayet gibi operasyonun her bir noktasının hızlı ve hatasız şekilde tamamlanmasını sağlıyor.

Her iki alanda da temel değer veri olduğunu görüyoruz. Şirketler için başarının, sürdürülebilirliğin, müşteri memnuniyetinin temelini verinin analizi ve bilgiye dönüştürülmesi oluşturuyor.

Veri, operasyonun hem verimliliğini hem de kalitesini artırmakta en önemli unsur. Çünkü elde edilen veri, muhasebe departmanından, pazarlama bölümüne, başarılı reklam kampanyasından, yeni ürün ve Ar-Ge stratejilerinin belirlenmesine kadar her alanda farklı bir anlam taşıyor.

 

CRM İşletmelere Nasıl Rekabet Avantajı Sağlar?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), müşteriyi A'dan Z'ye tanımak, müşteri ihtiyacını anlamak, ona uygun hizmetler ve ürünler geliştirmek için kullanılan stratejidir.

CRM yatırımı, şirketlerin yarınlarına dair stratejilerinin bir göstergesi. CRM genel anlamda bir programdan ziyade bir stratejidir. Değişen müşteri profili ve artan rekabet şartları müşteri ile kurulan bağların korunmasını ve geliştirilmesini daha da önemli hale getirdi. Bu rekabet ortamında var olmanın birinci kuralı sahip olunan müşterilerin korunması. Bunun için de ilk önce, müşterilerin sizin hakkınızdaki fikirlerini bilmeniz, raporlayabilmeniz, eğilimleri belirlemeniz ve proaktif bir şekilde aksiyonları almanız gerekir. Bütün bu saydıklarımız da ancak iyi bir CRM aracı ile mümkündür. Dolayısıyla CRM yatırımları şirketlerin geleceğini de ciddi anlamda belirleyen parametrelerden biridir.

CRM, işletmelerin en önemli rekabet araçlarından birisi ve en güçlüsüdür.

Şirketler için doğru müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve bağlılık programı çözümleri büyük önem taşımaktadır. Doğru yaklaşım ile tüketicileri tanımak, onlara özel hizmet ve ürünler geliştirmek, ürünleri doğru zamanda, doğru yerde, doğru avantajlarla sunmak müşteriyle sürekli gelişmek başarının temel faktörüdür.

 

CRM'in Perakende Sektöründeki Etkisi Nedir?

Günümüz ekonomisinde, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de CRM olmazsa olmazlardan biri.

Perakende sektöründe, CRM sayesinde; bir ürün ya da hizmeti, hedef kitleye, doğru fiyatla, doğru zamanda ve doğru kanal ile ulaştırarak, uzun vadede, karlı ve sadık müşteriler kazanabilirsiniz.

Aynı zamanda, satış, pazarlama, ve servis hizmetlerini de en verimli şekilde yöneterek, şirketi müşteri odaklı bir yapıya kavuşturabilirsiniz.

Perakende sektörünün yapısı gereği Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) hayati önem taşır. Başarılı bir CRM sistemi ile müşteri ilişkilerini geliştirebilir, memnuniyeti artırabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Aynı zamanda şirketinizin pazardaki performansını daha iyi bir noktaya taşıyabilirsiniz.

CRM sayesinde, müşteri tercihleri ve kişisel bilgiler dahil olmak üzere, her müşteri hakkında ayrıntılı bilgi toplayabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, her müşteri grubuna özel kampanyalar yaparak satışlarınızı ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Özelleştirilmiş ve katma değer yaratan kampanyalarla satışlarınızı en üst seviyeye taşıyabilirsiniz.

Genele yapılan teklifler yerine; kişiye özel, müşterinin beklentisine ve tercihine hizmet eden, teklif ve kampanyaları müşteriye sunabilirsiniz. Bununla birlikte, çatı kampanyalarınızı, müşterinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiselleştirebilirsiniz.

Hedef kitleye en verimli ve doğru kanal ile ulaşabilmek için tüm bu süreçlerde CRM ve dijital pazarlama ekiplerinin entegre bir şekilde çalışması gerekmektedir.

CRM yenilikçilik ve rekabet gücü sağlıyor.

İnternetin ve sosyal medyanın hızla yaygınlaşması, müşteri ilişkilerindeki veriye başka bir boyut kattı. Veri bütünlüğünü sağlamak için; müşteriyle yapılan görüşmelerdeki, çağrılardaki ve hatta sosyal medya üzerindeki tüm etkileşimleri kayıt altına almak önem taşıyor.

İnsanların satın alımlarını arttırmak, başka bir deyişle firmaların kazancını arttırmak için sosyal medya ile entegre bir CRM kullanmak perakende sektörü için kaçınılmaz bir gerçek.

Örneğin; bir müşterinin web sitenizi ziyaret ettiğini ve bazı ürünlere baktığını raporlayarak, bu ürünlerle ilgili kampanyalarda sms veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapabilir ve müşteriyi ürünü almaya teşvik edebilirsiniz.

CRM sayesinde, alıcıyla ilgisi olmayan promosyonları azaltabilir, ilgi çekici promosyonları artırabilirsiniz.

CRM yazılımları, müşteri satın alımlarını ve müşteri servis aramalarını kayıt altına alarak, her müşterinin satın aldığı ürünleri ya da satın alma ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik sorunu olup olmadığını takip etmenize de imkan tanır.

CRM'in sağladığı avantajlardan belki de en önemlisi "Müşteri Sadakati"

Yeni müşteri kazanmanın maliyeti ile kıyaslandığında, sadık ve düzenli müşteriler yaratmanın çok daha etkili ve kolay olduğu bilinen bir gerçek. Gecikmeyen siparişler, düzenli tahsilat, eksiksiz ve doğru sipariş alımı ve ürün teslimi gibi bir çok destek sayesinde, müşteri sadakati ve markalar arası geçişi önlemek kolaylaşıyor.

CRM yazılımlarında bulunan müşteri sadakat programları ile mevcut müşterilerinizle bağlılığı güçlendirmek için; indirim çekleri, hediye çekleri, puanlar veya bonuslar verebilirsiniz. Bu tür programlar, hem satış yapmayı hem de müşteri sadakatini artırır.

CRM Programı Nedir? Ne İşe Yarar

Günümüzde hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler ile CRM birleştirdiğimiz MYSOFT CRM, toplanan ve oluşturulan müşteri verileri ile en temelde, yeni müşterilerin kazanımını, bu müşterilerin etkin yönetimini, sadık müşteri oluşturulmasını ve sonucunda tüm sürecin raporlamasını sağlayan stratejik bir araçtır.

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

Ücretsiz CRM Yazılım Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Yazılımı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Yazılımı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

Özel Eğitim ve Öğretim Kurumlarının İYS'ye Kayıt Zorunluluğu Var Mı?

 28 Kasım 2020 Cumartesi

Özel eğitim ve öğretim kurumlarının İleti Yönetim Sistemine kayıt zorunluluğu var mı?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borcu Yapılandırılmasına İlişkin Tebliğ Resmi Gazetede Yayımlandı!

 27 Kasım 2020 Cuma

Vergi ve SSK Prim Borcu Yapılandırılmasına İlişkin Kanun Genel Tebliği Resmi Gazetede Yayımlandı!

Devamı

e-Defter Geçme Zorunluluğu 2021? e-Defter'de İsteğe Bağlı Geçiş?

 26 Kasım 2020 Perşembe

1 Temmuz'da e-Fatura'ya geçen mükelleflerin 1 Ocak 2021'den itibaren e-Defter'e geçiş yapmaları zorunludur.

Devamı

Salesforce CRM İleti Yönetim Sistemi-İYS Entegrasyonu

 26 Kasım 2020 Perşembe

Salesforce CRM için İleti Yönetim Sistemi-İYS Entegrasyonu geliştirme çalışmaları tamamlandı.

Devamı

2021'de e-İrsaliye Kapsam Genişleme Durumu Nedir?

 25 Kasım 2020 Çarşamba

2021 e-İrsaliye geçiş zorunlu mu? e-İrsaliye'de kapsam genişler mi? e-İrsaliye düzenleme limitleri nedir?

Devamı

e-Ticarette e-Fatura Zorunluluğu 2021

 24 Kasım 2020 Salı

Yıllık cirosu 5 milyon lira ve üzeri olan e-Ticaret firmalarının e-Fatura ve e-Arşiv Fatura kullanmaları zorunludur.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi'nin Şirketlere ve Vatandaşlara Faydası Nedir?

 20 Kasım 2020 Cuma

İYS ile kurallara uymayan gerçek ve tüzel kişilerden kaynaklı haksız rekabetin önüne geçilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi-İYS Kullanımı Ücretli Midir?

 20 Kasım 2020 Cuma

75.000'e kadar adres sayısına sahip hizmet sağlayıcılara Seviye-1 hizmetleri bir yıl süreyle ücretsizdir!

Devamı

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

 19 Kasım 2020 Perşembe

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını TİSS üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

e-Defter Uygulamasına 01/01/2021 Tarihi İtibariyle Geçmesi Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru!

 18 Kasım 2020 Çarşamba

01/01/2021 Tarihi İtibariyle e-Defter Uygulamasına Dahil Olması Gereken Mükellefler Hakkında Duyuru

Devamı

İleti Yönetim Sistemi İdari Yaptırımları Nedir?

 17 Kasım 2020 Salı

Vatandaşın izni olmadan ticari elektronik ileti gönderimi yapan hizmet sağlayıcılara idari para cezası uygulanır.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Gönderme Koşulları Nelerdir?

 17 Kasım 2020 Salı

Ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilerin uyması gereken temel kurallar nelerdir?

Devamı

Vergi ve SSK Prim Borçlarında Yapılandırma Başladı!

 17 Kasım 2020 Salı

Prim ve vergilere ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Devamı

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

 5 Kasım 2020 Perşembe

Garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş.'den Duyuru 20.10.2020

 20 Ekim 2020 Salı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) A.Ş. İLETİ 5, İLETİ 25 ve İLETİ 75 - Seviye 1 hizmetleri 1 yıl süre ile ücretsiz.

Devamı

e-Defter ve e-Defter Beratının Saklanması ve İbrazı Nasıl Olmalıdır?

 15 Ekim 2020 Perşembe

1 Sıra No'lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde e-Defter ve e-Defter beratının saklanması ve ibrazı 

Devamı

e-Defter ve Berat Saklama Kullanıcı Kılavuzu Yayınlandı!

 12 Ekim 2020 Pazartesi

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin "e-Defter Saklama Kullanıcı Kılavuzu"

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Broşürü Yayınlandı!

 23 Eylül 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine yönelik açıklamaların yer aldığı broşür hazırlandı.

Devamı
WhatsApp