CRM Nedir?

CRM Nedir?

"Crm" kelimesi açılımı "Customer Relationship Management" cümlesinin baş harflerinden oluşmuştur. Türkçe karşılığı "Müşteri İlişkileri Yönetimi" olarak tanımlanmıştır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür.

CRM’in özellikle iş çevrelerinde bir gereklilik olmasının temel nedenlerinden biri, hızla küreselleşen dünyanın hızlı bir şekilde gelişmesi ile birlikte yükselen rekabet ortamının artmasıdır. Küreselleşme ile birlikte diğer ülkelerden gelen rakipler bol çeşitli ürünler sunarak rakip olmaya başlamış ve pazar hakimiyetini arttırmıştır. Buna karşı firmaların iki önemli mücadele aracı ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri kurumsal süreçlerde CRM’i doğru ve başarılı bir şekilde uygulamak diğeri ise teknolojiyi kullanarak, müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, verilerini kayıt altına almak, müşteriye anında cevap verebilmek, aynı zamanda üretim ve hizmet maliyetlerini düşürmektir.

Araştırmalar yeni müşteri kazanım maliyetlerinin, müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yapılan araştırmalarda mevcut cironunun büyük bir çoğunluğunun mevcut ve sadık müşteriler tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle "CRM" olgusu içerisinde mevcut müşteri yönetim maliyetleri çok daha düşüktür. Var olan müşteri ile ilişkiyi devam ettirmenin ve sadık müşteriler kazanımının önemini bu veriler ortaya koymaktadır.

CRM'İN AMACI NEDİR?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.

CRM sistemleri aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve "CRM" sayesinde verimlilik artıyor.

CRM'in Pazarlama Sektörüne Etkisi Nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi neden önemlidir?

  • Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri kazanma yolu olması
  • Pazar payının değil müşteri payının önemli hale gelmesi
  • Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarının önem kazanması
  • Varolan müşterinin değerinin anlaşılması ve bu müşteriyi elde tutma çabalarına gerek duyulması
  • Bire-bir pazarlamanın önem kazanmasıyla beraber her müşteriye özel ihtiyaçlarına göre davranma stratejilerinin gerekliliği
  • Yoğun rekabet ortamı
  • İletişim teknolojileri ve veri tabanı yönetim sistemlerinde yaşanan gelişmeler

MYSOFT, firmaların CRM ihtiyaçlara cevap verebilen bir yapı üzerine kurulmuş ve mevcut gelişimi ile birlikte süreçlerin otomasyonunu sağlayan bir sisteme dönüşmüştür.

KUSURSUZ MÜŞTERİ DENEYİMİ "CUSTOMER EXPERİENCE" (CX)  NEDİR?

Müşteri Deneyimi "CUSTOMER EXPERİENCE" kelimesinin türkçe karşılığıdır.

Günümüzde, rekabette fark yaratmanın yolu müşteri deneyiminden "Customer Experience" (CX) geçiyor. Çok iyi kurgulanmış bir stratejiyle; yeni müşteriler kazandıran, müşteri sadakatini artıran ve piyasada varlığını devam ettirebilmeyi sağlayan mükemmel müşteri deneyimleri yaratabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri ne kadar iyi yönetilirse şirketinizin başarısı da o doğrultuda olacaktır. Müşteri ilişkilerinin her kademesinde kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmak için bu ilişkiyi nasıl yönettiğiniz, büyük oranda CRM programınıza bağlıdır.

CRM programlarıyla müşteri sadakati oluşturabilirsiniz

CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

CRM Programı Nedir? Ne İşe Yarar

Günümüzde ürün özellikleri ve yeteneklerindeki farklar oldukça kısıtlı. Genellikle alıcılar, ürün seçimini, marka itibarına ve markanın kendilerine sunduğu deneyimlere göre yapıyor.

Örneğin, bir ürün satın aldınız ve desteğe ihtiyacınız oldu, sizde müşteri hizmetlerini aradınız. Müşteri hizmetleri görevlisi sadece isminiz ve soyadınızı alarak, kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirir ve tüm satın alma ve servis geçmiş bilgilerinize erişir. Kendinizi değerli hissetmenizi sağlar. Üründe problem yaşamış olsanız dahi, bu tarz kişisel ilgi ve alaka, pozitif bir müşteri deneyimi yaşatarak, müşteri sadakati oluşturmanızı sağlar.

CRM'e dayalı tüm etkileşimler, müşterilerinize daha kişisel deneyim yaşama imkanı sunar. Bu durum marka değeri oluşturmanız ve iş verimliliğinizi artırmanız için bir fırsattır. Böylelikle müşteri bağlılığı oluşturabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

 

MYSOFT CRM'i Şimdi Keşfedin

Günümüzde hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler ile CRM birleştirdiğimiz MYSOFT CRM, toplanan ve oluşturulan müşteri verileri ile en temelde, yeni müşterilerin kazanımını, bu müşterilerin etkin yönetimini, sadık müşteri oluşturulmasını ve sonucunda tüm sürecin raporlamasını sağlayan stratejik bir araçtır.

Sosyal CRM Nedir? Sosyal CRM’in Avantajları Nelerdir?

 

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

Ücretsiz CRM Yazılım Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Yazılımı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Yazılımı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

 

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Tüm Yazılar

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı

e-İrsaliye Düzenlememe Cezası 2020

 13 Haziran 2020 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 180 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum

 12 Haziran 2020 Cuma

Gib e-İrsaliye Duyurusu Hakkında Son Durum Nedir? Beklenen Erteleme GİB Tarafından Yapılacak mı?

Devamı

E-İrsaliye Düzenlerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 12 Haziran 2020 Cuma

E-İrsaliye nasıl düzenlenir, E-İrsaliye ne zaman düzenlenir, E-İrsaliye'de yer alması gereken bilgiler nelerdir?

Devamı

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-MM İçin Son Tarih 1 Temmuz 2020

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Bilet mükellefleri için son geçiş tarihi 1 Temmuz 2020.

Devamı

Matbudan Dönüştürülen e-İrsaliye

 10 Haziran 2020 Çarşamba

e-İrsaliyenin teknik nedenlerle ya da fiili teslimat miktarının öngörülememesi durumunda e-İrsaliyeleri kağıt olarak..

Devamı

E-İrsaliye Başvuru! E-İrsaliye Giriş

 10 Haziran 2020 Çarşamba

E-İrsaliye başvuru sürecinde izlemeniz gereken tüm adımları en basit anlatımıyla bu yazımızda bulabilirsiniz.

Devamı
WhatsApp