CRM Nedir?

CRM Nedir?

"Crm" kelimesi açılımı "Customer Relationship Management" cümlesinin baş harflerinden oluşmuştur. Türkçe karşılığı "Müşteri İlişkileri Yönetimi" olarak tanımlanmıştır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür.

CRM’in özellikle iş çevrelerinde bir gereklilik olmasının temel nedenlerinden biri, hızla küreselleşen dünyanın hızlı bir şekilde gelişmesi ile birlikte yükselen rekabet ortamının artmasıdır. Küreselleşme ile birlikte diğer ülkelerden gelen rakipler bol çeşitli ürünler sunarak rakip olmaya başlamış ve pazar hakimiyetini arttırmıştır. Buna karşı firmaların iki önemli mücadele aracı ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri kurumsal süreçlerde CRM’i doğru ve başarılı bir şekilde uygulamak diğeri ise teknolojiyi kullanarak, müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, verilerini kayıt altına almak, müşteriye anında cevap verebilmek, aynı zamanda üretim ve hizmet maliyetlerini düşürmektir.

Araştırmalar yeni müşteri kazanım maliyetlerinin, müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yapılan araştırmalarda mevcut cironunun büyük bir çoğunluğunun mevcut ve sadık müşteriler tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle "CRM" olgusu içerisinde mevcut müşteri yönetim maliyetleri çok daha düşüktür. Var olan müşteri ile ilişkiyi devam ettirmenin ve sadık müşteriler kazanımının önemini bu veriler ortaya koymaktadır.

CRM'İN AMACI NEDİR?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.

CRM sistemleri aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve "CRM" sayesinde verimlilik artıyor.

CRM'in Pazarlama Sektörüne Etkisi Nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi neden önemlidir?

  • Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri kazanma yolu olması
  • Pazar payının değil müşteri payının önemli hale gelmesi
  • Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarının önem kazanması
  • Varolan müşterinin değerinin anlaşılması ve bu müşteriyi elde tutma çabalarına gerek duyulması
  • Bire-bir pazarlamanın önem kazanmasıyla beraber her müşteriye özel ihtiyaçlarına göre davranma stratejilerinin gerekliliği
  • Yoğun rekabet ortamı
  • İletişim teknolojileri ve veri tabanı yönetim sistemlerinde yaşanan gelişmeler

MYSOFT, firmaların CRM ihtiyaçlara cevap verebilen bir yapı üzerine kurulmuş ve mevcut gelişimi ile birlikte süreçlerin otomasyonunu sağlayan bir sisteme dönüşmüştür.

KUSURSUZ MÜŞTERİ DENEYİMİ "CUSTOMER EXPERİENCE" (CX)  NEDİR?

Müşteri Deneyimi "CUSTOMER EXPERİENCE" kelimesinin türkçe karşılığıdır.

Günümüzde, rekabette fark yaratmanın yolu müşteri deneyiminden "Customer Experience" (CX) geçiyor. Çok iyi kurgulanmış bir stratejiyle; yeni müşteriler kazandıran, müşteri sadakatini artıran ve piyasada varlığını devam ettirebilmeyi sağlayan mükemmel müşteri deneyimleri yaratabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri ne kadar iyi yönetilirse şirketinizin başarısı da o doğrultuda olacaktır. Müşteri ilişkilerinin her kademesinde kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmak için bu ilişkiyi nasıl yönettiğiniz, büyük oranda CRM programınıza bağlıdır.

CRM programlarıyla müşteri sadakati oluşturabilirsiniz

CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

CRM Programı Nedir? Ne İşe Yarar

Günümüzde ürün özellikleri ve yeteneklerindeki farklar oldukça kısıtlı. Genellikle alıcılar, ürün seçimini, marka itibarına ve markanın kendilerine sunduğu deneyimlere göre yapıyor.

Örneğin, bir ürün satın aldınız ve desteğe ihtiyacınız oldu, sizde müşteri hizmetlerini aradınız. Müşteri hizmetleri görevlisi sadece isminiz ve soyadınızı alarak, kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirir ve tüm satın alma ve servis geçmiş bilgilerinize erişir. Kendinizi değerli hissetmenizi sağlar. Üründe problem yaşamış olsanız dahi, bu tarz kişisel ilgi ve alaka, pozitif bir müşteri deneyimi yaşatarak, müşteri sadakati oluşturmanızı sağlar.

CRM'e dayalı tüm etkileşimler, müşterilerinize daha kişisel deneyim yaşama imkanı sunar. Bu durum marka değeri oluşturmanız ve iş verimliliğinizi artırmanız için bir fırsattır. Böylelikle müşteri bağlılığı oluşturabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

 

MYSOFT CRM'i Şimdi Keşfedin

Günümüzde hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler ile CRM birleştirdiğimiz MYSOFT CRM, toplanan ve oluşturulan müşteri verileri ile en temelde, yeni müşterilerin kazanımını, bu müşterilerin etkin yönetimini, sadık müşteri oluşturulmasını ve sonucunda tüm sürecin raporlamasını sağlayan stratejik bir araçtır.

Sosyal CRM Nedir? Sosyal CRM’in Avantajları Nelerdir?

 

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

Ücretsiz CRM Yazılım Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Yazılımı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Yazılımı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

 

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Tüm Yazılar

Türkiye'de Yaşamayan Yurt İçi Müşterilere Ticari Elektronik İleti Gönderilir Mi?

 18 Eylül 2020 Cuma

Türkiye'de yerleşik olmayan yurt içi müşterilerine Tic.İleti gönderimi yapanlar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?

Devamı

İmza Sirküsü Nedir, Nasıl Alınır? Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

 16 Eylül 2020 Çarşamba

İmza sirküleri sayesinde sahte imza kullanılarak dolandırıcılık olaylarının önüne geçilmektedir.

Devamı

Konkordato Nedir? Nasıl İlan Edilir? Kimler Konkordato Talep Edebilir?

 10 Eylül 2020 Perşembe

Kimler konkordato talep edebilir? Şirketler neden konkordato başvurusunda bulunur?

Devamı

SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nedir? Sigortalı İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Verilir?

 9 Eylül 2020 Çarşamba

İşverenin, çalışanın sigortalılığı sona ermesi ile düzenlediği ve SGK'ya verdiği belgeye işten çıkış bildirgesi denir.

Devamı

E-Arşiv Fatura Geriye Dönük Kesilebilir Mi?

 7 Eylül 2020 Pazartesi

e-Arşiv Fatura, e-Fatura da olduğu gibi geriye dönük olarak düzenlenebilmektedir.

Devamı

Vergi Cezalarında İndirim Uygulaması Broşürü Güncellendi!

 7 Eylül 2020 Pazartesi

Vergi cezalarında indirim uygulaması broşürü güncellenerek yayınlandı.

Devamı

Geriye Dönük E-Fatura Nasıl Kesilir? E-Fatura'da 7 Günlük Süre Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2020 Salı

Geriye dönük e-Fatura kesilebilir mi? Kesilirse e-Fatura kaç gün geriye dönük kesilebilir?

Devamı

Mali Mührün Süresinin Dolması, Arızalanması ve Kaybolması Durumunda Yapılması Gerekenler?

 1 Eylül 2020 Salı

Mali Mührün süresinin dolması, arızalanması ve çalınması ve kaybolması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Devamı

e-Tebligat Nedir? e-Tebligat Başvurusu Nasıl Yapılır?

 30 Ağustos 2020 Pazar

Tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

Devamı

e-Gider Pusulası Nedir? e-Gider Pusulası Kimlere Zorunlu Mu?

 30 Ağustos 2020 Pazar

e-Gider Pusulası, kağıt ortamdaki "Gider Pusulası" ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi 1 Aralık'da Başlıyor!

 26 Ağustos 2020 Çarşamba

Ticaret Bakanlığı tarafından alt yapısı tamamlanan İleti Yönetim Sistemi'nin uygulanmasına sayılı günler kaldı

Devamı

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Duyurusu

 19 Ağustos 2020 Çarşamba

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamı

İYS Katma Değerli Hizmetler Nelerdir?

 7 Ağustos 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi Seviye 1 ve Seviye 2 Katma Değerli Hizmetler nelerdir? Entegrasyon Süreci Nasıl Yapılır?

Devamı

Tacir veya Esnafa Ticari Elektronik İleti Gönderirken Onay Almak Zorunlu Mu?

 5 Ağustos 2020 Çarşamba

Tacir veya esnaf olan alıcılara, ticari elektronik iletiler için önceden onay alınması zorunlu değildir.

Devamı

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

 4 Ağustos 2020 Salı

Mevcut veri tabanının İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmasında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Stopaj ve KDV Oranları Yıl Sonuna Kadar İndirildi!

 31 Temmuz 2020 Cuma

İş yeri kira stopajı %20'den %10'a, yolcu taşımacılığı, düğün, nikah, konut bakım onarımı, tamir, vs. KDV %18'den %8'e indi!

Devamı

GİB e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu Güncellendi!

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

GİB, e-İrsaliye Uygulama Kılavuzu'nda saha uygulamaları hakkında yeni soru ve cevaplar ekleyerek güncellemeler yaptı.

Devamı

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

 27 Temmuz 2020 Pazartesi

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin getirilmesine teknik imkan sağlar.

Devamı
WhatsApp