CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

Müşterileri elde tutmak ve müşteri sadakati oluşturmak her geçen gün daha da kritik bir hal alıyor.

Milenyumda, müşteri beklentileri maksimum seviyede. Bu bilinçle birçok marka müşteri deneyimini iyileştirmeye daha fazla konsantre olmuş durumda. Çünkü gelişen pazarlama teknolojileri ile rekabet ortamı, daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimine ihtiyaç duyuyor. Her geçen gün artan müşteri beklentilerini karşılamanın ötesinde, onlara benzersiz ve şaşırtıcı ürün veya hizmet sunabilmek gerekiyor. Tam da bu nokta da (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetimi programı devreye giriyor.

Satış ve pazarlama alanlarında, Türkiye'de ve dünyada çok büyük bir değişim yaşanıyor.

CRM alanında da, süreç "müşteri deneyimi" (Customer Experience) denilen farklı bir bakışa doğru kayıyor.

Müşteri deneyiminde, pazarlamadan satışa, sosyal medyadan, çağrı merkezine ve sadakat programına kadar birbiriyle entegre olmuş ve güçlü teknolojik altyapıyla desteklenen CRM programına ihtiyaç vardır.

Müşterilere en iyi ürünü veya hizmeti sunmanın ve başarıya ulaşmanın yolu; müşteri deneyiminden geçiyor.

Başarılı müşteri deneyimi sunan markalar, müşteri bağlılığını artırırken potansiyel müşterileri de kullanıcı deneyimine bağlı olarak kendine çekiyor.

Yapılan bir araştırmaya göre, yöneticilerin %74'ü müşteri deneyiminin bir müşterinin sadakatini artırmada en önemli etken olduğunu düşünüyor.

Müşterinin bir markayla ilişkisi sadece o ürünü kullandığı zaman yaşadıklarından ibaret değildir. Ürün veya hizmet hakkında bilgi almak için internetten yapılan araştırmalar, çağrı merkezi çalışanlarıyla konuşmaları, satış esnasında satış yetkilisiyle olan diyalog ve satın alma işleminden sonra yaşadıkları, müşteri deneyiminin birer parçasıdır.

Müşteri deneyimi stratejisini başarıyla uygulayan firmalar, daha fazla müşteri memnuniyeti oranlarına, azalan müşteri kaybına ve artan gelirlere ulaşmaktadır.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

CRM İLE BAŞARILI BİR MÜŞTERİ DENEYİMİ NASIL SAĞLANIR?

Müşteri odaklılık vizyonunuz olsun

Müşteri deneyimi stratejinizin birinci kuralı markanızla birlikte müşteri odaklı bir vizyon oluşturmaktır. Bu vizyonu oluşturmanın en iyi yolu, size yol gösterecek bazı ilkeler belirlemektir. Bu ilkeleri, markanızın yol haritası haline getirin. Bütün çalışanlar, bu ilkeleri iyi anlamalı ve bu ilkeler, tüm eğitim ve gelişim programınızın her safhasına sirayet etmeli.

Kaliteli hizmet

İşin sürdürülebilirliğini sağlamak için en önemli etken markanızın kalitesidir. Kaliteli ürün ve hizmet sunan bütün işler devamlılık konusunda sorun yaşamaz ve her zaman ayakta kalır.

CRM programıyla müşteri eğilimlerini analiz edin

Müşteriler hakkındaki detaylı bilgiler; izlemeniz gereken rotayı size gösterecektir. Yapılandırma, teklif ve fiyat belirleme gibi konularda, müşteri verilerinin analizi önemli bir etkendir.

Beklentileri karşılanan müşteriler, sizi tercih etmeye devam ederken, sizi rakip firmalardan bir adım öne çıkaracaktır.

Kolay ödeme seçenekleri sunun

Rekabet gücünüzü artıracak önemli etkenlerden biri de ödeme esnasında, hız ve pratikliktir. Ödeme seçeneklerini çeşitlendirerek, temassız ödeme sistemiyle, kolaylık ve hız kazanmak, rekabette bir adım öne geçmenizi sağlar.

Müşterilerinizle duygusal bir bağ kurun

Yapılan bir araştırmaya göre; müşteri deneyimlerinin yarıdan fazlasının duygusal bağa bağlı olduğu ortaya çıktı. Markayla duygusal bağ kuran müşteriler, ürün ya da hizmeti, diğer müşterilere göre 3 kat daha fazla satın alıyor ve tavsiye ediyorlar.

En sağlam müşteri deneyimleri satış ekibinizin müşterilerinizle duygusal bir bağ kurduğunda sunabilirsiniz. Duyguların, karar almada önemli bir etken olduğunu unutmayın.

Müşterilerin kendini özel hissetmelerini sağlayın

Müşterilerle temas noktasındaki ekibin, pozitif, güleryüzlü, nazik ve en önemlisi alanında eğitim sahibi olmaları, verilecek hizmetin kalitesinde önemli bir etken. Müşteriyle kontak kurulduğu anda, müşterinin tüm sorularını, bıkıp usanmadan, nazikçe cevaplayın ve müşteriye zaman ayırarak kendini özel hissetmesini sağlayın.

Dürüst ve net olun

Güvenilir olmanın ve marka imajını korumanın en sağlıklı yolu, müşterilere karşı açık ve dürüst olmaktır. Yerine getiremeyeceğiniz sözler vermeyin.

Teklif hazırlarken, oluşabilecek olumsuz ihtimalleri,riskleri de hesaplayarak müşteriye işin en başında net ve açık bilgi verirseniz, daima kazanan siz olursunuz. Dürüst ticaret sizi her zaman daha ileriye taşıyacaktır.

Güven verin

Ürününüzün veya hizmetinizin arkasında durun, müşterinin herhangi bir sorunla karşılaşma ihtimaline karşın, mağdur olmayacağının garantisini verin.

Müşterilerden geri bildirim alın

Müşteri deneyimi için yaptığınız yatırımların, başarılı olup olmadığını anlamanın yolu müşterilerden geri bildirim almaktır. Müşteriniz alışverişini tamamladıktan sonra yaşadığı deneyimi telefon veya çeşitli anketler aracılığıyla değerlendirmesini isteyebilirsiniz.

Müşteri geri bildirimlerini CRM sistemiyle analiz etmek ve sonuçlar çıkarmak ve bu doğrultuda iyileştirmeler yapmak, markanızın değer katacaktır.

Her yerden ulaşılabilir olun

İyi bir müşteri deneyimi için, satış öncesi, satış esnasında ve satış sonrasında kolay ulaşılabilir olmak çok önemli. Mağazalardan, web sitesinden, sosyal ağlardan, telefon ve canlı sohbet'ten her an ulaşılabilir olmak gerekir. Özellikle herhangi bir sorunla karşılaşan sabırsız müşterileri, memnun edebilmenin yolu hızlı geri bildirimlerden geçiyor.

CRM Hakkında Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Yazılar

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı
WhatsApp