CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

CRM ile Başarılı Müşteri Deneyimi Nasıl Sağlanır?

Müşterileri elde tutmak ve müşteri sadakati oluşturmak her geçen gün daha da kritik bir hal alıyor.

Milenyumda, müşteri beklentileri maksimum seviyede. Bu bilinçle birçok marka müşteri deneyimini iyileştirmeye daha fazla konsantre olmuş durumda. Çünkü gelişen pazarlama teknolojileri ile rekabet ortamı, daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimine ihtiyaç duyuyor. Her geçen gün artan müşteri beklentilerini karşılamanın ötesinde, onlara benzersiz ve şaşırtıcı ürün veya hizmet sunabilmek gerekiyor. Tam da bu nokta da (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetimi programı devreye giriyor.

Satış ve pazarlama alanlarında, Türkiye'de ve dünyada çok büyük bir değişim yaşanıyor.

CRM alanında da, süreç "müşteri deneyimi" (Customer Experience) denilen farklı bir bakışa doğru kayıyor.

Müşteri deneyiminde, pazarlamadan satışa, sosyal medyadan, çağrı merkezine ve sadakat programına kadar birbiriyle entegre olmuş ve güçlü teknolojik altyapıyla desteklenen CRM programına ihtiyaç vardır.

Müşterilere en iyi ürünü veya hizmeti sunmanın ve başarıya ulaşmanın yolu; müşteri deneyiminden geçiyor.

Başarılı müşteri deneyimi sunan markalar, müşteri bağlılığını artırırken potansiyel müşterileri de kullanıcı deneyimine bağlı olarak kendine çekiyor.

Yapılan bir araştırmaya göre, yöneticilerin %74'ü müşteri deneyiminin bir müşterinin sadakatini artırmada en önemli etken olduğunu düşünüyor.

Müşterinin bir markayla ilişkisi sadece o ürünü kullandığı zaman yaşadıklarından ibaret değildir. Ürün veya hizmet hakkında bilgi almak için internetten yapılan araştırmalar, çağrı merkezi çalışanlarıyla konuşmaları, satış esnasında satış yetkilisiyle olan diyalog ve satın alma işleminden sonra yaşadıkları, müşteri deneyiminin birer parçasıdır.

Müşteri deneyimi stratejisini başarıyla uygulayan firmalar, daha fazla müşteri memnuniyeti oranlarına, azalan müşteri kaybına ve artan gelirlere ulaşmaktadır.

CRM İLE BAŞARILI BİR MÜŞTERİ DENEYİMİ NASIL SAĞLANIR?

Müşteri odaklılık vizyonunuz olsun

Müşteri deneyimi stratejinizin birinci kuralı markanızla birlikte müşteri odaklı bir vizyon oluşturmaktır. Bu vizyonu oluşturmanın en iyi yolu, size yol gösterecek bazı ilkeler belirlemektir. Bu ilkeleri, markanızın yol haritası haline getirin. Bütün çalışanlar, bu ilkeleri iyi anlamalı ve bu ilkeler, tüm eğitim ve gelişim programınızın her safhasına sirayet etmeli.

Kaliteli hizmet

İşin sürdürülebilirliğini sağlamak için en önemli etken markanızın kalitesidir. Kaliteli ürün ve hizmet sunan bütün işler devamlılık konusunda sorun yaşamaz ve her zaman ayakta kalır.

CRM programıyla müşteri eğilimlerini analiz edin

Müşteriler hakkındaki detaylı bilgiler; izlemeniz gereken rotayı size gösterecektir. Yapılandırma, teklif ve fiyat belirleme gibi konularda, müşteri verilerinin analizi önemli bir etkendir.

Beklentileri karşılanan müşteriler, sizi tercih etmeye devam ederken, sizi rakip firmalardan bir adım öne çıkaracaktır.

Kolay ödeme seçenekleri sunun

Rekabet gücünüzü artıracak önemli etkenlerden biri de ödeme esnasında, hız ve pratikliktir. Ödeme seçeneklerini çeşitlendirerek, temassız ödeme sistemiyle, kolaylık ve hız kazanmak, rekabette bir adım öne geçmenizi sağlar.

Müşterilerinizle duygusal bir bağ kurun

Yapılan bir araştırmaya göre; müşteri deneyimlerinin yarıdan fazlasının duygusal bağa bağlı olduğu ortaya çıktı. Markayla duygusal bağ kuran müşteriler, ürün ya da hizmeti, diğer müşterilere göre 3 kat daha fazla satın alıyor ve tavsiye ediyorlar.

En sağlam müşteri deneyimleri satış ekibinizin müşterilerinizle duygusal bir bağ kurduğunda sunabilirsiniz. Duyguların, karar almada önemli bir etken olduğunu unutmayın.

Müşterilerin kendini özel hissetmelerini sağlayın

Müşterilerle temas noktasındaki ekibin, pozitif, güleryüzlü, nazik ve en önemlisi alanında eğitim sahibi olmaları, verilecek hizmetin kalitesinde önemli bir etken. Müşteriyle kontak kurulduğu anda, müşterinin tüm sorularını, bıkıp usanmadan, nazikçe cevaplayın ve müşteriye zaman ayırarak kendini özel hissetmesini sağlayın.

Dürüst ve net olun

Güvenilir olmanın ve marka imajını korumanın en sağlıklı yolu, müşterilere karşı açık ve dürüst olmaktır. Yerine getiremeyeceğiniz sözler vermeyin.

Teklif hazırlarken, oluşabilecek olumsuz ihtimalleri,riskleri de hesaplayarak müşteriye işin en başında net ve açık bilgi verirseniz, daima kazanan siz olursunuz. Dürüst ticaret sizi her zaman daha ileriye taşıyacaktır.

Güven verin

Ürününüzün veya hizmetinizin arkasında durun, müşterinin herhangi bir sorunla karşılaşma ihtimaline karşın, mağdur olmayacağının garantisini verin.

Müşterilerden geri bildirim alın

Müşteri deneyimi için yaptığınız yatırımların, başarılı olup olmadığını anlamanın yolu müşterilerden geri bildirim almaktır. Müşteriniz alışverişini tamamladıktan sonra yaşadığı deneyimi telefon veya çeşitli anketler aracılığıyla değerlendirmesini isteyebilirsiniz.

Müşteri geri bildirimlerini CRM sistemiyle analiz etmek ve sonuçlar çıkarmak ve bu doğrultuda iyileştirmeler yapmak, markanızın değer katacaktır.

Her yerden ulaşılabilir olun

İyi bir müşteri deneyimi için, satış öncesi, satış esnasında ve satış sonrasında kolay ulaşılabilir olmak çok önemli. Mağazalardan, web sitesinden, sosyal ağlardan, telefon ve canlı sohbet'ten her an ulaşılabilir olmak gerekir. Özellikle herhangi bir sorunla karşılaşan sabırsız müşterileri, memnun edebilmenin yolu hızlı geri bildirimlerden geçiyor.

mysoft-gib-logo

e-Arşiv sistemine geçiş zorunlu mu?

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Uzun zamandır beklenen tebliğinin yayınlanması ile e-Dönüşüm piyasası olabildiğince hareketlendi.

Devamı

e-İrsaliye kimlere zorunlu?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 25 Milyon TL ve üzeri olan e-Fatura sistemine kayıtlı firmalar için e-İrsaliye zorunlu oldu.

Devamı

e-Arşiv Fatura'da Son Gün 1 Ocak 2020 Geçmeyen Ceza Ödeyecek

 17 Aralık 2019 Salı

GİB'in tebliği ile Ocak 2020 tarihinden sonra e-Dönüşüm piyasasında yepyeni bir dönem başlıyor.

Devamı

2020 Yılında en az 150.000 Yeni Mükellef Olacak

 9 Kasım 2019 Cumartesi

Brüt satış hasılatı 5 Milyon TL ve üzeri olan firmalar 1 Temmuz'dan sonra e-Faturaya geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Hal kayıt sisteminde e-belge uygulaması ne zaman başlıyor?

 4 Aralık 2019 Çarşamba

15 bin komisyoncu ve tüccar 1 Ocak 2020 itibarıyla e-belge uygulamalarına dahil olacak.

Devamı

e-Belge Uygulamaları Kullanıcı Sayıları

 15 Kasım 2019 Cuma

Gib tarafından sunulan e-Dönüşüm uygulamalarının kullanıcı sayıları nedir?

Devamı

e-Belge Sürecinde En Sık Sorulan Sorular

 9 Aralık 2019 Pazartesi

GİB'in son tebliği ile e-Fatura kullanıcı sayısının toplamda 200.000 mükellefi bulması bekleniyor.

Devamı

Mysoft Son 3 Yıllık Mali Verilerini Açıkladı: İşte O Veriler

 16 Eylül 2019 Pazartesi

Mysoft Dijital Dönüşüm A.Ş.'nin  güçlü büyümesi devam ediyor.

Devamı

GİB'den S.M. Komisyoncu ve Tüccarlarla İlgili Duyuru

 19 Aralık 2019 Perşembe

GİB'den Sebze ve  Meyve Ticaretiyle iştigal eden komisyoncu ve tüccarlarla ilgili duyuru

Devamı

İhracat'ta e-Fatura Nasıl Düzenlenir?

 21 Aralık 2019 Cumartesi

İhracat'ta e-Fatura sistemi, iş süreçlerine kolaylık ve hız kazandırır,.verilerin kontrolünü sağlayarak verimliliği arttırır.

Devamı

e-Arşiv Fatura’ya Geçiş 1 Ocak 2020’ye Ertelendi

 25 Ağustos 2019 Pazar

Gib taslak tebliğdeki e-Arşiv Fatura'ya geçişi 1 Ocak 2020'ye erteledi.

Devamı

e-Serbest Meslek Makbuzu Hakkında Merak Edilenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Yaklaşık 170 bin civarında serbest meslek erbabına 2020 yılında e-SMM için zorunlu hale getirildi.

Devamı

E-Dönüşüm Uygulamalarının Kapsamı Genişledi

 2 Kasım 2019 Cumartesi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), yayınladığı yeni tebliğ ile e-Dönüşüm uygulamalarının kapsamını genişletti!

Devamı

Cumhurbaşkanlığı "Dijital Dönüşüm" ofisinin görevleri

 18 Kasım 2019 Pazartesi

Cumhurbaşkanlığı teşkilatındaki "Dijital Dönüşüm" ofisinin hizmet birimleri belirlenirken görevleri detaylandırıldı.

Devamı

CRM Nedir?

 24 Temmuz 2019 Çarşamba

Yeni müşteri kazanım maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla.

Devamı

KOBİ’ler "CRM" ile kazanacak

 21 Ekim 2019 Pazartesi

KOBİ'lerin CRM yatırımlarının, 2020 yılında daha da artması bekleniyor.

Devamı

CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

 23 Kasım 2019 Cumartesi

Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

Devamı

Şirketlerin Geleceğini Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) belirliyor

 13 Ekim 2019 Pazar

CRM müşteriyi en iyi şekilde tanımak, müşterinin gereksinimlerini analiz etmek,  uygun hizmet ve ürünler geliştirmek için kullanılan stratejidir.

Devamı

Hal Kayıt Sistemi ve HKS Mobil hakkında bilinmesi gerekenler

 4 Aralık 2019 Çarşamba

Hal Kayıt Sisteminde 50 bine yakın kullanıcı bulunmaktadır. Hal Kayıt Sisteminin (HKS) amaçları nelerdir?

Devamı

GİB'den E-Arşiv Açıklaması?. 5.000-30.000 TL Sınırı Nedir?

 14 Aralık 2019 Cumartesi

Geli İdaresi Başkanlığından e-Arşiv duyurusu geldi.

Devamı
WhatsApp