İYS Nedir? İys Mobil Nedir?

İYS Nedir? İys Mobil Nedir?

Tüm ticari elektronik iletilerin izinlerinin tutulacağı sisteme Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) denir.

İYS kayıt yaptırmadan, onayı olmayan alıcılara sesli arama, e-posta ya da sms ile ticari elektronik ileti gönderilemeyecek.

Ticaret Bakanlığının 23/10/2014 tarihli ve 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanuna dayanılarak Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği 01.09.2020 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.

Sesli arama, e-posta veya sms gibi ticari elektronik ileti göndermek isteyen gerçek ve tüzel kişiler İYS'ye kaydolmak zorunda. Yalnızca sistem üzerinden onayı alınan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilecek.

İYS üzerinden alınmayan onaylarda, onayın alındığına dair ispat yükümlülüğü, hizmet sağlayıcıya ait olacak. İYS'den alınmayan onaylar, hizmet sağlayıcı tarafından 3 gün (iş günü) içinde İYS'ye kaydedilmek zorunda.İleti Yönetim Sistemi kaydedilmeyen onaylar geçersiz sayılacak.

Sesli aramada; tacirler, ticaret unvanına, esnaf, adı ve soyadına yer verebilecek. Hizmet Sağlayıcı, ilaveten firma veya marka ismi gibi bilgilere de yer verebilecek ayrıca ret bildirimlerini 3 gün içinde İYS'ye bildirmekle yükümlü olacak.

Alıcı, reddetme hakkını İYS üzerinden de kullanabilecek. Şikayet başvuruları, İYS üzerinden ön incelemeyle değerlendirilecek.

Ticari Elektronik İleti nedir?

İYS Sistemi nedir?

Hizmet sağlayıcıların arama, sms, e-posta aracılığıyla ticari elektronik ileti göndermek için alıcılardan aldıkları izinleri saklayıp yönetebilecekleri, alıcıların da verdikleri izinleri görüntüleyip, reddedebilecekleri, şikayet edebilecekleri ve yönetebilecekleri, kamunun ise ileti şikayetlerini ve şikayete konu izni görüntüleyebileceği, web sitesi, kısa mesaj numarası ve çağrı merkezi üzerinden hizmet verecek, güvenlik standartlarına sahip ulusal bir veri tabanı sistemidir. Kısaca, Ticari Elektronik İletionayı alınmasına, reddetme hakkının kullanılmasına ve şikayet süreçlerinin yönetilmesine imkan tanıyan sistemdir.

İYS (İleti Yönetim Sistemi) Mobil nedir?

Mobil uygulama üzerinden ticari elektronik iletilere ilişkin izin ve şikayet süreçlerinin yönetilmesine imkan tanıyan platformdur.

İYS API nedir?

API (Application Programming Interface), farklı yazılım uygulamalarının birbirleriyle etkileşime geçmelerine olanak sağlayan servis çözümüdür.

İYS API kullanılarak, İYS uygulamaları üzerinden yapılabilen işlemler karşı taraf uygulamalarıyla da gerçekleştirilebilir.

İYS API, gelişen ve değişen ihtiyaçlara göre güncellenir. İYS API güncel sürümleri ilgili kanallardan müşterilerle paylaşılır.

iys-api

İYS (İleti Yönetim Sistemi) Web nedir?

iys.org.tr üzerinden ticari elektronik iletilere ilişkin izin ve şikayet süreçlerinin yönetilmesine olanak tanıyan web platformudur.

Ticari Elektronik İleti kapsamına giren iletiler neler?

Telefon
Çağrı merkezleri
Faks
Otomatik arama makineleri
Akıllı ses kaydedici sistemler
Elektronik posta
Kısa mesaj hizmeti

Hizmet Sağlayıcı kimdir?

Kanun doğrultusunda, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari iletişimi sağlayan gerçek ve tüzel kişilerdir.

Alıcı kimdir?

Hizmet Sağlayıcılar (İşletmeler) tarafından gönderilen ticari elektronik iletilerin muhatabı olan arama, e-mail, sms mesajı gibi iletişim adresi sahibi kişilere alıcı denir.

İYS Web, İYS Mobil vs. kanallardan, alıcıların yapacağı izin durumu değişikliklerinden nasıl bilgi sahibi olabilirim?

Hizmet Sağlayıcılar, İYS Web üzerinden günlük izin değişikliği raporunu indirebilirler.

Katma değerli hizmetlerden yararlanan Hizmet Sağlayıcılar ise İYS API vasıtasıyla, değişikliklerden (anlık ya ya toplu olarak) haberdar olurlar.

iys-ilk-isortagi2

 

Biyometrik Veri Ne Demek? Biyometrik Veriler Nelerdir? Biyometrik Veri İşleme İlkeleri Nelerdir?

 21 Eylül 2021 Salı

Biyometrik veri işleme ilkeleri nelerdir? Biyometrik verilerin işlenmesinde dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Dijital Para Nedir? Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu Nedir?

 16 Eylül 2021 Perşembe

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu kuruldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 15 Eylül 2021 Çarşamba

e-Fatura uygulamasına geçişlerde ciro limiti 10 milyon TL'den 5 milyon TL'ye düşürülmüştü.

Devamı

KVKK Nasıl Şikayet Edilir? KVKK Şikayet Başvuru Süresi Nedir? KVKK Şikayet e-Devlet

 13 Eylül 2021 Pazartesi

Herkes, kendisiyle alakalı kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir.

Devamı

KEP Nedir? Kep Ne İşe Yarar? Kayıtlı Elektronik Posta Adresi Nasıl Alınır?

 10 Eylül 2021 Cuma

Kayıtlı Elektronik Posta veya kısaltılmış hali ile KEP, kanuni olarak geçerliliği olan güvenli elektronik postadır.

Devamı

Gerçek Faydalanıcı Nedir? Gerçek Faydalanıcı Bildirim Formu Nasıl Doldurulur?

 9 Eylül 2021 Perşembe

Gelirlerin arkasındaki gerçek kişilerin bilinmesi vergi kaçakçılığı ile mücadele bakımından büyük öneme sahiptir.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Önlemler Nelerdir?

 7 Eylül 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemler alınmalıdır.

Devamı

KVKK Cezaları Nedir? ​KVKK İdari Para Cezaları Nedir? KVKK Hapis Cezaları Nedir?

 6 Eylül 2021 Pazartesi

KVKK ne kadar ceza verebilir? KVKK Kurulu hangi tutar aralığında ceza verir? KVKK ceza listesi nedir?

Devamı

Akaryakıt ve LPG Piyasasında Fatura Düzenleme Süresi Nedir?

 2 Eylül 2021 Perşembe

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 531) yayımlandı.

Devamı

Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nedir? CRM Programı ile Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2021 Çarşamba

Müşteri yaşam boyu değerinin İngilizce karşılığı Customer Lifetime Value kısaca LTV olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp