İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? İzinlerini Tek Noktadan Yönetin

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? İzinlerini Tek Noktadan Yönetin

İLETİ YÖNETİMİ NEDİR?

Ticaret Bakanlığında hazırlanan yeni mevzuat ile tüm ticari iletilerin izinlerinin tutulduğu  sisteme İleti Yöneti Sistemi denir. Kısaca İYS olarak tanımlanmıştır.

İLETİ YÖNETİM SİSTEMİ (İYS) NASIL ÇALIŞIYOR?

Ticari elektronik ileti izinleri için güvenli veri tabanı

Hizmet Sağlayıcılar; pazarlama, promosyon, kampanya, indirim, hediye reklam vb. içerikli ticari elektronik iletilerini müşterilerine arama, mesaj ve e-posta olarak iletebilmek için aldıkları ticari elektronik ileti izinlerini 1 Haziran 2020 tarihine kadar İYS'ye yükleyecekler. Tüm Ticari Elektronik İleti izinleri, İleti Yönetim Sistemi (İYS)'nde saklanacaktır. Alıcılar (vatandaşlar) ise bu izinler için çıkış haklarını istedikleri tarihte kullanabilecekler.

Tek kanaldan yönetim

Alıcılar, hangi tarihte, hangi kanalda hangi Hizmet Sağlayıcı'nın ya da markasının Ticari Elektronik İleti göndermesine izin verdiğini görebilecek. Hizmet Sağlayıcılar'a her kanal için verdikleri izinleri İYS üzerinden düzenleyebilecektir. Tüm bu işlemler tek bir platformda yapılacaktır.

Ticari elektronik iletiler güvende

Hizmet Sağlayıcılar, ticari ileti göndermek istediklerinde, alıcıların (vatandaşların) verdikleri onaylar, farklı yöntemlerle İYS üzerinden kontrol edilecek ve yalnızca izin vermiş alıcılara gönderim yapılacaktır. İYS filtresi yardımıyla "RET" Çıkış hakkını kullanan alıcılara söz konusu iletiler gönderilmeyecek.

Şikayet yönetimi hızlı ve kolay

Ticari Elektronik İleti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan hala ileti alan alıcılar, İYS üzerinden şikayet haklarını kullanabilecekler.

İletişim bilgileriniz güvende

İYS üzerindeki tüm onaylar ve iletişim bilgileri, ulusal veri tabanlarında saklanacak, böylelikle veri güvenliği sağlanacaktır.

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Ücreti Nedir?

İYS (İleti Yönetim Sistemi) içerisinde yapılan işlemler hangi kanaldan olursa olsun (alıcılar) vatandaşlar için ücretsizdir.

Hizmet Sağlayıcılar için İYS ÜCRETİ İYS A.Ş. tarafından açıklandı.  İYS FİYATLARI İÇİN TIKLAYIN

İYS (İleti Yönetim Sistemine) Kayıt Yaptırmak Zorunlu mu?

  • Sesli arama, e-posta veya sms gibi ticari elektronik ileti göndermek isteyen gerçek ve tüzel kişiler İleti Yönetim Sistemi (İYS)'ne kaydolmak zorundadır. Yalnızca sistem üzerinden onayı alınan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilebilecek.
  • İleti Yönetim Sistemi üzerinden alınmayan onaylarda, onayın alındığına dair ispat yükümlülüğü, hizmet sağlayıcıya aittir. İYS'den alınmayan onaylar, hizmet sağlayıcı tarafından 3 gün (iş günü) içinde İYS'ye kaydedilmek zorunda. İleti Yönetim Sistemi kaydedilmeyen onaylar geçersiz sayılacak.
  • Sesli aramada; tacirler, ticaret unvanına, esnaf, adı ve soyadına yer verebilecek. Hizmet Sağlayıcı, ilaveten firma veya marka ismi gibi bilgilere de yer verebilecek ayrıca ret bildirimlerini 3 gün içinde İYS'ye bildirmekle yükümlü olacak.
  • Alıcı, reddetme hakkını İleti Yönetim Sistemi üzerinden de kullanabilecek. Şikayet başvuruları, İYS üzerinden ön incelemeyle değerlendirilecek.
  • 150 bin adedin üstünde ticari elektronik ileti onayı olan hizmet sağlayıcılar için onay yükleme son tarihi 31 Aralık 2020 tarihine kadar verilerini İYS sistemine yüklemesi gerekmektedir; bu onayların vatandaş tarafından kontrol edilme son tarihi ise 15 Şubat 2021'dir.
  • 150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı olan Hizmet Sağlayıcılar için onay yükleme son tarihi 31 Mayıs 2021 tarihine kadar verilerini İYS sistemine yüklemesi gerekmektedir; bu onayların vatandaş tarafından kontrol edilme son tarihi ise 15 Temmuz 2021'dir

Yönetmelik gereğince yukarıda belirtilen tarihlere uygun olarak İleti Yönetim Sistemi'ne aktarılmayan onaylar geçersiz olacaktır. İleti Yönetim Sistemi'ne yüklenen geçmiş tarihli tüm izinlerin ispat yükümlülüğü hizmet sağlayıcıdadır.  

Hizmet Sağlayıcılar, ellerindeki onay aldıkları alıcı bilgilerini sisteme yüklemedikleri takdirde, bu alıcılara ticari elektronik ileti gönderemeyecekler.

İzinler ilgili tarihlere kadar alıcılar (vatandaşlar) tarafından kontrol edilecek; ret hakkının kullanılmaması durumunda İYS'ye aktarılan bilgiler onaylı sayılacaklardır.

HİZMET SAĞLAYICILAR İÇİN İLETİ YÖNETİM SİSTEMİ (İYS) HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

İYS'ye nasıl başvurabilirim?

İleti Yönetim Sistemi (İYS) başvuru formunu doldurarak gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir. Bilgi ve belgeler doğrulandıktan sonra hesabınız kullanıma açılacaktır.

İYS'ye başvurmak için istenen belgeler nelerdir?

  • Hizmet Sağlayıcı'nın MERSİS numarası
  • İmza yetkilisinin T.C. kimlik numarası
  • Cep telefonu numarası
  • Kurumsal e-posta adresi
  • Ticari elektronik ileti gönderimi yaptığı markaların tescil belgeleri ve e-İmza'lı İYS Temel Hizmetler Kullanım Taahhütnamesi

Ayrıca müştereken temsile yetki durumunda en az bir yetkilinin daha ilk yetkili tarafından imzalanmış dokümanı imzalaması gerekmektedir. Bu bilgi ve belgelerle birlikte, marka bazında sahip olduğunuz onaylı kayıtlı elektronik iletişim adresi sayılarınız istenecektir.

İleti Yönetim Sistemini ne zaman kullanmaya başlayabilirim?

İYS sistemi, Hizmet Sağlayıcılar'ın izin girişine açılmıştır. www.iys.org.tr den başvuru yapıp hesabınızı açabilirsiniz. .

İYS'ye ekleyeceğim izinler hangi bilgileri içerecektir?

  • İletişim adresi (telefon numarası ya da e-posta adresi)
  • İzin tarihi
  • İletişim kanalı (arama/mesaj/e-posta)
  • İzin kaynağı ('1 Mayıs 2015 öncesi', 'ıslak imzalı onay formu', 'web sitesi' vb.)

İzinlerimi İleti Yönetim Sistemine (İYS) Nasıl Ekleyeceğim?

İzinleri sisteme 3 yöntemle ekleyebilirsiniz. İsterseniz tek tek isterseniz toplu halde ya da teknik entegrasyon yoluyla ekleyebilirsiniz. İYS'nin portal arayüzünden eğer excel formatı ile veri aktarımı yapacaksanız maksimum 50 adetlik excel satırları şeklinde bir veri aktarımı yapılabilmektedir.

Mysoft İYS ilk iş ortağıdır. Mysoft İYS portal aracılığı ile isterseniz excel formatında satır sınırı olmaksızın veri aktarımı yapabilirsiniz. İstersen Mysoft API entegrasyonu ile kullandığınız sistemlerle entegrasyon kurarak veri aktarımı yapabilirsiniz. Mysoft sistemlerinde ortalama 1 milyon veri 7 dk içinde kritolanıp veritabanına kaydedilir ve İYS ye gönderilir.  

Mysoft API servisleri ile kullandığınız yazılımları entegre edebilir verilerinizi İYS'ye direkt gönderebilirsiniz. Türkçe ve İngilizce API dökümanlarımıza ulaşmak için lütfen bizimle irtabata geçiniz.

İYS'ye elimdeki ret kayıtlarını aktarmam gerekiyor mu?

Hayır. Sadece onaylı elektronik iletişim adreslerini sisteme yüklemelisiniz. İYS'de kaydı olmayan elektronik iletişim adresi aynı zamanda ret anlamına gelmektedir.

İYS ile beraber hizmet sağlayıcıların ilettiği ticari elektronik iletilerde çıkış kanalı sunma mecburiyeti kalktı mı?

Hayır. Ticari elektronik ileti hangi iletişim kanalıyla gönderildiyse ret bildirimi de bedelsiz olarak aynı iletişim kanalıyla gönderilir.

İleti Yönetim Sistemine Kaydettiğim İzinler Ne Kadar Süreyle Saklanacak?

İYS'de tutulan kayıtlar süresiz olarak saklanır.

İYS'de kayıtlı olmayan e-posta adreslerine gönderim yapabilir miyim?

Hayır. Gönderilecek e-postalar için de alınmış onayların İYS'ye eklenmesi gerekmektedir.

İYS'ye izinli iletişim adreslerini yüklemeden ticari elektronik ileti göndermeye devam edebilir miyim?

Hayır. İYS'de onayı olmayan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilemez.

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında alıcılardan aldığım izinleri İYS'ye yüklemem gerekiyor mu?

Hayır. İYS, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun kapsamında alınması gereken ticari elektronik ileti izinlerinin tutulduğu veri tabanıdır.

E-posta iletilerinden önce aracı hizmet sağlayıcılar, izin sorgulaması yapacak mı?

Hayır. E-posta kanalı için aracı hizmet sağlayıcıların sorgulama yükümlülüğü yoktur. Lakin diğer kanallarda olduğu gibi hizmet sağlayıcı e-posta kanalında yalnızca izinli alıcılara ticari elektronik ileti gönderebilir.

Katma değerli hizmetlerden faydalanan hizmet sağlayıcılar isterlerse doğrudan veya iş ortağı üzerinden entegrasyon yoluyla e-posta gönderimleri öncesinde alıcıların izin durumunu İYS'den sorgulayabilir.

İYS'ye kayıt olmadan ticari elektronik ileti göndermeye devam edebilir miyim?

Hayır. Yönetmelik gereğince ticari elektronik ileti göndermek isteyen hizmet sağlayıcıların İYS'ye kayıt olması mecburidir.

İYS Web, İYS Mobil vs. kanallardan, alıcıların yapacağı izin durumu değişikliklerinden nasıl bilgi sahibi olabilirim?

Hizmet Sağlayıcılar, İYS Web üzerinden günlük izin değişikliği raporunu indirebilirler.

Katma değerli hizmetlerden yararlanan Hizmet Sağlayıcılar ise İYS API vasıtasıyla, değişikliklerden (anlık ya ya toplu olarak) haberdar olurlar.

İYS'de İzin/Onay ne anlama gelmektedir?

"İzin" veya "Onay" Kanun gereği Hizmet Sağlayıcı'nın ticari elektronik ileti gönderimi öncesinde alıcının rızasının alınmasıdır.

Ticari elektronik ileti gönderim onayını nasıl alabilirim?

Ticari elektronik ileti gönderim onayı 3 ayrı şekilde alınabilir

  • Fiziksel ortamda imzayla
  • Elektronik ortamda
  • İleti Yönetim Sistemi yoluyla

İYS aracılığıyla nasıl onay alabilirim?

İYS'nin çağrı merkezi, kısa mesaj numarası ve kısa link aracılığıyla onay alma servisinden yararlanabilirsiniz.

Müşterilerimin "onay" ve "ret" bildirimlerini İYS dışında alıyorum. Ne yapmalıyım?

Yönetmelik gereğince İYS dışında aldığınız "onay" ve "ret" bildirimlerini 3 iş günü içinde sisteme yüklemeniz gerekmektedir.

Müşterilerime İYS'de onay almadan tebrik ve kutlama mesajı gönderebilir miyim?

Hayır. Kutlama ve tebrik gibi şirketinizin tanınırlığını arttırmak için ticari elektronik iletiler öncesinde onay almanız gerekmektedir.

Müşterilerime bilgilendirme mesajı gönderiyorum ve memnuniyet anketi yapmak için arama yapıyorum. Müşterilerden onay almak zorunda mıyım?

Evet, memnuniyet anketi aramaları için alıcının onay vermesi gerekmektedir.

İYS'ye yüklediğim izinler hangi sunucularda saklanıyor?

İYS'ye iletilen tüm veriler yurt içindeki güvenlikli veri merkezlerimizde depolanır ve hiçbir şekilde yurt dışına çıkmaz.

Başka bir tacire veya esnafa ticari elektronik ileti göndermek için izin almak gerekir mi?

Tacir veya esnaf olan alıcıların elektronik iletişim adreslerine gönderilen ticari elektronik iletiler için onay alınması zorunlu değildir. Lakin tacir ve esnafın reddetme hakkı vardır. Bu durumda tacir ve esnafa izinleri alınmadan ticari elektronik ileti gönderilemez.

Mobil uygulama üzerinden anlık bildirim (push notification) yaptığım alıcıları İYS'ye bildirmem gerekiyor mu?

Hayır. Mevcut sistem kapsamında bildirmeniz gerekmemektedir.

Sahip olduğum firma için birden çok tescilli markam var. İYS'de İzin yönetimini ayrı ayrı mı yapmalıyım?

Evet, tescilli markalarınız için izin yönetimini ayrı ayrı yapabilirsiniz.

İki farklı firma sahibiyim, bir firmam için aldığım onayı diğer firmada kullanabilir miyim?

Hayır. Alıcıdan her bir Hizmet Sağlayıcı için ayrı onay almanız gerekir. Ancak acentelik, özel yetkili işletme veya bayilik sözleşmesindeki taraflardan birine verilen onay; bu sözleşmeye konu mal, hizmet veya markayla sınırlı olarak sözleşmenin diğer tarafı için de verilmiş sayılır.

"Ret bildirimi" veya "Çıkış hakkı" ne demektir?

Alıcının, Hizmet Sağlayıcı'ya ticari elektronik ileti gönderebilmesi için vermiş olduğu onayı iptal etmesidir.

Ret veya Çıkış hakkını alıcılara nasıl sunabilirim?

Hizmet Sağlayıcı, alıcının ret bildiriminde bulunabilmesi için kendisi tarafından sağlanan veya İYS tarafından sunulan müşteri hizmetleri numarası, kısa mesaj numarası veya yalnızca ret bildirimine ait bir URL adresi gibi erişilebilir iletişim adresine ticari elektronik iletide yer verir.

Ticari elektronik ileti hangi iletişim kanalıyla gönderildiyse ret bildirimi de kolay ve ücretsiz olarak aynı iletişim kanalıyla gerçekleştirilir. Ret bildirim olanağı, gönderilen her ticari elektronik iletide yer alır.

Ticari elektronik ileti içerisinde alıcılara İYS üzerinden nasıl çıkış hakkı sunabilirim?

İYS'nin katma değerli hizmetler kapsamında sağlayacağı çağrı merkezi, kısa mesaj numarası ve kısa link yoluyla alıcılara çıkış hakkı sunabilirsiniz.

Vergiden muaf vakıf, vakıf üniversitesi, eğitim kurumunun İYS'ye üye olması gerekir mi?

Şayet sadece öğrencilerinize ye da üyelerinize faaliyetleriniz kapsamında ileti gönderiyorsanız üye olmanız gerekmez. Lakin, üye ya da öğrenciniz olmayan kişilere ticari amaçla ileti gönderiyorsanız, söz konusu kişilerden izin almanız ve İYS'ye üye olup aldığınız onayları sisteme yüklemeniz gerekmektedir.

Abonelik, tahsilat vb. durumlarda her ileti için onay almam gerekir mi?

Hayır. Kanun gereğince devam eden abonelik, üyelik veya ortaklık durumu ile tahsilat, borç hatırlatma, bilgi güncelleme, satın alma ve teslimat vb. durumlarda, bildirimlerle ilgili iletilerle Hizmet Sağlayıcıya ilgili mevzuatla getirilen bilgi verme yükümlülüğü durumlarında önceden onay alma zorunluluğu aranmaz.

Müşterilerimle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgileri paylaşıyorum. Onay almak zorunda mıyım?

Hayır. Kanuna göre, devam eden abonelik, üyelik ya da ortaklıktan dolayı tahsilat, borç hatırlatma, bilgi güncelleme, satın alma ve teslimat gibi bilgileri içeren iletiler ile Hizmet Sağlayıcıya ilgili mevzuatla getirilen bilgi verme yükümlülüğü durumlarında daha evvelden onay alma zorunluluğu yoktur.

Aracı Hizmet Sağlayıcılar ve İYS bilgilendirme, ticari ileti ayrımını nasıl yapıyor?

Bir elektronik iletinin ticari ileti mi yoksa bilgilendirme iletisi mi olduğunun ayrımını yapmak hizmet sağlayıcının sorumluluğundadır. Hizmet sağlayıcı, ileti gönderim hizmeti aldığı aracı hizmet sağlayıcıya bildirimde bulunur.

CRM programı kullanıyorum. İYS'yle teknik entegrasyon yapabilir miyim?

Evet. Tteknik entegrasyon yapabilirsiniz.

İş Ortağı nedir?

İYS'den entegrasyon hizmeti alarak kendi müşterilerine İYS hizmetlerinin kullanılmasına imkan veren iş veya çözüm ortaklarıdır.

Kimler İş Ortağı olabilir?

İYS İş Ortağı olmak için bazı koşulları yerine getirmek gerekmektedir.

  • TÜRKAK onaylı ISO 27001 - Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikası'na sahip olmak
  • BDDK tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlardan birine son bir yıl içinde yaptırılmış Bilgi Sistemleri Bağımsız Denetim Raporu'ndaki denetçi görüşünün ibraz edilmesi
  • İYS İş Ortağı Sözleşmesi'nin imzalanması

Bu belgelerin olmaması durumunda 6 ay içinde tamamlanacağı taahhüt edilmelidir.

BTK lisansına sahip bir STH firması değilim. İş Ortağı olabilir miyim?

Evet. İYS'nin ilan etmiş olduğu teknik şartlara sahip olmanız durumunda iş ortağı olabilirsiniz. 

iys-ilk-isortagi2

 

Biyometrik Veri Ne Demek? Biyometrik Veriler Nelerdir? Biyometrik Veri İşleme İlkeleri Nelerdir?

 21 Eylül 2021 Salı

Biyometrik veri işleme ilkeleri nelerdir? Biyometrik verilerin işlenmesinde dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Devamı

Dijital Para Nedir? Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu Nedir?

 16 Eylül 2021 Perşembe

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından Dijital Türk Lirası İşbirliği Platformu kuruldu.

Devamı

2022 e-Fatura Zorunluluğu Nedir? 2022 e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 15 Eylül 2021 Çarşamba

e-Fatura uygulamasına geçişlerde ciro limiti 10 milyon TL'den 5 milyon TL'ye düşürülmüştü.

Devamı

KVKK Nasıl Şikayet Edilir? KVKK Şikayet Başvuru Süresi Nedir? KVKK Şikayet e-Devlet

 13 Eylül 2021 Pazartesi

Herkes, kendisiyle alakalı kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir.

Devamı

KEP Nedir? Kep Ne İşe Yarar? Kayıtlı Elektronik Posta Adresi Nasıl Alınır?

 10 Eylül 2021 Cuma

Kayıtlı Elektronik Posta veya kısaltılmış hali ile KEP, kanuni olarak geçerliliği olan güvenli elektronik postadır.

Devamı

Gerçek Faydalanıcı Nedir? Gerçek Faydalanıcı Bildirim Formu Nasıl Doldurulur?

 9 Eylül 2021 Perşembe

Gelirlerin arkasındaki gerçek kişilerin bilinmesi vergi kaçakçılığı ile mücadele bakımından büyük öneme sahiptir.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Önlemler Nelerdir?

 7 Eylül 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemler alınmalıdır.

Devamı

KVKK Cezaları Nedir? ​KVKK İdari Para Cezaları Nedir? KVKK Hapis Cezaları Nedir?

 6 Eylül 2021 Pazartesi

KVKK ne kadar ceza verebilir? KVKK Kurulu hangi tutar aralığında ceza verir? KVKK ceza listesi nedir?

Devamı

Akaryakıt ve LPG Piyasasında Fatura Düzenleme Süresi Nedir?

 2 Eylül 2021 Perşembe

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 531) yayımlandı.

Devamı

Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nedir? CRM Programı ile Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nasıl Hesaplanır?

 1 Eylül 2021 Çarşamba

Müşteri yaşam boyu değerinin İngilizce karşılığı Customer Lifetime Value kısaca LTV olarak da bilinmektedir.

Devamı
WhatsApp