e-Fatura Başvuru Nasıl Yapılır

e-Fatura Başvuru Nasıl Yapılır

e-Faturaya Başvuru Öncesi Gerekenler?

e-Faturaya geçiş yapabilmek için;

  • Tüzel kişilerin, Kamu Sertifikasyon Merkezi'nden ( https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinden başvurabilirsiniz) mali mühür temin etmeleri gerekir.
  • Gerçek kişilerin ise isterlerse e-İmza alabilirler yada mali mühür kullanabilirler.

 

Mali mühür almak için formu doldurmanız ve ücretini ödemeniz gerekir. Başvurunuzu tamamladıktan sonra 3-4 gün içerisinde mali mühür elinize ulaşır. Mali mühür elinize ulaştıktan sonra e-Fatura'ya geçiş işleminizi başlatabilirsiniz. Ayrıca gerçek kişiler de isterlerse faturalarını mali mühür ile imzalayabilir.

 

Mali Mühür temin etmiş mükellefler, mali mühür kurulum süreçlerini tamamladıktan sonra e-Fatura başvurusunu Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)'nın https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/ adresinden yapabilirler.

 

e-Fatura Canlı Ortam Başvuru Sorgulama?

e-Fatura sorgulama işlemi, https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/Sorgula.jsp adresinden mükellefin vergi kimlik numarası ya da TC kimlik numarasını girerek yapabilirsiniz. Mevcut bilgilerle, sistemdeki bilgileri karşılaştırabilir, doğruluğunu kontrol edebilirsiniz.

GİB tarafından uygulamaya konulan e-Fatura sistemi kullanıcılarına bir çok kolaylık ve avantajları beraberinde getiriyor.

Mali Mühür Nedir? 

Mali Mühür, e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Defter, e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) e-Müstahsil Makbuzu(e-MM) vb. diğer resmi evrakların imzalanarak emniyetini ve gizliliğini sağlayan elektronik kaşedir

Mali Mühürün Neden Gerekli?

Mali Mühür, kurumsal bir e-İmza türüdür. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanmaktadır. Mali Mühür olmadan e-Fatura ve e-belge gönderemezsiniz.

Mali Mühür Başvurusu Nasıl Yapılır?

Mali Mühür Kurulumu Nasıl Yapılır?

 

 e-Fatura Düzenlemede Yararlanma Yöntemleri 

  • Gib Portal
  • Kendi Bilgi İşlem Sisteminiz (entegrasyon)
  • Özel entegratörler

e-Fatura Geçişi için Neden Özel Entegratör Tercih Etmelisiniz?

e-Fatura sistemine geçiş işlemlerini özel entegratörler sayesinde uçtan uca yönetebilirsiniz. Özel entegratörler güçlü teknik altyapıları sahip oldu kalite ve güvenlik belgeleri ile tüm süreci en az risk ile yönetmenize imkan sağlar. 

Özel Entegratör Myosft olarak müşterimize 7/24 kesintisiz hizmeti en uygun fiyata veriyoruz. e-Fatura geçiş sürecinize dair her türlü desteği ücretsiz sağlıyoruz.  Ekiplerimizle size en uygun fiyat tekliflerini verbilmemiz için bilgilerinizi bırakın sizi arayalım.

Özel Entegratör Nedir? Nasıl Olunur?

Entegratör Seçiminde Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Ticari Elektronik İletilerde Ret/Çıkış Hakkı Nedir?

 13 Temmuz 2020 Pazartesi

İleti Yönetim Sisteminde alıcı, istediği zaman hiçbir gerekçe göstermeksizin ticari elektronik ileti almayı reddedebilir.

Devamı

İYS API Versiyon 2.0 Güncelleme Duyurusu

 10 Temmuz 2020 Cuma

İleti Yönetim Sistemi A.Ş. API Ver. 2.0 Güncelleme Duyurusu yaptı. Yeni Api ek özellikler içeriyor.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) İş Ortağı Kimdir?

 9 Temmuz 2020 Perşembe

İYS İş Ortağı, İYS API lisansı kullanarak, kendi müşterilerine İYS entegrasyon hizmeti sunan iş ortaklarıdır.

Devamı

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

 9 Temmuz 2020 Perşembe

GİB'den e-Defter ve e-Belge Sistemleri ile İlgili Duyuru

Devamı

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

 8 Temmuz 2020 Çarşamba

iys.org.tr'de bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir.

Devamı

Ticari Elektronik İleti Nedir?

 7 Temmuz 2020 Salı

Ticari Elektronik İletilerin içeriği nasıl olmalıdır? Ticari Elektronik İletilerde alıcı onayı/izni şartı

Devamı

Ticari Elektronik İletilerde "Onay" Alma Şartları Nelerdir?

 6 Temmuz 2020 Pazartesi

Ticari elektronik iletilerde onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir.

Devamı

Ticari Elektronik İletilerin İçeriği Nasıl Olmalıdır?

 4 Temmuz 2020 Cumartesi

Ticari elektronik iletilerin içeriği, alıcıdan alınan onaya uygun olması gerekmektedir.

Devamı

GİB'den e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 3 Temmuz 2020 Cuma

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Toplu Mail Yasaklanıyor Mu? Son Gün 1 Eylül

 2 Temmuz 2020 Perşembe

Toplu mail ve sms gönderimlerinde yeni dönem! son tarih 1 Eylül 2020 itibari ile İYS devreye giriyor.

Devamı

e-İrsaliye, 30 Temmuz'a Kadar Kağıt Ortamında Düzenlenebilir

 29 Haziran 2020 Pazartesi

e-İrsaliye uygulamasına ilk kez dahil olanlar, 30 Temmuz'a kadar kağıt e-İrsaliye düzenleyebilir ve alabilirler.

Devamı

İYS'de Şikayet Süreci Nasıl İşliyor?

 29 Haziran 2020 Pazartesi

Alıcılar, ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti almaya devam ederlerse şikayet... 

Devamı

İYS'de Onay Gerektirmeyen İletiler Nelerdir?

 26 Haziran 2020 Cuma

Müşterilerle kargo takip, abonelik, borç durum vb. bilgi paylaşımlarında, önceden onay olma zorunluluğu yoktur.

Devamı

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

 26 Haziran 2020 Cuma

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye aittir.

Devamı

İYS'den Muaf Olan Kurumlar

 26 Haziran 2020 Cuma

İYS (İleti Yönetim Sistemi)'nden muaf olan üniversiteler ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının hangileridir?

Devamı

Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

 25 Haziran 2020 Perşembe

e-Fatura mükellefleri isterlerse kullandıkları yöntemi veya Özel Entegratörlerini değiştirebilirler.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Fiyatları Açıklandı!

 23 Haziran 2020 Salı

Hizmet Sağlayıcılar için İleti Yönetim Sistemi (İYS) hizmetleri ve fiyatları açıklandı. İleti ve İleti+ 2 seçenek var..

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Temel Hizmetlerin İçeriği Nedir?

 23 Haziran 2020 Salı

İYS başvurusu onaylanmış Hizmet Sağlayıcılar, temel hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

Devamı
WhatsApp